Ο ψηφιακός τουρισμός γνωρίζει μεγάλη άνθηση, όμως η νέα ανάλυση του Business Digital Index αποκαλύπτει ένα σοβαρό έλλειμμα ασφάλειας στους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου. Σε μια εποχή που οι ταξιδιωτικές κρατήσεις γίνονται σχεδόν αποκλειστικά online, μόνο δύο από τους 20 κορυφαίους ιστότοπους στον κόσμο πέτυχαν «άριστο» βαθμό κυβερνοασφάλειας, εκθέτοντας τεράστιους όγκους προσωπικών και οικονομικών στοιχείων σε σοβαρούς κινδύνους.
Η έρευνα αξιολόγησε τους δημοφιλέστερους ιστοτόπους χρησιμοποιώντας επτά αυστηρές κατηγορίες: ενημέρωση λογισμικού, ασφάλεια web εφαρμογών, προστασία email, φήμη συστημάτων, υποδομή hosting, ορθές ρυθμίσεις SSL/TLS και ιστορικό διαρροών δεδομένων. Και τα ευρήματα είναι ανησυχητικά: διαρροές κωδικών, ανεπαρκής κρυπτογράφηση, αδύναμα password, μεγάλο ποσοστό επαναχρησιμοποίησης ευάλωτων credentials από υπαλλήλους και εκτεταμένες ελλείψεις σε CDN και μέτρα αντι-phishing.
Συγκεκριμένα, στο «Άριστα» (Α βαθμός) διακρίθηκαν μόνο τα Trip.com και Flightradar24, με κορυφαίες επιδόσεις στον έλεγχο SSL και σχεδόν μηδενικά θέματα με διαρροές διαπιστευτηρίων. Στο αντίθετο άκρο, τέσσερις γίγαντες της βιομηχανίας – Wetter.com, Hilton, Marriott και Skyscanner – απέσπασαν βαθμολογία «Ανεπαρκές» (F), με δεκάδες χιλιάδες credentials να πωλούνται στο dark web, κρίσιμες ευπάθειες να παραμένουν ανοιχτές σε δομές email και SSL, και ανησυχητικά χαμηλή προστασία από CDN.
Πιο αναλυτικά, σχεδόν το 90% των ελεγχθέντων websites είχαν προσωπικά δεδομένα εργαζομένων (όπως emails και password) που διακινούνται ελεύθερα μετά από παλαιότερες διαρροές, εκθέτοντας συστήματα και πελάτες σε επιθέσεις credential stuffing ή phishing. Ενώ το 50% των εταιρειών συνεχίζουν να επιτρέπουν στους υπαλλήλους τους την επαναχρησιμοποίηση password που έχουν ήδη διαρρεύσει.
Η αδράνεια και η καθυστέρηση στην εναρμόνιση με τις βέλτιστες πρακτικές ασφαλείας εκθέτουν τους χρήστες σε πολλαπλούς κινδύνους: παγίδευση στοιχείων πληρωμής (λόγω προβλημάτων SSL), απόκτηση πρόσβασης σε λογαριασμούς μέσω διαρροής διαπιστευτηρίων, αλλά και μαζικές επιθέσεις phishing εξαιτίας του ανεπαρκούς email προστασίας.
---
Σε μια βιομηχανία όπου το ψηφιακό αποτύπωμα κάθε συναλλαγής διακινδυνεύει να γίνει στόχος κακόβουλων δικτύων, η εμπιστοσύνη του χρήστη κλονίζεται και οι εταιρείες εκτίθενται σε βαριά πρόστιμα και απώλεια φήμης σε περίπτωση συμβάντος παραβίασης. Η απόσταση μεταξύ των ηγετών και των ουραγών στο πεδίο της κυβερνοασφάλειας δείχνει ότι η προστασία δεδομένων δεν αποτελεί ακόμη καθολική προτεραιότητα. Η αναβάθμιση συστημάτων, η τακτική εκπαίδευση προσωπικού και η πλήρης υιοθέτηση τεχνολογιών πρόληψης είναι απαραίτητα βήματα για να μη μετατραπεί κάθε ταξιδιωτική εμπειρία σε ψηφιακή παγίδα.
Η μελέτη αυτή λειτουργεί ως ξεκάθαρο καμπανάκι για κάθε ταξιδιώτη και διοίκηση τουριστικής επιχείρησης: σε έναν κλάδο όπου η ψηφιακή μετάβαση είναι παρούσα παντού, η ισχυρή κυβερνοασφάλεια δεν είναι πλέον προαιρετική αλλά δομικός όρος επιβίωσης και ανάπτυξης
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now