- Τι έγινε: Η Coursera συμφώνησε να αποκτήσει την Udemy σε συμφωνία αποκλειστικά με ανταλλαγή μετοχών, με αποτίμηση της συνδυασμένης εταιρείας περίπου 2,5 δισ. δολάρια.
- Τι σημαίνει: Δύο από τους μεγαλύτερους παίκτες του online learning ενώνουν δυνάμεις, με στόχο κλίμακα και ισχυρότερη θέση στην εταιρική εκπαίδευση, ειδικά σε AI, data science και software development.
- Πότε: Η συμφωνία ανακοινώθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 2025 και οι εταιρείες στοχεύουν να την ολοκληρώσουν στο δεύτερο εξάμηνο του 2026, μετά από εγκρίσεις μετόχων και ρυθμιστικών αρχών.
Coursera και Udemy ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν οριστική συμφωνία για all-stock συναλλαγή, με την Coursera να αποκτά την Udemy. Με βάση τις τιμές κλεισίματος της 16ης Δεκεμβρίου 2025, η αποτίμηση της συνδυασμένης εταιρείας διαμορφώνεται περίπου στα 2,5 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, κάθε μετοχή της Udemy θα ανταλλαγεί με 0,800 μετοχές της Coursera. Στα υλικά που δημοσιοποιήθηκαν, η συναλλαγή παρουσιάζεται ως stock-for-stock και, μετά το κλείσιμο, οι υφιστάμενοι μέτοχοι της Coursera αναμένεται να κατέχουν περίπου 59% και οι υφιστάμενοι μέτοχοι της Udemy περίπου 41% της νέας εταιρείας, σε πλήρως απομειωμένη βάση.
Το επιχειρηματικό σκεπτικό της κίνησης είναι ξεκάθαρο: η αγορά online εκπαίδευσης έχει επιβραδύνει μετά την περίοδο αιχμής της πανδημίας, ενώ η πίεση για κερδοφορία και σταθερότερα έσοδα έχει αυξηθεί. Οι δύο εταιρείες ποντάρουν ότι ο συνδυασμός των μοντέλων τους θα ενισχύσει την παρουσία τους στην εταιρική εκπαίδευση, όπου η ζήτηση για upskilling σε AI, data science και ανάπτυξη λογισμικού θεωρείται πιο ανθεκτική και πιο προβλέψιμη σε σχέση με το καθαρά consumer σκέλος.
Παράλληλα, η συνένωση θεωρείται «συμπληρωματική» σε επίπεδο προϊόντος. Η Coursera είναι ισχυρή σε συνεργασίες με πανεπιστήμια και οργανισμούς, πτυχία και επαγγελματικές πιστοποιήσεις, ενώ η Udemy λειτουργεί ως marketplace ανεξάρτητων εκπαιδευτών με έμφαση σε πρακτικές δεξιότητες και επαγγελματική κατάρτιση. Το στοίχημα είναι ότι μια ενιαία πλατφόρμα θα μπορεί να καλύψει καλύτερα τόσο individual learners όσο και B2B πελάτες, με μεγαλύτερη γκάμα περιεχομένου και ισχυρότερη διανομή.
Σημείο προσοχής είναι ότι η επιτυχία δεν θα κριθεί μόνο στα νούμερα της συμφωνίας, αλλά στην ενοποίηση προϊόντων, pricing, εταιρικών συμβολαίων και οικοσυστήματος εκπαιδευτών. Σε πλατφόρμες που βασίζονται σε creators και περιεχόμενο, μια κακή μετάβαση μπορεί να κοστίσει ταυτόχρονα σε προσφορά μαθημάτων και σε ζήτηση. Η συμφωνία παραμένει υπό την αίρεση εγκρίσεων από μετόχους και ρυθμιστικές αρχές και οι εταιρείες αναφέρουν ως στόχο ολοκλήρωσης το δεύτερο εξάμηνο του 2026.
Πηγές

Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now