Jump to content


  • yanni
    yanni

    Η Microsoft ανακοίνωσε το DirectX Raytracing

    Η Microsoft είχε ανακοινώσει το DirectX 12 το 2014 στο Game Developer Conference (GDC) εκείνης της χρονιάς και το είχε συμπεριλάβει στα Windows 10 το 2015. Την Δευτέρα και στα πλαίσια της GDC 2018 ανακοίνωσε το DirectX Raytracing, το οποίο έρχεται να προστεθεί στο DirectX 12 και να προσφέρει έτσι ένα σταθερό API το οποίο θα μπορούν να αξιοποιήσουν οι δημιουργοί υλικού και λογισμικού, προκειμένου να επιταχύνουν διαδικασίες ray tracing για γραφικά και εφέ μεγαλύτερης ακρίβειας.

     

    Το ray tracing θεωρείται ως μία εκ των κορυφαίων μεθόδων απόδοσης μιας εικόνας, μιας και λειτουργεί όπως και το ανθρώπινο μάτι. Εστιάζει στις πηγές του φωτός και στο πως αλληλεπιδρούν με τα αντικείμενα που συνθέτουν μια εικόνα, παράγοντας ένα κορυφαίο τελικό αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα αυτό είναι πολύ πιο φυσικό, ιδίως στον τομέα του φωτισμού, σε σχέση με το rasterization που χρησιμοποιείται στα γραφικά των παιχνιδιών.

     

    Απαιτεί όμως και ιδιαίτερα υψηλή υπολογιστική ισχύ, κάτι που είναι και ο λόγος που στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, όπου απαιτείται η δημιουργία μεγάλου αριθμού καρέ σε πραγματικό χρόνο, επιλέγεται το rasterization. Το rasterization προβάλει μια τρισδιάστατη εικόνα πάνω σε ένα δισδιάστατο επίπεδο, επιτρέποντας έτσι την δημιουργία της κάνοντας πολύ λιγότερους υπολογισμούς. Το αποτέλεσμα όμως είναι σαφέστατα χαμηλότερης ποιότητας σε σχέση με το ray tracing, μιας και σε μεγάλο βαθμό η τελική εικόνα αποτελεί μια προσέγγιση του ιδανικού αποτελέσματος που θα μπορούσε να επιτευχθεί, ιδίως στον τομέα του φωτισμού, με το ray tracing.

     

    1024px-ray_trace_diagram.png

     

    Επειδή το πέρασμα από το rasterization στο ray tracing για γραφικά σε πραγματικό χρόνο, δεν μπορεί να επιτευχθεί ακόμα, ο συνδυασμός των δύο τεχνικών, φαίνεται να είναι η καλύτερη δυνατή λύση. Το DirectX Raytracing της Microsoft έρχεται να προσφέρει αυτή ακριβώς την δυνατότητα στους προγραμματιστές. Να συνδυάσουν το νέο API της εταιρίας για ray tracing, με το ήδη υπάρχουν API για rasterization, με στόχο το καλύτερο δυνατό οπτικό αποτέλεσμα. Επιπλέον η δημιουργία ενός API, το οποίο θα αποτελεί ένα πρότυπο, θα επιτρέψει στους κατασκευαστές να ενσωματώσουν κατάλληλα κυκλώματα στις μελλοντικές GPUs τους, τα οποία θα επιτρέπουν την επιτάχυνση του ray tracing μέσω υποστήριξης συγκεκριμένων χαρακτηριστικών που θα προσφέρει το DirectX Raytracing.

     

    Για την ώρα το DirectX Raytracing θα βασίζεται πάνω στις ήδη διαθέσιμες δυνατότητες των GPUs που υποστηρίζουν DirectX 12 και θα εκτελείται μέσω DirectCompute. Αυτό θα επιτρέψει στους προγραμματιστές να εξοικειωθούν με αυτό, καθόσον περιμένουμε GPUs οι οποίες θα υποστηρίζουν τα χαρακτηριστικά του DirectX Raytracing και σε επίπεδο hardware. Όσον αφορά τις GPUs, το Nvidia Volta είναι γνωστό ότι θα υποστηρίζει συνδυασμό λογισμικού και hardware, με τις προηγούμενες γενιές GPUs της Nvidia να περιορίζονται στο λογισμικό. Από την μεριά της, η AMD ανακοίνωσε απλά ότι συνεργάζεται με την Microsoft και ότι σύντομα θα διαθέσει κατάλληλο οδηγό για το DirectX Raytracing.

     

    Όπως και με κάθε DirectX, έτσι και στην περίπτωση του DirectX Raytracing θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε πόσο καιρό θα πάρει στους προγραμματιστές να το αξιοποιήσουν. Πάντως δημιουργοί όπως οι Epic Games, Futuremark, DICE, Unity και Electronic Arts, ΄χουν ήδη ανακοινώσει ότι θα το υιοθετήσουν για τις μηχανές γραφικών τους.

     

    Μερικά δείγματα του DirectX Raytracing μπορείτε να δείτε παρακάτω.

     

     

     


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.