Η σύγχρονη υλοποίηση του modder sdz σε πλήρως custom PCB, η Voodoo 4440H, «ξεκλειδώνει» το αρχικό σχέδιο της πρώτης Voodoo Graphics (SST-1): δύο μονάδες χαρτογράφησης υφών (TMU) και σύνολο 12MB μνήμης — 4MB στο FBI (frame buffer) και 4MB σε κάθε TMU — με native HDMI. Τα αρχεία σχεδίασης (schematics/PCB, GERBER, BOM) και το bitstream του FPGA διατίθενται ανοιχτά· δεν πωλείται έτοιμη κάρτα, απαιτούνται εργαλεία και γνώσεις συναρμολόγησης/προγραμματισμού.
H διπλή TMU δεν είναι πρόσφατη πατέντα. Η Voodoo σχεδιάστηκε εξαρχής με πολλαπλό διαύλο μεταξύ FBI και TMU (multi-point bus), ώστε να «κρεμά» επιπλέον TMU — επιλογή που έγινε mainstream ένα χρόνο αργότερα με τη Voodoo2 λόγω κόστους/μνήμης της εποχής. Το mod απλώς δείχνει το ταβάνι που είχε προβλεφθεί στη γενιά SST-1.
Στις μετρήσεις του PixelPipes, σε σύστημα τύπου Pentium III/Win98, η 4440H φτάνει έως και ~60% υψηλότερα fps σε δημοφιλή παιχνίδια (Quake/Quake II/Unreal/UT) σε σχέση με «στοκ» Voodoo 1xTMU/4MB, ενώ σε παλαιότερο Pentium το κέρδος πνίγεται από τον επεξεργαστή. Τα αποτελέσματα ευθυγραμμίζονται με ανεξάρτητες αναφορές/ρεπορτάζ που δοκίμασαν την κάρτα.
Η 4440H παραμένει σήμερα Glide-only (δεν υποστηρίζεται πρακτικά Direct3D) και ο δημιουργός συστήνει συγκεκριμένες SST_* μεταβλητές στο autoexec.bat
για ρολόγια/καθυστερήσεις (CLK_DEL). Γνωστός περιορισμός είναι και η ασυμβατότητα σε Diablo II + LOD με 2×TMU σε Voodoo1. Επιπλέον, η πλατφόρμα Voodoo ιστορικά εμφανίζει ιδιαιτερότητες φωτεινότητας (gamma) στα Glide παιχνίδια που δεν διορθώνονται πάντα από το control panel, αλλά ρυθμίζονται με SST_* (π.χ. SST_GAMMA
) — χρήσιμο και εδώ. Για πειραματισμό με τη μνήμη, η κάρτα ενσωματώνει DIP switch που επιτρέπει να ενεργοποιείς/απενεργοποιείς τα έξτρα 2MB ανά chip· έτσι δοκιμάζονται διαμορφώσεις 4/8/12MB, κάτι που βοηθά να αξιολογηθεί η επίδραση στη συμπεριφορά/αναλύσεις (π.χ. 800×600). Υπάρχει και επιλογή ρύθμισης μέσω autoexec.bat
αν δεν τοποθετηθεί ο διακόπτης.
Το 1997 η Primary Image υλοποίησε βιομηχανικές Voodoo με έως τρεις TMU ανά FBI, ενσωματωμένο MIPS R5000 @200MHz και αλυσίδωση πολλών καρτών σε SLI για προσομοιωτές — ένα δείγμα του πόσο κλιμακούμενο ήταν το σχέδιο της 3dfx πολύ πριν το καταναλωτικό SLI. Παράλληλα, η Quantum3D (spin-off 3dfx για arcade/visual simulation) πήγε τη συνταγή ακόμη παραπέρα με επαγγελματικές Obsidian/σειρές πολλαπλών Voodoo και εκτεταμένη χρήση SLI στο χώρο των προσομοιωτών.
Το mod δείχνει ότι η διπλή TMU και οι μεγαλύτερες δεξαμενές μνήμης δεν ήταν «τεχνάσματα του 1998», αλλά σχεδιαστική πρόβλεψη του SST-1 που απλώς δεν έφτασε μαζικά στην αγορά λόγω κόστους BOM και ωριμότητας DRAM. Σήμερα, με custom PCB/FPGA και ανοιχτά αρχεία, οι power users μπορούν να το αναπαράγουν, να δοκιμάσουν Glide-only σενάρια και να μετρήσουν τα οφέλη — γνωρίζοντας ταυτόχρονα τους περιορισμούς/«γιορτές» συμβατότητας που συνεπάγεται μια τόσο «ώριμη» σε ηλικία αρχιτεκτονική.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now