Jump to content



Εξοπλισμός WLAN - προτάσεις


inertiacreep

Recommended Posts

Καλησπέρα στα παιδιά!

Εδώ και κάποιο καιρό οραματιζόμστε με ενα φίλο το στήσιμο ενός ασύρματου δικτύου με κεραίες των 2.4 GHz, για τους κλασικούς λόγους (gaming, file sharing και internet για μένα!!!) Τα σπίτια μας βρίσκονται σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρων περίπου, οπτική επαφή υπάρχει...άπλετη, όπως επίσης και ενα AP της Planet (WAP-4000). Καθώς όμως είμαι λιγο πολύ άσχετος με το θέμα (χωρίς εμπειρία με ασύρματα δίκτυα), θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:

1) Τί κεραίες να προτιμήσω (κατευθυντικές)? Πόσα dbi να είναι, για να καλύψουν την απόσταση, και τι άλλο πρέπει να προσέξω στα χαρακτηριστικά τους? Απ'οτι έχω διαβάσει μακριά από Stella Doradus, αλλά για άλλες δεν έχω σχηματίσει γνώμη.

2) Θα ήταν καλύτερα να βάλω άλλο ένα WAP-4000 ή κάποιο άλλο AP? Θα έχω προβλήματα αν βάλω διαφορετικό? (εννοώ ασυμβατότητες ή δεν ξέρω τι άλλο...είπαμε είμαι ψιλοάσχετος με τα WLAN).

To budget είναι γύρω στα 200 για 2 κεραίες και 1 AP.

Ευχαριστώ προκαταβολικά και περιμένω τις προτάσεις σας...

Link to comment
Share on other sites

Θα πρέπει να προτιμήσεις όσο το δυνατόν πιο κατευθυντική κεραία γίνεται για να έχεις καλύτερη ενίσχυση στην απολαβή του σήματος καθώς και μικρότερους πλευρικούς λοβούς, που σημαίνει ότι θα κάνεις και θα δέχεσαι παράλληλα ελάχιστες παρεμβολές.

Σου προτείνω 24dBi Pacific Wireless ή 24dBi Andrew. Εναλλακτικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη λύση των ασύρματων κοινοτήτων με πιάτο 80εκ και feeder poyntig.

Για το ap που λες δεν έχω γνώμη, αλλά για να είσαι νόμιμος πρέπει η συσκευή που θα ρίξεις πάνω στις κεραίες να κατεβάζει την ισχύ στα 0dB! Σίγουρα το κάνουν όλα τα cisco, για τα υπόλοιπα θα πρέπει να το ψάξεις. Επίσης γίνεται και από τις συσκευές που δέχονται το openwrt firmware, όπως linksys wrt54, toshiba, asus wl500g. Ρίξε μια ματιά στο wiki του openwrt.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ...όμως και πάλι έχω 2 ερωτησούλες (και με συγχωρείς-έιτε αν γίνομαι σπαστικός)