Η Microsoft τρέχει εσωτερικές δοκιμές για μια δωρεάν, διαφημιζόμενη εκδοχή του Xbox Cloud Gaming. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του The Verge, οι δοκιμές προβλέπουν περίπου δύο λεπτά προ-ρολαριστών διαφημίσεων πριν από την έναρξη της συνεδρίας, με διάρκεια αυτής, έως μία ώρα και μηνιαίο πλαφόν πέντε ωρών· οι παράμετροι αυτές ενδέχεται να αλλάξουν όταν ανοίξει η δημόσια beta. Η πρόσβαση αφορά επιλεγμένα παιχνίδια που ήδη κατέχει ο χρήστης, τίτλους Free Play Days και «Xbox Retro Classics», σε PC, κονσόλες, φορητές συσκευές και web.
Το timing δεν είναι τυχαίο. Μόλις πριν λίγες ημέρες η Microsoft αναδιοργάνωσε τα επίπεδα του Game Pass (Essential, Premium, Ultimate) και ανέβασε την τιμή του Ultimate κατά ~50%, ενώ επέκτεινε την πρόσβαση στο cloud και σε χαμηλότερα tiers με τεχνικούς περιορισμούς ανάλυσης/bitrate. Το Xbox Cloud Gaming βγήκε επίσης από beta, με επιλεγμένες ροές έως 1440p για Ultimate. Το δωρεάν, με διαφημίσεις μοντέλο λειτουργεί ως «δοκιμαστικός διάδρομος» για νέους χρήστες που δεν θέλουν συνδρομή, ενισχύοντας την ευρύτερη στρατηγική διεύρυνσης εισόδου στο οικοσύστημα Xbox.
Σε επίπεδο εμπειρίας, το υπό δοκιμή μοντέλο θυμίζει τις πρακτικές του ανταγωνισμού. Σε επίπεδο εμπειρίας, το υπό δοκιμή μοντέλο θυμίζει την πρακτική του GeForce NOW, όπου η δωρεάν βαθμίδα έχει διαφημίσεις πριν από την έναρξη και όρια συνεδριών/προτεραιότητας, ωθώντας όσους θέλουν «προτεραιότητα» στα επί πληρωμή πακέτα. Εάν η Microsoft κρατήσει αντίστοιχη λογική (διαφημίσεις πριν από την έναρξη (pre-roll), σαφή session caps), τότε η διαφοροποίηση θα κριθεί από την κάλυψη παιχνιδιών και τους χρόνους αναμονής.
Τι δεν γνωρίζουμε ακόμη: δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για τα διαφημιστικά formats πέρα από pre-roll, ούτε για τυχόν στόχευση/μετρήσεις και έσοδα προς developers. Δεν έχει ανακοινωθεί μοντέλο ανταμοιβής δημιουργών για τις ώρες που παίζονται δωρεάν με διαφημίσεις, ούτε γεωγραφική διαθεσιμότητα στη δημόσια δοκιμή. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία προέρχονται από εσωτερικό testing και δευτερογενείς επιβεβαιώσεις (Windows Central, GameSpot, κ.ά.), που επαναλαμβάνουν το ίδιο πλαίσιο περιορισμών.
Το ευρύτερο πλαίσιο είναι ξεκάθαρο. Μετά τις ανατιμήσεις και την εξίσωση των tiers, ένα δωρεάν κανάλι εισόδου με διαφημίσεις μπορεί να λειτουργήσει ως «δοκιμή πριν τη δέσμευση» για παίκτες που δεν θέλουν μηνιαία χρέωση, ειδικά σε αγορές όπου η διείσδυση συνδρομών υστερεί. Εάν το ρολάρισμα γίνει με προσοχή και χωρίς ουρές που αποθαρρύνουν, η Microsoft αποκτά ένα κανάλι προσέλκυσης που ο ανταγωνισμός ήδη αξιοποιεί, με το συγκριτικό πλεονέκτημα της βιβλιοθήκης Xbox και της υποδομής xCloud σε blades επιπέδου Series X.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now