Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Ο νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις ψηφιακές αγορές (DMA) τίθεται σε ισχύ: Πώς ανταποκρίνονται οι γίγαντες της τεχνολογίας

      Οι έξι καθορισμένοι "φύλακες πύλης" έχουν πολεμήσει τους κανόνες, αλλά και υποκύψει σε αυτούς

    Από τις 6 Μαρτίου τέθηκε σε ισχύ ο νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις ψηφιακές αγορές (DMA), σηματοδοτώντας μια κομβική στιγμή για τους γίγαντες της τεχνολογικής βιομηχανίας που χαρακτηρίζονται ως "φύλακες". Η DMA αποσκοπεί στην ενίσχυση του ανταγωνισμού, απαιτώντας από τις μεγάλες εταιρείες να καταστήσουν δυνατή τη μεγαλύτερη διαλειτουργικότητα και να αποτρέψουν τη μεροληπτική προώθηση των δικών τους ψηφιακών υπηρεσιών. Έξι εταιρείες εμπίπτουν σε αυτόν τον έλεγχο: Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta και Microsoft. Ακολουθεί μια ανάλυση του τρόπου με τον οποίο κάθε gatekeeper ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της DMA.

     

    Alphabet (Google): Alphabet, με ένα ποικίλο χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει το Google Search, το YouTube και το Android, ανακοίνωσε αρκετές αλλαγές για να συμμορφωθεί με την DMA. Οι αξιοσημείωτες προσαρμογές περιλαμβάνουν οθόνες επιλογής για τις προτιμήσεις του προγράμματος περιήγησης και της μηχανής αναζήτησης, περισσότερους συνδέσμους προς τους ανταγωνιστές στα αποτελέσματα αναζήτησης και επιλογές των χρηστών για την κοινή χρήση δεδομένων.

     

    Apple: Η Apple, που αμφισβητείται ως στόχος της DMA, ανακοίνωσε αλλαγές στην ενημέρωση iOS 17.4. Οι βασικές τροποποιήσεις περιλαμβάνουν την έγκριση εφαρμογών iOS σε αγορές τρίτων, την υποστήριξη εναλλακτικών μηχανών περιήγησης και το άνοιγμα του συστήματος NFC του iPhone για υπηρεσίες ανέπαφων πληρωμών. Οι κινήσεις της Apple, αν και επικρίνονται από ορισμένους ως ανεπαρκείς, αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των ανησυχιών σχετικά με το κλειστό οικοσύστημα της.

     

    Meta (Facebook): Η Meta, φορέας εκμετάλλευσης των Facebook, Instagram, WhatsApp και άλλων, αντιμετωπίζει προκλήσεις της DMA παρά την άσκηση έφεσης κατά του χαρακτηρισμού της ως gatekeeper. Οι πρόσφατες προσπάθειες της Meta περιλαμβάνουν την εισαγωγή μιας επί πληρωμή βαθμίδας χωρίς διαφημίσεις, την παύση των διαφημίσεων για χρήστες κάτω των 18 ετών και τη σταδιακή ανάπτυξη χαρακτηριστικών προστασίας δεδομένων. Η προοπτική της ανταλλαγής μηνυμάτων από τρίτους σε διασταυρούμενη πλατφόρμα για το WhatsApp προσθέτει ένα στοιχείο προσδοκίας.

     

    Amazon: Η Amazon, που έχει οριστεί για την ηλεκτρονική αγορά και τη διαφημιστική της δραστηριότητα, προσαρμόζει τις πρακτικές διαχείρισης διαφημίσεων και ελέγχου πελατών της. Η εταιρεία ζητά άδεια για εξατομικευμένες διαφημίσεις και προσφέρει λεπτομερείς αναφορές σε διαφημιστές και εκδότες. Ωστόσο, οι συγκεκριμένες αλλαγές που σχετίζονται με την προώθηση του ανταγωνισμού στο πλαίσιο της DMA δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί λεπτομερώς.

     

    Microsoft: Η Microsoft, με το λειτουργικό της σύστημα Windows να εμπίπτει στην DMA, έχει εισαγάγει αλλαγές για την προώθηση του ανταγωνισμού. Οι χρήστες στις αγορές του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου μπορούν πλέον να απενεργοποιήσουν την αναζήτηση ιστού Bing, να απεγκαταστήσουν το πρόγραμμα περιήγησης Edge και να αφαιρέσουν προεγκατεστημένες εφαρμογές όπως η κάμερα και η Cortana. Η συμμόρφωση της Microsoft με το DMA περιλαμβάνει τη δημιουργία μεγαλύτερης ευελιξίας για τους χρήστες όσον αφορά τις συνδυασμένες υπηρεσίες.

     

    ByteDance (TikTok): Η κινεζική εταιρεία ByteDance, ο μοναδικός μη αμερικανικός gatekeeper στο πλαίσιο του DMA, αντιμετωπίζει τη συμμόρφωση, ενώ υποβάλλει έφεση κατά του χαρακτηρισμού της. Η TikTok σχεδιάζει να δρομολογήσει ένα API για τη μεταφορά δεδομένων, βελτιωμένα εργαλεία φορητότητας δεδομένων και βελτιωμένες λύσεις για επιχειρηματικούς λογαριασμούς. Η ByteDance επιχειρηματολογεί κατά της ιδιότητάς της ως gatekeeper, τονίζοντας την ανταγωνιστικότητα της TikTok στην αγορά.

     

    Καθώς αυτοί οι τεχνολογικοί γίγαντες πλοηγούνται στη συμμόρφωση με τη DMA, το τοπίο των ψηφιακών αγορών στην ΕΕ πρόκειται να υποστεί σημαντικές μεταμορφώσεις, προωθώντας τον αυξημένο ανταγωνισμό και τη διαλειτουργικότητα. Η αποτελεσματικότητα αυτών των μέτρων και οι συνεχιζόμενες αντιδράσεις τόσο των εταιρειών όσο και των ρυθμιστικών αρχών θα παρακολουθούνται στενά στο εξελισσόμενο ρυθμιστικό τοπίο της τεχνολογίας.


    Πηγή
    Φωτογραφία: Getty Images
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.