Jump to content



Επιδιόρθωση μιας Samsung TFT οθόνης


Recommended Posts

Αυτό το πρόβλημα το είχα και γω με την Samsung 226bw, άρχισε να τρεμοπαίζει στην αρχή και μετά αργούσε να ανάψει όσο περνούσαν οι μέρες αργούσε να ανάψει και πιο πολύ 4-5 λεπτά, ευτυχώς ήταν εντός εγγύησης και την επισκεύασαν. Εάν ψάξετε στο internet θα βρείτε παρα πολλές περιπτώσεις με τα samsung monitor να έχουν αυτό το πρόβλημα.

Υπάρχουν 3 sites που είχα κοιτάξει που σου δίνουν έτοιμο ολόκληρο το κύκλωμα τροφοδοσίας η πληρώνεις μονο τους πυκνωτές που χρειάζονται και το φτιάχνεις εσύ όπως εδώ στο άθρο. Μάλιστα υπάρχουν και αρκετά youtube video πως να το φτιάχνεις καθώς και σελίδες με το ίδιο θέμα όπως εδώ που φτιάξαν τα παιδιά.

Εάν είναι εκτος εγγύησης και δεν πιάνει το χέρι σου κολλητήρι τότε πήγαινε την σε έναν ηλεκτρονικό της γειτονιάς σου πέστου το πρόβλημα συνήθως 5-7 πυκνωτές πρέπει να αλλάξει και με ένα μικρό κόστος είναι έτοιμη μιας και οι πυκνωτές δεν στοιχίζουν πάνω από 10 euro + το κόστος για ούτε 1 ώρας δουλειάς, το κόστος εκτος εγγύησης για να στην φτιάξουν από την samsung είναι απαγορευτικό.

Εγώ πάντως με λίγο διάβασμα που έκανα πέρυσι που είχα αυτό το πρόβλημα και διαβάζοντας και άλλους πως το πρόβλημα βγαίνει στα monitor της samsung σε 2-5 χρονια ανάλογα την χρήση (ώρες λειτουργίας) που τους κανεις. Με normal χρήση βγαίνει το πρόβλημα εκτος των 3 χρονων της εγγύησης.

Με αλλα λόγια επειδή πιστεύω πως δεν είναι τυχαίο καθόλου το γεγονός με τους πυκνωτές !!, oποτε δεν θα ξαναπάρω samsung οθόνη, έτσι επέλεξα το γνωστό ips μοντέλο τις DELL που το χει πάρει λαός :p και ίδωμεν.

Έγινε επεξεργασία από DiM7
Link to comment
Share on other sites

Πάνω στη ώρα το άρθρο αυτό!

Έχω μια samsung syncmaster 913N η οποία μετά από λίγη ώρα λειτουργίας βγάζει "out of range". Όταν τη βγάζω από τη πρίζα για αρκετή ώρα επανέρχεται αλλά το ξανά κάνει μετά από λίγο. Την άνοιξα αλλά όλοι οι πυκνωτές φαίνονται εντάξει.

Σκέφτηκα ότι ίσως φταίει το ολοκληρωμένο που ελέγχει το σήμα οπότε δοκίμασα να βάλω ένα ανεμιστήρα να φυσάει τη πλακέτα. Φάνηκε να λειτουργεί αλλά δε το έψαξα πάρα πολύ. Πάντως το ξανά έκανε μετά από ώρα.

Υπάρχει περίπτωση να μην είναι οι πυκνωτές και να μπω άδικα στη διαδικασία αλλαγής τους;

Link to comment
Share on other sites

Παιδια εχω την SAMSUNG LE26R32B

Η οποια οταν την ανοιγω ειναι σχεδον λευκη η οθονη ο ηχος κανονικος και η εικονα ερχεται μετα απο μιση ωρα...σιγουρα το να την παω στην εταιρεια δεν συμφερει επισης να την φτιαξω ετσι οπως ειδα..."δεν κατεχω"

:wall:

Link to comment
Share on other sites

Επειδή πολύ συμφορουμίτες μου έχουν στείλει pm ρωτώντας με κάποιες επιπλέον πληροφορίες, ας τα πω και εδώ για να βοηθήσουμε και άλλους.

Κολλητήρι οτιδήποτε μεταξύ 20-30 watt μας κάνει. Τα watt παίζουν ρόλο στο πόσο γρήγορα λιώνει το καλάι. Δηλαδή ένα κολλητήρι 20 watt χρειάζεται περισσότερο χρόνο από ότι ένα κολλητήρι 30 watt. Σε καμία περίπτωση όμως δεν ισχύει ότι όσο πιο γρήγορα τόσο το καλύτερο, γιατί όσα περισσότερα watt είναι το κολλητήρι, τόσο πιο γρήγορα ζεσταίνει και το στοιχείο (πχ πυκνωτής) που κολλάμε, όπως και η γύρω περιοχή της πλακέτας. Οπότε με ένα μεγάλο σε watt κολλητήρι πρέπει να είσαι πιο γρήγορος απ' ότι με ένα μικρότερο κολλητήρι, για να μην ζεστάνεις πολύ και χαλάσεις κάτι. Εγώ κολλάω με ένα κολλητήρι της σειράς, no name των 30 watt που το είχα πάρει από τα Praktiker (φοιτητής γαρ :p) Αυτές οι πλακέτες είναι απλές και αραιοκατοικημένες, οπότε δεν χρειάζεται κάτι εξειδικευμένο.

Όσον αφορά τώρα την αφαίρεση της παλιάς κόλλησης. Απ όσο έχω ακούσει ο καλύτερο τρόπος είναι αυτός, που αναφέρει και ο φίλος μας πιο πάνω, όμως δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ.

Η τρόμπα έχει ένα έμβολο και ένα κουμπί. Πιέζεις το έμβολο και οπλίζει. Λιώνεις με το κολλητήρι την κόλληση που θες να αφαιρέσεις (έχοντας το στόμιο της τρόμπας κοντά) και πατάς το κουμπί για να ρουφήξει η τρόμπα την λιωμένη κόλληση. Πολύ απλό είναι και η τρόμπα κοστίζει περίπου 5 ευρώ αν θυμάμαι καλά. Στους μεγάλους πυκνωτές που έχουν πολύ ποσότητα κόλλησης καλό είναι ναι αφαιρούμε την πολύ κόλληση στην αρχή, πριν αφαιρέσουμε τον πυκνωτή. Στη συνέχεια αφαιρούμε τον πυκνωτή και τέλος την υπόλοιπη κόλληση.

Όσον αφορά μαγαζιά. Εγώ ψωνίζω από τον Φανό στην Σολωμού στα Εξάρχεια (5 λεπτά με τα πόδια από την πλατεία). Είναι πολύ καλό μαγαζάκι, μικρό αλλά ψαγμένο. Παλιότερα ψώνιζα από ένα άλλο μικρό μαγαζάκι που είναι σε ένα πεζόδρομο κάθετο στην Πατησίων. Όπως ξεκινάς να ανεβαίνεις την Πατησίων από την πανεπιστημίου, στα 2-3 λεπτά περπάτημα έχει στο δεξί σου χέρι ένα φούρνο Βενέτη. Ακριβώς εκεί, έχει ένα πεζόδρομο. Μέσα στον πεζοδρομο στο αριστερό σου χέρι έχει ένα μικρό μαγαζάκι.

Οπότε προτείνω κάποιο από αυτά τα 2 μαγαζιά. Για online, τα 2 πιο γνωστά είναι τα :

RS Components International

Farnell / Electronic Component Distributors / Suppliers / Electronics, Electrical Parts, Electrical Components and Wholesale Electronics.

αλλά δεν έχω ψωνίσει ποτέ από αυτά. Συνηθώς αγοράζω φτηνά πράγματα οπότε δεν με νοιάζουν οι καλύτερες τιμές που έχουν τα μαγαζιά εξωτερικού ώστε να αξίζει να περιμένω.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή βλέπω αρκετό ενδιαφέρον για αυτενέργεια, να προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω ένα δυο πραματάκια πριν "'εχουμε κλάματα"!

1. Για κάθε ηλεκτρονικό εξάρτημα υπάρχει μια ενδεδειγμένη θερμοκρασία κόλλησης (και αποκόλλησης) η οποία είναι γύρω στους 300 βαθμούς Κελσίου.

2. Η θερμοκρασία αυτή δεν μπορεί να εφαρμοστεί για απεριόριστο χρόνο, πρέπει η όλη δουλειά να γίνει γρήγορα -συνήθως είναι 10 sec-,

3. Προσοχή μην αγχώνεστε, 10 sec είναι υπεραρκετός χρόνος για να λιώσει η κόληση, οπότε σίγουρες κινήσεις , σταθερό ζέσταμα και το καλάι θα λιώσει.

4. Βασικό πρόβλημα είναι ότι η θερμότητα πρέπει να περάσει γρήγορα από την μύτη του κολητηριού στην κόλληση της πλακέτας, για να το πετύχουμε αυτό -ιδιαίτερα σε κολήσεις που έχουν εξαρτήματα με χοντρά ποδαράκια-, κάνουμε το εξής "κόλπο", μεβάζουμε λίγο καλάι στην μύτη του κολητηριού , έτσι ώστε αυτή να μην είναι στεγνή, έτσι όταν την ακουμπήσουμε στην κόλληση, αυτή η μικροσκοπική σταγονίτσα λιωμένο καλάι θα λειτουργήσει σαν 'ενα άριστο μέσο ταχείας μεταφοράς της θερμότητας από την μύτη του κολητηριού στην κόλληση της πλακέτας.

Για να βοηθήσουμε την καλή επαφή της μύτης του κολητηριού με την κόλληση της πλακέτας, πιέζουμε ελαφρά την μύτη και αν οι δρόμοι του τυπωμένου δεν είνα "αραχνοΰφαντοι" , μπορούμε να την κινούμε ελαφρά περιστροφικά αριστερά δεξιά ενα mm έτσι ώστε να βοηθηθεί η καλύτερη επαφή με την στερεή κόληση.

ΠΡΟΣΟΧΗ , αυτό το "κόπλπο " δεν είναι για αρχάριους , πειραματιστήτε πρώτα με κάποια παλιά πλακέτα, και μετά δοκιάστε, διαφορετικά μπορέι να καταλήξετα με έναν "ξυλωμένο" δρόμο του τυπωμένου

5. Η κόληση θα ξέρουμε ότι έχει λιώσει , όταν το θα αρχίσει να γυαλίζει,.... γυάλισε, ένα δευτερόλεπτο ακόμα και προσπάθεια ξεκολλήματος.

6. Το ίδιο αντίστροφα ισχύει για το κόλλημα, η κόλληση που κολλήσαμε ένα εξάρτημα, μόλις στεροεποιηθεί , ξαφνικά θαμπώνει (παύει να γυαλίζει απότομα και ευδιάκριτα. Μόλις θαμπώσει , μπορούμε να αφήσουμε το εξάρτημα, έχει κολλήσει!

7 . Για το ξεκόλημα αυτό το εξαιρετικά πολύκλωνο συρματάκι που ποστάρισε κάποιος φίλος πιο πρίν είναι πολύ καλή λύση, αλλά και οι τρόμπες είναι καλή λύση , χρειάζεται κάποια προπόνηση, αλλά δεν είναι τόσο δύσκολο:

Ετοιμάζω την τρόμπα, την φέρνω κοντά στο σημείο της κόλλησης, λιώνω την κόλληση με το κολητήρι, , βγάζω το κολητήρι, και ΓΡΗΓΟΡΑ φέρνω την τρόμπα κάθετα προς την πλακέτα και σε επαφή με την νησίδα της λιωμένης κόλησης (το ποδαράκι του εξαρτήματος πρέπει να εχει μπει μέσα στην οπή του ρύγχους της τρόμπας -γιαυτό προσέξτε όταν ο τρόμπα είναι "οπλισμένη" το σιδεράκι που έχει στο κέντρο του ρύγχουε της θα π΄ρπει να είναι λίγο πιο μέσα από από το άκρο του ρύγχους , έτσι ώστε να επιτρέπει στο ποδαράκι του εξαρτήματος να μπεί μέσα στο ρύγχος της τρόμπας), πτάμε το κουμπάκι, και επειδή το ρύγχος της τρόμπας ακουμπά στην πλακέτα, ηο αέρας του περιβάλοντος δεν μπορεί να μπεί ανάμεσα στην πλακέτα και το χείλος του ρύγχους της τρόμπας, οπότε η υποπίεση που δημιουργείται ροφάει την κόληση μέσα στην τρόμπα, και καθαρίζει η τρύπα της πλακέτας .

8. Προσοχή η καλή επαφή της τρόμπας με την πλακέτα θα φέρει και το καλό καθάρισμα από την κόληση, αν δεν τα καταφέρατε να αφαιρέσετε όλη την κόλληση, αλλά έχει μείνει αρκετή ακόμα, ξαναπροσπαθήστε.

9. Αν δεν τα καταφέρατε, αλλά η κόλληση που εχει μείνει έιναι λίγη και στο βάθος της τρύπας, είναι καλύτερα να ξανακολήσετε (!!!) το εξάρτημα, έτσι ώστε να έρθει η κόληση ξανά στη επιφάνεια της πλακέτας, Αυτό είναι απαραίτητο , γιατί όταν ακουμπήσετε τη τρόμπα για την δεύτερη προσπάθεια αποκόλησης ,, θα πρέπει να υπάρχει κόληση λιωμένη σε όλο το χείλος του ρύγχους της τρόμπας , έτσι ώστε να λειτουργήσει σαν "στεγανοποιητικό" του αέρα.

10. Οι μύτες των κολητηριών παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην κόληση του εξαρτήματος, ανάλογα με την μάζα του ακροδέκτη και την επιφάνεια της νησίδας του τυπωμένου που πρέπει να καλύφθεί με κόλληση, πάει και το μέγεθος της μύτης, γιατί η θερμότητα που είναι αποθηκευμένη στην μάζα της μύτης του κολητηριού , είναι που θα κάνει την κύρια δουλειά , για του πυκνωτές χρειάζεται μια μέσου μεγέθους μύτη.

11. Υπάρχουν κολητήρια που έχουν σταθεροποιημένη θερμοκρασία μύτης, αναξάρτητα με το πόση ώρα το έχετε στην πρίζα, δεν είναι ακριβά και όλη η ρύθμιση γίνεται με ένα μικρό μαγνητάκι που είναι κολημένο στον "κόλο" την μήτης, όταν λοιπόν η μύτη πιάσει την θερμοκρασία Κιουρί του μαγνήτη αυτού, ο μαγνήτης πάυει να είναι μαγνήτης και απολύει μια μαγνητική επάφή που έχει το κολητήρι, οπότε παύει να θερμένεται η μύτη, μόλις η θαρμοκρασία πέσει λίγο , ο μαγνήτης ανακτά τις ιδιότητές του και ηέλκει εκ νλεου την επαφή και ξαναζεστένεται η μύτη κ.ο.κ.

Αυτά τα κολητήρια δεν είναι ακριβά και μπορείς να έχεις διαφορετικές θερμοκρασίες , αλλάζοντας μύτες!

12. Προσοχή στις πλακέτες που έχουν διπλή στρώση , (έχουν τυπωμένο και στις δύο επιφάνειές τους), εκεί είναι πιθανό να υπάρχει κόληση και στις δύο επιφάνειες της πλακέτας. Χρειάζεται λίγο παραπάνω ζέσταμα, (δηλαδή , μόλις γυαλίσει η κόληση ζεστένουμε λίγο ακόμα (2 sec).

13. Μια καλή προετοιμασία (κατάλληλη μύτη , σταγονίτσα κόληση στην μύτη του κολητηριού, σταθερή εφαρμογή της μύτης), θα κάνουν την κόληση γύρω από τοποδαράκι του εξαρτήματος νια λιώσει πολύ γρήγορα και θα μας αφήσει αρκετό χρόνο να επιμείνουμε στο ζέσταμα , έτσι ώστε να λιώσει η κόληση σε όλο το βάθος της τρύπας που έχει πλακέτα.

14. Η ταχεία υγροποίηση όλης της κόλησης είναι κρίσιμη , γιατί ο "χρόνος μετράει" απο την αρχή της επαφής του κολητηριού με την πλακέτα!!!!!!

15. Προσέχετε τα γειτονικά εξαρτήματα!

16. Διατηρήτε την τρόμπα καθαρή, μετά από κάθε αποκόληση , την ξαναοπλίζουμε και αφαιρούμε απο το ρύγχος της, την υπό μορφήν σωληνίσκου προβάλουσα, -στερεοποιημένη πλέον- κόληση που αναροφήσαμε ακριβώς πρίν.

17. Προσεχετε να μην οπισθοχωρήσει μέσα στο στο σώμα της τρόμπας , το ρύγχος της (σε κάπιες φτηνές τρόμπες αυτό είναι ένα συχνό πρόβλημα, αν πιέζουμε δυνατά την τρόμπα στην πλακέτα)

18. Δοκιμάστε αν η τρόμπα διατηρεί την στεγανότητά της.

Για να το κάνετε αυτό, οπλίζετε την τρόμπα πίέζοντας το σχετικό ωστήριο, ,σφραγίσετε την οπή του ρύγχους της με το δάχτυλό σας (ΠΡΟΣΟΧΗ μιλάω πάντα γαι τις απλές τρόμπες που δεν έχουν δική τους αντίσταση θέρμανσης), και στη συνέχει διατηρώντας την σφράγιση, πιέζουμε το κουμπί απέλευθέρωσης του εμβόλου της τρόμπας.

Αν η τρόμπα έχει ικανοποιητική στεγανότητα, το ωστήριό της θα πεταχτεί από τομα προς τα πάνω , αλλά περίπου στην μέση της διαδρόμής του, θα σταματήσει με μια ελαφρά αναπήδηση, να κινείται γρήγορα και θα αρχίσει να κινείται προς τα πάνω αρκετά πιο σιγά, ή αν η τρόμπα είναι πολύ στεγανή μπορεί να μην ολοκληρώσει την διαδρομή του.

19. Κατά περιόδους να ξεμοντάρετε την τρόμπα και να την καθαρίζετε, από τα μικρά ψήγματα κόλησης που θπάρχουν στον θάλαμο υποπίεσης της, γιατί αυτά φθείρουν την τσιμούχα που έχει και τελικώς οδηγούν την τρόμπα στο να χάσει την στεγανότητά της. Μια ελαφρά λίπανση του εσωτερικού της βοηθά στην πιο αποτελεσματική κίνησή του εμβόλου.

20 . Καθαρίζετε συχν'α την μύτη του κολητηριού σε νοτισμένο σφουγκαράκι.

21. Χρησημοποιείτε κόλληση που εμπεριέχει μέσα της την απαραίτητη ποσότητα καθαριστικού των προς συγκόληση εξαρτημάτων.

Και τέλος άφησα το σημαντικότερο όλων!

ΟΙ ΑΤΜΟΊ ΤΟΥ ΚΟΛΟΦΩΝΊΟΥ ΕΊΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΆ ΒΛΑΒΕΡΟΊ

Γι' αυτό πάντα να έχετε ένα ανεμιστηράκι που θα αποροφά τους ατμούς της κόλλησης μακρυά από την μύτη σας!!!

Φυσικά όλα αυτά πολύ απέχουν από το να καλύψουν το θέμα μας αλλά είναι μια καλή αρχή.!

Καλή επιτυχία!!!

Έγινε επεξεργασία από Seafalco
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Το είχα ξαναποστάρει σε κάποια φάση αλλά δεν είχα πάρει απάντηση. Πιστεύετε ότι είναι το ίδιο πρόβλημα και με αυτή την οθόνη; Τα 3/4 της οθόνης είναι μαύρη και το υπόλοιπο κανονικό.

Δεν έχει σπάσει ούτε έχει ραγίσει κάπου και το εμφάνισε ξαφνικά μία μέρα.

Δεν ξέρω αν το πρόβλημα είναι στην πλακέτα τροφοδοσίας ή στη μητρική που συνδέεται η τροφοδοσία. Νομίζω πάντως στο δεύτερο.

Υ.Γ Όταν αφαιρώ το καλώδιο που συνδέεται με τη μητρική και το panel έχει μόνο ρεύμα η οθόνη γίνεται κάτασπρη (έτσι συμπεραίνω ότι δεν έχει σπάσει κάπου) σε όλη την επιφάνειά της οπότε μαλλον οδηγούμαι σε μητρική

Επισυνάπτω και μια photo να μου πείτε γνώμεςImageShack

Link to comment
Share on other sites

Το "qbielabs" που ειναι??

Τα qbieLabs είναι εκεί που συχνάζει ο qbiefox... δηλαδή το σπίτι μου :p Δεν έχω μαγαζί ή οτιδήποτε τέτοιο, απλά ασχολούμαι με διάφορα στο σπίτι, το οποίο κατά περιόδους περισσότερο θυμίζει εργαστήριο παρά σπίτι :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Τα qbieLabs είναι εκεί που συχνάζει ο qbiefox... δηλαδή το σπίτι μου :p Δεν έχω μαγαζί ή οτιδήποτε τέτοιο, απλά ασχολούμαι με διάφορα στο σπίτι, το οποίο κατά περιόδους περισσότερο θυμίζει εργαστήριο παρά σπίτι :hehe:

Εργαστήριο με δωμάτιο ύπνου και κουζίνα!!!:p

Κάτι άλλο μου μου θυμίζει αυτό...:hmm:

:T::T::T::T:

Link to comment
Share on other sites

Επειδή ετοιμάζομαι για εγχείρηση ενός modem/router που αποδεδειγμένα παρουσιάζει πρόβλημα λόγω πυκνωτών, θα ήθελα να ρωτήσω με τι πυκνωτές θα ήταν καλύτερο να αλλάξω τους παρακάτω:

470μF

10V

Είναι αυτοί που φαίνονται στην φωτό: http://www.flickr.com/photos/40569147@N04/4921216508/

Link to comment
Share on other sites

Οι πυκνωτές σου είναι έτοιμοι να "ανατιναχτούν" (ιδιαίτερα ο κάτω αριστερά!)

Από το Φανό στην Σολωμού στο ύψος του Πολυτεχνείου.

Ζήτα Nipon Chemicon (έχει), πιθανόν στην ίδια διάμετρο και με λίγα mm παραπάνω ύψος να βρείς την ίδια χωρητικοτητα σε τάση 16V, αν σου χωράνε στο ύψος, προτίμησέ τους.

Και κοίτα οι πυκνωτές να είναι για 105 βαθμούς Celsius.

Καλή επιτυχία!

Link to comment
Share on other sites

Επειδή έχω ένα παλικάρι κοντά στο σπίτι που επισκευάζει ηλεκτρικές συσκευές, πήγα μια βόλτα να δω αν έχει πυκνωτές και αυτός μου τους άλλαζε τσακ-μπαμ και δωρεάν.

Όντως μου πέρασε πυκνωτές 16V και μου είπε πως είναι καλύτεροι. Το αποτέλεσμα ήταν να γίνει καινούργιο ένα modem/router που το είχα για πέταμα. Όσο δε θυμάμαι πως όταν είχε χαλάσει είχα δώσει 50€ για αντικαταστάτη ενώ το κόστος επισκευής αποδείχθηκε μηδαμινό, τρελαίνομαι.

Ευχαριστώ και πάλι που μου ανοίξατε τα μάτια.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.