Jump to content



Οδηγος Υδροψυξης


KTM

Recommended Posts

Οδηγος υδροψυξης.

Τι χρειαζομαστε.

1. Block

To block αντικαθιστα την ψυκτρα αερος που υπαρχει σε ολους τους υπολογιστες για την ψυξη του επεξεργαστη.

Block υπαρχουν πολλα στο εμποριο καθως και ερασιτεχνικες κατασκευες.

Αν το δει κανεις αδαης, θα φανταστει οτι ειναι απλα ενα χαλκινο κουτι με μια εισοδο και μια εξοδο για να περναει απο μεσα το νερο.

Ομως δεν ειναι ετσι ακριβως.Πολλα πραγματα παιζουν ρολο στην κατασκευη του, γιαυτο και δεν εχουν ολα τα block την ιδια αποδοση, καθως και διαφορες ιδιαιτεροτητες.

Ο εσωτερικος σχεδιασμος του ειναι πολυ βασικος γιατι απο αυτον εξαρταται ο χρονος και η ποσοτητα του νερου που θα περναει απο μεσα, οπως και το παχος των τοιχωματων του block.

Αλλα block αρεσκονται σε γρηγορη ροη νερου, πραγμα που σημαινει οτι αγαπανε τις γρηγορες αντλιες και ορισμενα αλλα, αγαπανε το αντιθετο για να αποδοσουν τα μεγιστα.

Κατα κανονα το υλικο κατασκευης του ειναι ο χαλκος.

Τα 2 καλυτερα block στον κοσμο ειναι του Gathar (Αυστραλια) και του Eleven - 11 (Ελλαδα).

Στις περισοτερες περιπτωσεις, η στηριξη του μπλοκ απαιτει το βγαλσιμο της μητρικης απο το κουτι, ωστε να περασουμε τις 4 βιδες στηριξης του.

Ωστοσο υπαρχουν και καποια μπλοκ στο εμποριο που δεν απαιτουν κατι τετοιο μιας και το μπλοκ στηριζεται με κλιπς εκει που στηριζοταν και η ψυκτρα αερος.

===============================================

2.Αντλια

Η χρησιμοτητα της αντλιας σε ενα συστημα υδροψυξης υπολογιστη ειναι να κινει το νερο απο το σημειο που αποκτα την υψηλοτερη θερμοκρασια (block), στο σημειο οπου θα εχουμε φροντισει να το κρυωσουμε (ψυγειο).

Οι συνηθεις επιλογες αντλιων ειναι Hydor L20 - L30 και Εheim 1048 - 1250 τις οποιες μπορουμε να βρουμε σε pet shops αλλα και σε sites που εχουν αξεσουαρ υδροψυξης υπολογιστων.

Φυσικα διαφερουν σε τιμη, σε επιδοσεις (Λιτρα ανα ωρα) και σε ποιοτητα κατασκευης, γιαυτο και η επιλογη μας γινεται αναλογα τι ζηταμε απο το συστημα μας.

Σε περιπτωση που θελουμε να ψυξουμε μονο τον επεξεργαστη τα πραγματα ειναι πιο απλα απο το να ζητησουμε το συστημα να μπορει να ψυξει ικανοποιητικα και καρτα γραφικων καθως και chipset.

Επισεις αναλογα και το τι μεγεθος ψυγειο θα χρησιμοποιησουμε παιζει ρολο στην επιλογη της αντλιας.

===============================================

3.Ψυγειο

Η δουλεια που κανει το ψυγειο στο συστημα μας, ειναι να κρυωνει το νερο (με την βοηθεια ανεμιστηρων) αφου εχει αποκτησει μια θερμοκρασια Α καθως ερχεται απο τον ζεστο επεξεργαστη (με την βοηθεια της αντλιας).

Το υλικο κατασκευης του ψυγειου επιδιωκουμε να ειναι απο χαλκο με εξαιρεση τα fins (κυψελες) που περναει αναμεσα ο αερας τα οποια μπορουν να ειναι και αλουμινενια.

Αυτο το θελουμε, γιατι σε περιπτωση που το υλικο που διερχεται το νερο ειναι πχ. απο αλουμινιο, υπαρχει ο κινδυνος διαβρωσης λογο των διαφορετικων και μη συμβατων μεταλων.

Στα fins δεν εχουμε προβλημα με το υλικο γιατι δεν ερχονται σε επαφή με το νερό.

Επισεις χρειαζεται προσοχη στους σωληνες - ρακορ της εισοδου - εξοδου του νερου, οι οποιοι πρεπει να ειναι αναλογης διαμετρου με του block.

Αν δεν ειναι, θα πρεπει να γινει μετατροπη.

Συνηθισμενη επιλογη ειναι το ψυγειο απο καλοριφερ αυτοκινητου (Ford Transit 87') αλλα οποιοδηποτε ψυγειο που πληρει τις παραπανω προυποθεσεις μπορει να κανει την δουλεια μας.

Υπαρχουν επισεις και στο εμποριο ψυγεια που προοριζονται για την κατασκευη υδροψυξης υπολογιστων.

==============================================

4.Σωληνες.

Τους χρειαζομαστε για να οδηγησουμε το νερο απο το block στο ψυγειο και το αντιθετο.

Υπαρχουν ακριβοι που τους χρησιμοποιουνε σε ιατρικες εφαρμογες (σιλικονης - Tygon) και φτηνοι πλαστικοι που τους χρησιμοποιουνε σε ενυδρεια.

Αναλογα το βαλαντιο μας επιλεγουμε, αρκει να ειναι ευλυγιστοι και να μην ξεραινονται με τον καιρο.

Σε petshop μπορουμε να βρουμε JBL και Eheim σωληνες αρκετα φτηνους με τους οποιους μπορουμε να κανουμε την δουλεια μας μια χαρα.

Φυσικα μπορουμε να επιλεξουμε σωληνες και απο ιστοσελιδες που ειδικευονται στην υδροψυξη υπολογιστων.

Η εσωτερικη διαμετρος του σωληνα πρεπει να ειναι αναλογη με αυτη του block ωστε να μην επηρεαζεται η ροη του υγρου.

==============================================

5.Σφιγκτηρες

Μεταλικοι η πλαστικοι για ασφαλισουμε τους σωληνες για την αποφυγη διαροων.

==============================================

6.Tank (δοχειο διαστολης)

Μεχρι τωρα εχουμε φτιαξει ενα κλειστο κυκλωμα υδροψυξης.

Το μονο μας προβλημα σε αυτη την περιπτωση ειναι να βαλουμε το υγρο στο συστημα και να αφαιρεσουμε τον αερα απο μεσα.

Αυτο γιατι η ροη του υγρου θα ειναι απο δυσκολη ως αδυνατη, καθως και στην μη ικανοποιητικη αποδοση του συστηματος και στην δημιουργια θορυβου.

Επισεις θα πρεπει να μπορουμε αργοτερα να κανουμε ευκολα εξαερωση χωρις να χρειαστει να αποσυνδεσουμε το ολο συστημα απο τον υπολογιστη, για ευκολια δικια μας φυσικα.

Εδω ερχεται ο ρολος του Tank.

Με την παρεμβολη του Tank στο συστημα μας, η εγκατασταση και η εξαερωση του συστηματος μας, γινεται παιχνιδακι.

Και εδω υπαρχουν ετοιμα στο εμποριο αλλα και πολυ ωραιες ιδιοκατασκευες.

==============================================

7.Shroud

Αν και δεν ειναι απαραιτητο, σε περιπτωση που υπαρχει βελτιωνει την ροη του αερα απο τους ανεμιστηρες πανω στις κυψελες του ψυγειου.

Οταν δεν υπαρχει, οι ανεμιστηρες εφαπτονται πανω στις κυψελες με αποτελεσμα να περιοριζεται το ευρος του αερα.

Με το shroud, μπορουμε να δημιουργησουμε μια αποσταση απο τις κυψελες οπου θα ριχνουν αερα οι ανεμιστηρες και μιας και το shroud δεν θα αφηνει το αερα να ξεφευγει εκτος της επιφανειας του ψυγειου, εκμεταλευομαστε 100% την δυναμη των ανεμιστηρων στην επιφανεια του ψυγειου, με αποτελεσμα την οσο δυνατον καλυτερη ψυξη των κυψελων και κατ'επεκταση του νερου και την αποδοση του ολου συστηματος.

Μπορουμε να το κατασκευασουμε απο φυλλο αλουμινιου, απο πολυεστερικη ρητινη, η οτι αλλο υλικο πιστευουμε οτι μπορει να μας κανει αυτο που θελουμε.

==============================================

8.Υγρο

Το τι υγρο θα αποφασισουμε να γεμισουμε το συστημα μας ειναι κι αυτο κατι που πρεπει να αναφερθει.

Νερο απο την βρυση αν και εχει πολυ καλη αποδοση, το αποκλειουμε γιατι περιεχει αλατα και μικροοργανισμους τα οποια δεν θελουμε να υπαρχουν στο συστημα μας.

Μια συμβουλή για το νερό βρύσης είναι να προσθέσουμε betadin το οποίο σκοτώνει τους μικροοργανισμούς, αλλά δεν είναι για μακροχρόνια χρύση.

Ανοδιομενο νερο επισεις δεν το θελουμε λογο του οτι επειδη δεν περιεχει ιοντα, με το καιρο παιρνει τα ιοντα απο την επιφανεια του χαλκου με αποτελεσμα να τον φθειρει σιγα σιγα.

Αυτο που προτεινεται ειναι αφαλατομενο νερο.

Μια μικρη προσθηκη παραφλου (10%) συνισταται.

Υπαρχουν και ετοιμα υγρα στο εμποριο με προσθηκη χημικων, ακριβως για αυτη την χρηση.

Πως θα στησουμε την υδροψυξη μας και τι πρεπει να προσεξουμε.

Εχουμε καταληξει και αγορασει οτι μας χρειαζεται και ειμαστε ετοιμοι να τα συναρμολογησουμε και να τα βαλουμε στο συστημα μας.

Αντιθετα απο οτι φοβουνται μερικοι, ενα υδροψυκτο συστημα ειναι πολυ ασφαλες αρκει να γινουν τα πραγματα σωστα απο την αρχη.

Τι πρεπει να προσεξουμε για θεμα ασφαλειας αλλα και σωστης αποδοσης.

1. Η εσωτερικη διαμετρος των σωληνων θα πρεπει να ειναι η ιδια με τα ρακορ του block, του ψυγειου και της αντλιας και του tank (αν εχει ρακορ).

Ετσι δεν θα επηρεαστει η ροη του νερου στο κυκλωμα αρνητικα.

Θα χρειαστει να βαλουμε λιγη δυναμη για να τους εφαρμοσουμε αλλα μαζι με τους σφιγκτηρες που θα βαλουμε θα εχουμε πετυχει την μεγιστη ασφαλεια και αποτρεψει τυχον διαροη.

2. Αν το ψυγειο που αγορασαμε ειναι καινουργιο δεν υπαρχει προβλημα.

Αν ομως ειναι μεταχειρισμενο θα χρειαστει να το καθαρισουμε πρωτα για να μην βουλωσει το block με ακαθαρσιες και χαλαση η ροη του συστηματος.

Για να το κανουμε αυτο, το γεμιζουμε με ξυδι και αφου το αφησουμε ετσι λιγη ωρα, το κουναμε καλα, πανω - κατω δεξια - αριστερα, για να ξεκολησουν οι βρωμιες απο τα τοιχωματα του ψυγειου και το αδειαζουμε.

Επαναλαμβανουμε την διαδικασια οσες φορες νομιζουμε μεχρι να καθαρισει.

Σε περιπτωση που δεν καθαριζει σημαινει οτι ειναι ακαταλληλο, εχει φαει τα ψωμια του δηλαδη.

Μολις καθαρισει κανουμε τον πρωτο ελεγχο στεγανοτητας του ψυγειου μονο.

Το ξεπλενουμε απο το ξυδι και το γεμιζουμε με απεσταγμενο νερο.

Το σκουπιζουμε εξωτερικα και το τοποθετουμε πανω σε μια εφημεριδα.

Τσεκαρουμε ανα μιση-μια ωρα για να δουμε για τυχον διαροη (θα φανει πανω στην εφημεριδα)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

3.Οι "αντλιες" Eheim - Hydor στην πραγματικοτητα ειναι κυκλοφορητες, δηλαδη δεν αντλουν το νερο αλλα το σπρωχνουν.

Γιαυτο σε περιπτωση που φτιαξουμε κλειστο κυκλωμα, δηλαδη χωρις δοχειο διαστολης, κανουμε ολες τις συνδεσεις εκτος απο τον σωληνα που θα συνδεθει με το ρακορ εισοδου της αντλιας.

Βυθιζουμε την αντλια μεσα σε μια λεκανη με απεσταγμενο νερο 9η οτι αλλο επιλεξαμε) και ειμαστε ετοιμοι να κανουμε την συνδεση εκει μεσα, εχοντας παντα την αντλια σε λειτουργια.

Πριν συνδεσουμε περιμενουμε να γεμισει με νερο το συστημα και μετα απο λιγο κουναμε καλα το ψυγειο ωστε να φυγει ο αερας απο μεσα και το ιδιο κανουμε και στο μπλοκ.

Οταν το κανουμε αυτο προσεχουμε μην βγει ο σωληνας που δεν εχουμε συνδεσει απο την λεκανη και παρει αερα το συστημα.

Η αντλια μας ειναι συνεχως σε λειτουργια.

Μετα απο λιγη ωρα παλι τα ξανακουναμε και τελευταια κουναμε την ιδια την αντλια, τοσο οσο περιθωριο μας δινει ο σωληνας που παραμενει βυθισμενος, για να διωξουμε και τυχον αερα απο την αντλια.

Ολο αυτο θα μας παρει μιση ωρα περιπου.

Ισως καποιοι για σιγουρια χρειαστουν παραπανω χρονο.

Τελος συνδεουμε και τον τελευταιο σωληνα στην αντλια κατω απο το νερο και τον σφιγκουμε.

Τεσταρουμε την στεγανοτητα εξω απο την λεκανη πια, αφου σκουπισουμε οτι ειναι βρεγμενο και αφησουμε ολο το συστημα πανω σε κατι στεγνο πχ μια εφημεριδα.

Αν υπαρχει διαροη θα φανει τις επομενες ωρες.

Αν φτιαχνουμε ανοιχτο κυκλωμα (με δοχειο διαστολης) τα πραγματα ειναι πιο ευκολα.

Το μονο που εχουμε να κανουμε ειναι να συνδεσουμε ολους τους σωληνες και να προσθεσουμε απεσταγμενο νερο στο δοχειο διαστολης.

Αν χρειαστει θα συμπληρωσουμε απεσταγμενο νερο (αναλογα και το μεγεθος του δοχειου διαστολης) και θα βοηθησουμε μετακινωντας πανω κατω την ανλτια και το ψυγειο ωστε να αρχιζει να κινειται το νερο στο συστημα μας(μιας και οπως ειπαμε ο κυκλοφορητης σπρωχνει δεν τραβαει).

Μολις το επιτυχουμε ο αερας που θα υπαρχει μεσα θα φυγει προς το δοχειο διαστολης.

Και στις 2 περιπτωσεις που αναφεραμε (ανοικτο η κλειστο κυκλωμα) την διαδικασια την εχουμε κανει μακρια απο τον υπολογιστη.

Τωρα θα δοκιμασουμε ξανα την στεγανοτητα του συστηματος μας πριν το ενσωματωσουμε στον υπολογιστη.

Βαζουμε την αντλια σε λειτουργια και ολο το συστημα πανω σε εφημεριδα και το αφηνουμε να δουλεψει ετσι μερικες ωρες (10-12 ωρες minimum)

Οι "αντλιες" αυτες δουλευουν μεσα και εξω απο το νερο (βυθισμενες η οχι) αλλα ποτε χωρις να περναει νερο μεσα τους!

Αυτο θα τις καταστρεψει αμεσως.

Οι αντλιες εχουν 2 ρακορ.

Απο το ενα μπαινει το νερο στην αντλια και απο το αλλο βγαινει.

Προσεχουμε ωστε το ρακορ που βγαζει νερο να ειναι συνδεμενο ετσι ωστε να στελνει το νερο στο block και οχι αναποδα!

Επισης τα block (ειδικοτερα του Eleven που ξερω) εχει ρακορ εισοδου και εξοδου. Και εκει χρειαζεται προσοχη στο πως θα κανουμε την συνδεση.

πχ ο σωληνας που θα φευγει απο το ρακορ εξοδου της αντλιας να πηγαινει στο ρακορ εισοδου του block.

Σχεδιαστε - μετρηστε απο πριν την διαδρομη που θα κανουν οι σωληνες οταν το συστημα θα ειναι πανω στο pc ωστε να μην αναγκαστουν να κανουν πολυ κλειστες γωνιες η να ειναι υπερβολικα μεγαλοι δημιουργωντας προβλημα στο εσωτερικο του κουτιου.

4.Αν το block μας ειναι με μπουλονια και απευθυνεται σε μητρικες με τρυπες, θα πρεπει να βγαλετε την μητρικη απο το κουτι και να αφαιρεσετε το μαυρο πλαστικο που στηριζοταν η αεροψυκτρα.

Αυτο θα το επιτυχετε σπρωχνοντας προσεκτικα με ενα λεπτο κατσαβιδακι τα 4 σημεια στηριξης του πλαστικου στο πισω μερος της μητρικης.

Προσοχη γιατι αν σας ξεφυγει το κατσαβιδακι και βρει πανω στο πισω μερος της μητρικης, θα την καταστρεψετε.

Μετα θα περασετε τα μπουλονια-βιδες μεσα απο τις 4 τρυπες και θα τα στερεωσετε με τα αναλογα παξιμαδια στο μπροστινο μερος.

Εκει, αναμεσα στην μητρικη και στο παξιμαδι, βαλτε και μια ροδελα πλαστικη για να μην βραχυκυκλωσει η μητρικη με το παξιμαδι που ειναι μεταλικο.

Βαζετε την θερμοαγωγιμη παστουλα και περνατε το block μεσα στις βιδες.

Προσεχουμε μην στραβωσουμε την μητρικη γιατι τωρα θα εχουμε και μια αντισταση απο τους σωληνες που ειναι περασμενοι στο block.

Παιρνουμε τα μποσικα και σφιγγουμε χιαστη 1-3, 2-4 τα παξιμαδια.

Δεν σφιγγουμε υπερβολικα, ελεγχουμε αν κινειται το block πιεζοντας απο το πλαι με το δακτυλο μας.

Σε περιπτωση που χρειαστει να κανουμε καποιο κοψιμο στο κουτι, πχ για να βαλουμε το ψυγειο στην οροφη και να ανοιξουμε τρυπες για τους ανεμιστηρες, θα πρεπει πριν να τα εχουμε ξηλωσει ολα απο μεσα.(μητρικες, δισκους, drives, κλπ)

Σε περιπτωση που βαλουμε και την αντλια μεσα στο κουτι, καλο ειναι να βαλουμε στην βαση της ενα κοματι λαστιχο (πχ απο παλια σαμπρελα) για να μην εχουμε κραδασμους.

Η συνηθισμενη διαταξη ειναι:

αντλια - ψυγειο - block - tank - αντλια (το κρυο νερο παει αμεσως στο block απο το ψυγειο με λιγο μικροτερη πιεση)

Εγω εχω την διαταξη:

Αντλια - block - tank - ψυγειο - αντλια (το νερο παει αμεσως στο block απο την αντλια με ολη την πιεση της αλλα με λιγο μεγαλυτερη θερμοκρασια λογο αντλιας)

Καμια απο τις δυο διαταξεις δεν ειναι λαθος, μπορειτε να πειραματιστειτε και να επιλεξετε οποια πιστευετε οτι σας αποδιδει καλυτερα.

watercool.gif

Οσον αφορα το δοχειο διαστολης,σαν απλη λυση, μπορειτε ευκολα να διαλεξετε ενα πλαστικο δοχειο με καπακι, και να ανοιξετε 2 τρυπες πανω στο καπακι λιγο μικροτερες απο την εξωτερικη διαμετρο των σωληνων.

Ετσι περνατε τους σωληνες χωρις χρηση ρακορ και χωρις να ανησυχειτε για προβλημα στεγανοτητας του δοχειου διαστολης.

Προσεχοντας ολα τα παραπανω, εχουμε φτιαξει ενα ασφαλες συστημα υδροψυξης για τον υπολογιστη μας οικονομικοτερα απο ενα ετοιμο kit και με καλυτερη αποδοση.

Οσον αφορα την ασφαλεια και τις συνδεσεις, τα ιδια πραγματα προσεχουμε και κανουμε και στην περιπτωση που εχουμε αγορασει ετοιμο kit υδροψυξης.

Καλη επιτυχια.

Τυχον σχολια στο αναλογο thread

KTM

Τοποθετηση Water Block σε CPU SOCKET-478 By Eleven

Οδηγιες για AMD επεξεργαστες Socket-A & Socket-754 By Eleven

Τοποθετηση water block σε Chipset By Eleven

Τοποθετηση water block σε καρτα γραφικων By Eleven

Για επικοινωνια με τον ιδιο pm εδω.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Corrosion

Επειδη το θεμα της διαβρωσης του χαλκινου block και η μη συμβατοτητα χαλκου και αλουμινιο εχουν προβληματισει αρκετους χρηστες, παρολες τις επεξηγησεις και τα link που εχω δωσει, θα ηθελα να πω μερικα πραγματα ακομα που ισως σας βοηθησουν να καταλαβετε γιατι αυτη η επιμονη.

Αν ψαξετε λιγο στο net, θα βρειτε πολλες επιστημονικες σελιδες που αναφερονται στην διαβρωση των μεταλλων και στο ποια ειναι συμβατα η οχι μεταξυ τους.Ειναι κατι για το οποιο δεν υπαρχει αμφιβολια.

Επισης θα βρειτε και αναφορες για τροπους μερικης αντιμετωπισης της διαβρωσης.

Copper Corrosion site 1

Copper Corrosion site 2

Γιατι τωρα στην δικια μας περιπτωση ειναι πιο λεπτο το θεμα.

Αν ρωτησετε καποιον που φτιαχνει χαλκινα block για υδροψυξη πχ eleven, θα δειτε οτι για να κατασκευαστει αυτο το block χρειαστηκε να γινουν πολλες δοκιμες, πειραματισμοι, ως προς την σχεδιαση του(εσωτερικη διαδρομη νερου)και ως προς το παχος του χαλκου.

Ολα αυτα για να εχει την καλυτερη δυνατη αποδοση στο συστημα μας.

Ειναι ευκολο να καταλαβει κανεις, οτι οποιαδηποτε αλλοιωση στο χαλκο, φθορα η μεγαλυτερο παχος λογο προσθηκης ξενων παραγοντων, εχει αμεση επιπτωση στην αποδoση.

Μιλαμε για χιλιοστα, που θα επηρεασουν την ροη του υγρου μεσα στο block.

Πολλοι ρωτανε: καλα και σε ποσο καιρο θα εχω διαβρωση?

Αυτο ειναι σχετικο αν και το σωστο ερωτημα ειναι: σε ποσο καιρο η διαβρωση θα αρχισει να επηρεαζει την αποδοση του συστηματος?

Αυτο εξαρταται απο πολλους παραγοντες πχ, η ταχυτητα του νερου που κινειται στο συστημα μας.Μεγαλυτερη ταχυτητα, πιο γρηγορη διαβρωση.

Μεχρι και η θερμοκρασια που εχει το νερο που κινειται στο συστημα ειναι ενας παραγοντας.

Δεν εχουμε να κανουμε με υδροψυξη αυτοκινητου, μην το ξεχνατε αυτο.(επειδη μερικοι χρηστες αναφερθηκαν σε αυτο)

Στην περιπτωση του αυτοκινητου, μεχρι την καταστροφη απο την διαβρωση πχ ενος ψυγειου, δεν θα δουμε εμφανη διαφορα στην αποδοση της ψυξης.

Αλλα μετρα αλλα σταθμα.

Στην περιπτωση των αγωνιστικων, ειναι διαφορετικα, γιαυτο και χρησιμοποιουν ειδικα χημικα μιγματα για την καλυτερη ψυξη μιας και οι αντλιες τους ειναι πολυ δυνατες αντιθετα απο τους κυκλοφορητες ενυδρυου που χρησιμοποιουμε εμεις στην υδροψυξη του υπολογιστη.

Εκτος αυτου, στα αγωνιστικα, πολλα εξαρτηματα ειναι αναλωσιμα, πολυ περισσοτερο απο τα αυτοκινητα του εμποριου.

Προτιμαμε λοιπον και προτεινουμε, απεσταγμενο νερο με 10% προσθηκης παραφλου, η ετοιμο αραιωμενο παραφλου με προσθηκη χημικων για να αποφυγουμε την γρηγορη φθορα-"καταστροφη" του block μας.(το βρισκουμε ευκολα στα βενζιναδικα)

Για τον ιδιο λογο προτιμαμε και προτεινουμε τον συνδιασμο με χαλκινο ψυγειο και οχι αλουμινενιο.

Ετσι το block μας θα "ζησει" περισσοτερο, εχοντας την καλυτερη δυνατη αποδοση

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.