Η SK hynix ανέβηκε στην πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς DRAM, ξεπερνώντας τη Samsung σε έσοδα, κυρίως χάρη στην ισχυρή της παρουσία στη μνήμη υψηλού εύρους ζώνης (HBM) για AI επιταχυντές και data centers, σύμφωνα με στοιχεία που δείχνουν κορυφή για την εταιρεία στο Q1 2025 και παγίωση της τάσης στο α’ εξάμηνο του έτους. Η SK hynix κατέγραψε περίπου $9.72 δισ. έσοδα DRAM στο Q1, με μερίδιο γύρω στο 36%, ενώ η Samsung υποχώρησε σε ~$9.1 δισ. και ~33–34% μερίδιο, καταγράφοντας την πιο αισθητή πτώση τριμήνου εδώ και χρόνια, καθώς άργησε να κεφαλαιοποιήσει πλήρως τις πωλήσεις HBM3E στους μεγαλύτερους πελάτες AI.
Η εικόνα συνδέεται άμεσα με τις μαζικές αποστολές HBM3E της SK hynix προς κορυφαίους σχεδιαστές AI επιταχυντών, που διατήρησαν υψηλές μέσες τιμές (ASPs) και «σκέπασαν» την αδυναμία της συμβατικής DRAM (DDR/LPDDR) σε ένα τρίμηνο με πίεση τιμών και διόρθωση αποθεμάτων, ενώ η καθυστέρηση πιστοποιήσεων HBM στη Samsung μείωσε το μερίδιό της στο πιο προσοδοφόρο κομμάτι της αγοράς. Παράλληλα, η αμερικανική θυγατρική της SK hynix συνέβαλε σημαντικά στις επιδόσεις του α’ εξαμήνου, αντανακλώντας τη στενή συνεργασία με μεγάλους πελάτες cloud/AI στις ΗΠΑ.
Για τους επόμενους μήνες, αναλυτές εκτιμούν άνοδο τιμών στις βασικές κατηγορίες DRAM και διατήρηση της υπεροχής όσων μπορούν να παραδίδουν μεγάλους όγκους HBM με σταθερές αποδόσεις παραγωγής, ενώ η μετάβαση σε HBM4 θα ανεβάσει τον πήχη σε πακετάρισμα και θερμικές απαιτήσεις, διαχωρίζοντας περαιτέρω τους παίκτες που έχουν ώριμη τεχνολογία «πολυεπίπεδης» μνήμης από τους υπόλοιπους. Η Micron ενισχύεται επίσης, αυξάνοντας έσοδα με επεκτάσεις HBM3E, αλλά η μάχη κορυφής κρίνεται στην ικανότητα παράδοσης και στα yields στην αιχμή της ζήτησης AI.
---
Η πρωτιά της SK hynix είναι ένδειξη ότι η αξία στο τομέα παραγωγής μνημών μετατοπίζεται εκεί όπου βρίσκεται το AI χρήμα—στην HBM και την αξιόπιστη μαζική παραγωγή· όσο οι hyperscalers διευρύνουν επενδύσεις, όσοι παραδίδουν HBM με συνέπεια θα κρατούν το πάνω χέρι στη DRAM.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now