Δείγματα από το Curiosity Mars Rover της NASA περιέχουν το βασικό συστατικό της ζωής

Δείγματα πετρωμάτων που συλλέχθηκαν από το ρόβερ Curiosity της NASA στον πλανήτη Άρη, δείχνουν να φέρουν βασικά συστατικά για τη ζωή όπως τη γνωρίζουμε στη Γη. Το Curiosity Rover τρύπησε δείγματα από τον κρατήρα Gale, στη θέση μιας αρχαίας λίμνης στον Άρη. Χρησιμοποιώντας αυτά τα δείγματα, οι επιστήμονες μπόρεσαν, για πρώτη φορά, να μετρήσουν τη συνολική ποσότητα οργανικού άνθρακα στα πετρώματα του Άρη, σύμφωνα με δήλωση της NASA. Ο οργανικός άνθρακας, ο οποίος είναι άνθρακας συνδεδεμένος με ένα άτομο υδρογόνου, αποτελεί προϋπόθεση για τα οργανικά μόρια που δημιουργούνται και χρησιμοποιούνται από όλες τις γνωστές μορφές ζωής. Ωστόσο, ο οργανικός άνθρακας μπορεί επίσης να προέρχεται από μη ζωντανές πηγές, όπως μετεωρίτες και ηφαιστειακές εκρήξεις. Ενώ προηγούμενες μελέτες έχουν ανιχνεύσει οργανικό άνθρακα σε μικρότερες ποσότητες σε δείγματα πετρωμάτων του Άρη, οι νέες μετρήσεις παρέχουν πληροφορίες για τη συνολική ποσότητα άνθρακα σε οργανικές ενώσεις.

"Η συνολική ποσότητα οργανικού άνθρακα είναι ένας από τους πολλούς δείκτες  που βοηθούν να κατανοήσουμε πόσο υλικό είναι διαθέσιμο ως πρώτη ύλη", δήλωσε η Jennifer Stern, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και ερευνήτρια στο Goddard Space Flight Center της NASA. "Βρήκαμε τουλάχιστον 200 έως 273 μέρη ανά εκατομμύριο οργανικού άνθρακα. Αυτό είναι συγκρίσιμο ή ακόμη περισσότερο από το ποσό που βρίσκεται σε βράχους σε μέρη με πολύ χαμηλή ζωή στη Γη, όπως τμήματα της ερήμου Ατακάμα στη Νότια Αμερική».

Ωστόσο, εκτός από τον οργανικό άνθρακα, οι ερευνητές εντόπισαν άλλα σημάδια που υποδηλώνουν ότι ο κρατήρας Gale μπορεί κάποτε να υποστήριζε ζωή, συμπεριλαμβανομένης της παρουσίας χημικών πηγών ενέργειας και χημικών ενώσεων όπως οξυγόνο, άζωτο και θείο και χαμηλή οξύτητα. «Βασικά, αυτή η τοποθεσία θα πρόσφερε ένα κατοικήσιμο περιβάλλον για τη ζωή, αν υπήρχε ποτέ», είπε η Jennifer Stern. Τα ευρήματά δημοσιεύτηκαν στο Proceedings of the National Academy of Sciences.