Jump to content

Υποστήριξη GPU decoding στο νέο VLC


Skyline1
 Share

Recommended Posts

attachment.php?attachmentid=18054&stc=1&d=1196261534

vlclogo.jpgΗ VideoLAN ανακοίνωσε τη διάθεση της έκδοσης 1.1.0 του εξαιρετικά επιτυχημένου media player VLC. Η πιο σημαντική, ίσως, αναβάθμιση σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις είναι ότι έχει προστεθεί υποστήριξη για GPU decoding στις εκδόσεις για Windows και Linux, πράγμα που σημαίνει ότι αξιοποιείται πλέον η κάρτα γραφικών στην αναπαραγωγή αρχείων multimedia.

Το decoding γίνεται μέσω του DxVA2 στα Windows και του VAAPI στo Linux και αφορά τα formats H.264, VC-1 και MPEG-2. Δυστυχώς, μέχρι στιγμής υποστηρίζονται μόνο οι κάρτες της Nvidia, οπότε οι κάτοχοι καρτών με το λογότυπο της ATI δε θα μπορούν να απολαύσουν το GPU decoding. Οι developers του VLC επικαλούνται προβλήματα στους drivers.

Κατά τα λοιπά, το νέο VLC φέρνει βελτιώσεις στην αναπαραγωγή των δημοφιλών formats, ενώ οι δημιουργοί του ισχυρίζονται ότι έχουν αφαιρεθεί χιλιάδες γραμμές κώδικα, με αποτέλεσμα η εφαρμογή να είναι πολύ πιο ελαφριά σε σχέση με το παρελθόν.

Μπορείτε να κατεβάσετε το νέο VLC από αυτή τη σελίδα.

[ΠΗΓΗ]

Edited by outlaw
Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα:

1. HD video decocing acceleration δεν υπάρχει στις ATi, και δεν πρόκειται να υπάρξει στο ορατό εγγύς και μέσο μέλλον, αφού η ATi ουδέποτε υποστήριξε τις κάρτες της στοιχειωδώς σοβαρά.

2. Το decoding ΔΕΝ γίνεται με το VAAPI αλλά με το VDPAU. Το VAAPI - κάκιστα - επιλέχθηκε σαν ένα παρασιτικό-παραπανίσιο ενδιάμεσο layer, που μόνο προβλήματα, bugs, και performance hit, επιφέρει. Επιλέχθηκε καθαρά και μόνο για λόγους πολιτικής ορθότητας και P.R..

3. Το decoding γίνεται από το VDPAU, το οποίο είναι ένα δωρεάν, ανοικτό, και open-source API δημιουργημένο από την nVidia. Έχει υλοποιηθεί εδώ και 1.5 χρόνο πλήρως και άψογα στους drivers της, και εδώ και 16 μήνες υποστηρίζεται επίσημα και με τη βούλα από τα main svn trunks των mplayer/ffmpeg - που είναι και το defacto standard για video playback στο GNU/UNIX/Linux - ΔΕΝ είναι το VLC.

4. Ούτε στην 1.2, ούτε στην 1002, δεν πρόκεται "να έχουν καί για ATi" αν δεν αλλάξει άρδην και άμεσα, η θλιβερή κατάσταση που περιγράφει το 1. Κι όπως είπα, απλά δεν πρόκειται.

Edited by WAntilles
Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα:

1. HD video decocing acceleration δεν υπάρχει στις ATi, και δεν πρόκειται να υπάρξει στο ορατό εγγύς και μέσο μέλλον, αφού η ATi ουδέποτε υποστήριξε τις κάρτες της στοιχειωδώς σοβαρά.

Και πως ακριβώς πέφτει το cpu utilization όταν χρησιμοποιείς π.χ. το Media player classic σε συνεργασία με ΑΤΙ κάρτα από το π.χ. 100% στο 20% σε κάποιες περιπτώσεις;

δωρεάν, ανοικτό, και open-source API δημιουργημένο από την nVidia
Does not compute.... Red and green incompatible.
Link to comment
Share on other sites

Και πως ακριβώς πέφτει το cpu utilization όταν χρησιμοποιείς π.χ. το Media player classic σε συνεργασία με ΑΤΙ κάρτα από το π.χ. 100% στο 20% σε κάποιες περιπτώσεις;

Για GNU/UNIX/Linux μιλάω.

Άλλωστε εκεί απευθύνεται το vlc.

Στα Windows, όπως πολύ σωστά είπες, υπάρχει εδώ και πολύ καιρό το άριστο, δωρεάν, και open-source (βασισμένο μάλιστα κατά τεράστιο ποσοστό σε GNU κώδικα) MPC-HC, που υποστηρίζει DXVA, σε όλες τις κάρτες.

Does not compute.... Red and green incompatible.

Μια χαρά κάνει compute, και είναι ακριβώς όπως τα λέω.

WAntilles added 0 Minutes and 58 Seconds later...

Διόρθωσε φίλε μου skyline το άρθρο σου.

Είναι Το Linux.

Link to comment
Share on other sites

Διόρθωσε φίλε μου skyline το άρθρο σου.

Είναι Το Linux.

Sorry, μου ξέφυγε άλλα δεν μπορώ να κάνω edit. Ας το διορθώσει κάποιος από το την Συντονιστική Ομάδα παρακαλώ.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα:

1. HD video decocing acceleration δεν υπάρχει στις ATi, και δεν πρόκειται να υπάρξει στο ορατό εγγύς και μέσο μέλλον, αφού η ATi ουδέποτε υποστήριξε τις κάρτες της στοιχειωδώς σοβαρά.

2. Το decoding ΔΕΝ γίνεται με το VAAPI αλλά με το VDPAU. Το VAAPI - κάκιστα - επιλέχθηκε σαν ένα παρασιτικό-παραπανίσιο ενδιάμεσο layer, που μόνο προβλήματα, bugs, και performance hit, επιφέρει. Επιλέχθηκε καθαρά και μόνο για λόγους πολιτικής ορθότητας και P.R..

3. Το decoding γίνεται από το VDPAU, το οποίο είναι ένα δωρεάν, ανοικτό, και open-source API δημιουργημένο από την nVidia. Έχει υλοποιηθεί εδώ και 1.5 χρόνο πλήρως και άψογα στους drivers της, και εδώ και 16 μήνες υποστηρίζεται επίσημα και με τη βούλα από τα main svn trunks των mplayer/ffmpeg - που είναι και το defacto standard για video playback στο GNU/UNIX/Linux - ΔΕΝ είναι το VLC.

4. Ούτε στην 1.2, ούτε στην 1002, δεν πρόκεται "να έχουν καί για ATi" αν δεν αλλάξει άρδην και άμεσα, η θλιβερή κατάσταση που περιγράφει το 1. Κι όπως είπα, απλά δεν πρόκειται.

Κανεις λαθος, μπορεις μεσω vaapi και αν εχεις καρτα γραφικων ati με uvd2 να εχεις κανονικα μεσω πατσαρισμενου mplayer, gpu decoding σε h264/vc1. για ενα εξαμηνο που ειχα μια ati 4850 ειχα κανονικα gpu decoding σε ubuntu http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1313348 , το μονο λαθος της ati ηταν οτι δεν εχει ολοκληρωμενη library, γιαυτο και αργησε τοσο το patch για mplayer και υπαρχουν προβληματα στο vlc.

Link to comment
Share on other sites

Κανεις λαθος, μπορεις μεσω vaapi και αν εχεις καρτα γραφικων ati με uvd2 να εχεις κανονικα μεσω πατσαρισμενου mplayer, gpu decoding σε h264/vc1. για ενα εξαμηνο που ειχα μια ati 4850 ειχα κανονικα gpu decoding σε ubuntu http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1313348 , το μονο λαθος της ati ηταν οτι δεν εχει ολοκληρωμενη library, γιαυτο και αργησε τοσο το patch για mplayer και υπαρχουν προβληματα στο vlc.

Εσύ κάνεις λάθος.

Είναι τόσο πρόχειρο το σύνολο αυτών των patches, που δεν λειτουργεί.

Μιλάμε πάντα για VDPAU backend, και nVidia VDPAU-capable hardware, με τον κλειστό driver της nVidia.

Το vaapi είναι καθαρά μία "πολιτική" κίνηση, για λόγους P.R. και μόνο.

Δηλαδή:

- δεν θα υπάρξει που δεν θα υπάρξει ποτέ υποστήριξη σε ATi, γιατί η μεν εταιρία έχει γραμμένους τους χρήστες, και η δε κοινότητα είναι ανίκανη να φτιάξει VGA drivers

- να ψοφήσει καί η κάρτα του γείτονα που έχει nVidia, τον οποίο η εταιρία του, σέβεται απολύτως εδώ και χρόνια, και του έχει υποδειγματικούς drivers, με πλήρη λειτουργικότητα εδώ και πολλά χρόνια, και VDPAU που λειτουργεί και δουλεύει εδώ και 1.5 χρόνο

Ορίστε και κομμάτι από το σχετικό log του πατσαρισμένου mplayer:

MPlayer SVN-r31576-4.5.0 (C) 2000-2010 MPlayer Team

............................................................

libva: libva version 0.31.0-sds6
Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
[b]libva: va_getDriverName() returns 0
libva: Trying to open /usr/lib/va/drivers/nvidia_drv_video.so
libva: va_openDriver() returns 0[/b]

Link to comment
Share on other sites

Το API είναι ένα σύνολο προτύπων με τα οποία οι προγραμματιστές των εφαρμογών αποκτούν πρόσβαση στις λειτουργίες μια βιβλιοθήκης.

Η βιβλιοθήκη μπορεί να είναι open source ή proprietary.

Αν η βιβλιοθήκη είναι open source, το API είναι υποχρεωτικά open.

Αν η βιβλιοθήκη είναι proprietary, το API μπορεί να είναι open (πχ CUDA) ή proprietary.

Δεν υπάρχει open source API.

Link to comment
Share on other sites

διαβασε εδω http://en.wikipedia.org/wiki/Video_Acceleration_API , http://www.jbkempf.com/blog/post/2009/04/19/Decoding-video-in-VLC-using-VAAPI-and-nVidia και εδω https://launchpad.net/~nvidia-vdpau/+archive/cutting-edge-multimedia . Επισης μαλλον τα εχεις μπερδεψει, το vdpau ειναι το API που προξενει fragmentation, οχι το vaapi. για μια ακομα φορα η nvidia, ακομα και αν ειχε καλους λογους για να φτιαξει δικο της HD video acceleration API πριν απο καιρο, τωρα πρεπει να υποστηριξει το VAAPI και αυτο το fragmentation να παψει να υφισταται.. και για τελευταια φορα, επαναλαμβανω, ειχα ati 4850 και ειχα h264/vc1 gpu acceleration μεσω πατσαρισμενου για vaapi υποστηριξη mplayer.. εσυ συνεχισε να λες οτι δεν δουλευει..

Link to comment
Share on other sites

Καλά άσ' το. Θα πεις σε μένα να διαβάσω.

Χτίζω 2-3 φορές την εβδομάδα - και επομένως παρακολουθώ σχετικές mailing lists και svn logs, του mplayer, και λες να μην ξέρω τί μου γίνεται;

Επισης μαλλον τα εχεις μπερδεψει, το vdpau ειναι το API που προξενει fragmentation, οχι το vaapi.

Για να προκαλέσει "fragmentation" κάποιος Α θα πρέπει:

α. να υπάρχει και ένας άλλος Β που έχει εφαρμόσει το ίδιο πράγμα

β. να το εφάρμοσε ο Β πριν από τον Α

Μόνο που τίποτα από τα 2 δεν συμβαίνει γιατί το VDPAU υπάρχει εδώ και 1.5 χρόνο, άψογο, χωρίς bugs, και λειτουργεί.

Και με επίσημη -> στα stock main svn trunks -> των mplayer/ffmpeg εδώ και 16 μήνες.

Όχι με ανεπίσημα patches του ποδαριού κάποιου τυχαίου.

...τωρα πρεπει να υποστηριξει το VAAPI και αυτο το fragmentation να παψει να υφισταται...

1. Ξαναδιάβασε παραπάνω, γιατί ουδέποτε υπήρξε fragmentation.

2. Η libvdpau, είναι δωρεάν, ανοικτή, open-source, και διαθέσιμη εδώ και 12 μήνες περίπου (από το προηγούμενο καλοκαίρι). Το software είναι έτοιμο (mplayer/ffmpeg) και την υποστηρίζει εδώ και 16 μήνες. Όποιος θέλει φτιάχνει υλοποίηση στους drivers του. Όποιος δεν θέλει -> μένει στη σπηλιά -> και στη στείρα "πολιτική" του Κόμματος του Στάλμαν.

http://cgit.freedesktop.org/~aplattner/libvdpau

--- ΠΡΟΣΘΗΚΗ ---

Ορίστε και τα σχετικά entries του επίσημου mplayer svn changelog, από τις αρχές του 2009:

------------------------------------------------------------------------
r28252 | cehoyos | 2009-01-05 01:41:56 +0200 (Mon, 05 Jan 2009) | 1 line

Fix compilation after upcoming H264_VDPAU patch for FFmpeg.
------------------------------------------------------------------------
r28281 | cehoyos | 2009-01-08 21:54:43 +0200 (Thu, 08 Jan 2009) | 1 line

Add PIX_FMT_VDPAU_H264.
------------------------------------------------------------------------
r28322 | cehoyos | 2009-01-16 04:14:25 +0200 (Fri, 16 Jan 2009) | 5 lines

Add VDPAU hardware accelerated decoding for MPEG1 and MPEG2 which will
be used by MPlayer.

[b]Original patch by NVIDIA corporation.[/b]
------------------------------------------------------------------------
r28344 | cehoyos | 2009-01-20 11:31:07 +0200 (Tue, 20 Jan 2009) | 2 lines

Add PIX_FMT_VDPAU_WMV3 and PIX_FMT_VDPAU_VC1.
------------------------------------------------------------------------
r28550 | reimar | 2009-02-14 10:22:49 +0200 (Sat, 14 Feb 2009) | 5 lines

Add MP_IMGTYPE_NUMBERED which gives access to the kind of mp_image_t that
are numbered and have a "in use" flag which is necessary for proper
buffer management as e.g. H.264 direct-rendering needs and is already used
successfully for the -vo vdpau work-in-progress.
------------------------------------------------------------------------
r28551 | reimar | 2009-02-14 10:29:45 +0200 (Sat, 14 Feb 2009) | 2 lines

Add support for image formats and codecs used by VDPAU
------------------------------------------------------------------------
r28579 | reimar | 2009-02-15 09:53:21 +0200 (Sun, 15 Feb 2009) | 2 lines

Sync fourcc list for ffmpeg12vdpau
------------------------------------------------------------------------
r28580 | reimar | 2009-02-15 09:54:25 +0200 (Sun, 15 Feb 2009) | 2 lines

Sync fourccs for ffvc1vdpau
------------------------------------------------------------------------
r28582 | reimar | 2009-02-15 10:12:12 +0200 (Sun, 15 Feb 2009) | 2 lines

WMVA works with VDPAU, too
------------------------------------------------------------------------
r28617 | reimar | 2009-02-16 22:58:13 +0200 (Mon, 16 Feb 2009) | 2 lines

Add support for VDPAU video out, including hardware decoding.
------------------------------------------------------------------------
r28618 | cehoyos | 2009-02-17 01:05:18 +0200 (Tue, 17 Feb 2009) | 1 line

Add note about ffwmv3vdpau.
------------------------------------------------------------------------
r28673 | reimar | 2009-02-20 11:45:48 +0200 (Fri, 20 Feb 2009) | 4 lines

Add support for VDPAU deinterlacing, pullup, denoise and sharpening.
Deinterlacing can not yet be toggled at runtime, and actually it does
not seem to work at all...
------------------------------------------------------------------------
r28719 | cehoyos | 2009-02-24 23:46:25 +0200 (Tue, 24 Feb 2009) | 2 lines

Enable Bob de-interlacing for VDPAU.
------------------------------------------------------------------------
r28760 | cehoyos | 2009-02-28 15:20:01 +0200 (Sat, 28 Feb 2009) | 5 lines

Support brightness, contrast, hue and saturation adjustments via
custom color space conversion matrices in VDPAU.

Patch by Grigori Goronzy, greg A chown D ath D cx
------------------------------------------------------------------------
r28991 | cehoyos | 2009-03-18 19:02:29 +0200 (Wed, 18 Mar 2009) | 1 line

Allow to use vdpau temporal deinterlacers with hardware accelerated decoding.
------------------------------------------------------------------------

Δές τα bold.

Δηλαδή, η nVidia, εδώ και 1.5 χρόνο:

- υλοποίησε το ανοικτό, και δωρεάν VDPAU specification

- έφτιαξε την ανοικτή και δωρεάν libvdpau, με το αντίστοιχο ανοικτό και δωρεάν API και dicumentation -> όποιος θέλει το χρησιμοποιεί

- το υλοποίησε σε όλους τους drivers της για όλα τα UNIX λειτουργικά

- προσέφερε patches στο standard GNU πρόγραμμα της κοινότητας -> mplayer/ffmpeg -> για video playback

Δηλαδή τί άλλο θα έπρεπε να κάνει η nVidia;

Φυσικά καί τότε, καί τώρα, όλες οι άλλες εταιρίες (Intel και ειδικά, κλασικά, η ATi) ήταν/είναι πάνω στα δέντρα, και έτρωγαν/τρώνε βαλανίδια.

Edited by WAntilles
Link to comment
Share on other sites

Το ρεζουμε ειναι οτι ati, intel, sis, via θελουν να χρησιμοποιησουν το προτυπο που προεκυψε απο την oss community.. η nvidia τραβηξε το δικο της δρομο, που πριν 1 χρονο ηταν δικαιολογημενος αλλα οχι πια. ζητας απο 5 εταιριες να αλλαξουν τους οδηγους στους για να υποστηριξουν προτυπο της nvidia, που μπορει να ειναι oss, αλλα παιζει και ρολο ποιος αποφασιζει τι και ποτε και πως γινεται, για να μην αρχισουν τα forks και τα fragmentations ξανα και ξανα. και στην τελικη δεν το εχω ψαξει το θεμα, μπορει να ειναι oss το vdpau αλλα σε μια διαφορετικη license, που δεν γινεται δεκτη απο την υπολοιπη κοινοτητα.

Link to comment
Share on other sites

Το ρεζουμε ειναι οτι ati, intel, sis, via θελουν να χρησιμοποιησουν το προτυπο που προεκυψε απο την oss community.. η nvidia τραβηξε το δικο της δρομο, που πριν 1 χρονο ηταν δικαιολογημενος αλλα οχι πια. ζητας απο 5 εταιριες να αλλαξουν τους οδηγους στους για να υποστηριξουν προτυπο της nvidia, που μπορει να ειναι oss, αλλα παιζει και ρολο ποιος αποφασιζει τι και ποτε και πως γινεται, για να μην αρχισουν τα forks και τα fragmentations ξανα και ξανα. και στην τελικη δεν το εχω ψαξει το θεμα, μπορει να ειναι oss το vdpau αλλα σε μια διαφορετικη license, που δεν γινεται δεκτη απο την υπολοιπη κοινοτητα.

- Αφού λοιπόν "δεν το έχεις ψάξει το θέμα", γιατί γράφεις; Για να μαζέψεις τ' ασυμμάζευτα;

- Από ποιές "5" εταιρίες"; Θεωρείς εταιρίες τα μορφώματα με προϊόντα της πλάκας και του καλαθιού, SiS & VIA;

- Άντε να θεωρήσουμε εταιρίες τις ATi & Intel.

- Ποιούς "οδηγούς" να "αλλάξουν"; Για να "αλλάξουν" τους οδηγούς, σημαίνει ότι πρέπει ήδη οι οδηγοί να έχουν μία σχετική υλοποίηση, ώστε να είναι δυνατόν να "αλλάξουν". Μόνο που αυτό δεν ισχύει -> ΔΕΝ έχουν σχετική υλοποίηση.

Link to comment
Share on other sites

Δεν το εχω ψαξει οσον αφορα το license.. οσο για τα ασυμμαζευτα, αστο καλυτερα, και οσον αφορα τους drivers, εχουν vaapi υλοποιηση, αφου σου επαναλαμβανω για ακομα μια φορα, ειχα ati 4850 και υποστηριξη vaapi δουλευε μια χαρα, οσα L4.1 αρχεια δοκιμασα παιζανε, τωρα εσυ μπορεις να γυρνας γυρω γυρω απο το δακτυλο σου..

edit: και επειδη με επρηξες, το vdpau ειναι creative commons:share alike license, το vaapi GPL και εδω http://www.gnu.org/licenses/license-list.html#OtherLicenses

This is a copyleft free license that is good for artistic and entertainment works, and educational works. Please don't use it for software or documentation, since it is incompatible with the GNU GPL and with the GNU FDL.
οποτε ειναι θεμα licensing.. Edited by XLV
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.