Jump to content


κατάθεση εμπειρίας ενός κύκλου 2000 ευρώ σε βάθος 6 τίας .Ακουστικά και αλυσίδα ήχου .


Recommended Posts

Γεια σας . Λέω να καταθέσω την εμπειρία μου  από τις αγορές που έκανα σε βάθος 6 τίας στο τομέα του ήχου χωρίς να γνωρίζω πολλά πράγματα μήπως και βοηθήσω και κανένα μην κάνει τα ίδια λάθη με εμένα . 

Ασχολούμαι με τους υπολογιστές σαν χόμπυ από το 2001. Πάντα είχα αδυναμία στην ποιότητα και πάντα κοιτούσα να κάνω καλύτερα το σύστημα μου . Είχα και λίγο οικονομική ευκαίρια για την ηλικία και έπαιζα με ότι καινούργιο έπεφτε στην αντίληψη μου . 

Με τον ήχο δεν είχα ασχοληθεί . Είχα πάντα κάρτες της creative στο πισί και κάποτε είχα τα s750  που είχαν ήχο 7.1. Για την εποχή τους είχαν από τον καλύτερο ήχο που κυκλοφορούσε σε maistrream υπολογιστή  . 

Κατά το 2011 με 2012 έπεσε στην αντίληψη μου η έννοια του hi fi και hi end . Είχα και αδυναμία στην ποιότητα και είπα να κάνω το βήμα να αναβαθμίσω . 

Όλοι στα site προτείνουν ως αλυσίδα ήχου την εξής . α) πηγή ήχου β) ντακ γ) ενισχυτής ακουστικών και δ) ακουστικά . Εγώ μέχρι τότε είχα την βασική. Κάρτα ήχου και ηχεία . κόστος περίπου 600 ευρώ . 

Αναβάθμισα την γραμμή μου με την προσθήκη ενός ντακ των 500 ευρώ to cambridge dac magic plus που τότε είχε καλές κριτικές . Τότε ξεκίνησα να παίρνω και τα πιο ακριβά ακουστικά . Είδα τις κριτικές και αγόρασα τα κ702 της akg . Η αλλαγή του ήχου δεν ήταν εντυπωσιακή για τα 800 ευρώ που έδωσα. Και είχε ένα θανάσιμο σφάλμα . Δεν ακούγονταν δυνατά . Δοκίμασα να δυναμώσω  τον ήχο στα κ702 με το ντακ αλλά δεν έπαιρνα αποτέλεσμα . Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τα ακουστικά μου και σε άλλους χώρους και εκεί το ίδιο αποτέλεσμα . Δοκίμασα ενισχυτές στο κατάστημα της  audeze και στην αντιπροσωπεία της oppo . 

Αφού δεν άκουγα δυνατά είπα να δοκιμάσω και με άλλο ένα ακουστικό . Είδα τις κριτικές και πήρα τα akg550 . Tα δοκίμασα στο σύστημα μου και είχα το ίδιο αποτέλεσμα . Χαμηλή ποσότητα ήχου . 

Είπα μέσα μου ότι κάνω κάποιο λάθος και ότι δεν έχω ολοκληρωμένη την γραμμή ήχου όπως την προτείνουν στα site . 

΄Ετσι είπα να ολοκληρώσω την γραμμή και να προσθέσω το τελικό βήμα , την προσθήκη ενός ενισχυτή . Έψαξα αρκετό καιρό το 2012 για προσωπικούς ενισχυτές . Οι περισσότεροι που έβρισκα στα καταστήματα ήχου και τα επαγγελματικά ήταν πολλαπλασιαστές θυρών και όχι με μια καλή, ποιοτική θύρα . Τελικά κατέληξα στον auditor της spl . Τον προσέθεσα στο σύστημα μου και άρχισα τα τέστ . Η ακρόαση δεν με ικανοποίησε , ο ήχος μου φαίνονταν τσίγγινος και είχε χαμηλή ένταση . Μετά από αρκετό καιρό και αρκετές δοκιμές κατέληξα στο να κάψω τα 550 γιατί μάλλον εφάρμοζα υψηλή ένταση . 

Στον μέχρι τώρα κύκλο έχω δαπανήσει ,χωρίς τα ακουστικά 1300 ευρώ, σε σχέση με τα ταπεινά 200 ευρώ της κάρτας ήχου του υπολογιστή . Συμπέρασμα . Δεν βρήκα το ποθούμενο αποτέλεσμα για το ποσό των χρημάτων που δαπάνησα. 

Συνέχισα την έρευνα στους ενισχυτές ακουστικών και πήρα ένα φορητό των 100 ευρώ για να δυναμώσω τα ακουστικά που άκουγα από το ipad που έχω . Και εκεί βρέθηκε πρόβλημα. Είχα δυνάμωμα στη ένταση του ήχου αλλά χειροτέρεψε η ευκρίνεια του ήχου . Συμπέρασμα στους δύο ενισχυτές που δοκίμασα : αλλοιώνουν την ευκρίνεια του ήχου . Δεν αξίζουν για αγορά. Τώρα μετά από εμπειρία 6 χρόνων δεν θα ξανααγόραζα ενιχυτή ακουστικών . Θα κοιτούσα να έχω κάποια καλά ακουστικά με καλή ένταση και ευκρίνεια του ήχου και να αρκεστώ σε αυτά . 

Τώρα αυτές τις μέρες ,έχω αφαιρέσει εντελώς όλη την παραπάνω αλυσίδα και ακούω ήχο από την ταπεινή καρτούλα ήχου που είχα πάρει το 2012 . την creative titanium hd . Έχω μπεί σε σκέψεις αναβάθμισης και σκέφτομαι να πάρω την creative ae 5 που αυτές τις μέρες των εκπτώσεων την βρίσκω 110 ευρώ . Back to the basics and humbles λοιπόν .Η ακρόαση με ικανοποιεί τόσο στην ένταση όσο και στην ευκρίνεια του ήχου με τα pionner hdj 2000 που τα συνδέω απευθείας πάνω στην κάρτα του ήχου . 

Να συνοψίσω λοιπόν την εμπερία μου για τους μελλοντικούς αγοραστές

α)Εάν θέλετε να δοκιμάσετε την εμπειρία καλύτερης ποιότητας , δοκιμάστε την αλλά μην περιμένετε ότι θα πάρετε την αύξηση στην ποιότητα τόση όσα τα χρήματα που δαπανάτε . Εκεί μάλλον θα απογοητευτείτε . Εαν είστε και λίγο μεγάλος και ώριμος και όχι μικρός και ανώριμος όπως ήμουν εγώ . 

β) Οι ενισχυτές κατά την γνώμη μου αλλοιώνουν την ευκρίνεια του ήχου αρκετά σε όλες τις περιπτώσεις και σε μερικές προσθέτουν λίγη ένταση παραπάνω . 

γ) Μπορείτε να πέσετε σε κακά ακουστικά  και να δαπανήσετε τζάμπα τα χρήματα μέχρι να βρείτε αυτά που θέλετε . Καλό θα ήταν να ακούτε καμιά γνώμη εάν και τα περισσότερα σιτε λένε τα δικά τους . Το innerfidelity θεωρούταν καλό σιτε αλλά τώρα άλλαξε ο editor λόγω συνταξιοδότησης και δεν γνωρίζω τι θα γίνει με τον καινούργιο . Πάντως όταν αγόρασα αυτά που πρότεινε στο wall of fame έλυσα το πρόβλημα της έντασης του ήχου τόσο στο ντακ όσο και στον ενισχυτή ακουστικών . Αγόρασα τα sony mdr 1 a και τα focal proffessional . 

δ) να προσέχετε ακόμα και τα καλώδια που προστέθετε στην αλυσίδα γιατί αλλοιώνουν την ευκρίνεια . 

ε) στα ντακ να μην προτιμάτε το usb αλλά το coaxial input εαν έχετε την δυνατότητα . 

Αυτά . Εαν θυμηθώ και άλλα θα τα προσθέσω . Δεν είμαι γνώστης ήχου αλλά ένας enthusiast που ξόδεψα αρκετά και δεν βρήκα αυτό που έψαχνα . Ευτυχώς που ασχολήθηκα με τα mainstream dac των 500 ευρώ και όχι με αυτά που προτείνουν των 2000 ευρώ . Γεια σας . 

 

Έγινε επεξεργασία από iseeklife
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

παίδες θυμήθηκα και ένα πολύ σημαντικό τομέα που ξέχασα να αναφέρω. Το περιεχόμενο . Δεν υπάρχει τόσο καλό,  ποιοτικό περιεχόμενο για να ακούσετε τις διαφορές από τα τόσα καλά μηχανήματα που θα αγοράσετε . Το 2011 που ξεκίνησα τα cd έκαναν 20 ευρώ και δεν υπήρχε πολύ online περιεχόμενο . Σήμερα με τις δωρεάν συνδρομές του spotify στους υπολογιστές όμως , έχετε απεριόριστο περιεχόμενο . Οι πολύ καλές ηχογραφήσεις είναι σπάνιες . Στα 20 χρόνια έχω να καταθέσω μόνο περίπου 20 το πολύ δίσκους και αρχεία από το youtube που  οι ηχογραφήσεις είναι κορυφαίες .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Οι δικές μου παρατηρήσεις:

1) Υπάρχει ο μύθος που λέει ότι κάθε ενισχυτής και DAC έχει τον ήχο του και ότι όσο περισσότερα ξοδεύεις σε αυτά τα μηχανήματα τόσο το καλύτερο. Η πραγματικότητα είναι ότι οι καλά σχεδιασμένοι ενισχυτές/DACs είναι διάφανοι(δεν τους ξεχωρίζεις σχεδόν με τίποτα σε πανομοιότυπες εντάσεις) εφόσον οδηγούν φορτία που είναι εύκολα γι'αυτούς.

Μπορείς να βρεις πλέον μετρήσεις για να καταλάβεις ποιοί ενισχυτές/DACs παίζουν διάφανα και με ποιά φορτία. Φθηνοί ή ακριβοί δεν έχει σημασία.

Για παράδειγμα. Εδώ βλέπουμε την soundblaster AE-5 με πατέντα ενισχυτή της creative να οδηγεί φορτίο 62Ohm(όπως πολλά AKG) στα 9 dbV(σχεδόν 110db ένταση με τα Κ702):

https://reference-audio-analyzer.pro/en/report/amp/creative-sound-blaster-ae-5.php#rw38_62,4

Μετά πάμε σε μια φημισμένη και ακριβή ιδιοκατασκευή. Τον Beta 22:

https://reference-audio-analyzer.pro/en/report/amp/diy-beta22.php#rw38_62,4

Πάρτε και έναν υβριδικό λαμπάτο της Cary στα 1600€:

https://reference-audio-analyzer.pro/en/report/amp/cary-audio-hh-1.php#rw38_62,4

Οι ψηλές ισομήκεις γραμμές είναι αυτό που θέλουμε και το παχύ μπλε στρώμα κάτω, μαζί με τις κοντύτερες γραμμές, η παραμόρφωση μαζί με το θόρυβο. Η AE-5 είναι ΠΟΛΥ καθαρότερη στις χαμηλές τάσεις που μας ενδιαφέρουν για ακρόαση και όχι μόνο. Ο Cary είναι σκέτη τραγωδία και παραμορφώνει τόσο που ακούγεται.

Άλλες καλές πηγές μετρήσεων είναι το SBAF και το AudioscienceReview.

 

2) Όλες οι εταιρείες ακουστικών έχουν ένα ταβάνι λόγω τεχνολογίας-τεχνογνωσίας. Η AKG τα 250€ περίπου. Τόσο θες για το καλύτερο ακουστικό της. Πάνω από τα 250€ θα πας σε sennheiser HD650/660s ή και hifiman και μετά τα 500€ περίπου κατευθείαν σε planar ή HD800. Ρίχνοντας λεφτά σε ανοικτά της audiotechnica, της beyer ή της AKG δεν παίρνεις ανώτερη τεχνολογία παρά οριακές βελτιώσεις ή και χειροτέρευση ακόμα(βλέπε beyer T1 ή τα πρίμα των AKG K812).

  

3) Κάποια άτομα στο reddit ασχολήθηκαν με την ισοστάθμιση ακουστικών. Όπως και η sonarworks πιο πριν. Ακούγοντας π.χ. τα Κ612 ισοσταθμισμένα νομίζεις ότι ακούς άλλο σετ. Εξαφανίζονται τα αιχμηρά πρίμα και ο κάπως λεπτός ήχος που χαρακτηρίζουν αυτή την εταιρεία. [Και εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι από τα εντυπωσιακότερα ακουστικά που έχω δοκιμάσει, με μπάσο αρκετά ανώτερο της κατηγορίας τους.] 

Δοκιμάστε να ισοσταθμίσετε. Μην προσπαθείτε να λύσετε προβλήματα του ακουστικού με ακόμα περισσότερα λεφτά σε μηχανήματα.

 

4) Το virtual surround. Υπάρχει πλέον εφαρμογή(hesuvi) που έχει σε πακέτο πολλά έτοιμα φίλτρα ισοστάθμισης και αρκετά VS. Απ'όσα VS δοκίμασα εξακολουθώ να θεωρώ το dolby headphone κορυφή γιατί είναι το μόνο που πετυχαίνει frontal localization(για μένα τουλάχιστον) και αίσθηση ότι είσαι σε κάποιον μεγάλο χώρο. Βρείτε αυτό που σας αρέσει και θα δείτε μεγάλη βελτίωση στην όλη εμπειρία ακόμα και με μουσική. Υπάρχει τέλος και μια πρόσφατη τεχνολογία της creative(super X-fi) που παρέχει εξατομικευμένο VS βάσει φωτογραφιών του προσώπου και των αυτιών. Οι κριτικές είναι ενθαρρυντικές.

 

5) Μην ασχολείστε με καλώδια και τα σχετικά. Που έχουν άλλωστε απομυθοποιηθεί προ πολλού. Με τα "χοντρά" θέματα κυρίως όπως τα ίδια τα ακουστικά και η οδήγησή τους.

 

Εν κατακλείδι, αξίζεις να δίνεις λεφτά αρκεί να ξέρεις που.

  • Like 7
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 10 λεπτά, το μέλος Petrossortep έγραψε:

Ο Cary είναι σκέτη τραγωδία και παραμορφώνει τόσο που ακούγεται.

 

Αυτό συμβαίνει με το σύνολο σχεδόν των λαμπατων ενισχυτικων είτε ακουστικών είτε ηχείων. Ποια 1600, υπάρχουν μετρήσεις ενισχυτών των 30 και 50 χιλιάδων ευρώ που δείχνουν ότι είναι συσκευές για τα σκουπίδια, ευγενικά μιλώντας. Το κακό ξέρεις ποιο είναι; Ότι ενώ είναι παραμορφωσιομηχανες του κερατά, έχουν καταφέρει με το μάρκετινγκ αυτό να το περάσουν σαν πλεονέκτημα. "Έχει γλυκές μεσαίες" "δεν ξυρίζει στα ψηλά " "έχει ξεχωριστές χροιές".... Και κάπως έτσι ο όρος "πιστοτητα" αναπαραγωγής είναι μόνιμο θύμα βιασμού!

 

Και το θέμα "ισοστάθμιση" είναι επίσης απαραίτητο να επιμεληθεί κανείς σε οποιαδήποτε συσκευή αναπαραγωγής ήχου. Στείλε λίγο αν θέλεις το λινκ από το θέμα του Reddit!

 

Συμφωνώ στο 100% των γραφομενων σου

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, giorgos2187 said:

Και το θέμα "ισοστάθμιση" είναι επίσης απαραίτητο να επιμεληθεί κανείς σε οποιαδήποτε συσκευή αναπαραγωγής ήχου. Στείλε λίγο αν θέλεις το λινκ από το θέμα του Reddit!

 

Με Equalizer APO δουλεύεις.

 

  • Like 3
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

παίδες αυτά που γνωρίζετε όταν λέτε για τα πρίμα , για τα ψηλά για τα χαμηλά από που είναι ? έχετε γνώσεις μουσικής ή ηχογραφήσεων ? ή είναι θέμα προσωπικής προτίμησης ? 

 

Έγινε επεξεργασία από iseeklife
Link to comment
Share on other sites

Από ψάξιμο στο νετ, παίξιμο με το EQ και  εμπειρία από πραγματικά φλατ ακουστικά όπως τα κλασικά της sennheiser(HD580/600/650). Αν έχεις συνηθίσει στον φλατ ήχο μετά αντιλαμβάνεσαι σχετικά εύκολα οποιαδήποτε απόκλιση και σε ποιά περίπου συχνότητα είναι. Παρεμπιπτόντως, άσχετα με το τι λένε στο νετ τα AKG είναι πριμάτα και κάπως άμπασα. Όχι φλατ. 

Με αυτό εδώ το software εκπαιδεύονται οι εργαζόμενοι της Harman(που έχει την AKG) στο να αναγνωρίζουν τους χρωματισμούς στον ήχο.

http://harmanhowtolisten.blogspot.com/

 

  • Like 2
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

παίδες σας γράφω από το δεύτερο πισι μου . Σε αυτό ακούω μέσω του ντακ ματζικ πλας μέσω coaxial από το πισι και με ακουστικά τα focal spirit professional . έχω κάνει αρκετές δοκιμές τον τελευταίο καιρό .τ ώρα που τα έχω συγκρίνει  καμιά εβδομάδα μπορώ να πω ότι το πισι με το ντακ ματζικ πλας ακούγεται καλύτερα από το πισι που έχει την titanium hd . Απλά βαριέμαι να ξανασυνδέω τα ακουστικά για να δώ ποιος παράγονταςει αυτή τη διαφορά . Το ντακ ματζικ πλας ή τα ακουστικά . Η αρχική ιδέα μου παραμένει ότι δηλαδή δεν βρήκα αυτό που έψαχνα στις ακριβές  αναβαθμίσεις αλλά τώρα μετά από ήρεμη ακρόαση 1 εβδομάδας μπορώ να πώ ότι το ντακ ακούγεται καλύτερα απο την κάρτα ήχου την εσωτερική . Αλλά το έχω βάλει σε coaxial όχι usb  . Με το usb που έιχα δοκιμάσει δεν μου άρεσε ο ήχος . 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ήρθε η  ώρα για το τέλος εποχής . Μιας και το πι σι είναι στο σέρβις και ήρθε η καινούργια αε 5 soundblaster ,πρέπει να βγούν τα παλιά . 7 χρόνια γεμάτα με πολλές ώρες λειτουργίας ,ανωριμότητα και ωραία αναζήτηση. Τώρα δεν ξανααγοράζω ενισχυτή . Ενα καλό ντακ το σκέφτομαι . Με το πι σι του σαλονιού έχει διαφορά αλλά όχι τόση που να δικαιολογεί τόσα ευρώ . Ορίστε και οι φωτό από το hardware . 

Spoiler

 

 

EF87B452-228F-4445-9E41-16A8687A24E4.jpeg

02680078-6F96-4AE9-A869-0693FB3449E0.jpeg

78225AAA-D6CF-4917-A933-DACA09015E7D.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Για μουσικές ακροάσεις έπρεπε πριν πάρεις την AE5 να κάνεις μια βόλτα και στο site της schiit.

Dac:

https://www.schiit.com/products/modi-1

 

Amp 

https://www.schiit.com/products/magni-1

 

Ένα σετακι των 200 ευρώ που μπορεί να ακουγεται κάπως ακριβό αλλά νομίζω πως τα αξίζει και με το παραπάνω! Ισχύς από άλλο πλανήτη και παραμόρφωση ανύπαρκτη. Ικανότατο να οδηγήσει ότι ακουστικό υπάρχει στην αγορά.

Link to comment
Share on other sites

Ενισχυτή δεν ξανααγοράζω . Έχω ακούσει συνολικά τέσσερις και κανένας δεν μου έκανε εντύπωση ώστε να πω αξίζει τα λεφτά του . Το ντακ πριν τον ενισχυτή ακούγοταν καλύτερα . Μόνο ενα σετ ειχα ακουσει και το θυμάμαι ακόμα . Τα HD 800 seinheizer με ένα πλαυερ σόνυ στο νάκα . Αυτό είχε διαφορά . Εκεί που πρέπει να έχεις δίκιο μόνο για τον ενισχυτή είναι στα τεχνικά χαρακτηριστικά στα εαν οδηγεί καλά τα ακουστικά , από τεχνικής άποψης . 

Link to comment
Share on other sites

Και δύο στοιχεία που παρατήρησα στην αε5 . 

1) πλεον στην τιμή των εκατόν τριάντα αγοράζουμε την καλύτερη καρτα της εταιρίας που παλαιότερα θέλαμε 220 με 240 - και σε άλλες εταιρίες - . Μάλλον φταίει ο ανταγωνισμός  από τις ονβοαρδ . 

2) στο εξωτερικό του κουτίου την αναγράφει ως ντακ και όχι ως κάρτα ήχου. Αναβαθμιστήκαμε και εκεί λολ. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

 

 

 

. Ο Cary είναι σκέτη τραγωδία και παραμορφώνει τόσο που ακούγεται..

 

Πετρο κοιτα, αν και φετιχιστης με το θεμα λυχνια δε θα πω οτι εχεις αδικο, ειδικοτερα οσον αφορα τις υλοποιησεις που προερχονται απο απατεωνες και προοριζονται για ψωνια (συνηθως με χαμηλη ακοη και τεραστιες τσεπες λογο ηλικειας), -προσωπικα δεν ανηκω σε αυτη την κατηγορια αφου τους φτιαχνω ο ιδιος. Αν δεν ειχα τις γνωσεις, το εργαστήριο και τη δυνατοτητα απλα δε θα ασχολουμουν.

Το θεμα με τις λαμπιτσες ομως ειναι πολυ πιο πολυπλοκο και πολυπλευρο.

ΚΑΝΕΝΑΣ σοβαρος ανθρωπος δε θα υποστηριξει ποτε οτι μια σωστη σχεδιαση και υλοποιηση με λαμπες μπορει να βγαλει "ανωτερο" ηχο απο ενα σωστα σχεδιασμενο και υλοποιημενο ενισχυτη με mosfet η το αντιθετο (βασικα αν κανουμε και μετρησεις ταχυτητας το αντιθετο ισχυει -αν και μαλλον τελικα δεν επηρρεαζει την ποιοτητα η την αποκριση, αλλα οπως και να χει ειναι ποντος υπερ της φθηνης υλοποιησης με τα mosfet).

Τωρα για να γινει αυτη η ποιοτικη σχεδιαση και υλοποιηση, η πιο κοντινη συγκριση που μου βγαινει ειναι πως Λαμπα ειναι κατι σαν ενα αναλογικο ρολοι ενω το mosfet κατι σαν ενα ψηφιακο ρολογακι του κιλου: και τα δυο κανουν το ιδιο πραγμα, το δευτερο με ελαχιστα χρηματα μπορει να υλοποιηθει αξιοπρεπεστατα και εχει τελεια ακριβεια, ενω το πρωτο για να υλοποιηθει σωστα πρεπει να κατσουν οι καλυτεροι Ελβετοι μηχανικοι και τεχνιτες να φτιαξουν μια πανακριβη υλοποιηση η οποια πιθανο θα χρειαστει χειρονακτικη εργασια και μαλιστα πολυωρη, πανακριβα εξωτικα υλικα, κτλ κτλ κτλ για να εχει τελικα οπως και να το κανουμε εστω και λιγο υποδεεστερη ακριβεια απο το δευτερο.

Το θεμα ειναι: ...ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΑΥΤΟ?

Για ενα λογικο ανθρωπο που θελει ενα αντικειμενο για τη δουλεια που προοριζεται ΝΑΙ, γιατι με την πρωτη επιλογη θα δωσει πολυ περισσοτερα χρηματα (ειτε το αγορασει ετοιμο, αλλα και ειτε το φτιαξει ο ιδιος αφου μιλαμε για ενισχυτες) για να παρει κατι που τεχνικα δεν ειναι ανωτερο απο το δευτερο, κι αυτο παντα στην περιπτωση της τιμιας σχεδιασης και υλοποιησης οπου αυτο που βαζουμε θελουμε να το παρουμε ενισχυμενο και απαραμορφωτο.

Οποτε οσοι ανηκουν σε αυτη την κατηγορια το να στραφουν στις λυχνιες ειναι ..."ηλιθιοι" (Εδω το "ηλιθιοι" το λεω σαν τον Κυριτση βεβαια, οχι για να κατηγορησω καποιον, απλα γιατι ετσι ειναι και αν εισαι "ηλιθιος" σε κατι εν γνωση σου κι απο αποψη ειναι μια πολυ οκ προσωπικη επιλογη)

 

Παμε τωρα σε μια δευτερη περιπτωση: ξερω εκ των πρωτερων οτι σα λατρης του flat ηχου θα ανατριχιασεις, ομως υπαρχει και η κατηγορια ανθρωπων που με χρηση Single end (μερικες φορες χωρις negative feedback) η με διαφορες κυκλωματικες τεχνικες -cheats- προτιμουν τον ηχο των λυχνιων επειδη με λιγο overdrive (οχι στα μεγεθη παραμορφωσης μιας ηλεκτρικης κιθαρας, ΛΙΓΟ ειπαμε) μπορεις να παρεις μια μικρη ωραια παραμορφωση!

Αυτη η παραμορφωση ασχετα αν "ειναι σωστο να υπαρχει η οχι" ειναι κατι που -δε ξερω αν ισχυει για ολους- ακουγεται στην πραξη πιο ευηχα απο το στεγνο -σωστο- flat ηχο (αν ανατριχιαζεις σα να κοβεσαι με χαρτι δε φταιω εγω, ειχα κανει ηδη spoiler ).

Πιστευω -ασχετα αν τα δεχεσαι η οχι- οτι γνωριζεις πως υπαρχουν καποια τρυκ που ο ηχος ακουστικα μοιαζει καλυτερος (πχ στα ηχεια ο ελαφρος τονισμος χαμηλων-υψηλων με καταλληλη καμπινα και crossover, σε βαρος της οσο πιο flat αποκρισης βεβαια αλλα υπερ ενος πιο φιλικου ηχου στα αυτια των περισσοτερων).

Τωρα θα μου πεις : οκ, αυτο το χαρακτηριστικο δε θα μπορουαε να δημιουργηθει σε μια υλοποιηση solid state πολυ οικονομικοτερα?

Η απαντηση ειναι ΝΑΙ, φυσικα και γινεται, -οχι με overdrive αλλα με αλλους τροπους. Και εντελως ανεξοδα μπορει να υλοποιηθει με χρηση software- και μαλιστα εννωειται πως θα μπορουσε να γινει και εξαιρετικα πιο ελεγχομενα.

Οποτε παλι καταληγουμε στο συμπερασμα του ελιτισμου η της "ηλιθιοτητας" της χρησης λυχνιων

 

Τωρα την τριτη περιπτωση των ηλιθιων (εδω χωρις αποσιωποιητικα) που νομιζουν οτι ακουνε τα καλωδια και τις πριζες δε χρειαζεται να αναλυθει γιατι εδω πιστευω πως ολοι συμφωνουμε οτι αυτη η κατηγορια απλα χρειαζεται ψυχιατρικη υποστηριξη (ισως φταιει κατι στα παιδικα τους χρονια) οποτε θα ασχοληθω μονο με τις δυο ανω "νορμαλ" κατηγοριες "ηλιθιων" (παρεπιπτοντως δεν ειμαι σιγουρος σε ποια απ τις δυο ανηκω. Ακουω και με τον ενα τροπο και με τον αλλο (και μουσικη και ταινιεε και games) και τα απολαμβανω εξισου, αν και μαλλον κλινω λιγο περισσοτερο στη δευτερη κατηγορια -ναι ξερω, αυτος ο "καλυτερος ηχος" ειναι οπως καποια τρυκ (ψιλοαπατες) που κανουν εταιριες ηχειων τονιζοντας υψηλες χαμηλες και ειναι χαντρουλες για ιθαγενεις, αλλα ελα ντε που μ αρεσουν αυτα τα μπιχλιμπιδια!

Κι εδω λοιπον θα απαντησω, τουλαχιστο απ τη δικη μου σκοπια, το ερωτημα, αφου δεν ειμαι ασχετος και εχω και εξοπλισμο για να φτιαξω πολυ ευκολοτερα και απειρως φθηνοτερα ενισχυτες με mosfet που να εχουν με ευκολοτερους τροπους ολα τα ηχητικα χαρακτηριστικα που θελω και πολυ περισσοτερα, (συν οτι ΟΛΑ αυτα επιτυγχανονται ανετα και καλυτερα χωρις καμια απολυτως σχεδιαστικη ρυθμιση των κυκλωματων απλα με χρηση software) γιατι να παιδευομαι το ιδιο πραγμα να το κανω με χρηση λυχνιων?

Μα απλα γιατι ειναι ΦΕΤΙΧ!

Η ταση για χρηση λυχνιων ειναι ενα ειδος φετιχισμου με τεχνικο περιτυλιγμα που προσφερει μεν σε προσεγμενες υλοποιησεις μια διαφορετικη ακροαση αλλα το ιδιο θα μπορουσε να επιτευχθει αντικειμενικα και με πιο ανεξοδα μεσα.

 

Οσο για τη χρηση transistor... δεν εχω προβλημα μ αυτους που τα χρησιμοποιουν, εχω και φιλους που εχουν τρανζιστορικους ενισχυτες, αρκει να το κανουν σπιτι τους και να μην προκαλουν [emoji23] [emoji1]

 

Στάλθηκε από το Redmi 5 Plus μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

 

 

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.