Η πλατφόρμα Google TV, που έχει εξελιχθεί σε βασικό παράγοντα στον χώρο των έξυπνων τηλεοράσεων με πάνω από 300 εκατομμύρια ενεργές συσκευές παγκοσμίως, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στην αποκόμιση εσόδων από τη διαφημιστική της δραστηριότητα. Παρά την ισχυρή παρουσία της Google στην ψηφιακή διαφήμιση, η προσπάθεια εκμετάλλευσης διαφημιστικού χώρου στο Google TV συναντά εμπόδια που έχουν οδηγήσει τη μητρική Alphabet να δαπανά εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια ετησίως χωρίς να φτάνει σε κερδοφορία.
Κεντρικό πρόβλημα είναι η παραδοσιακή πρακτική της Google να ζητά από τους παρόχους περιεχομένου να μοιράζονται μαζί της ένα μέρος του διαφημιστικού τους χώρου για να είναι παρόντες στην πλατφόρμα. Πρόκειται για μια διαδεδομένη μέθοδο στον χώρο των smart TV, με παρόμοιες πρακτικές από εταιρείες όπως Roku ή Vizio. Ωστόσο, η Google άλλαξε πρόσφατα στρατηγική και επέστρεψε αυτά τα διαφημιστικά slots στους παρόχους, περιορίζοντας τον ρόλο της σε ένα κομμάτι της διαφημιστικής κερδοφορίας, παραδεχόμενη ουσιαστικά ότι οι τρίτες εταιρείες είναι πιο ικανές στην πώληση των διαφημίσεών τους από την ίδια.
Αυτή η αλλαγή αντανακλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Google να αξιοποιήσει το Google TV διαφημιστικά, παρά την ταχεία αύξηση του αριθμού των χρηστών και της συσκευής που τρέχουν την πλατφόρμα. Η πλειονότητα των συσκευών βρίσκεται σε αγορές όπου η δυνατότητα κερδοφορίας είναι μειωμένη, ενώ σημαντικό μέρος λειτουργεί υπό συστήματα όπου οι τηλεοπτικοί πάροχοι προσαρμόζουν εκτενώς το λογισμικό, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας.
Ένα πρόσθετο βάρος στην προσπάθεια ανταγωνισμού αποτελεί το κόστος που συνεπάγεται η διατήρηση της παρουσίας στα καταστήματα. Για να εξασφαλίσει τη συμβατότητα με μεγάλες τηλεοπτικές μάρκες όπως Sony, TCL και Hisense, η Google επενδύει σε κίνητρα (γνωστά ως «bounties») που φτάνουν έως και τα 50 δολάρια ανά ενεργοποιημένη συσκευή, μια δαπάνη που συγκρίνεται με την επιθετική στρατηγική της Amazon με τα Fire TV. Μάλιστα, η Amazon προώθησε τη δική της πλατφόρμα καταφέρνοντας να κερδίσει σημαντικό χώρο σε μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου όπως η Costco, αποσύροντας αντίστοιχες συσκευές με Google TV.
Παρά τις προσπάθειες πειραματισμών με νέα διαφημιστικά μοντέλα, όπως shoppable ads και ενσωμάτωση του YouTube πιο βαθιά στην εμπειρία χρήσης, οι εσωτερικές μετρήσεις δείχνουν περιορισμένα έσοδα από τις διαφημίσεις Google TV. Πολλοί χρήστες παρακάμπτουν το προεπιλεγμένο περιβάλλον Google TV για να χρησιμοποιήσουν απευθείας εφαρμογές δημοφιλών υπηρεσιών streaming όπως Netflix ή Disney+, μειώνοντας έτσι τις ευκαιρίες διαφημιστικής προβολής.
Η Google έχει επέμβει στο προσωπικό της τμήματος Google TV με μειώσεις έως και 25% του εργατικού δυναμικού και περικοπές προϋπολογισμού κατά 10%, ενώ επαναπροσανατολίζει τους πόρους σε πλάνα που επικεντρώνονται στην τεχνητή νοημοσύνη και τη βελτίωση του YouTube, μια πλατφόρμα που συνεχίζει να αυξάνει θεαματικά τα έσοδά της από διαφημίσεις στην τηλεόραση.
Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια κρίση στρατηγικής για την Google, η οποία καλείται να αποφασίσει πώς θα προχωρήσει στην αγορά των έξυπνων τηλεοράσεων. Η διατήρηση της παρουσίας με υψηλό κόστος ή η πιθανή στροφή σε ένα μοντέλο όπου το Google TV θα λειτουργεί περισσότερο ως υποστήριξη και επέκταση άλλων υπηρεσιών, όπως το YouTube.
---
Παρά τα εντυπωσιακά νούμερα χρήσης, το Google TV βρίσκεται σήμερα σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, όπου η αποτυχία στην εκμετάλλευση των διαφημιστικών δυνατοτήτων και οι αυξανόμενες δαπάνες σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον πιέζουν τα όρια της βιωσιμότητάς του. Η επόμενη φάση για την πλατφόρμα θα εξαρτηθεί από την ικανότητα της Google να βρει ισορροπία ανάμεσα σε επενδύσεις, καινοτομίες και ρεαλιστικές προσδοκίες κερδοφορίας, σε μια αγορά όπου ο ανταγωνισμός από Amazon, Roku και Apple παραμένει ιδιαίτερα σκληρός.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now