Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Η FAA λέει ότι το 5G θα μπορούσε να επηρεάσει τα αεροπλάνα: Είναι πράγματι δικαιολογημένη η ανησυχία αυτή;

    Λόγω ενός "ξαφνικού αιτήματος" από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ που υποστηρίζει ότι "η διαθεσιμότητα του 5G (στις ΗΠΑ) μπήκε σε αναμονή λόγω αμφιβολιών σχετικά με μη επαληθευμένες πιθανές ραδιοφωνικές παρεμβολές", γράφει ο πρόεδρος/επικεφαλής αναλυτής έρευνας/συμβουλευτικής αγοράς της εταιρείας TECHnalysis.

    Όμως η USA Today σε άρθρο γνώμης της, αναρωτιέται εάν η ανησυχία είναι πράγματι δικαιολογημένη.
    Μόλις ξεκινήσει η αναζήτηση των λεπτομερειών (της ανακοίνωσης αυτής), οι ανησυχίες φαίνονται γρήγορα λιγότερο πρακτικές και πιο  πολύ πολιτικές. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι το σχέδιο για την έναρξη υπηρεσιών 5G σε συχνότητες C-Band ήταν στα σκαριά εδώ και αρκετά χρόνια και πραγματικά ξεκίνησε όταν οι τρεις μεγάλοι αερομεταφορείς των ΗΠΑ δαπάνησαν πάνω από 80 δισεκατομμύρια δολάρια νωρίτερα φέτος για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτές τις συχνότητες. Επιπλέον, μια αναφορά που η FAA ανέφερε ως μέρος της καταγγελίας της έχει δημοσιευτεί για πολύ περισσότερο από ένα χρόνο, οπότε - αναρωτιέται η εφημερίδα -  γιατί ανησυχούν την τελευταία στιγμή;

    Οι κυβερνητικές υπηρεσίες των ΗΠΑ είναι, δυστυχώς, γνωστό ότι κρατούν κακία η μια στην άλλη, μερικές φορές χωρίς πραγματική σαφήνεια ως προς το τι πραγματικά εμπλέκεται, όπως φαίνεται να συμβαίνει εδώ... Περίπου 40 χώρες σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν ήδη το μεγαλύτερο μέρος του C-Band συχνότητες για το 5G (εν μέρει για τον λόγο για τον οποίο οι ΗΠΑ έχουν μείνει πίσω στο μέτωπο του 5G) και κανένας δεν έχει αναφέρει παρεμβολές με ραδιομετρητές στα αεροπλάνα στις χώρες τους, υποστηρίζει η CTIA στον ιστότοπό της 5GandAviation.com. Επιπλέον, οι νέες τεχνολογίες φιλτραρίσματος που ενσωματώνονται σε ένα κάπως αδιευκρίνιστο μέρος των smartphone που ονομάζεται RF front end, όπως τα φίλτρα ultraBAW που εισήγαγε πρόσφατα η Qualcomm, μπορούν να μειώσουν τα προβλήματα παρεμβολών σε smartphone επόμενης γενιάς.

    Συνολικά, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι ανησυχίες της FAA σχετικά με την ανάπτυξη του 5G φαίνονται περισσότερο σαν "κόκκινη ρέγγα" παρά μια νόμιμη τεχνική ανησυχία. Αν και είναι αλήθεια ότι ορισμένα παλαιότερα ραδιόμετρα με ανεπαρκές φιλτράρισμα ενδέχεται να πρέπει να ενημερωθούν ή/και να αντικατασταθούν για να αποφευχθούν πλήρως οι παρεμβολές, δεν είναι σαφές ότι η θεωρητική παρεμβολή θα προκαλούσε καν πρόβλημα.

    Το άρθρο παραπονιέται ότι η καθυστερημένη επέκταση του εύρους ζώνης «θα μπορούσε επίσης να καθυστερήσει και να επιφέρει σημαντικές (και σοβαρές) οικονομικές επιπτώσεις», καθώς κάθε προηγούμενη αλλαγή στα επίπεδα υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας «έχει πυροδοτήσει έσοδα δισεκατομμύριων δολάριων σε νέες επιχειρήσεις και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, δημιουργώντας με την έλευση των γρήγορων ασύρματων δικτύων, νέες ευκαιρίες, ενω και το 5G αναμένεται να κάνει το ίδιο.

    «Ενώ η ασφάλεια των αεροπλάνων δεν θα πρέπει να διακυβεύεται με κανέναν τρόπο, η υπερβολική περιττή προσοχή σε αυτό το ζήτημα θα μπορούσε να έχει πολύ μεγαλύτερο αρνητικό αντίκτυπο στην τεχνολογική πρόοδο και την οικονομία των ΗΠΑ από ό,τι πολλοί αντιλαμβάνονται», καταλήγει το άρθρο.


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.