Jump to content



Βοήθεια με calibration μπαταρίας φορητού


schumifer

Recommended Posts

Το λοιπόν , το πειραματόζωο είναι ένας ΗΡ G62 107sa.

Του είχα πάρει μία μπαταρία 12 cell από τους αγαπητούς μας σχιστομάτηδες, και τη χρησιμοποιούσα εναλλάξ με την αυθεντική 6 cell του η οποία ψόφαγε σιγά σιγά...

Κατάλαβα αμέσως ότι θα είχα γκρίνιες από το μηχανήμα οπότε και μέχρι να ψοφήσει η μαμά μπαταρία την άφησα με μέτριο φορτίο για κάποιες μέρες στην άκρη.

ΟΙ ΓΚΡΙΝΙΕΣ είναι από το μετρητή μπαταρίας που όταν του αλλάζεις μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας τα χάνει και σου δίνει συμπτώματα όπως το κλασικό

"70%, plugged in, NOT charging"

το οποίο σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι η μπαταρία έχει μεν φορτίσει 100% αλλά ο μετρητής έχει μπερδευτεί. ΤΟ βασικό πρόβλημα με αυτό είναι ότι τα παραθύρια πιστεύουν το μετρητή και μόνο, οπότε μόλις φτάσει στο 5-8% το μηχάνημα κλείνει ενώ μπορεί να έχει μισάωρο και βάλε ακόμη!

Τότε χρειάζεσαι calibration της μπαταρίας σου, πιθανά σε συνδυασμό με απεγκατάσταση του οδηγού της μπαταρίας.

Στη χειρότερη χρειάζεσαι να αποφορτίσεις πλήρως τη μπαταρία σου. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω του safe mode των παραθυριών, του ΒΙΟΣ ή κάποιας διανομής λίνουξ όπου να απενεργοποιήσεις το αυτόματο κλείσιμο του πισιού όταν η μπαταρία φτάνει το 0% !!!

έτσι όταν μετά τη φορτίσεις από το μηδέν τα παραθύρια θα το καταλάβουν και στο τέλος της φόρτισης θα σου δώσουν το πολυπόθητο 100%...

Το έκανα λοιπόν όταν χάλασε πια η 6άρα μπαταρία και άρχισα να χρησιμοποιώ τη 12άρα.

Όλα καλά μέχρι που αγόρασα άλλη μία τέτοια για ένα φίλο.

Κι επειδή ήθελα να τη δοκιμάσω πριν του τη δώσω την έβαλα για 1-2 μέρες στο δικό μου φορητό (έχουμε παρόμοια μηχανήματα)

Όλα καλά, η μπαταρία του είχε λίγο καλύτερη χωρητικότητα από τη δική μου. Την τέσταρα και του την πάσαρα.

Βάζω τη δική μου... κι εκεί αρχίζει το δράμα.

Φορτίζει αρχικά μέχρι το 70 % και μετά πετάει το κλασικό plugged in , not charging!

Κάνω τα βήματα της βαθμονόμησης που υπάρχουν σε όλα τα φόρα της ΗΡ και άλλων, αλλά τίποτα. Λίγες μέρες μετά, σήμερα δηλαδή, έχουμε φτάσει στο 29% plugged in , not charging και φως στο τούνελ δε βλέπω.

Το βασικό πρόβλημα δεν είναι η μπαταρία (και θα σας το αποδείξω μετά)

Το βασικό πρόβλημα είναι τα παραθύρια. Γιατί ξεκινάνε από το 30 και μόλις φτάσουν στο 8 το πισί κλείνει είτε το θέλω είτε όχι.

Έχω ξεφορτίσει 10 φορές την μπαταρία, έχω απεγκαταστήσει τον οδηγό της μπαταρίας 100 φορές...ΤΙΠΟΤΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

Οπότε έβαλα ένα live linux cd και είπα να δοκιμάσω την τύχη μου.

Κι εκεί όμως τα ίδια. Η μπαταρία φορτίζει μέχρι το 30 και τέλος.

Για καλή μου τύχη όμως, μπορούσα εκεί να παραμετροποιήσω τις ενέργειες που θα γίνονται όταν η μπαταρία τελειώσει, κι επέλεξα να μην κάνει τίποτα αυτόματα το μηχάνημα.

Κι έτσι, όταν έφτασε η μπαταρία στο 0%, το φορητό συνέχισε να λειτουργεί κανονικά για 2.5 ώρες περίπου...

Φυσικά ούτε μετά από αυτό άλλαξε τίποτα καθώς όταν το βάζω να φορτίσει από το πραγματικό 0%, φορτίζει για όση ώρα έχει ανάγκη (πχ 2 ώρες) και ο μετρητής ξεκολλάει από το μηδέν στο τελευταίο μισάωρο!!!!!!1

ΟΠΟΤΕ

κάτι πλην των λειτουργικών, πληροφορεί τα λειτουργικά για το ποσοστό φορτίου της μπαταρίας. Η φόρτιση φυσικά σταματάει λόγω του ότι η μπαταρία έχει γεμίσει αλλά κάποιος αλήτης λέει στα λειτουργικά ψέμματα.

Έχω κάνει πολλαπλά calibration, έχω δοκιμάσει με safe mode, έχω αποφορτίσει πλήρως την μπαταρία, ...

τι άλλο να κάνω?

Link to comment
Share on other sites

Κανείς?

Μπαταρία πλήρως φορτισμένη δείχνει 30% στο λειτουργικό αλλά όταν απενεργοποιείται το αυτόματο κλείσιμο σε χαμηλό επίπεδο φορτίου κρατάει συνολικά πάνω από 3 ώρες (άρα είναι καλή η μπαταρία.

Μήπως έχει κάποιος ιδέα, πώς να πείσω το λειτουργικό ότι το 30% είναι 100%?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ενημερωτικά μιας και δεν υπήρξε κάποια καλύτερη πρόταση.

Μετά από συμβουλή φίλου στο pctechnology η μπαταρία δουλεύει με το ACPI απενεργοποιημένο.

Αυτό έχει δύο κακά. Πρώτον δεν ξέρω πότε θα σβήσει (και φυσικά δεν πρόκειται να μου δώσει χρόνο να σώσω ό,τι κάνω εκείνη την ώρα!)

και δεύτερον ότι αν μετά από λίγη ώρα λειτουργίας κλείσω το φορητό, αυτός δεν ξανανάβει χωρίς ρεύμα, όσο φορτίο και να έχει μέσα της.

Βέβαια, τουλάστιχον όταν χρειάζομαι συνεχή χρήση έχω την κλασσική αυτονομία που ξεπερνάει το τρίωρο.

Δυστυχώς ο μετρητής της μπαταρίας επιδεινώνεται, οπότε σε λίγο,

μία μπαταρία με δυνατότητα να κρατήσει ένα ενεργοβόρο φορητό 3,5 ώρες θα είναι για πέταμα.

Διαβάζοντας δεξιά αριστερά, είδα ότι φταίει μάλλον το τσιπάκι που έχουν αυτές οι μπαταρίες για να ενημερώνουν τις συσκευές για το υπολειπόμενο φορτίο.

Διορθώνεται με σύνδεση σε συσκευή που το επαναπρογραμματίζει.

Κοινώς η μπαταρία πάει για πέταμα... δυστυχώς

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.