Jump to content


  • yanni
    yanni

    Συμβουλές από την ESET για την ασφάλεια του email μας και τις online αγορές μας

    Η ESET μας έστειλε δύο δελτία τύπου σχετικά με την ασφάλεια. Το ένα έχει να κάνει με την ασφάλεια του email μας, ενώ το άλλο για την ασφάλεια κατά τις online αγορές μας.

     

    Ειδικότερα, όπως μας ενημερώνει η εταιρία, η επικοινωνία μέσω email έχει γίνει πια αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής των περισσότερων ανθρώπων, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Παρόλο που αφιερώνουμε πολύ χρόνο ανταλλάσσοντας μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ελάχιστοι από εμάς αναρωτιόμαστε κατά πόσο είμαστε ασφαλείς πραγματικά όσο στέλνουμε και λαμβάνουμε email, θεωρώντας ότι απλά και μόνο έχοντας ένα ασφαλή κωδικό, αυτόματα είμαστε και προστατευμένοι. Σε αυτό το σημείο η ESET έρχεται να μας ενημερώσει για όσους επιπλέον τρόπους θα μπορούσαμε, ή ακόμη και θα χρειαζόταν, να σκεφτούμε, για να θωρακίσουμε πραγματικά και ουσιαστικά την ηλεκτρονική μας  επικοινωνία.

     

    Όσον αφορά τις online αγορές, η εταιρία αναφέρει ότι, με την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων να έχει ήδη ξεκινήσει και με τους καταναλωτές να αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες σε προνομιακές τιμές, το διαδίκτυο κατακλύζεται από «ευκαιρίες», που οι καταναλωτές σπεύδουν να τις αποκτήσουν. Ωστόσο η ESET συμβουλεύει να είναι προσεκτικοί, να μην βιάζονται, και κυρίως, να μην αμελούν την ασφάλεια τους.

     

    Ακολουθούν τα σχετικά δελτία τύπου.

     

    ESET: Για την ασφάλεια του email σας δεν αρκεί μόνο ένας ασφαλής κωδικός

    24 Ιανουαρίου 2019 – Η επικοινωνία μέσω email έχει γίνει πια αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής των περισσότερων ανθρώπων, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Παρόλο που αφιερώνουμε πολύ χρόνο ανταλλάσσοντας μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ελάχιστοι από εμάς αναρωτιόμαστε κατά πόσο είμαστε ασφαλείς πραγματικά όσο στέλνουμε και λαμβάνουμε email, θεωρώντας ότι απλά και μόνο έχοντας ένα ασφαλή κωδικό, αυτόματα είμαστε και προστατευμένοι. Σε αυτό το σημείο η ESET έρχεται να μας ενημερώσει για όσους επιπλέον τρόπους θα μπορούσαμε, ή ακόμη και θα χρειαζόταν, να σκεφτούμε, για να θωρακίσουμε πραγματικά και ουσιαστικά την ηλεκτρονική μας  επικοινωνία.

    Προστατεύοντας το περιεχόμενο των email. Η χρήση μεθόδων κρυπτογράφησης μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τα επίπεδα ασφάλειας στη διαδικασία αποστολής ενός μηνύματος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το μήνυμα κρυπτογραφείται από την πηγή του πριν σταλεί, και μπορεί να διαβαστεί από τον παραλήπτη μόνο αν αποκρυπτογραφηθεί. Μία καλή ιδέα είναι να επιλέξετε τεχνολογίες που καθιστούν αυτή τη διαδικασία απλή και να δημιουργήσετε πολιτικές που καθορίζουν σε ποιες περιπτώσεις εξυπηρετεί η χρήση της κρυπτογράφησης.

    Χρησιμοποιήστε κάποιο φίλτρο για να λαμβάνετε μόνο τα επιθυμητά email. Οι περισσότεροι πάροχοι υπηρεσιών email χρησιμοποιούν ήδη κάποιο φίλτρο για να μειώσουν την εμφάνιση spam, scam, phishing και malware (* το malware γενικά δεν εμπίπτει στο συγκεκριμένο θέμα αλλά θεωρείται ξεχωριστή κατηγορία) στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία, ωστόσο και πάλι χρειάζεται οι χρήστες να ελέγχουν και να καθορίζουν την ανεπιθύμητη αλληλογραφία. Εκτός από το φιλτράρισμα των ασφαλών αποστολέων, είναι χρήσιμο να ορίζονται φίλτρα και για να περιορίζονται τα μηνύματα με συγκεκριμένο τύπο συνημμένου αρχείου, είτε επιτρέποντας μόνο τα αρχεία από μια εγκεκριμένη λίστα ασφαλέστερων ή πιο συνηθισμένων τύπων ή εξαιρώντας ασυνήθιστους ή πιο επικίνδυνους τύπους. Για παράδειγμα, ενώ έγγραφα word, υπολογιστικά φύλλα ή παρουσιάσεις θεωρούνται συνηθισμένα, πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν λόγο να στέλνουν ή να λαμβάνουν αρχεία .exe μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επομένως αυτά μπορούν να αποκλειστούν.

    Εξουσιοδότηση και έλεγχος ταυτότητας. Υπάρχουν τεχνικές που συμβάλλουν στην εξακρίβωση της αυθεντικότητας του περιεχομένου των μηνυμάτων, υποδεικνύουν τους χρήστες και τους λογαριασμούς που εξουσιοδοτούνται να στέλνουν από ένα συγκεκριμένο domain και μπορούν να βοηθήσουν στην επαλήθευση του θέματος του email. Οι τεχνικές εξουσιοδότησης και ελέγχου είναι πολύ χρήσιμες ειδικά αν χρησιμοποιούμε τα εταιρικά μας email και εκτός εργασίας, καθώς προφυλάσσουν από τις μεθόδους Spoofing, κατά τις οποίες οι κυβερνοεγκληματίες πλαστογραφούν τη διεύθυνση και τα στοιχεία κάποιου αξιόπιστου χρήστη – πολλές φορές κάποιου πρώην εργαζόμενου του οποίου η διεύθυνση δεν έχει καταργηθεί – για να στείλουν μαζικά κακόβουλα μηνύματα.

    Προστασία του λογαριασμού. Ο έλεγχος πιστοποίησης πολλαπλών παραγόντων είναι ένα άλλο πολύ αποτελεσματικό επίπεδο προστασίας των λογαριασμών email. Αντί να έχετε μόνο ένα όνομα χρήστη και έναν κωδικό πρόσβασης, ο οποίος αποτελεί και το μοναδικό παράγοντα επαλήθευσης ότι είστε αυτός που ισχυρίζεστε, ο έλεγχος πιστοποίησης πολλαπλών παραγόντων ενισχύει αυτά τα διαπιστευτήρια με μια επιπλέον μέθοδο. Το πιο συνηθισμένο παράδειγμα είναι ένας κωδικός χρήσης που ισχύει για μια ώρα - συχνά αποστέλλεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS ή δημιουργείται από μια εφαρμογή ή ένα dongle.

    Προστασία λογισμικού. Τέλος, είναι σημαντικό να προστατεύετε τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας ενημερώνοντας τακτικά το λογισμικό που χρησιμοποιείτε, τόσο για το λειτουργικό σας σύστημα όσο και για την εφαρμογή ή το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε για την πρόσβαση στα email σας. Αυτό θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση των τρωτών σημείων που δυνητικά επιτρέπουν στους εισβολείς να έχουν πρόσβαση στα μηνύματα σας. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη διαδικασία να γίνεται αυτόματα, ή να επισκέπτεστε τους σχετικούς ιστότοπους για λήψη και εγκατάσταση των ενημερώσεων.

     

     

     

    ESET: Τι να θυμάστε για να μείνετε προστατευμένοι όσο αγοράζετε στις εκπτώσεις στο Internet

    21 Ιανουαρίου 2019 – Η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων έχει ήδη ξεκινήσει με τους καταναλωτές να αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες σε προνομιακές τιμές. Το διαδίκτυο κατακλύζεται από «ευκαιρίες», και οι καταναλωτές σπεύδουν να τις αποκτήσουν, ωστόσο η ESET συμβουλεύει να είναι προσεκτικοί, να μην βιάζονται, και κυρίως, να μην αμελούν την ασφάλεια τους.

    Κατά τις εκπτώσεις, οι συνηθέστερες περιπτώσεις εξαπάτησης βασίζονται στον τρόπο που προωθείται είτε το προϊόν είτε το ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει. Όταν λοιπόν, ο καταναλωτής εντοπίζει προσφορές που είναι «πολύ καλές για να είναι αληθινές», η ESET συμβουλεύει να φέρει την εξής εικόνα στο μυαλό του: ότι αγοράζει επώνυμα αγαθά με απίστευτα χαμηλή τιμή από την καρότσα ενός φορτηγού -  μία εικόνα που πρέπει να εγείρει αυτόματα υποψίες για τη νομιμότητα των αγαθών. Ιδιαίτερα υποψιασμένος πρέπει να είναι ακόμη κι αν το προϊόν φαίνεται αυθεντικό, αλλά πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλότερη τιμή απ’ ότι απαντάται στην αγορά. Αν π.χ. ο καταναλωτής εντοπίσει το smartphone που πάντα ονειρευόταν στη μισή τιμή, ας αναλογιστεί πώς θα του φαινόταν η εικόνα να αγόραζε ένα έξυπνο κινητό από μια λαϊκή αγορά.

    Πλέον, ο τρόπος λειτουργίας του ηλεκτρονικού εμπορίου διευκολύνει πολύ τη διαδικασία των αγορών. Ωστόσο, τελικός υπεύθυνος για την αγορά εξακολουθεί να είναι ο καταναλωτής, γι’ αυτό και πρέπει να ελέγχει σχολαστικά  πριν πληρώσει. H ESET λοιπόν υπενθυμίζει ποια είναι τα βασικά βήματα που ελαχιστοποιούν την πιθανότητα μίας αποτυχημένης αγοράς, προστατεύοντας την τσέπη, αλλά και την ασφάλεια των στοιχειών του καταναλωτή.

    .         Πριν αρχίσετε να καταχωρείτε τα στοιχεία πληρωμής σας σε έναν ιστότοπο, πρέπει πρώτα να διασφαλίσετε ότι η σελίδα χρησιμοποιεί κρυπτογράφηση. Αναζητήστε το σύμβολο του λουκέτου στη γραμμή διευθύνσεων και και το «s»  στο τέλος του http – το url δηλαδή θα πρέπει να ξεκινά με https://.

    ·         Δεν θα σας ζητηθεί ποτέ να μοιραστείτε ή να αποκαλύψετε PIN ή κωδικούς πρόσβασης σε ηλεκτρονικές αγορές στο διαδίκτυο. Το PIN χρησιμοποιείται μόνο σε ATM και σε σημεία πώλησης, όπως π.χ. στα ταμεία των σούπερ μάρκετ.

    ·         Αναρωτηθείτε, ρωτήστε φίλους και γνωστούς, και ζητήστε από κάποιον μια δεύτερη γνώμη όταν εντοπίζετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία να πωλείται σε εξαιρετικά φτηνή τιμή. Μπορείτε να βρείτε άλλες πλατφόρμες ή λιανοπωλητές που το πωλούν φτηνά; Όσο περισσότερο αμφισβητείτε την προσφορά που βλέπετε πριν σπεύσετε να την αποκτήσετε, τόσο πιο κερδισμένοι βγαίνετε από την πιθανότητα μίας αποτυχημένης αγοράς.

    ·         Η φήμη παίζει μεγάλο ρόλο στις online αγορές. Η αξιοπιστία του ιστότοπου θα πρέπει πάντα να αποτελεί μείζονα λόγο για να τον προτιμήσετε ή να τον απορρίψετε για τις ηλεκτρονικές σας αγορές.

    ·         Πριν κάνετε την αγορά, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε ασφαλή σύνδεση. Φροντίστε επίσης να έχετε εγκαταστήσει τις απαραίτητες ενημερώσεις και patches στο λειτουργικό σας σύστημα και ότι διαθέτετε μία αξιόπιστη και ενημερωμένη λύση ασφαλείας. 

     

     

     


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.