Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    H CD Projekt χρησιμοποίησε στο παιχνίδι CyberPunk 2077, τεχνητή νοημοσύνη για να αντικαταστήσει τον αποθανόντα ηθοποιό φωνής με την άδεια της οικογένειας του

    Η εταιρεία ανάπτυξης του Cyberpunk 2077, CD Projekt, χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να αντικαταστήσει έναν αποθανόντα ηθοποιό, αφού πήρε την άδεια της οικογένειάς του. Ο Miłogost Reczek ήταν Πολωνός ηθοποιός φωνής, γνωστός για την φωνή στα Πολωνικά του Homer Simpson στην ταινία The Simpsons Movie, καθώς και ως Vesemir και Thaler στα παιχνίδια The Witcher και τον γιατρός Viktor Vektor στο Cyberpunk 2077. Πέθανε τον Δεκέμβριο του 2021 σε ηλικία 60 ετών.

     

    Το Bloomberg ανέφερε ότι η οικογένεια του Reczek έδωσε στην CD Projekt την άδεια να αναδημιουργήσει τη φωνή του χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για την επέκταση Phantom Liberty που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Ο διευθυντής εντοπισμού της CD Projekt, Mikołaj Szwed, αναφέρεται ότι η εταιρία δεν ήθελε να βρει αντικαταστάτη για τον εκλιπόντα ηθοποιό και να ξαναηχογραφήσει τις ατάκες του. "Δεν μας άρεσε αυτή η προσέγγιση", εξήγησε ο Szwed, καθώς ο Reczek "ήταν ένας από τους καλύτερους Πολωνούς φωνητικούς ηθοποιούς" και η απόδοσή του "ήταν φανταστική".

     

    Αντ' αυτού, η CD Projekt προσέλαβε έναν διαφορετικό ηθοποιό φωνής, ο οποίος ερμήνευσε νέες ατάκες για τον Vik, και στη συνέχεια χρησιμοποίησε το λογισμικό κλωνοποίησης φωνής Respeecher για να αλλάξει τους διαλόγους ώστε να ακούγονται όπως ο Reczek. Ο Szwed δήλωσε: "Με αυτόν τον τρόπο μπορέσαμε να κρατήσουμε την ερμηνεία του στο παιχνίδι και να αποτίσουμε φόρο τιμής στην υπέροχη ερμηνεία του ως Viktor Vektor", δήλωσε ο Szwed.

     

    Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών είναι ένα από τα πιο καυτά θέματα του κλάδου, με τους ηθοποιούς φωνής ειδικότερα, να εκφράζουν την ανησυχία τους για το μέλλον του επαγγέλματός τους. Τον περασμένο μήνα, τα μέλη της Screen Actors Guild - American Federation of Television and Radio Artists (SAG-AFTRA) ψήφισαν να εγκρίνουν απεργία στο πλαίσιο της επανάληψης των διαπραγματεύσεων για τη συμφωνία της συντεχνίας για τα διαδραστικά μέσα, η οποία διέπει τους ηθοποιούς φωνής, την καταγραφή κίνησης και άλλους ηθοποιούς που εργάζονται σε βιντεοπαιχνίδια. Αν και αυτό δεν σημαίνει ότι επί του παρόντος πραγματοποιείται απεργία, σημαίνει ότι οι διαπραγματευτές της SAG-AFTRA έχουν τη δύναμη να την προκηρύξουν, εάν οι διαπραγματεύσεις συνεχίσουν να παραμένουν στάσιμες.

     

    Ένα από τα βασικά ζητήματα είναι η ανάγκη προστασίας από την επέλαση της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης. "Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα αντικαταστήσουν όλους τους ανθρώπους με υπολογιστές", δήλωσε στο IGN το μέλος της Διαδραστικής Διαπραγματευτικής Επιτροπής Zeke Alton. "Όχι να το απαγορεύσουμε, αλλά καθώς προχωράμε μπροστά με την τεχνολογία, πώς θα προχωρήσουμε μαζί της και πώς δεν θα μείνουμε πίσω".

     

    "Έχουμε το επιχείρημα τώρα ειδικά για αυτούς τους αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης και εξαφανίζουν μεγάλα τμήματα του εργατικού δυναμικού", συνέχισε ο Alton. "Και έτσι, αν το χάσουμε αυτό και δημιουργήσουμε το προηγούμενο για τις εταιρείες να απομακρύνουν τα κατώτερα επίπεδα του εργατικού δυναμικού τους χρησιμοποιώντας αλγόριθμους, αυτό στη συνέχεια θα πολλαπλασιαστεί σε κάθε εργατική συντεχνία στον πλανήτη, και αυτό μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία στο σύνολό της. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρόκειται για έναν υπαρξιακό αγώνα, όχι μόνο για εμάς, αλλά και για οποιονδήποτε άλλο εκεί έξω παρακολουθεί: είστε οι επόμενοι. Και θα θέλατε να έχετε το προηγούμενο της προστασίας ή το προηγούμενο της απομάκρυνσης;".

     

    Το καλοκαίρι, οι ηθοποιοί φωνής κατήγγειλαν τα mods του Skyrim που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη και τον Ιούλιο, η Victoria Atkin - που έπαιξε την Evie Frye στο Assassin's Creed Syndicate του 2015 - αποκάλεσε τα mods που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη "αόρατο εχθρό που πολεμάμε αυτή τη στιγμή", αφού ανακάλυψε ότι η φωνή της χρησιμοποιήθηκε από λογισμικό κλωνοποίησης.

     

    Παρά τις ανησυχίες αυτές και εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων, η χρήση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης στη βιομηχανία ψυχαγωγίας υπήρξε ταχεία. Η Disney έχει χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να αντικαταστήσει αποθανόντες ηθοποιούς όπως ο Peter Cushing και η Carrie Fisher, και να αναδημιουργήσει έναν νεότερο Mark Hamill, στη σειρά Star Wars. Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιήθηκε επίσης για την "απο-γήρανση" του Χάρισον Φορντ στην ταινία Indiana Jones and the Dial of Destiny.

     

    Τον Απρίλιο, στο πλαίσιο μιας έρευνας σχετικά με την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης, ο Pawel Sasko, Lead Quest Designer της CD Projekt, δήλωσε στο IGN: "Πραγματικά πιστεύω ότι η τεχνητή νοημοσύνη και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα είναι ακριβώς όπως όταν εφευρέθηκε το Photoshop. Μπορείτε να το δείτε σε όλη την ιστορία του animation. Από τη σχεδίαση με το χέρι στη σχεδίαση στον υπολογιστή, οι άνθρωποι έπρεπε να προσαρμοστούν και να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία, και πιστεύω ότι το AI θα είναι ακριβώς το ίδιο. Θα είναι απλώς ένα ακόμη εργαλείο που θα χρησιμοποιούμε για την παραγωγικότητα και την ανάπτυξη παιχνιδιών".


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.