- Η AMD λανσάρει το FSR Redstone, ένα πακέτο ML τεχνολογιών με upscaling, frame generation και ray regeneration, αρχικά αποκλειστικά για τις Radeon RX 9000 (RDNA 4). ([AMD][1])
- Τα πρώτα τεστ δείχνουν μεγάλη βελτίωση εικόνας έναντι FSR 3 και απόδοση που πλησιάζει την Nvidia DLSS, αλλά χωρίς multi frame generation και με περιορισμένη ακόμη υποστήριξη παιχνιδιών. ([PC Gamer][2])
- Για τον μέσο gamer αυτό σημαίνει πολύ πιο βιώσιμο 4K με ray tracing από σήμερα και ουσιαστικά νέο κίνητρο να προτιμήσει RX 9000, ενώ οι κάτοχοι παλιότερων Radeon μένουν εκτός Redstone, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. ([AMD][1])
Το FSR Redstone είναι πλέον επίσημο: η AMD ενεργοποιεί από σήμερα μια πλήρη σουίτα μηχανικής μάθησης γύρω από το FidelityFX Super Resolution, με στόχο να κλείσει επιτέλους τη διαφορά από τη DLSS της Nvidia. Το Redstone δεν είναι ένα «ακόμα FSR νούμερο», αλλά ομπρέλα τεχνολογιών που περιλαμβάνει ML upscaling, ML frame generation, Ray Regeneration και Radiance Caching, όλες δεμένες πάνω στην αρχιτεκτονική RDNA 4 και τις Radeon RX 9000. ([AMD][1])
Στο κομμάτι του upscaling, η AMD μετονομάζει ουσιαστικά το FSR 4 σε «AMD FSR Upscaling (ML)». Ο αλγόριθμος χρησιμοποιεί νευρωνικό μοντέλο για να βελτιώσει τη χρονική σταθερότητα, να περιορίσει ghosting και να κρατήσει περισσότερη λεπτομέρεια σε λεπτές υφές και particle effects σε σχέση με το FSR 3.1. Οι επίσημες συγκρίσεις της AMD δείχνουν καθαρότερα αντικείμενα σε κίνηση και πολύ καλύτερη απόδοση σε εφέ όπως καπνός, σκόνη και φωτεινά particles, όπου οι προηγούμενες εκδόσεις ζορίζονταν.
Το frame generation περνά κι αυτό σε ML εποχή. Το νέο «AMD FSR Frame Generation (ML)» δουλεύει παρόμοια με το DLSS frame generation: παίρνει το τρέχον και το προηγούμενο καρέ, μαζί με depth map και motion vectors, και μέσω δύο AI μοντέλων συν μια κλασική συνιστώσα συνθέτει ενδιάμεσο καρέ. Τα πρώτα τεστ σε παιχνίδια όπως Call of Duty: Black Ops 7, Cyberpunk 2077 και F1 25 δείχνουν ότι τα κλασικά artefacts του FSR 3 frame gen, όπως «τράβηγμα» αντικειμένων και προβληματικές σκιές, μειώνονται δραστικά, χωρίς επιπλέον σημαντικό κόστος σε απόδοση σε σχέση με το παλιό frame gen.
Στο ray tracing, η νέα λειτουργία FSR Ray Regeneration στοχεύει τις θορυβώδεις, τρεμοπαίζουσες ανακλάσεις που βλέπουμε με χαμηλά ray counts. Αντί για απλό heuristics denoiser, η AMD χρησιμοποιεί ML μοντέλο που τροφοδοτείται με depth, normals, διαχωρισμένες diffuse και reflective συνιστώσες και πληροφορία φωτεινότητας, ώστε να «αναπλάθει» τις ανακλάσεις με πολύ πιο καθαρό και σταθερό αποτέλεσμα, αντίστοιχο σε φιλοσοφία με το DLSS Ray Reconstruction της Nvidia. Προς το παρόν, πρακτική υλοποίηση υπάρχει μόνο στο Call of Duty: Black Ops 7, όπου η τεχνολογία είχε μπει «σιωπηλά» πριν το επίσημο launch του Redstone.
Το τέταρτο κομμάτι του παζλ είναι το FSR Radiance Caching. Εδώ η AMD προσπαθεί να επιταχύνει global illumination και path traced φωτισμό, εκπαιδεύοντας ένα μοντέλο που μαθαίνει πώς διαδίδεται το φως σε πολύπλοκες σκηνές και στη συνέχεια προβλέπει το αποτέλεσμα με λιγότερα ray bounces. Θεωρητικά αυτό μπορεί να μειώσει δραστικά το κόστος πλήρους path tracing, όμως για την ώρα παραμένει εργαλείο για developers, με τα πρώτα εμπορικά παιχνίδια να αναμένονται από το 2026 και μετά, εφόσον η υιοθέτηση προχωρήσει όπως σχεδιάζει η AMD.
Τα νούμερα που δείχνει η ίδια η AMD είναι επιθετικά: σε Radeon RX 9070 XT, με 4K, ray tracing και ενεργό FSR Redstone (ML upscaling συν ML frame generation), η εταιρεία μιλά για μέσο κέρδος 3,5 φορές στα καρέ ανά δευτερόλεπτο, με τίτλους όπως Call of Duty: Black Ops 7 και Cyberpunk 2077 να φτάνουν μέχρι και 4,7 φορές πάνω από το native 4K. Αυτά είναι vendor νούμερα σε «ιδανικό» σύστημα, οπότε στην πράξη θα τα βλέπουμε ως τάξη μεγέθους, όχι ως εγγύηση, αλλά δίνουν εικόνα του τι μπορεί να πετύχει ένας καλά ρυθμισμένος συνδυασμός upscaling και frame gen.
Ανεξάρτητα reviews, όπως του PC Gamer, του PCGamesN και του Igor’s Lab, συγκλίνουν ότι το Redstone όντως κλείνει πολύ μεγάλο μέρος της ψαλίδας με το DLSS όσον αφορά την ποιότητα εικόνας. Στις συγκρίσεις FSR Upscaling (Redstone) με FSR 3, η νέα έκδοση κρατά περισσότερη λεπτομέρεια σε foliage, λεπτές γραμμές και εφέ, μειώνει shimmer και ghosting, και σε αρκετούς τίτλους κάνει τα artefacts του παλιού frame gen δύσκολο να εντοπιστούν σε πραγματικό gameplay. Από την άλλη, λείπει ακόμη το multi frame generation που έχει αρχίσει να αξιοποιεί η Nvidia, και υπάρχουν μεμονωμένες αναφορές για ελαφρύ shimmering σε συγκεκριμένες σκηνές.
Το μεγάλο «αλλά» είναι η υποστήριξη hardware. Παρότι η ιστορία του FSR μέχρι σήμερα ήταν «δουλεύει παντού», το Redstone και οι ML λειτουργίες του είναι επίσημα αποκλειστικές στις Radeon RX 9000. Παλαιότερες κάρτες θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν FSR 2 και FSR 3, καθώς και το «αναλυτικό» FSR Frame Generation, αλλά δεν θα παίρνουν τα ML μοντέλα του Redstone. Αυτό συνδέεται ευθέως με τις νέες AI μονάδες στα RDNA 4 chips και αποτελεί στρατηγική στροφή, αφού για πρώτη φορά η AMD δένει το high end FSR με συγκεκριμένη γενιά GPUs, αντί να κυνηγά απόλυτη συμβατότητα. Το «κλασικό» FSR 2 και FSR 3 παραμένει διαθέσιμο όχι μόνο σε παλαιότερες Radeon αλλά και σε κάρτες Nvidia, ενώ τα ML χαρακτηριστικά του Redstone είναι κλειδωμένα αποκλειστικά στις RX 9000.
Και η εμπειρία χρήσης; Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο χαοτικά από όσο θα έπρεπε. Σε αρκετά παιχνίδια πρέπει πρώτα να ενεργοποιήσεις FSR 3.1 μέσα στο game, να το κλείσεις, και μετά να πας στο AMD Software: Adrenalin, όπου με τα toggles «AMD FSR Upscaling» και «AMD FSR Frame Generation» αναγκάζεις τον driver να αντικαταστήσει την παλιά υλοποίηση με την ML εκδοχή. Άλλα games θα εμφανίζουν ακόμα labels τύπου «FSR 3» στο μενού, ενώ στην πραγματικότητα θα τρέχουν Redstone. Η ίδια η AMD αναγνωρίζει ότι το naming είναι μπερδεμένο και ουσιαστικά «θάβει» το FSR 4 μέσα στο Redstone brand.
Για τον μέσο gamer, ειδικά σε ανάλυση 4K με ray tracing, η ουσία είναι απλή. Αν ήδη έχεις ή σκέφτεσαι να πάρεις Radeon RX 9000, το Redstone κάνει τις κάρτες αυτές πολύ πιο ελκυστικές, γιατί φέρνει την AMD πολύ κοντά στην εμπειρία που προσφέρει η Nvidia με DLSS, με μεγάλα κέρδη σε fps και αισθητά καλύτερη ποιότητα από το παλιό FSR 3. Αν όμως τρέχεις ακόμα RX 6000 ή RX 7000 ή σκέφτεσαι budget builds, δεν αλλάζει κάτι άμεσα, μένεις στα «παλιά καλά» FSR 2 και FSR 3 και περιμένεις να δεις αν η AMD θα ανοίξει κάποια ML στοιχεία προς τα κάτω ή αν το Redstone θα μείνει προνόμιο των ακριβών RDNA 4. Στο μεταξύ, η ουσιαστική μάχη μεταφέρεται στην υλοποίηση ανά παιχνίδι και στο πόσο γρήγορα θα αγκαλιάσουν οι developers τις νέες δυνατότητες, ιδιαίτερα Ray Regeneration και Radiance Caching, μέσα στο 2026.
Πηγές
- AMD FSR Technologies - AMD
- AMD FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) - GPUOpen
- AMD FSR Redstone is an exciting and confusing upgrade for Radeon PC gamers - The Verge
- FSR Redstone tested: AMD's long awaited AI-powered frame gen delivers the goods but it's very late to market - PC Gamer
- My FSR Redstone testing shows huge image quality improvements and AMD seriously taking the fight to Nvidia DLSS - PCGamesN
- AMD FSR Redstone in detail, milestone and real counterpoint to Nvidia DLSS - Igor's Lab
- AMD FSR Redstone launched: ML based upscaling, frame gen and ray regeneration for Radeon RX 9000 series - VideoCardz
- AMD FSR 4 Redstone Review - TechPowerUp
- FSR Redstone is here and it is the future of gaming - OC3D
- AMD FSR Redstone SDK and Unreal Engine plugin released - Wccftech
- AMD FSR Redstone is coming to town, ML FSR for RDNA 4 - TheFPSReview

Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now