Jump to content
  • Latest Reviews

    All Reviews
  • Ίσως το μεγαλύτερο ποσοστό χρήσης του Linux παγκοσμίως καταγράφεται στην Ελλάδα!

    Να και κάτι στο οποίο η χώρα μας δεν είναι ουραγός (και χαροποιεί ιδιαίτερα τον γράφοντα). Το site καταγραφής δεδομένων χρήσης διαδικτύου Statcounter, για το διάστημα Αυγούστου 2018 έως Αυγούστου 2019 κατέγραψε ότι το ποσοστό χρήσης Linux στην Ελλάδα ήταν 4,08%, κάτι που καθιστά το Linux στη χώρα μας δημοφιλέστερο ακόμα και από χώρες που το λειτουργικό αυτό συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά δημοφιλίας. Τέτοιες χώρες είναι, για παράδειγμα, η Ρωσία και η Κούβα. Ιδού και το σχετικά γράφημα, για τους δύσπιστους:

     

    large.StatCounter-os_combined-GR-monthly-201808-201908-bar.png

    Οι λόγοι που το Linux πλησιάζει σε δημοφιλία το iOS, ενώ ξεπερνά το OS X, είναι ένα αντικείμενο που  μπορεί να συζητηθεί και να τεκμηριωθεί ποικιλοτρόπως. Το γεγονός όμως είναι ότι, ανεξαρτήτως αν οι λόγοι είναι τεχνικοί, πρακτικοί, οικονομικοί ή ιδεολογικοί, το ποσοστό αυτό είναι σημαντικό. 

     

    Ο αναλυτικός πίνακας δεδομένων για το παραπάνω γράφημα δείχνει ένα σταθερά μεγάλο ποσοστό χρήσης του Linux, που σημαίνει ότι οι Έλληνες χρήστες που δεν δέχονται άλλο να πληρώνουν για λειτουργικά συστήματα κλειστού λογισμικού, με πολλά προβλήματα λειτουργικότητας και αμφισβητούμενη ασφάλεια, έχουν βρει καταφύγιο στο Linux.

     

    Date Windows Android iOS Linux Unknown OS X Samsung Playstation Chrome OS Nokia Unknown Other
    2018-10 60.29 23.67 5.47 3.83 3.56 2.5 0.49 0.12 0.02 0.02 0.03
    2018-11 60 18.7 5.31 3.91 8.89 2.5 0.47 0.12 0.03 0.02 0.04
    2018-12 59.54 24.37 5.12 4.08 3.77 2.41 0.49 0.12 0.04 0.03 0.03
    2019-01 58.16 25.4 5.32 3.72 4.18 2.5 0.51 0.14 0.03 0.03 0.03
    2019-02 60.66 23.86 4.86 3.74 3.94 2.37 0.44 0.06 0.02 0.03 0.03
    2019-03 55.84 28.8 5.82 4.03 2.2 2.67 0.48 0.08 0.02 0.02 0.03
    2019-04 56.18 28.26 5.86 4 2.11 2.91 0.52 0.09 0.03 0.03 0.03
    2019-05 57.21 27.18 5.78 4.06 2.13 2.99 0.52 0.07 0.02 0.03 0.02
    2019-06 56.24 27.1 5.93 4.62 2.33 3.01 0.59 0.09 0.02 0.03 0.03
    2019-07 55.75 27.77 6.25 4.18 2.62 2.73 0.54 0.08 0.02 0.03 0.03
    2019-08 53.48 30.53 6.69 3.79 2.68 1.99 0.62 0.11 0.05 0.03 0.03
    2019-09 54.87 30.11 5.97 3.73 2.07 2.52 0.57 0.09 0.02 0.02 0.03
    2019-10 53.96 31.24 5.66 3.75 1.94 2.7 0.59 0.1 0.02 0.02 0.02

     

    Δεν θέλουμε να φανταστούμε τι θα γινόταν αν και ο δημόσιος τομέας της χώρας, μέσω της ηγεσίας του, προωθούσε το Linux αφήνοντας στην άκρη τις λογικές της μίζας και της ρεμούλας, με προσανατολισμό το καλύτερο για τη χώρα και την οικονομία της.

     

    ΥΓ: Τα δεδομένα για αυτή την ανάρτηση προέρχονται από το Statcounter. Ο σχολιασμός ανήκει αποκλειστικά στον γράφοντα.


    • Like 8
    • Wow 1


    User Feedback

    Recommended Comments



    10 minutes ago, GFFermari said:

     

    Mint1.thumb.jpg.4bc125501b5a2f654bcb7266198c7e0e.jpg

     

    Ta-da!!!

     

     Καλώς ήλθες!!!! 

     

    1) Πήγαινε στο μενού του firefox ---> customize... ---> uncheck κάτω αριστερά την επιλογή "title bar" για μεγαλύτερο screen real estate του firefox browser

     

    2) Αν έχεις όρεξη, άνοιξε ένα thread να μας πεις την εμπειρία σου μετά από 10 χρόνια που έβαλες linux. (Καταχρηστικά γράφω σε αυτό το νήμα, γιατί δαγκώνουν εδώ 😛 )

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 27/11/2019 at 12:59 ΜΜ, το μέλος Rusty_Cookie έγραψε:

     

    Παντού, αλλά και στους clients ειδικά : deals & bonuses > technology.

    Πχ. το Μόναχο γύρισε σε Windows λόγω μιζών. 

     

    Καμία σχέση. Απλά οι εναλλακτικές δεν υπάρχουν.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    Μία ώρα πριν, το μέλος petasis έγραψε:

     

    Καμία σχέση. Απλά οι εναλλακτικές δεν υπάρχουν.

     

    Ε προφανώς. Το παρακάτω μαζί με την μίζα στον δήμαρχο είναι τυχαία γεγονότα.

     

    https://news.microsoft.com/de-de/microsoft-deutschland-bezieht-neue-unternehmenszentrale-in-munchen-schwabing/

     

    • Like 4

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    12 minutes ago, Rusty_Cookie said:

     

    Ε προφανώς. Το παρακάτω μαζί με την μίζα στον δήμαρχο είναι τυχαία γεγονότα.

     

    https://news.microsoft.com/de-de/microsoft-deutschland-bezieht-neue-unternehmenszentrale-in-munchen-schwabing/

     

    Μερικοί ξυπνήσανε χθες και δεν γνωρίζουν ότι η MS συναλλάσσεται απευθείας με κράτη και κρατικούς θεσμούς και απλά αναπαράγουν την άποψη ότι "εναλλακτικές δεν υπάρχουν" γιατί έτσι τους λένε τα mainstream media. Ακόμα και στην ελλαδιτσα του τίποτα, η MS τα είπε και τα συμφώνησε απευθείας με τον πρωθυπουργό και έκλεισε η δουλίτσα σε 5 λεπτά....

     

    ΒTW ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο Δήμος του Μονάχου ανέπτυξε δική του διανομή και δεν χρησιμοποίησε κάποια από τις ήδη υπάρχουσες, ώστε να εξοικονομήσει πόρους π.χ. από developers και να τους ρίξει στο IT support και training.

    Edited by gdp77
    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    πριν 5 λεπτά, το μέλος gdp77 έγραψε:

    γιατί ο Δήμος του Μονάχου ανέπτυξε δική του διανομή και δεν χρησιμοποίησε κάποια από τις ήδη υπάρχουσες, ώστε να εξοικονομήσει πόρους π.χ. από developers και να τους ρίξει στο IT support και training.

     

    Για πιο λόγο να δώσει λεφτά στην Suse όταν μπορεί να τα δώσει σε εργολάβο που θα φτιάξει unmaintainable fork? 

     

     

    • Thanks 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    12 minutes ago, Rusty_Cookie said:

     

    Για πιο λόγο να δώσει λεφτά στην Suse όταν μπορεί να τα δώσει σε εργολάβο που θα φτιάξει unmaintainable fork? 

     

     

    Δε σε πιάνω... Γιατί να δώσει στη suse? Ειδικά για τους clients που είναι και η πλειονότητα των μηχανημάτων, ένα Ubuntu με μηδέν κόστος και κάποιο IT για maintenance, δεν αρκούσε ?

    Edited by gdp77

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    πριν 12 λεπτά, το μέλος gdp77 έγραψε:

    Δε σε πιάνω... Γιατί να δώσει στη suse? Ειδικά για τους clients που είναι και η πλειονότητα των μηχανημάτων, ένα Ubuntu με μηδέν κόστος και κάποιο IT για maintenance, δεν αρκούσε ?

     

    Λογω support*. 

    Ετσι και αλλιώς το εκτρωμα που είχαν, ubuntu ήτανε. Το 10(!). 20 εκδόσεις πίσω.

    Το πρόβλημα ήταν οι λάθος χειρισμοί του μανατζμεντ και το ανίκανο ΙΤ.

     

    *=Η Suse είναι σε θέση να παρέχει support αναβαθμίσεις κλπ. Και τότε ακόμα ήταν καθαρά Γερμανική εταιρία. Γερμανική. Deutschland, not USA.

    Με γραφεία μισό χιλιόμετρο ξερωγώ εξω απ το δημαρχείο.

    Χμμμ. Οχι δεν υπάρχει εναλλακτική. Η βάζουμε φορκαρισμένο ubuntu 10 ή τα σκάμε στην MS. 

     

     

    • Like 1
    • Haha 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    13 hours ago, gdp77 said:

     

     Καλώς ήλθες!!!! 

     

    1) Πήγαινε στο μενού του firefox ---> customize... ---> uncheck κάτω αριστερά την επιλογή "title bar" για μεγαλύτερο screen real estate του firefox browser

     

    2) Αν έχεις όρεξη, άνοιξε ένα thread να μας πεις την εμπειρία σου μετά από 10 χρόνια που έβαλες linux. (Καταχρηστικά γράφω σε αυτό το νήμα, γιατί δαγκώνουν εδώ 😛 )

     

    1. Δε παρατηρησα οτι εχει διαφορα τη μπαρα τιτλου απο τον firefox που χρησιμοποιω στα Win 10!

     

    2. Τελικα δεν ηταν το 2007-9 αλλα το 2003 που δοκιμασα το Linux για λιγο - 6-8 μηνες. Εκανα την επανασταση μου σαν φοιτητης back then προσπαθωντας να τα βαλω με το συστημα... 😛

    ---------------------------

    H εγκατασταση εγινε πανευκολα, αν κ στην αρχη απλα εκανα extract τα αρχεια του ISO στο USB που προφανως δε δουλεψε (μετα βρηκα το unetbootin) , αλλα κυριως πολυ γρηγορα αν κ σε λαπτοπ παλαιολιθικης εποχης.

    Το λειτουργικο ξεκινησε κανονικα χωρις κανενα παρατραγουδο, δε εκανε κιχ, δε ρωτησε τιποτα για οδηγους κλπ κλπ, ενω το desktop ηταν σωστα ρυθμισμενο ως προς την αναλυση της οθονης, μεγεθος εικονιδιων κλπ.

    Το γεγονος οτι εχει προεγκατεστημενο το firefox ειναι πολυ βολικο. Επειδη το λαπτοπ το χρησιμοποιω μονο για downloading αρχειων της δουλειας, δεν χρειαζεται να φορτωσω εφαρμογες κλπ κλπ. Παραυτα εγκατεστησα το LibreOffice k LibreCAD, προσθεσα τα ελληνικα στο πληκτρολογιο κ επαιξα λιγο με αυτα. Ολα κανονικα.

     

    Η ολη διαδικασια μπορω να πω πως ηταν πιο ευκολη κ απο εγκατασταση Windows. Χωρις υπερβολη κ κυριως πιο γρηγορη.

     

    Γενικα, δε μπορω να βρω κατι αρνητικο απο τη λιγη χρηση που εκανα εως τωρα. Εχω ολες τις ανεσεις των Windows ως προς το περιβαλλον κ τις αμεσες λειτουργιες που θελω. Με την καθημερινη χρηση βεβαια θα φανει τι λειπει ή πως γινεται κατι που κανω στα Windows κ δε φαινεται με τη πρωτη στο Linux. Για παραδειγμα οταν προσθεσα τα ελληνικα, το alt+shift δεν εκανε swap τις γλωσσες. Εψαξα να βρω πως γινεται κ σε δευτερολεπτα το βρηκα. Ειναι τρομακτικα απλοικα αλλα κυριως ξεκαθαρα στο control panel του λειτουργικου.

    Αισθηση προκαλει το ποσο γρηγορα ανταποκρινεται ο υπολογιστης χωρις να διεκδικει δαφνες το hardware. Απλα ανοιγα τα παντα ταυτοχρονα κ ψιλογεμιζα μνημες κ χρηση cpu, οχι πως εχω κατι βαρυ να δοκιμασω. Αλλα γενικα η αισθηση ειναι οπως του σταθερου στα Windows.

    Στα Windows 10 δεν ειχα θεμα με το λαπτοπ αλλα ηταν πολυ μακρια απο το instant responsiveness. Ενιωθες την αλυσιδα κ το σφαιρα δεμενη καπου.

    (HP Pavilion G7 - Intel i7 2620Q 2.7Ghz (2C/4T), 8GB 1333MHz, SSD 120GB (εβγαλα τον 60αρη - μόνο Linux, οχι dual boot), Radeon 6470M/Intel GPU whatever)

     

    -Δεν εχω εγκαταστησει οδηγους για οτιδηποτε. Στο system information τα ειδα ολα κανονικα. Επεξεργαστη, μνημη, καρτες γραφικων, δισκους κλπ.

    Δεν εψαξα (γιατι δεν ειναι απαραιτητο στο λαπτοπ λογω της περιορισμενης χρησης που το κανω) αλλα χρειαζεται?

    -Δεν εχω εγκαταστησει antivirus. Χρειαζεται? (αν κ δεν εχω τιποτα σημαντικο στο δισκο του λαπτοπ)

     

    Ενα μεγαλο αρνητικο που βρηκα στα πρωτα λεπτα χρησης του λειτουργικου ειναι η απουσια του Refresh στο δεξι κλικ πανω στο desktop. Εχω αποκτησει τικ με αυτο επειτα απο χρονια χρησης των Windows κ σε καθε δεξι κλικ στο Linux μου γυριζουν τα ματια που δε το βλεπω. Νομιζω θα πρεπε να το βαλουν για ψυχολογικους λογους κ μονο, για ψυχοπαθεις, OCDιδες, σπαστικους κ κολλημενους. Καποια πραγματα (ανουσια, λανθασμενα, κακως που υπαρχουν κλπ) εχουν ποτισει στους χρηστες Windows κ δε μπορουν να απαλλαγουν απο αυτα. Ειναι το refresh για μενα, ειναι το defrag για αλλους, ειναι η πασιεντζα για τα παρασιτα του δημοσιου, ειναι η εναρξη για πολλους κ το task manager (view on top of everything) για μερικους κλπ κλπ κ η λιστα δε τελειωνει.

     

    On topic

    Γιατι να βαλει linux ο δημαρχος που ειναι δωρεαν αυτο κ οι εφαρμογες του οταν μπορει να χρησιμοποιησει πορους απο το ΕΣΠΑ κ καθε ΕΣΠΑ ή τη κρατικη επιχορηγηση για να βαλει Windows κ να φτιαξει κ οτι γουσταρει με τα χρηματα των φορολογουμενων που περισσεψαν (κ θα παρουσιασει στις επομενες εκλογες για ψηφοθηρικους λογους)?

    Ο Δημαρχος δεν ειναι manager. Δεν αξιολογειται απο τη κυβερνηση, ουτε αυτη αξιολογει αυτον σε περιπτωση που τα σκ@τωσει. Κ αυτο γιατι δε θελει να παρεμβαινει στο εργο του. Ειναι διακριτη η εξουσια του κ λογοδωτει στους δημοτες του, οχι στους πολιτες της χωρας. Οι δημοτες ειναι αυτοι που κρινουν αν εκανε καλως ή κακως που πηγε πισω σε Windows κλπ κλπ.

    Ως προς το βαρυ δημοσιο κ τη κεντρικη εξουσια, εκει δεν υπαρχει θεμα χρηματων - θα κοπει κονδυλι για οτιδηποτε χρειαστει να αγοραστει δλδ Intel, Windows κ εφαρμογες ειδικα γραμμενες για την υπηρεσια που θελουν. Κ τελος θεωρω πως ειναι πιο ευπεπτο προς τον αγραμματο νεονεατερνταλ πολιτη να μασισει το ''δωσαμε 150εκ. ευρω για ηλεκτρονικη διακυβερνηση κ τωρα δε χρειαζεται να πηγαινεις στην εφορια (αν κ χρειαζεται να πηγαινεις στην περιφερεια που ειναι στον αλλο νομο για να παρεις την αδεια για τη λαικη που πρεπει να ανανεωνεται καθε εξι μηνες)'' απο το ''εξοικονομησαμε 150εκ. γιατι βαλαμε linux παντου''.

     

    Sorry για το σεντονι.

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    4 hours ago, GFFermari said:

    -Δεν εχω εγκαταστησει οδηγους για οτιδηποτε. Στο system information τα ειδα ολα κανονικα. Επεξεργαστη, μνημη, καρτες γραφικων, δισκους κλπ.

    Δεν εψαξα (γιατι δεν ειναι απαραιτητο στο λαπτοπ λογω της περιορισμενης χρησης που το κανω) αλλα χρειαζεται?

    Όχι δεν χρειάζεσαι τίποτα. Οι νεότερες radeon έχουν proprietary drivers, αλλά οι παλιότερες σαν τη δική σου έχουν open source drivers και υποστηρίζονται απευθείας.

     

    4 hours ago, GFFermari said:

    -Δεν εχω εγκαταστησει antivirus. Χρειαζεται? (αν κ δεν εχω τιποτα σημαντικο στο δισκο του λαπτοπ)

    Ούτε καν να το σκεφτείς. (Εκτός αν πας να δώσεις τα στοιχεία της πιστωτικής σου όπου να 'ναι ή τρέχεις όποιο script βλέπεις σε τελειωμένα sites, αλλά ούτε anti-virus σε σώζει τότε)

     

    4 hours ago, GFFermari said:

    Ενα μεγαλο αρνητικο που βρηκα στα πρωτα λεπτα χρησης του λειτουργικου ειναι η απουσια του Refresh στο δεξι κλικ πανω στο desktop. Εχω αποκτησει τικ με αυτο επειτα απο χρονια χρησης των Windows κ σε καθε δεξι κλικ στο Linux μου γυριζουν τα ματια που δε το βλεπω. Νομιζω θα πρεπε να το βαλουν για ψυχολογικους λογους κ μονο, για ψυχοπαθεις, OCDιδες, σπαστικους κ κολλημενους.

    Πατάς F5. Αν δεν σου κάνει ctrl+r. Αν δεν σου κάνει σε οποιοδήποτε ανοικτό φάκελο πας στο μενού ---> edit ---> preferences ---> toolbar ---> refresh. Με αυτό τον τρόπο θα έχεις το εικονίδιο refresh σε κάθε παράθυρο να το πατάς, δίπλα από τo back button. Αν το "τικ" δεν φεύγει με τίποτα και πρέπει οπωσδήποτε να το έχεις στο right click context menu, τότε μπορείς να γκουγκλάρεις "add actions to nemo menu linux mint". Γίνεται, αλλά θέλει λίγη custom δουλίτσα και δεν την παλεύω να το ψάξω να σου δώσω αναλυτικές οδηγίες.

    ΥΓ

     

    Quote

    Παραυτα εγκατεστησα το LibreOffice k LibreCAD, προσθεσα τα ελληνικα στο πληκτρολογιο κ επαιξα λιγο με αυτα. Ολα κανονικα.

     

    Το libreoffice δεν ήταν προεγκατεστημένο ;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι, ειδα οτι μπορω να βαλω στο right click το refresh αλλα ειναι τραγικο σαν κινηση. Πολυ τραγικο αν σκεφτεις οτι δε κανει απολυτως τιποτα ως λειτουργια.

     

    Οχι δεν ηταν. Το εκανα εγκατασταση ολο το πακετο (γιατι ειχε κ εκδοση με κειμενογραφο μονο). Απο γνωστες εφαρμογες, το GiMP ηταν προεγκατεστημενο.

     

    Η βιβιοθηκη παντως ειδα οτι εχει Dropbox, Steam, Blender etc. Δε περιμενα να τα δω ολα αυτα.

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Χμμμ....μαλλον εχεις δικιο. Αλλα εγω τι φορτωσα απο το πανελ των εφαρμογων? Γιατι θυμαμαι που επελεξα το Libreoffice (κ οχι το writer μονο) κ μετα το LibreCAD.

    Anyway, το θεμα ειναι οτι δουλευει μια χαρα κ ανοιγει τα αρχεια της δουλειας οπως πρεπει. (γιατι ειναι csv columns αλλα δεν εχει θεμα)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    11 minutes ago, GFFermari said:

    Χμμμ....μαλλον εχεις δικιο. Αλλα εγω τι φορτωσα απο το πανελ των εφαρμογων? Γιατι θυμαμαι που επελεξα το Libreoffice (κ οχι το writer μονο) κ μετα το LibreCAD.

    Anyway, το θεμα ειναι οτι δουλευει μια χαρα κ ανοιγει τα αρχεια της δουλειας οπως πρεπει. (γιατι ειναι csv columns αλλα δεν εχει θεμα)

     

    Μάλλον αυτό θα έβαλες

     

    image.png

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι αυτο εβαλα.

     

    BTW μολις ανοιξα το system monitor... 1.1GB μνημη στα 8 εχει τη στιγμη που ανοιγει το λαπτοπ. Κ με λιγο ανοιξε-κλεισε εφαρμογες βρισκεται στο 1,3/8. Impressive.

    • Like 1
    • Haha 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    3 minutes ago, GFFermari said:

    Ναι αυτο εβαλα.

     

    BTW μολις ανοιξα το system monitor... 1.1GB μνημη στα 8 εχει τη στιγμη που ανοιγει το λαπτοπ. Κ με λιγο ανοιξε-κλεισε εφαρμογες βρισκεται στο 1,3/8. Impressive.

    Επειδή μου το ζητάνε πολλοί χρήστες windows, αν θες με alt+shift+esc να σου ανοίγει το system monitor, say the word 🙂

     

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    πριν 41 λεπτά, το μέλος GFFermari έγραψε:

    Ναι αυτο εβαλα.

     

    BTW μολις ανοιξα το system monitor... 1.1GB μνημη στα 8 εχει τη στιγμη που ανοιγει το λαπτοπ. Κ με λιγο ανοιξε-κλεισε εφαρμογες βρισκεται στο 1,3/8. Impressive.

     

    Uncached ram is useless ram. Just sayin.

     

    Λογικά οι packagers του distro, μιας και απευθυνεται σε windows hoppers που έχουν συνηθίσει  να συνδέουν το "system load" με την χρήση ram έχουν βάλει rule για strict ram buffer flushing. Dirty marketing... :hehe:

     

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    24 minutes ago, Rusty_Cookie said:

    Λογικά οι packagers του distro, μιας και απευθυνεται σε windows hoppers που έχουν συνηθίσει  να συνδέουν το "system load" με την χρήση ram έχουν βάλει rule για strict ram buffer flushing. Dirty marketing..

     

    Ο kernel ξέρει καλύτερα τι caching θα κάνει και πότε. Αυτό που βλέπεις από το system monitor είναι πόση RAM καταλαμβάνουν όλες οι εφαρμογές και τα processes που τρέχουν. Δεν σημαίνει ότι η "free RAM" δεν αξιοποιείται. Απλά δεν φαίνεται στο system monitor. Κανένα rule για "strict ram buffering" δεν υπάρχει στο Mint εξ όσων γνωρίζω και τουλάχιστον εγώ δεν έχω δει benchmarks που δείχνουν άλλες διανομές πιο γρήγορες από το Mint.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    πριν 17 λεπτά, το μέλος gdp77 έγραψε:

     

    Ο kernel ξέρει καλύτερα τι caching θα κάνει και πότε. Αυτό που βλέπεις από το system monitor είναι πόση RAM καταλαμβάνουν όλες οι εφαρμογές και τα processes που τρέχουν. Δεν σημαίνει ότι η "free RAM" δεν αξιοποιείται. Απλά δεν φαίνεται στο system monitor. Κανένα rule για "strict ram buffering" δεν υπάρχει στο Mint εξ όσων γνωρίζω και τουλάχιστον εγώ δεν έχω δει benchmarks που δείχνουν άλλες διανομές πιο γρήγορες από το Mint.

     

    Μια χαρά υπάρχουν rules γι αυτό το πράγμα. Αν θέλεις performance αυτά όλα τα πειράζεις.

     

    Το system monitor φιλτράρει δηλαδή την κασαρισμένη ραμ και δεν διχνει (απο default) απόλυτη χρήση. Οκ. Πάλι είναι λίγο παραπλανητικό για τον αρχάριο αυτό.( δεν διαφωνώ μαζί σου σε κάτι, απλά λεω)*

     

    *->ο γενικότερος προβληματισμός μου σε σχέση με το μιντ είναι το γιατί ασχολούνται με το να έχουν δυο μπασταρδεμένα distro το ubuntu based και το debian based και δεν κάθονται όμορφα και ωραία να πακετάρουνε το DE τους για debian και ubuntu. Ρητορικό ερωτημα και αυτό....

     

    Επίσης, γιατί όλα αυτά δεν τα μεταφέρει κάποιος μοδ σε ένα Linux-ΠοΘ ? 

     

     

    Edited by Rusty_Cookie

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    8 minutes ago, Rusty_Cookie said:

     

    Μια χαρά υπάρχουν rules γι αυτό το πράγμα. Αν θέλεις performance αυτά όλα τα πειράζεις.

     

    Το system monitor φιλτράρει δηλαδή την κασαρισμένη ραμ και δεν διχνει απόλυτη χρήση. Οκ. Πάλι είναι λίγο παραπλανητικό για τον αρχάριο αυτό.

     

    Επίσης, γιατί όλα αυτά δεν τα μεταφέρει κάποιος μοδ σε ένα Linux-ΠοΘ ? 

     

    Γενικά η συμβουλή μου είναι να μην προσπαθήσετε να το παίξετε πιο έξυπνοι από τον kernel σε τέτοια θέματα (outsmart the kernel), εκτός αν είστε kernel devs.... 

     

    Για το system monitor έτσι έχω διαβάσει, δεν έχω τρόπο να το διαπιστώσω προσωπικά. Γιατί είναι παραπλανητικό για τον αρχάριο που τον ενδιαφέρει τι του τρώνε οι εφαρμογές του και αν χρειάζεται περισσότερη RAM ? Αν είναι παραπλανητικό, είναι για τον expert.

     

    Έχω κανει report και περιμένω να μεταφερθεί αλλά μάλλον δεν το έχουν δει οι αρμόδιοι ακόμα

    Edited by gdp77

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    Μόλις τώρα, το μέλος gdp77 έγραψε:

    Γενικά η συμβουλή μου είναι να μην προσπαθήσετε να "outsmart the kernel", σε αυτά τα θέματα εκτός αν είστε kernel devs.... 

     

     

    Aυτα που λέω είναι απλές ρυθμίσεις, δεν χρειάζεται να είσαι kernel dev, απλά πρέπει να έχεις γνώση του τι κάνεις.

    Προφανώς για καθημερινή χρήση δεν έχει νοήμα.

    Τα έχω σκαλίσει αυτά όταν ήθελα να τρέχω realtime pointcloud generation απο video feed σε ubuntu, σε raspberry.

     

     

    @Seek & Find Εμείς ζητήσαμε μεταφορά. Αν αργεί η κρατική μηχανή δε φταίμε. Εδώ 20 χρόνια Λαμπης και δεν είχαμε ανθρωπο να πουμε τα νερντολινουξιακά μας τωρα που βρήκαμε να μιλησουμε δε προκειται να το βουλώσουμε. :bleh:

    • Haha 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    40 minutes ago, Rusty_Cookie said:

    Το system monitor φιλτράρει δηλαδή την κασαρισμένη ραμ και δεν διχνει (απο default) απόλυτη χρήση. Οκ. Πάλι είναι λίγο παραπλανητικό για τον αρχάριο αυτό.( δεν διαφωνώ μαζί σου σε κάτι, απλά λεω)*

     

    Σου λέει πόση μνήμη χρησιμοποιείται. Η κασαρισμένη δεν χρησιμοποιείται.

    Αν χρειαστεί από αυτό το κομμάτι δεν θα φας ΟΟΜ.

    Θα την αδειάσει και θα φορτώσει εκεί τα emerging techs σου.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    πριν 4 λεπτά, το μέλος l2phile έγραψε:

     

    Σου λέει πόση μνήμη χρησιμοποιείται. Η κασαρισμένη δεν χρησιμοποιείται.

    Αν χρειαστεί από αυτό το κομμάτι δεν θα φας ΟΟΜ.

    Θα την αδειάσει και θα φορτώσει εκεί τα emerging techs σου.

     

    δεν εχω ανοιξει ποτε το γραφικό system monitor. 😛 

    top μόνο.

    Πχ.

    >MiB Mem :   7970.7 total,    270.5 free,   6275.2 used,   1425.0 buff/cache

     

    Edited by Rusty_Cookie

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    1 minute ago, Rusty_Cookie said:

     

    δεν εχω ανοιξει ποτε το γραφικό system monitor. 😛 

    top μόνο.

     

    Είναι το ίδιο νούμερο με το "mem used" στο "top" ή στο "free" .

    Το point ειναι οτι δεν ειναι παραπλανητικό, όχι να επαναλάβεις ότι είσαι server user.

    • Haha 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    πριν 7 λεπτά, το μέλος l2phile έγραψε:

     

    Είναι το ίδιο νούμερο με το "mem used" στο "top" ή στο "free" .

    Το point ειναι οτι δεν ειναι παραπλανητικό, όχι να επαναλάβεις ότι είσαι server user.

     

    Μιλάς με γρίφους. Τι εννοείς?

    Τρέχον usage στο συστημά μου MiB Mem :   7970.7 total,    280.0 free,   6263.2 used,   1427.5 buff/cache 

     

     

    Spoiler

     

    επισης αυτο με το σερβερ γιουσερ δεν καταλαβα,  τι εννοείς, μίλα καθαρά Βρινα.

    Εγω δεν έχω πει κατι τέτοιο, απ όσο ξέρω.

    Είπα πως ειμαι dev, ναι είμαι, φτιαχνουμε διαφορα πραγματα για ένα αρκετα μεγαλο open source ακαδημαϊκό project, ειπα πως παιζω με emerging tech, ναι το κάνω, και συγκεκριμένα με AAI το σοβαρεύω κιόλας μιας και γράφω το proposal μου αυτόν τον καιρό. 

     

    Διακρίνω κάπως ειρωνικα vibes και δε καταλαβαίνω τον λόγο😛 

     

     

    Edited by Rusty_Cookie

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τα ειρωνικά vibes είναι λόγω της αυτό διαφήμισης. Στο thelab είμαστε όχι στο glass door :) Δεν θα μας προσλάβει κάνεις εδώ μέσα.

     

    • Haha 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    πριν 2 ώρες, το μέλος l2phile έγραψε:

    Τα ειρωνικά vibes είναι λόγω της αυτό διαφήμισης.

     


     Διαστρεβλώνεις το context και είσαι jumpy.

    Το οποίο context ήταν χαμηλού επιπέδου διαφωνία για την μηδενική σημασία του home user marketshare έναντι του enterprise.

    Και όλοι ξέρουμε το αρχαίο ρητο : Το λινουξάκι μη το κατηγορας, γιατι αυτό σου δίνει για να φας. 

     

     

    πριν 2 ώρες, το μέλος l2phile έγραψε:

    Στο thelab είμαστε όχι στο glass door :) Δεν θα μας προσλάβει κάνεις εδώ μέσα.

     

    Φτου γμτ.

    Και έλεγα μήπως και σου γυαλίσω για καμιά θεσούλα τώρα που περασε ο καιρός. Όλο μου το  σατανικό σχέδιο έχει καταρεύσει. 

    Spoiler

    image.png.182db3f0e9bd398afee6032041edc1c8.png

     

     

    Υ.Γ Για την ram, είχα την εντύπωση πως το γραφικό δίχνει ως free το υπόλοιπο απ την κασαρισμένη και χρησιμοποιούμενη, όπως εχω συνηθίσει να το βλέπω. Free = uncached. Eξ ου και το αρχικο σχολιο περι free ram.  

    Αυτό το tool που έχουν απ οτι καταλαβαίνω τώρα δίχνει ως free το υπολοιπο απ το used. Δεν το χρησιμοποιώ και δε ξερω τι διχνει. 


     

    • Haha 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    2 hours ago, Rusty_Cookie said:

    Υ.Γ Για την ram, είχα την εντύπωση πως το γραφικό δίχνει ως free το υπόλοιπο απ την κασαρισμένη και χρησιμοποιούμενη, όπως εχω συνηθίσει να το βλέπω. Free = uncached. Eξ ου και το αρχικο σχολιο περι free ram.  

    Αυτό το tool που έχουν απ οτι καταλαβαίνω τώρα δίχνει ως free το υπολοιπο απ το used. Δεν το χρησιμοποιώ και δε ξερω τι διχνει. 

     

     

    Τώρα που το αναφέρεις έκανα ένα συγκριτικό και μάλλον μπερδεύτηκα...

     

    image.png

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.