Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Έλεγχος με κάμερες για εξ 'αποστάσεως εργαζόμενους σε τηλεφωνικά κέντρα μεγάλων εταιριών

    Σύμφωνα με έρευνα του NBC News, εργαζόμενοι σε τηλεφωνικό κέντρο της Teleperformance με έδρα την Κολομβία, που παρέχουν εξυπηρέτηση πελατών σε μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες των ΗΠΑ, όπως η  Apple, Amazon και Uber, πιέζονται να υπογράψουν συμβόλαιο που επιτρέπει στον εργοδότη τους να εγκαταστήσει κάμερες στα σπίτια τους για να τους παρακολουθεί ενώ εργάζονται. Η Teleperformance απασχολεί περισσότερους από 380.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 39.000 εργαζομένων στην Κολομβία.
    Έξι εργαζόμενοι δήλωσαν ότι ανησυχούν για το νέο συμβόλαιο, που τους δόθηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο, σύμφωνα με το οποίο επιτρέπεται η παρακολούθηση από κάμερες που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη οι οποίες θα βρίσκονται στα σπίτια των εργαζομένων. Οι κάμερες αυτές, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, εκτός από την οπτική παρακολούθηση, θα εκτελούν φωνητική ανάλυση και αποθήκευση δεδομένων που συλλέγονται από τα μέλη της οικογένειας του εργαζόμενου, συμπεριλαμβανομένων των ανηλίκων μελών της. "Το συμβόλαιο επιτρέπει τη συνεχή παρακολούθηση του τι κάνουμε, αλλά και της οικογένειάς μας", δήλωσε ένας εργαζόμενος από τη Μπογκοτά. "Νομίζω ότι είναι πραγματικά κακό. Δεν δουλεύουμε σε γραφείο. Εγώ Δουλεύω στην κρεβατοκάμαρά μου. Δεν θέλω να έχω κάμερα στην κρεβατοκάμαρά μου." 
    Η εργαζόμενη είπε ότι υπέγραψε τη σύμβαση επειδή φοβόταν ότι θα χάσει τη δουλειά της. Δήλωσε ότι την ενημέρωσαν ότι αν δεν υπέγραφε θα μετακινιόταν από τον λογαριασμό της Apple. Οι ανησυχίες των εργαζομένων, οι οποίοι μίλησαν υπό την καθεστώς ανωνυμίας, υπογραμμίζουν μια τάση που σχετίζεται με την πανδημία: Καθώς πολλοί εργαζόμενοι έχουν στραφεί στην εκτέλεση των καθηκόντων τους στο σπίτι, ορισμένες εταιρείες πιέζουν για αυξανόμενα επίπεδα ψηφιακής παρακολούθησης του προσωπικού τους σε μια προσπάθεια να αναδημιουργήσουν την εποπτεία του γραφείου στο σπίτι
    "Η επιτήρηση στο σπίτι έχει κανονικοποιηθεί πραγματικά στο πλαίσιο της πανδημίας", δήλωσε η Veena Dubal, καθηγητής εργατικού δικαίου στο Πανεπιστήμιο Χέστινγκς της Καλιφόρνια. "Οι εταιρείες βλέπουν πολλά οφέλη από την τοποθέτηση λογισμικού για κάθε είδους παρακολούθηση που θα περίμεναν διαφορετικά από τους διαχειριστές τους, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι είναι πολύ πιο παρεμβατικό από την παρακολούθηση από ένα αφεντικό".
    Μια άλλη οπτική δίνεται από έναν εκπρόσωπο της Uber, ο οποίος ναι μεν επιβεβαίωσε στο NBC News ότι η Uber όντως ζήτησε την παρακολούθηση των εργαζομένων της, αλλά σύμφωνα με το Slashdot.org,  αυτό γίνεται γιατί οι υπάλληλοι εξυπηρέτησης πελατών έχουν πρόσβαση σε προσωπικές και ευαίσθητες πληροφορίες των πελατών που εξυπηρετούν, στοιχεία τα οποία συμπεριλαμβάνουν στοιχείων πιστωτικών καρτών. Άρα η παρακολούθηση γίνεται γιατί το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί προτεραιότητα για την Uber. Έτσι, ζητήθηκε από την Teleperformance να παρακολουθεί αν μόνο ο υπάλληλος της εταιρίας έχει πρόσβαση στα δεδομένα των πελατών της και ότι τα ευαίσθητα αυτά δεδομένα δεν καταγράφονται με κάποια εξωτερική συσκευή, όπως για παράδειγμα ένα κινητό τηλέφωνο, όπως επίσης κανένας μή εξουσιοδοτημένος χρήστης να βρίσκεται κοντά στην οθόνη όταν επεξεργάζονται τέτοιου είδους πληροφορίες.


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.