Jump to content



Tι ειναι το Joint Stereo...????


winters

Recommended Posts

Βασικα θελω να μ πει καποιος αν ειναι καλυτερα (απο πλευρας ποιοτητας) τα mp3 να τα εχω σε stereo ή σε joint...

Απο τα αρθρα δεν εχω βγαλει ακρη...

Link to comment
Share on other sites

Ποστ #5 από εδώ: http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?t=231211

"Τί είναι το joint stereo

Το joint stereo είναι ένας έξυπνος τρόπος με τον οποίο οι κωδικοποιητές ήχου εξοικονομούν bandwidth εκμεταλλευόμενοι τη συσχέτιση, δηλ. τις ομοιότητες, μεταξύ των δύο καναλιών ενός στερεοφωνικού σήματος. Η οικονομία αυτή εξαργυρώνεται στη συνέχεια με δύο τρόπους: είτε μικρότερος όγκος για την ίδια ποιότητα είτε καλύτερη ποιότητα για τον ίδιο όγκο.

Σήμερα, εν έτει 2008, όταν λέμε joint stereo συνήθως εννοούμε mid/side joint stereo. Παλιότερα κάποιοι κωδικοποιητές εφάρμοζαν έναν άλλο τρόπο joint stereo, το intensity stereo, στο οποίο οφείλεται εν πολλοίς το κακό όνομα που είχε βγάλει το joint stereo. Το intensity stereo δεν μας απασχολεί πια. Παρακάτω μιλάω μόνο για το mid/side stereo.

Για να φανεί καλύτερα η διαφορά του joint stereo, αναφέρω πρώτα δύο ακόμη τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσεγγίσουμε την κωδικοποίηση ενός στερεοφωνικού σήματος. Οι περιγραφές βασίζονται κυρίως στην τεκμηρίωση του LAME:

http://lame.sourceforge.net/

dual channel. Τα δύο κανάλια κωδικοποιούνται τελείως ανεξάρτητα και στο καθένα κατανέμεται ίσο bandwidth, ακόμα κι αν το ένα είναι τέλεια σιωπή. Ομολογουμένως, όχι πολύ έξυπνος τρόπος για στερεοφωνική μουσική!

stereo. Τα δύο κανάλια κωδικοποιούνται ανεξάρτητα αλλά το bandwidth δεν κατανέμεται κατ ανάγκην ισόποσα: αν το ένα κανάλι έχει δύσκολα σημεία και χρειάζεται περισσότερo bandwidth για να γίνει σωστή δουλειά μπορεί να πάρει λίγο από το άλλο, και τανάπαλιν.

mid/side stereo. Εδώ είναι το έξυπνο κόλπο που εξοικονομεί bandwidth! Στα σημεία που έχουμε χαμηλό στερεοφωνικό διαχωρισμό, δηλαδή που τα δύο κανάλια είναι όμοια σε μεγάλο βαθμό, αντί να κωδικοποιείται το κάθε κανάλι χωριστά, κωδικοποιείται ο μέσος (mid) των δύο, δηλ. (L+R)/2, και η διαφορά (side), δηλ. (L-R)/2. Κατά την αποκωδικοποίηση, δηλ. όταν ακούμε τη μουσική μας, ανασυστήνονται τα δύο κανάλια με βάση τον μέσο και τη διαφορά. Δηλ. έχουμε το ίδιο τελικό αποτέλεσμα που θα παίρναμε με το απλό stereo αλλά σε μικρότερο όγκο! Εννοείται ότι, όσο μεγαλύτερη είναι η ομοιότητα των δύο καναλιών, τόσο μεγαλύτερο το κέρδος. Και αντιστρόφως, εκεί που τα κανάλια είναι τελείως διαφορετικά δεν έχουμε κανένα κέρδος με το mid/side stereo.

Οι παραπάνω τρόποι γίνεται να συνδυαστούν κιόλας. Δηλαδή δεν είναι απαραίτητο σε ένα τραγούδι να χρησιμοποιείται μόνο mid/side stereo ή μόνο σκέτο στέρεο. Εδώ θα πω για τον LAΜΕ, που έχω διαβάσει τί κάνει, αλλά νομίζω ότι και οι άλλοι απωλεστικοί κωδικοποιητές (Nero AAC, Ogg Vorbis κλπ.) πάνω-κάτω τα ίδια κάνουν.

Στον LAME, λοιπόν, η προεπιλογή της παραμέτρου stereo mode (-m) είναι το «joint-stereo» (j), το οποίο, --προσοχή!-- στην περίπτωση του LAME δεν σημαίνει σκέτο mid/side stereo αλλά εναλλαγή μεταξύ mid/side stereo και απλού stereo (εκείνου που το ένα κανάλι μπορεί να δώσει ή να πάρει λίγο bandwidth από το άλλο). Βάσει ενός αλγορίθμου, ο κωδικοποιητής υπολογίζει τί είναι το καλύτερο για κάθε σημείο και αλλάζει από τον έναν τρόπο στον άλλο ανάλογα."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.