Jump to content

Πρώτη η NVIDIA παρουσιάζει διαδραστικό ray tracing


mariosalice
 Share

Recommended Posts

attachment.php?attachmentid=18049&stc=1&d=1196261534

picture.php?albumid=7&pictureid=22Η NVIDIA, παρουσίασε στις 4 Αυγ. 2009, στη SIGGRAPH 2009 (Νέα Ορλεάνη), μέρος μιας σειράς μηχανών για επιτάχυνση εφαρμογών λογισμικού. Οι μηχανές επιτάχυνσης της NVIDIA καθιστούν εύκολη την ενσωμάτωση δυνατοτήτων υψηλής απόδοσης σε εφαρμογές, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν το χρόνο ανάπτυξής τους.

Οι μηχανές επιτάχυνσης που παρουσίασε η NVIDIA στη SIGGRAPH 2009 είναι οι εξής :

  • NVIDIA OptiX™ μηχανή ιχνηλάτησης ακτίνων σε πραγματικό χρόνο

  • NVIDIA SceniX™ 3D μηχανή για τη διαχείριση δεδομένων και τοπίων.

  • NVIDIA Complex™ μηχανή για την κλιμάκωση των επιδόσεων σε πολλαπλές GPUs

  • NVIDIA PhysX® 64-bit μηχανή υπερ-ρεαλιστικής απεικόνισης των φυσικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε πραγματικό χρόνο.

Η NVIDIA OptiX ως η πρώτη στον κόσμο διαδραστική μηχανή ιχνηλάτησης ακτίνων μέσω GPU, είναι ένας προγραμματιζόμενος μηχανισμός εντοπισμού ακτίνων που επιτρέπει την εύκολη ανάπτυξη λογισμικού και θέτει νέα επίπεδα ρεαλισμού στα προγράμματα μέσω της παραδοσιακής γλώσσας προγραμματισμού C. Με την αξιοποίηση της μαζικά παράλληλης υπολογιστικής ισχύος των επεξεργαστών NVIDIA QUADRO, η μηχανή OptiX επιταχύνει σημαντικά την ανίχνευση ακτίνων που χρησιμοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων, μεταξύ των οποίων: φωτορεαλιστική απεικόνιση, styling αυτοκινήτων, την ηχητική και οπτική προσομοίωση, τον υπολογισμό του όγκου και την έρευνα της ακτινοβολίας. Οι προγραμματιστές ήδη χρησιμοποιούν τη μηχανή OptiX για να επαναπροσδιορίσουν τις δυνατότητες για τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς και τους ερευνητές.

"Μέσα σε ένα χρόνο, η NVIDIA προχώρησε από την απόδειξη ότι είναι δυνατή η διαδραστική ιχνηλάτηση ακτίνων μέσω GPU, στη διάθεσή της σε όλους», είπε ο Τζον Peddie, ιδρυτής και πρόεδρος της Jon Peddie Research. "Περίπλοκες σχεδιαστικές εργασίες, όπως η εξέταση του ρόλου της ανάκλασης και της διάθλασης σε διάφορες επιφάνειες και μέσα σε γυαλί, μπορούν τώρα να εξεταστούν σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας τη μηχανή επιτάχυνσης OptiX σε επεξεργαστές QUADRO. Πρόκειται για ένα σημαντικό επίτευγμα και για τους προγραμματιστές και για τους ερευνητές".

"Σήμερα δημιουργούνται χιλιάδες εφαρμογές που αξιοποιούν την εκπληκτική ισχύ των GPUs (επεξεργαστών γραφικών), ένα σαφές σημάδι ότι οι επεξεργαστές γραφικών έχουν φθάσει σε κορυφαίο σημείο. Ο κόσμος των υπολογιστών μετακινείται από την περιοριστική επεξεργασία των CPUs στην ισόρροπη συνεπεξεργασία CPUs και GPUs", δήλωσε ο Jeff Brown, γενικός διευθυντής, του τμήματος Επαγγγελματικών Εφαρμογών της NVIDIA. "Οι μηχανές επιτάχυνσης εφαρμογών της NVIDIA εξοπλίζουν τους προγραμματιστές με τα εργαλεία που χρειάζονται, ώστε να φέρουν περαιτέρω επανάσταση στα γραφικά πραγματικού χρόνου και στην προηγμένη ανάλυση δεδομένων."

Η μηχανή διαχείρισης σκηνών, NVIDIA SceniX, παρέχει το διαδραστικό πυρήνα για την εμφάνιση απαιτητικών επαγγελματικών τρισδιάστατων εφαρμογών γραφικών σε πραγματικό χρόνο. Είτε χρησιμοποιείται σε εμπορικά προϊόντα όπως τα RTT DeltaGen, Autodesk Showcase και Anark Media Studio, είτε σε εξειδικευμένα εργαλεία για προηγμένη οπτικοποίηση, προσομοίωση, μετάδοση γραφικών, ιατρικές εικόνες και για ενεργειακές έρευνες, οι προγραμματιστές θα βρουν στη μηχανή SceniX ένα διαδραστικό πλαίσιο που θα τους επιτρέψει να διαχειριστούν τα τρισδιάστατα δεδομένα και να εξάγουν αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο και με ψηλή πιστότητα.

Η μηχανή βαθμίδωσης πολύπλοκων σκηνών, NVIDIA CompleX, επιτρέπει στις εφαρμογές να διατηρήσουν τη διαδραστικότητα, όταν εργαζόμαστε με εξαιρετικά μεγάλα και πολύπλοκα μοντέλα. Με την αυτόματη χρήση της συνδυασμένης μνήμης και της επεξεργαστικής ισχύος πολλαπλών GPUs, σε συστήματα QUADRO Plex, οι εφαρμογές που χρησιμοποιούν τη μηχανή CompleX, δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να διερευνήσουν και να απεικονίσουν όλα τα στοιχεία τους στο ακέραιο και όχι αποσπασματικά.

Η μηχανή φυσικής, NVIDIA PhysX 64-bit, φέρνει στις επαγγελματικές εφαρμογές, μια υπερ-ρεαλιστική απεικόνιση των νόμων της φυσικής, σε πραγματικό χρόνο. Ενώ η 32bit μηχανή φυσικής έχει ήδη αποδειχθεί μια δημοφιλής λύση στη βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών, η νέα 64-bit έκδοσή της θα επιτρέπει πιο ακριβείς υπολογισμούς, για πολύ μεγαλύτερα σύνολα δεδομένων, για χρήση από μηχανικούς, σχεδιαστές και δημιουργούς κινουμένων σχεδίων, που θέλουν να διερευνήσουν τα δεδομένα τους, να φτιάξουν μοντέλα από φυσικές ιδιότητες και να δώσουν ζωή στην εργασία τους.

"Η μηχανή επιτάχυνσης SceniX συνέβαλε σε σημαντικό βαθμό στην επιτυχίας μας στην βιομηχανία σχεδιασμού των αυτοκινήτων", δήλωσε ο Christian Matzen, COO, ICIDO, που ειδικεύεται σε λύσεις εικονικής μηχανολογίας. "Με βάση την ευκολία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας OptiX στη SceniX και τα εκπληκτικά οπτικά αποτελέσματα, σκοπεύουμε εντός του τρέχοντος έτους, να διαθέσουμε στους πελάτες μας το διαδραστικό ray tracing".

"Η μηχανή CompleX είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση του τεράστιου όγκου δεδομένων των πελατών μας όπως η StatoilHydro", είπε ο Thorolf Horn Tonjum, Διευθυντής της R&D Stormfjord, μιας νορβηγικής εταιρείας που εξυπηρετεί τις βιομηχανίες ενέργειας με εφαρμογές οπτικοποίησης δεδομένων. "Έχοντας τη μηχανή SceniX για επιτάχυνση της δημιουργίας σκηνών, ενσωματώσαμε εύκολα τη μηχανή CompleX, για ομαλή πλοήγηση σε σκηνές μεγέθους 10GB και το PhysX 64-bit για τη μελέτη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πλωτές εξέδρες πετρελαίου. Οι μηχανές της NVIDIA δεν επιταχύνουν μόνο τα προϊόντα μας, αλλά και το χρόνο μας στην αγορά".

Τιμολόγηση και Διαθεσιμότητα

Οι μηχανές επιτάχυνσης της NVIDIA είναι διαθέσιμες από την τοποθεσία της NVIDIA δωρεάν. Οι μηχανές SceniX και CompleX μπορούν να τηλεφορτωθούν από την ιστοσελίδα http://developer.nvidia.com/page/home.html. Οι μηχανές OptiX και PhysX 64-bit θα είναι διαθέσιμες το φθινόπωρο του 2009. Παραδείγματα διαδραστικού ray tracing με χρήση της μηχανής OptiX είναι διαθέσιμα για τηλεμεταφορά από την τοποθεσία http://developer.nvidia.com/object/optix-examples.html και μπορούν να τρέξουν σε κάρτες γραφικών με επεξεργαστές NVIDIA QUADRO FX.

Πηγή: NVIDIA Launches The World's First Interactive Ray Tracing Engine

Link to comment
Share on other sites

Σε όλες τις περιπτώσεις αναφέρεται real time ray tracing είτε σε υπολογιστές είτε σε ταινίες, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις αναφέρεται συνδυασμός από τις τεχνολογίες optix, PhysX, CompleX, SceniX.

Nvidia-CUDA-Raytracing-02.jpg

spiderman_1_01.jpg

Nvidia-CUDA-Raytracing-03.jpg

Nvidia-CUDA-Raytracing-04.jpg

Raytracing_0006.jpg

fightclub_015.jpg

peerless-4.jpg

revolutions-3.jpg

SceniX-RT-Toyota_large.jpg

Edited by ent
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
However, Nvidia has said that ray tracing is very much a part of its future – it has acquired a number of ray tracing start ups over the years and we feel it is well positioned in that regard as it has already shown demos of rasterised/ray traced hybrid engines. It’s very much another tool in the developers’ toolkit, but it’s not the only answer – I think most of the industry agrees on that at least in the short term.

To understand exactly how well-positioned Nvidia is, consider that it owns mental images, the company behind mental ray, a hugely popular ray tracer used by many of the world’s leading movie studios

Το παραπάνω απόσπασμα προέρχεται από την ανάλυση που κάνει ο Tim Smalley του bit-tech.net, με τίτλο Does Nvidia have a future?. Δείχνει τη σημασία της νέας τεχνολογίας ray tracing που έχει αναπτύξει η Nvidia, στα πλαίσια παροχής δυνατοτήτων ανάλογων με τον επερχόμενο Larrabee της Intel. Ενδιαφέρουσα είναι και η αναφορά στην εξαγορά της εταιρίας Mental Ray, που πρωταγωνιστεί στην εφαρμογή ray tracing σε ταινίες.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.