Jump to content
  • Ειδήσεις

    • Gaming

      Το PlayStation παραμένει προσηλωμένο στα Live Service Games παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει

      astrolabos

      Το PlayStation συνεχίζει να επενδύει στα live service games, παρά τα πρόσφατα εμπόδια, όπως το αποτυχημένο Concord. Σε συνέντευξή του στο ιαπωνικό μέσο Famitsu, ο Co-CEO του PlayStation, Herman Hulst, υπογράμμισε ότι η εταιρεία παραμένει αφοσιωμένη στο μοντέλο, αναγνωρίζοντας παράλληλα τις προκλήσεις του κλάδου.
      «Η βιομηχανία των παιχνιδιών αλλάζει συνεχώς λόγω διαφόρων παραγόντων, όπως οι τεχνολογικές εξελίξεις, τα νέα είδη και οι νέοι τρόποι παιχνιδιού», δήλωσε ο Hulst. «Ωστόσο, αυτό που παραμένει σταθερό είναι η επιθυμία των ανθρώπων για μεγάλες εμπειρίες ψυχαγωγίας, και η προσοχή στα παιχνίδια συνεχίζει να αυξάνεται. Αυτό έχει δημιουργήσει ανταγωνισμό, και όπως πολλές εταιρείες στη βιομηχανία, έχουμε κάνει αλλαγές για να εδραιώσουμε μια πιο βιώσιμη επιχειρησιακή βάση».
      Δέσμευση σε Live Service και Single-Player Τίτλους
      Ο Hulst τόνισε ότι το PlayStation δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τα live service games, ενώ ταυτόχρονα θα συνεχίσει να εστιάζει στα story-driven single-player παιχνίδια που οι παίκτες αγαπούν.
      Η Επιτυχία του Helldivers 2
      Ο λόγος για την παραμονή στο μοντέλο live service είναι, εν μέρει, η επιτυχία του Helldivers 2, ενός co-op τίτλου της Arrowhead Game Studios. Το παιχνίδι κατάφερε να προσελκύσει πολλούς παίκτες χάρη στη συνεχή παροχή περιεχομένου, κάτι που σύμφωνα με τον Hulst αποδεικνύει το δυναμικό των live service παιχνιδιών.
      «Μαθαίνουμε πολλά καθώς εδραιώνουμε την ικανότητα ανάπτυξης υψηλής ποιότητας live service τίτλων εντός της SIE», δήλωσε. «Το Helldivers 2 προσέλκυσε πολλούς παίκτες μέσω συνεχούς παροχής περιεχομένου και πέτυχε αποτελέσματα που υποστηρίζουν το δυναμικό των live service τίτλων».
      Το Μέλλον του PlayStation
      Η στρατηγική του PlayStation δείχνει ότι η εταιρεία επιδιώκει να ισορροπήσει ανάμεσα στα παραδοσιακά single-player παιχνίδια και στις νέες προκλήσεις των live service τίτλων. Με την επιτυχία τίτλων όπως το Helldivers 2, φαίνεται ότι η SIE βλέπει θετικά την εξέλιξη του μοντέλου, παρά τις δυσκολίες.
      Για την ώρα, το PlayStation παραμένει σε μια φάση «μάθησης και προσαρμογής» καθώς αναπτύσσει τη νέα γενιά των live service παιχνιδιών του.
      Read more...

      398

    • Hardware

      Intel Twin Lake: Νέα CPU για low-power συσκευές βασισμένη στην αρχιτεκτονική Alder Lake

      astrolabos

      Η Intel ετοιμάζεται να παρουσιάσει τη σειρά επεξεργαστών Twin Lake (TWL), που αποτελεί τον διάδοχο των Alder Lake-N επεξεργαστών, σύμφωνα με διαρροές από τον χρήστη Jaykihn στο X. Οι νέοι επεξεργαστές προορίζονται για embedded συστήματα και mini-PCs, με στόχο την προσφορά ισορροπημένων χαρακτηριστικών απόδοσης και κατανάλωσης ενέργειας.
      Η σειρά Twin Lake βασίζεται ακόμα στο πυρίτιο Alder Lake, με μικρές αυξήσεις στη συχνότητα λειτουργίας. Παρόλο που η Intel έχει εγκαταλείψει τις επωνυμίες "Celeron" και "Pentium," αυτοί οι low-power επεξεργαστές φέρουν το label "Intel Processor."
       
      Νέα SKU της σειράς Twin Lake
      Η σειρά Twin Lake περιλαμβάνει τέσσερα SKUs, όλα με E-cores που βασίζονται στην αρχιτεκτονική Gracemont, και TDP που κυμαίνεται από 6W έως 15W. Η διαχωριστική γραμμή παραμένει ανάμεσα σε "Core N-series" και "Processor N-series," ανάλογα με τη στόχευση των μοντέλων.
      Τα χαρακτηριστικά των επεξεργαστών:
      N355: Flagship επεξεργαστής της σειράς, με 8 πυρήνες, 8 νήματα και turbo συχνότητα 3,9 GHz. Διαθέτει προσαρμόσιμο TDP 9W-15W. N350: Παρόμοιο με το N355, αλλά με χαμηλότερη βασική συχνότητα και TDP περιορισμένο στα 7W. N250 & N150: Entry-level επιλογές με 4 πυρήνες και turbo συχνότητα που είναι έως και 66% υψηλότερη από τους προκατόχους τους. Και οι δύο έχουν TDP στα 6W. Η στρατηγική της Intel με το Twin Lake
      Η χρήση του ήδη δοκιμασμένου πυριτίου Alder Lake στη νέα σειρά Twin Lake εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική της Intel για ανανέωση παλαιότερων αρχιτεκτονικών, διατηρώντας παράλληλα χαμηλό κόστος παραγωγής. Παράλληλα, η νέα σειρά επικεντρώνεται σε ελαφριά workloads όπως εφαρμογές σε NAS, συστήματα home theater και embedded συσκευές.
      Ωστόσο, η Intel φαίνεται να προχωρά σε αυστηρότερες πολιτικές RMA, καθώς δεν θα δέχεται επιστροφές για CPUs που υπερβαίνουν το καθορισμένο TDP.
      Το μέλλον των low-power CPUs
      Ενώ τα Twin Lake παραμένουν στενά συνδεδεμένα με το Alder Lake, φήμες υποστηρίζουν ότι μια νέα αρχιτεκτονική, Wildcat Lake, θα αντικαταστήσει τις σειρές Alder Lake-N και Twin Lake στο μέλλον.
      Περισσότερες πληροφορίες για τη σειρά Twin Lake αναμένεται να ανακοινωθούν επίσημα από την Intel κατά τη διάρκεια της CES 2025, όπου η εταιρεία πιθανότατα θα δώσει λεπτομέρειες για τη στρατηγική της στις low-power συσκευές.
      Για τους λάτρεις των lightweight συστημάτων και των embedded εφαρμογών, το Twin Lake φαίνεται να είναι μια πολλά υποσχόμενη προσθήκη στην οικογένεια των επεξεργαστών της Intel.
      Read more...

      554

    • Προγραμματισμός

      Ξεκίνησαν οι συμμετοχές για τον διαγωνισμό IOCCC 2025

      astrolabos

      Ο Διεθνής Διαγωνισμός Obfuscated C Code (IOCCC), ο θρυλικός διαγωνισμός που τιμά τον πιο ευρηματικά δυσνόητο κώδικα γραμμένο σε C, επιστρέφει για το 2025. Οι προγραμματιστές από όλο τον κόσμο καλούνται να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους, όχι μόνο στη γραφή λειτουργικού κώδικα, αλλά και στην τέχνη του να τον κάνουν όσο το δυνατόν πιο... ακατανόητο.
      Σύμφωνα με την επίσημη σελίδα του διαγωνισμού (ioccc.org), ο φετινός IOCCC θα έχει ανανεωμένους κανόνες και οδηγίες, οι οποίες στοχεύουν να διατηρήσουν την ισορροπία μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής πρόκλησης. Ο στόχος παραμένει να παρουσιάζεται κώδικας που είναι λειτουργικός, αλλά εξαιρετικά δυσανάγνωστος ή που καταφέρνει να αξιοποιήσει τις πιο περίεργες πτυχές της γλώσσας C.
       
      Βασικοί κανόνες του IOCCC 2025:
      Ο κώδικας πρέπει να γράφεται αποκλειστικά σε C και να συμμορφώνεται με το πρότυπο ANSI C89. Το μέγεθος του αρχείου πηγαίου κώδικα δεν μπορεί να ξεπερνά τους 4.096 χαρακτήρες, ώστε να διατηρείται η δυσκολία και η συμπύκνωση των ιδεών. Δεν επιτρέπεται η χρήση βιβλιοθηκών τρίτων μερών εκτός από τις βασικές της γλώσσας C.   Οδηγίες και έμπνευση:
      Οι διοργανωτές ενθαρρύνουν τη δημιουργία πρωτότυπου και ευρηματικού κώδικα που εκπλήσσει την κριτική επιτροπή, με ιδιαίτερη έμφαση στη "μαγεία" που μπορεί να προκύψει από τα περίεργα χαρακτηριστικά της γλώσσας C. Για να βοηθήσουν τους διαγωνιζόμενους, οι νέες οδηγίες περιγράφουν παραδείγματα από νικητήρια έργα του παρελθόντος.
       
      Προθεσμίες και βραβεία:
      Η υποβολή συμμετοχών έχει ήδη ξεκινήσει και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 30 Ιουνίου 2025. Οι νικητές θα ανακοινωθούν το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς. Εκτός από την αναγνώριση, οι νικητές θα λάβουν μια θέση στο πάνθεον της κοινότητας του IOCCC, όπου κάθε έργο αποτελεί ένα μάθημα δημιουργικότητας και δεξιοτεχνίας.
      Αν νομίζετε ότι μπορείτε να κάνετε τον κώδικά σας να είναι ταυτόχρονα λειτουργικός και ακατανόητος, δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε τον επίσημο ιστότοπο του διαγωνισμού για περισσότερες πληροφορίες (ioccc.org). Το IOCCC 2025 υπόσχεται να είναι μια συναρπαστική πρόκληση για κάθε προγραμματιστή που λατρεύει τη γλώσσα C!
      Read more...

      403

    • Hardware

      Η Intel κάνει τη διαφορά: Από gaming GPU σε εργαλείο AI υπολογισμών

      astrolabos

      Η Intel, γνωστή κυρίως για τους επεξεργαστές της, φαίνεται να αλλάζει το τοπίο στις κάρτες γραφικών, κερδίζοντας έδαφος τόσο στον χώρο του gaming όσο και σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης (AI). Η νέα Arc B580, με κόστος μόλις 249 δολάρια, προσφέρει 12GB μνήμης και εύρος διαύλου 192-bit, αποτελώντας ιδανική επιλογή για gamers και χρήστες που αναζητούν υψηλή απόδοση με χαμηλό κόστος. Συγκριτικά, οι RTX 4060 της NVIDIA και RX 7600 της AMD, που κοστίζουν περισσότερο, διαθέτουν μόνο 8GB μνήμης.
      Αυτό που έχει προκαλέσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, είναι η χρήση των καρτών της Intel για εργασίες AI. Εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει να χρησιμοποιούν την Arc A770 με 16GB μνήμης σε workstations και servers για υπολογισμούς AI. Οι συνδυασμοί όπως "Intel Xeon CPU + Arc GPU" προσφέρουν έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο για την υλοποίηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, ειδικά σε σενάρια που απαιτούν μεγάλες μνήμες και ευελιξία στις πολλαπλές εργασίες.
       

       
      Γιατί επιλέγονται κάρτες Intel για AI;
      Η αυξανόμενη ζήτηση για AI υπολογισμούς, ιδιαίτερα στην ανάλυση και τις προσομοιώσεις, δίνει έμφαση σε λύσεις με μεγάλη μνήμη και προσιτό κόστος. Οι κάρτες της Intel ξεχωρίζουν σε αυτόν τον τομέα, καθώς η Arc A770, για παράδειγμα, προσφέρει 16GB μνήμης σε τιμή κάτω των 2000 ευρώ, καθιστώντας την ιδανική για σενάρια AI υπολογισμών.
      Επιπλέον, οι προγραμματιστές μπορούν να εκμεταλλευτούν εργαλεία όπως το open-source oneAPI της Intel, που διευκολύνει τη μετάβαση από CUDA ή άλλες πλατφόρμες, και τα εργαλεία όπως το IPEX-LLM για μοντέλα AI και το neural-compressor για low-bit quantization. Αυτές οι δυνατότητες, σε συνδυασμό με την υποστήριξη της Intel για μοντέλα όπως τα Qwen και ChatGLM, δίνουν στους προγραμματιστές τη δυνατότητα να υλοποιούν λύσεις AI χωρίς μεγάλες επενδύσεις.
       
      Η στρατηγική της Intel για το μέλλον
      Με την αυξανόμενη ζήτηση στην αγορά AI, η Intel σχεδιάζει να ενισχύσει τις κάρτες της με ακόμη μεγαλύτερη μνήμη. Το 2025, αναμένεται η κυκλοφορία της σειράς Battlemage με εκδόσεις 24GB, που στοχεύουν σε επαγγελματικούς τομείς, όπως data centers, ερευνητικά ιδρύματα και edge computing. Αυτές οι κάρτες θα προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη ισχύ σε AI εφαρμογές και επεξεργασίες πολυμέσων, διατηρώντας την εξαιρετική σχέση τιμής-απόδοσης.
      Η μετάβαση από την παραδοσιακή χρήση των GPU για gaming στην παραγωγικότητα είναι μια τολμηρή κίνηση της Intel, που όμως φαίνεται να αποδίδει. Εάν η εταιρεία συνεχίσει να επενδύει σε αυτή την κατεύθυνση, δεν αποκλείεται οι κάρτες γραφικών της να γίνουν η πρώτη επιλογή για πολλές επιχειρήσεις και προγραμματιστές στο άμεσο μέλλον.
      Read more...

      502

    • Gaming

      Η Ρωσία αναπτύσσει κονσόλες gaming με Elbrus επεξεργαστές και cloud gaming

      astrolabos

      Μετά από εντολή του Βλαντιμίρ Πούτιν για την ανάπτυξη μιας ρωσικής κονσόλας gaming, η Ρωσία επιδιώκει να δημιουργήσει δύο διαφορετικές λύσεις. Από τη μία, μια κονσόλα βασισμένη στον εγχώριο επεξεργαστή Elbrus και, από την άλλη, μια πλατφόρμα cloud gaming, γνωστή ως MTS Fog Play, που δεν βασίζεται σε υλικό αιχμής, σύμφωνα με αναφορές από το Habr.com και το RBC.
       
      Η κονσόλα Elbrus και οι προκλήσεις επιδόσεων
      Η κονσόλα που βασίζεται στον επεξεργαστή Elbrus χρησιμοποιεί μικροαρχιτεκτονική VLIW, σχεδιασμένη για βαριά και κρίσιμης σημασίας υπολογιστικά φορτία. Ωστόσο, τα benchmarks υποδεικνύουν ότι η απόδοση του Elbrus είναι "εντελώς απαράδεκτη" για τις περισσότερες εφαρμογές, πόσο μάλλον για σύγχρονα παιχνίδια.
      Ο Αντόν Γκορέλκιν, αναπληρωτής πρόεδρος της Κρατικής Επιτροπής Πληροφοριακής Πολιτικής, δήλωσε ότι οι Elbrus επεξεργαστές δεν μπορούν να ανταγωνιστούν επάξια το PlayStation 5 ή το Xbox Series X|S. Έτσι, απαιτείται μια "ασυνήθιστη λύση" για να αντιμετωπιστούν οι περιορισμοί επιδόσεων. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει απλοποίηση των παιχνιδιών ή χρήση cloud rendering, αν και η τελευταία επιλογή απαιτεί άριστη ευρυζωνική σύνδεση με χαμηλή καθυστέρηση.
       
      Η πλατφόρμα MTS Fog Play
      Παράλληλα, η ρωσική εταιρεία τηλεπικοινωνιών MTS αναπτύσσει μια κονσόλα cloud gaming με την ονομασία MTS Fog Play. Η συσκευή, κόστους περίπου 50 δολαρίων, περιλαμβάνει χειριστήριο παρόμοιο με του Xbox, αλλά βασίζεται εξ ολοκλήρου σε cloud υπηρεσίες για gaming, δεδομένου ότι το υλικό της δεν επαρκεί ούτε για βασικά Android παιχνίδια.
      Η πλατφόρμα υπόσχεται να υποστηρίζει απομακρυσμένο gaming και ενοικίαση παιχνιδιών, επιτρέποντας στους χρήστες να βασίζονται σε πιο ισχυρό υλικό που ήδη διαθέτουν.
       
      Η πρόκληση της "κυρίαρχης" υποδομής
      Και οι δύο προσεγγίσεις αναδεικνύουν τις δυσκολίες της Ρωσίας να αναπτύξει μια ανεξάρτητη υποδομή gaming. Η χρήση των Elbrus επεξεργαστών και η έμφαση στο cloud αναδεικνύουν την προσπάθεια να παρακαμφθούν οι τεχνικοί περιορισμοί, αν και παραμένει αβέβαιο αν αυτές οι λύσεις θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των gamers.
      Αν και καμία από τις δύο κονσόλες δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη, οι επόμενοι μήνες θα δείξουν αν η Ρωσία μπορεί να ανταγωνιστεί σε έναν χώρο που κυριαρχείται από παγκόσμιους τεχνολογικούς κολοσσούς.
      Read more...

      652

    • Επιστήμη

      Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι ένας αργός αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικός υπερυπολογιστής

      astrolabos

      Μπορεί να ακούγεται απίστευτο, αλλά ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται πληροφορίες με ρυθμό μόλις 10 bits ανά δευτερόλεπτο—αργότερα από τις ταχύτητες internet που πολλοί θυμόμαστε από τις μέρες του dial-up. Παρόλο που οι αισθήσεις μας συλλέγουν δισεκατομμύρια bits δεδομένων κάθε δευτερόλεπτο, ο εγκέφαλος εφαρμόζει μια αξιοθαύμαστη στρατηγική: αφήνει να περάσουν μόνο τα σημαντικά.
      Η έρευνα των Jieyu Zheng και Markus Meister, με τίτλο The Unbearable Slowness of Being, υποδεικνύει ότι αυτός ο περιορισμός δεν είναι τυχαίος, αλλά αποτέλεσμα εξελικτικής στρατηγικής. Ο εγκέφαλος έχει σχεδιαστεί για επιβίωση, φιλτράροντας τον καταιγισμό των πληροφοριών ώστε να επικεντρωθεί σε ό,τι έχει πραγματικά σημασία. Αυτό του επιτρέπει να ενεργεί γρήγορα και αποτελεσματικά, χωρίς να καταρρέει από τον όγκο των δεδομένων.
       
      Τεχνολογία και ανθρώπινοι περιορισμοί
      Η πρόοδος τεχνολογιών, όπως η Neuralink του Elon Musk, υπόσχεται τη δημιουργία διασυνδέσεων μεταξύ εγκεφάλου και μηχανών. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι ακόμα και με αυτές τις καινοτομίες, ο φυσικός ρυθμός επεξεργασίας του εγκεφάλου παραμένει στα 10 bits ανά δευτερόλεπτο. Αυτό οφείλεται σε βιολογικούς και όχι τεχνολογικούς περιορισμούς.
      Αυτό το «bottleneck» έχει σοβαρές συνέπειες σε τομείς όπως οι νευροπροσθετικές συσκευές. Για παράδειγμα, οι συσκευές αποκατάστασης όρασης που προσπαθούν να μεταδώσουν ακατέργαστο βίντεο στον εγκέφαλο υπερφορτώνουν την ικανότητά του να επεξεργαστεί τα δεδομένα. Μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση θα ήταν η μετατροπή των οπτικών πληροφοριών σε σύντομα, χρήσιμα μηνύματα, όπως η αναγνώριση αντικειμένων ή κινδύνων.
       
      Η σοφία της «αργοπορίας»
      Παρότι η αργή ταχύτητα του εγκεφάλου μπορεί να φαίνεται ως μειονέκτημα στον σημερινό κόσμο, ήταν αρκετή για την επιβίωση των ανθρώπων σε όλη την ιστορία. Η εξέλιξη έθεσε ως προτεραιότητα την ενεργειακή αποδοτικότητα αντί για την ταχύτητα, επιτρέποντας στον εγκέφαλο να επικεντρώνεται σε κρίσιμες εργασίες χωρίς να σπαταλά ενέργεια.
      Η έρευνα των Zheng και Meister θέτει ένα ενδιαφέρον ερώτημα: γιατί ένας εγκέφαλος με τέτοια πολυπλοκότητα λειτουργεί τόσο αργά; Η απάντηση σε αυτό το παράδοξο μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές ανακαλύψεις στη νευροεπιστήμη και την τεχνητή νοημοσύνη. Για την ώρα, είναι σαφές ότι, αν και αργός, ο εγκέφαλος είναι ακριβώς τόσο γρήγορος όσο χρειάζεται.
      Read more...

      516

    • Ασφάλεια

      Μεγάλη διαρροή δεδομένων από τη VW: Κίνδυνος για 800.000 ιδιοκτήτες EV

      astrolabos

      Ένα τεράστιο σκάνδαλο διαρροής δεδομένων έχει συγκλονίσει την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η VW Group άφησε εκτεθειμένα ευαίσθητα δεδομένα 800.000 ηλεκτρικών οχημάτων (EV) σε έναν κακώς ασφαλισμένο server στο Amazon cloud. Σύμφωνα με γερμανική αναφορά, η παραβίαση περιλαμβάνει πλήρη πρόσβαση σε GPS συντεταγμένες, επίπεδα φόρτισης μπαταρίας και άλλες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματος, εκθέτοντας σοβαρούς κινδύνους για την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των ιδιοκτητών.
      Τα δεδομένα περιλαμβάνουν τόσο ιδιώτες όσο και δημόσιες προσωπικότητες, όπως πολιτικούς, αστυνομικούς και ενδεχομένως μέλη υπηρεσιών πληροφοριών, αποκαλύπτοντας καθημερινές συνήθειες και κινήσεις με ακρίβεια. Σε 466.000 περιπτώσεις, η τοποθεσία ήταν τόσο ακριβής που μπορούσε να δημιουργηθεί ένα πλήρες προφίλ για τον ιδιοκτήτη, αφήνοντας περιθώρια για εκβιασμούς ή άλλες κακόβουλες ενέργειες.
       
      Αιτία: Λάθος λογισμικού
      Το πρόβλημα εντοπίζεται σε λάθος της Cariad, θυγατρικής της VW που ασχολείται με το λογισμικό. Ένας whistleblower αποκάλυψε το σφάλμα, χρησιμοποιώντας εύκολα διαθέσιμο λογισμικό για την πρόσβαση στα δεδομένα και ενημέρωσε άμεσα τον Chaos Computer Club (CCC), τον μεγαλύτερο οργανισμό hacker στην Ευρώπη. Ο CCC, με τη σειρά του, ειδοποίησε τις αρχές και έδωσε στη VW 30 ημέρες για να επιλύσει το πρόβλημα πριν το δημοσιοποιήσει.
      Παρόλο που η Cariad αντέδρασε γρήγορα και έλαβε μέτρα για να μπλοκάρει την ανεπίτρεπτη πρόσβαση, η ζημιά είχε ήδη γίνει. Σε δήλωση, η εταιρεία υποστήριξε ότι δεν εκτέθηκαν κωδικοί πρόσβασης ή στοιχεία πληρωμών, ωστόσο οι κίνδυνοι παραμένουν.
       
      Πολιτικές και βιομηχανικές αντιδράσεις
      Η είδηση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στη Γερμανία, με πολιτικούς να απαιτούν άμεση βελτίωση της κυβερνοασφάλειας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτό το περιστατικό αναδεικνύει τη δυσκολία της βιομηχανίας να προσαρμοστεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις προστασίας δεδομένων, καθώς παρόμοια συμβάντα έχουν σημειωθεί στο παρελθόν, όπως η παραβίαση δεδομένων 2,15 εκατομμυρίων οχημάτων της Toyota στην Ιαπωνία.
       
      Η ανάγκη για καλύτερη κυβερνοασφάλεια
      Με την αυξανόμενη χρήση συνδεδεμένων υπηρεσιών στα οχήματα, η ανάγκη για ισχυρότερα μέτρα ασφαλείας είναι πιο κρίσιμη από ποτέ. Αν οι καταναλωτές δεν μπορούν να εμπιστευτούν τις εταιρείες για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, ίσως αρχίσουν να απορρίπτουν τις νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, επιβραδύνοντας την υιοθέτηση καινοτομιών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να δώσουν στην κυβερνοασφάλεια την ίδια προτεραιότητα με την ασφάλεια στις συγκρούσεις, προκειμένου να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους.
      Read more...

      460

    • Hardware

      Νέα στοιχεία για την NVIDIA RTX 5090: Η ναυαρχίδα της σειράς Blackwell αποκαλύπτεται

      astrolabos

      Η NVIDIA ετοιμάζεται να παρουσιάσει την επόμενη γενιά της κορυφαίας GPU, RTX 5090, στο CES 2025, και οι διαρροές από την κοινότητα Benchlife προσφέρουν ενδιαφέροντα στοιχεία για τα χαρακτηριστικά της. Το GPU, βασισμένο στην αρχιτεκτονική Blackwell, διαθέτει 32GB GDDR7 μνήμη με πιθανό ρυθμό μεταφοράς δεδομένων στα 28 Gbps, υποσχόμενο σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση. Με μέγεθος 744 mm², το GB202 είναι ένα από τα μεγαλύτερα GPU στην ιστορία της NVIDIA, ξεπερνώντας ακόμα και τη GA102 της αρχιτεκτονικής Ampere. Τα Μεγέθη GPU των ναυαρχίδων του μοντέλου GeForce, έχουν ως εξής:
      GB202 Blackwell: 744 mm²  AD102 Ada: 608 mm² GA102 Ampere: 628 mm² TU102 Turing: 754 mm² GV100 Volta: 815 mm² GM200 Maxwell: 601 mm² GK110 Kepler: 551 mm²  
      Η RTX 5090 αναμένεται να ενσωματώνει ισχύ 600W TGP (Total Graphics Power), υποστηριζόμενη από έναν 16+6+7 σχεδιασμό φάσεων τροφοδοσίας. Ο σχεδιασμός αυτός αποτελεί αναβάθμιση από τις προηγούμενες γενιές, όπως η RTX 4090 με 20+3 φάσεις. Το PCB της RTX 5090 θα είναι 14 επιπέδων, κάτι που συνδέεται με την αυξημένη πολυπλοκότητα και τη βελτιστοποίηση του συστήματος, και θα ενσωματώνει τον νέο συνδετήρα 12V-2×6 για αυξημένη αποδοτικότητα.
       
      Μία από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές αναβαθμίσεις που εισάγει η RTX 5090 είναι η υποστήριξη του PCIe 5.0, το οποίο προσφέρει βελτιωμένο bandwidth και καλύτερη συνολική απόδοση. Παράλληλα, η νέα μνήμη GDDR7 και ο σχεδιασμός "χρυσής επαφής" PCIe 5.0 επιβεβαιώνουν τη δέσμευση της NVIDIA για τη δημιουργία GPUs που αξιοποιούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
       
      Η RTX 5090 θα παρουσιαστεί επίσημα μαζί με τις RTX 5080, 5070 Ti, και 5070, ενώ φημολογείται και η ύπαρξη της RTX 5090D, μίας ειδικής έκδοσης για την αγορά της Κίνας. Οι αποκαλύψεις στο CES 2025 υπόσχονται να δώσουν το στίγμα για το μέλλον της NVIDIA, τοποθετώντας την RTX 5090 ως σημείο αναφοράς για την απόδοση στις σύγχρονες εφαρμογές gaming και υπολογιστικής ισχύος.
       

      Read more...

      545

    • Gaming

      Το κόστος του ρεαλισμού στα βιντεοπαιχνίδια: οικονομικό ρίσκο ή αναγκαία εξέλιξη;

      astrolabos

      Η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών αντιμετωπίζει έναν σοβαρό διχασμό: από τη μια πλευρά, το κοινό συνεχίζει να μαγεύεται από τον εντυπωσιακό ρεαλισμό παιχνιδιών όπως το Spider-Man 2 και το Avatar: Frontiers of Pandora. Από την άλλη, η δημιουργία τέτοιων παιχνιδιών συνεπάγεται δαπάνες εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, που πλέον είναι δύσκολο να αποσβεστούν. Παρά την επιτυχία του Spider-Man 2 με 11 εκατομμύρια πωλήσεις, οι προϋπολογισμοί του Hollywood που απαιτούνται για την ανάπτυξη αυτών των τίτλων έχουν οδηγήσει σε απολύσεις και περιορισμούς.
       
      Η στροφή της αγοράς προς παιχνίδια με απλούστερα γραφικά, όπως τα Minecraft και Roblox, δείχνει μια προτίμηση του νεότερου κοινού για κοινωνική διάδραση αντί για οπτική τελειότητα. Η δημοτικότητα αυτών των παιχνιδιών αποδεικνύει ότι η έννοια της "ποιότητας" αλλάζει, καθώς οι παίκτες προτιμούν πλατφόρμες που ενισχύουν τη δημιουργικότητα και την κοινωνική σύνδεση. Οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν ότι τα παιχνίδια που μπορούν να παιχτούν σε κινητές συσκευές ή λιγότερο ισχυρούς υπολογιστές θα έχουν το προβάδισμα.
       
      Ωστόσο, η μετάβαση δεν είναι εύκολη για μεγάλες εταιρείες που έχουν επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογία υψηλής πιστότητας. Η αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να προσφέρει κάποια διέξοδο, μειώνοντας το κόστος ανάπτυξης και επιτρέποντας εντυπωσιακά γραφικά με λιγότερους πόρους. Παρόλα αυτά, ανεξάρτητοι δημιουργοί και μεγάλοι τίτλοι με κινηματογραφικά γραφικά, όπως το Senua’s Saga: Hellblade II, δυσκολεύονται να επιτύχουν εμπορική επιτυχία, γεγονός που προβληματίζει τη βιομηχανία.
       
      Το ερώτημα που προκύπτει είναι πώς μπορεί η βιομηχανία να ισορροπήσει ανάμεσα στη δημιουργία εντυπωσιακών παιχνιδιών και τη διατήρηση βιώσιμων οικονομικών. Ίσως η λύση να βρίσκεται σε μικρότερους τίτλους, με απλούστερα γραφικά, και σε μια επιστροφή στις αξίες της παιχνιδιάρικης διασκέδασης που δεν απαιτεί τεράστιους προϋπολογισμούς. Σε διαφορετική περίπτωση, το μέλλον της βιομηχανίας κινδυνεύει από τον αργό "στραγγαλισμό" που περιγράφουν οι ειδικοί.
      Read more...

      466

    • Hardware

      Η NVIDIA προετοιμάζει την GeForce RTX 5090 με την ισχυρή GB202 GPU και 32GB GDDR7

      astrolabos

      Η NVIDIA αναμένεται να παρουσιάσει τη νέα GeForce RTX 5090, τη ναυαρχίδα της σειράς RTX 50, στο CES 2025. Σύμφωνα με πρόσφατες διαρροές, η RTX 5090 θα διαθέτει την ισχυρή GB202 GPU με 21.760 πυρήνες CUDA, ένα τεράστιο άλμα από τους 16.384 της RTX 4090. Το νέο μοντέλο θα συνοδεύεται από 32GB GDDR7 μνήμης, η οποία παρέχει απίστευτη ταχύτητα μνήμης έως 2.0TB/s μέσω διαύλου 512-bit, καθιστώντας το ιδανικό για απαιτητικό gaming σε 4K ανάλυση και υψηλό ρυθμό καρέ.
       

       
      Το PCB της RTX 5090, που διέρρευσε πρόσφατα, αποκαλύπτει 16 μονάδες μνήμης GDDR7 και σχεδίαση που χρησιμοποιεί το πρότυπο PCIe 5.0, διασφαλίζοντας συμβατότητα και καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με την PCIe 4.0. Η συνολική κατανάλωση ενέργειας αγγίζει τα 600W, προσφέροντας 150W περισσότερα από την RTX 4090. Αν και οι ενεργειακές απαιτήσεις είναι αυξημένες, η NVIDIA υπόσχεται σημαντική βελτίωση στην απόδοση ανά watt χάρη στη νέα αρχιτεκτονική Blackwell.
       

       
      Η RTX 5090 φέρνει επίσης σημαντικές καινοτομίες στον τομέα του ray tracing. Με αναβαθμίσεις στη δομή Ray Intersection Engine, η NVIDIA προβλέπει έως και 2-3 φορές καλύτερες επιδόσεις ray tracing σε σύγκριση με την RTX 40 σειρά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις οι βελτιώσεις μπορεί να φτάσουν τις 4 φορές. Το DLSS 4, η νέα γενιά τεχνολογίας υπερδειγματοληψίας της NVIDIA, χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να προσφέρει ανεπανάληπτη ποιότητα εικόνας και ενισχυμένες επιδόσεις, καθιστώντας την RTX 5090 ένα κορυφαίο εργαλείο για gamers και δημιουργούς περιεχομένου.
       
       
      Η αναμονή για το CES 2025 είναι μεγάλη, καθώς η NVIDIA ετοιμάζεται να θέσει νέα στάνταρ στην αγορά GPU. Με ισχυρή απόδοση σε 4K 120FPS, ray tracing προηγμένης τεχνολογίας και εξαιρετική ενεργειακή αποδοτικότητα, η RTX 5090 δείχνει την κατεύθυνση για το μέλλον του gaming.
      Read more...

      562

    • Tech Industry

      Η Apple εξηγεί γιατί δεν σχεδιάζει να δημιουργήσει μια μηχανή αναζήτησης

      astrolabos

      Σε πρόσφατη κατάθεση του Eddy Cue, Αντιπροέδρου Υπηρεσιών της Apple, αναδεικνύονται οι σοβαρές συνέπειες που θα μπορούσαν να προκύψουν από την εφαρμογή περιορισμών στη συμφωνία της εταιρείας με την Google. Η Apple λαμβάνει περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως ως μερίδιο από τα έσοδα που παράγονται μέσω της χρήσης του Google Search από τους χρήστες του Safari. Αυτή η συνεργασία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο τόσο για την Apple όσο και για την Google, καθώς επηρεάζει την εμπειρία χρήστη και την οικονομική τους στρατηγική.
      Οι εναλλακτικές επιλογές και οι προκλήσεις τους
      Σύμφωνα με την Apple, εάν εφαρμοστούν οι προτεινόμενοι περιορισμοί, η εταιρεία θα βρεθεί μπροστά σε δύο δύσκολες επιλογές: να διατηρήσει τη δυνατότητα χρήσης του Google Search χωρίς να λαμβάνει έσοδα ή να αφαιρέσει τη μηχανή αναζήτησης από το Safari. Κανένα από τα δύο σενάρια δεν θεωρείται αποδεκτό, καθώς είτε θα επηρεαστεί αρνητικά η εμπειρία χρήστη είτε θα επωφεληθεί η Google χωρίς αντίτιμο.
      Γιατί η Apple δεν σκοπεύει να δημιουργήσει δική της μηχανή αναζήτησης
      Η Apple αποκάλυψε επίσης ότι δεν σκοπεύει να αναπτύξει δική της μηχανή αναζήτησης, επικαλούμενη λόγους στρατηγικής και κόστους. Η ανάπτυξη μιας τέτοιας τεχνολογίας θα απαιτούσε τεράστιες επενδύσεις και αλλαγή προτεραιοτήτων, ενώ θα εισήγαγε την Apple σε έναν τομέα που δεν αποτελεί πυρήνα της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Επιπλέον, η διατήρηση των δεσμεύσεων της εταιρείας για την ιδιωτικότητα των χρηστών θα δυσχέραινε την είσοδό της στην αγορά στοχευμένης διαφήμισης.
      Οι επιπτώσεις στην καινοτομία και τη συνεργασία
      Η Apple τονίζει ότι οι περιορισμοί αυτοί θα επηρεάσουν αρνητικά την ικανότητά της να προσφέρει βελτιωμένες εμπειρίες στους χρήστες της, καθώς θα περιοριστούν οι δυνατότητες συνεργασίας με άλλες εταιρείες, περιλαμβανομένης της Google. Η τελική απόφαση του δικαστηρίου θα κρίνει όχι μόνο την τύχη της συμφωνίας αλλά και τον τρόπο με τον οποίο οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες συνεργάζονται και ανταγωνίζονται.
      Read more...

      614

    • Επιστήμη

      Ανατροπή στα δεδομένα του χρόνου: Επιστήμονες επιβεβαιώνουν την ύπαρξη του "αρνητικού χρόνου" μέσω κβαντικών πειραμάτων

      astrolabos

      Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Τορόντο αναφέρουν ότι κατάφεραν να επιβεβαιώσουν την ύπαρξη του "αρνητικού χρόνου" μέσω καινοτόμων κβαντικών πειραμάτων. Παρόλο που η έννοια είχε θεωρηθεί από πολλούς ως επιστημονική φαντασία, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι πρόκειται για ένα απτό φαινόμενο, που προκαλεί νέο ενδιαφέρον για τις ιδιομορφίες της κβαντικής μηχανικής. Η εργασία τους, που παρουσιάστηκε στο arXiv, έχει ήδη κερδίσει διεθνή προσοχή αλλά και έντονες αντιδράσεις από τη φυσική κοινότητα.
       
      Η έρευνα επικεντρώθηκε στη μελέτη της αλληλεπίδρασης του φωτός με την ύλη, και συγκεκριμένα στη χρονική διάρκεια που τα άτομα παραμένουν σε διεγερμένη κατάσταση πριν επιστρέψουν στο κανονικό τους επίπεδο ενέργειας. Το εντυπωσιακό αποτέλεσμα ήταν ότι αυτή η διάρκεια ήταν "αρνητική", δηλαδή μικρότερη από το μηδέν, κάτι που αρχικά είχε απορριφθεί ως παρανόηση των μετρήσεων. Ωστόσο, με τα νέα δεδομένα, οι επιστήμονες απέδειξαν ότι πρόκειται για γνήσιο φαινόμενο, σχετιζόμενο με τις πιθανότητες που διέπουν τις κβαντικές αλληλεπιδράσεις.
       
      Παρά τον προκλητικό τίτλο του πειράματος, οι ερευνητές ξεκαθαρίζουν ότι δεν πρόκειται για απόδειξη ταξιδιού στον χρόνο. Το φαινόμενο εξηγείται πλήρως μέσω της κβαντικής μηχανικής και δεν παραβιάζει τη θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν. Οι φωτόνια που εξετάστηκαν δεν μεταφέρουν πληροφορίες με ταχύτητα μεγαλύτερη του φωτός, κάτι που διασφαλίζει την ακεραιότητα των γνωστών φυσικών νόμων.
       
      Η έννοια του "αρνητικού χρόνου" έχει διχάσει την επιστημονική κοινότητα, με διακεκριμένους φυσικούς, όπως η Sabine Hossenfelder, να υποστηρίζουν ότι πρόκειται για απλό μαθηματικό εργαλείο περιγραφής της αλληλεπίδρασης φωτός και ύλης. Παρά τις διαφωνίες, οι ερευνητές του Τορόντο τονίζουν ότι το πείραμά τους ανοίγει νέους δρόμους στην κατανόηση κβαντικών φαινομένων, ενώ παραδέχονται ότι οι πρακτικές εφαρμογές αυτών των ευρημάτων βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της διερεύνησης.
      Read more...

      652

    • Ασφάλεια

      Νέο botnet εκμεταλλεύεται ευπάθειες σε συσκευές NVR και routers

      astrolabos

      Ερευνητές από την Akamai προειδοποιούν για ένα νέο botnet βασισμένο στο Mirai, το οποίο εκμεταλλεύεται μια μη διορθωμένη ευπάθεια απομακρυσμένης εκτέλεσης κώδικα (RCE) σε συσκευές DigiEver DS-2105 Pro NVRs. Η επίθεση αυτή ξεκίνησε τον Οκτώβριο, αλλά υπάρχουν στοιχεία ότι είναι ενεργή τουλάχιστον από τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον, το botnet στοχεύει και άλλες ευπάθειες σε TP-Link routers και Teltonika RUT9XX routers, εκμεταλλευόμενο γνωστά CVE, όπως τα CVE-2023-1389 και CVE-2018-17532.
       
      Η ευπάθεια στα DigiEver NVRs εντοπίζεται στο endpoint /cgi-bin/cgi_main.cgi, όπου η ανεπαρκής επικύρωση εισόδου επιτρέπει σε μη εξουσιοδοτημένους επιτιθέμενους να εισάγουν εντολές όπως curl και chmod. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται για τη λήψη του κακόβουλου αρχείου από εξωτερικό server και την εγγραφή της συσκευής στο botnet. Για να διατηρήσουν τον έλεγχο, οι επιτιθέμενοι δημιουργούν cron jobs που εξασφαλίζουν την επίμονη παρουσία του κακόβουλου λογισμικού.
       
      Το botnet χρησιμοποιείται για επιθέσεις DDoS και για την εξάπλωση του κακόβουλου λογισμικού σε άλλες συσκευές, εκμεταλλευόμενο συνδυασμό γνωστών ευπαθειών και λιστών credentials. Σύμφωνα με την Akamai, το νέο botnet ξεχωρίζει για τη χρήση εξελιγμένων μεθόδων κρυπτογράφησης, όπως XOR και ChaCha20, και την ευελιξία του να στοχεύει διαφορετικές αρχιτεκτονικές συστημάτων, όπως x86, ARM και MIPS.
       
      Η Akamai υπογραμμίζει ότι η χρήση τέτοιων πολύπλοκων μεθόδων υποδεικνύει την εξέλιξη των τακτικών και τεχνικών των χειριστών botnet. Οι δείκτες συμβιβασμού (IoC) που σχετίζονται με την καμπάνια περιλαμβάνονται στην πλήρη αναφορά της Akamai, μαζί με Yara rules για τον εντοπισμό και την απόκρουση της απειλής. Οι ερευνητές προτείνουν άμεση αναβάθμιση λογισμικού σε όλες τις επηρεαζόμενες συσκευές και την εφαρμογή μέτρων ασφαλείας για τον περιορισμό της πρόσβασης.
      Read more...

      508

    • Hardware

      Νέα τεχνολογία OLED της Applied Materials φέρνει επανάσταση στις οθόνες για tablets, PCs και τηλεοράσεις

      astrolabos

      Η Applied Materials παρουσίασε τη MAX OLED™, μια νέα λύση που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στην κατασκευή OLED οθονών για tablets, PCs και τηλεοράσεις. Χρησιμοποιώντας μια επαναστατική προσέγγιση κατασκευής, η MAX OLED επιτρέπει την παραγωγή οθονών OLED σε μεγαλύτερα γυάλινα πάνελ (Gen 8 και άνω), διατηρώντας την ανώτερη ποιότητα που γνωρίζουμε από τα high-end smartphones. Αυτή η τεχνολογία υπόσχεται αυξημένη φωτεινότητα, υψηλότερη ανάλυση, χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
       
      Η νέα αρχιτεκτονική της MAX OLED αξιοποιεί μια διαδικασία επιλεκτικής απόθεσης που επιτρέπει ακριβέστερη τοποθέτηση των pixels και μεγαλύτερη ποσότητα OLED υλικών ανά περιοχή. Αποτελέσματα όπως αύξηση φωτεινότητας έως και 3 φορές, ανάλυση που αγγίζει τα 2.000 pixels ανά τετραγωνική ίντσα, και μείωση κατανάλωσης ενέργειας κατά 30% είναι μερικά μόνο από τα οφέλη. Επιπλέον, η διάρκεια ζωής των οθονών μπορεί να αυξηθεί έως και 5 φορές, καθιστώντας την τεχνολογία ιδανική για απαιτητικές εφαρμογές.
       
      Η Samsung Display είναι μία από τις πρώτες εταιρείες που θα αξιολογήσουν την τεχνολογία, ενισχύοντας τις προοπτικές της MAX OLED να εισαχθεί σε μαζική παραγωγή. Οι εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας εκτείνονται από tablets και PCs έως οθόνες αυτοκινήτων και μικροοθόνες για AR/VR συσκευές, δημιουργώντας σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης για την αγορά OLED.
       
      Η MAX OLED προσφέρει επίσης σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας στα εργοστάσια παραγωγής και ελαχιστοποιώντας τα απόβλητα υλικών και χημικών. Με τη νέα αυτή καινοτομία, η Applied Materials επεκτείνει τις δυνατότητές της στην αγορά οθονών, ενώ η συνεργασία της με κορυφαίους κατασκευαστές διασφαλίζει τη θέση της ως ηγέτης στον κλάδο.
      Read more...

      576

    • Hardware

      Η AMD έτοιμη για την CES 2025 με RDNA 4, Ryzen 9000X3D και FSR 4

      astrolabos

      Η AMD ετοιμάζεται να κλέψει την παράσταση στο CES 2025, παρουσιάζοντας πρωτοποριακές τεχνολογίες που στοχεύουν στους gamers και τους λάτρεις της τεχνολογίας. Στις 6 Ιανουαρίου, η εταιρεία θα αποκαλύψει τη νέα σειρά καρτών γραφικών Radeon RX 9000, τους επεξεργαστές Ryzen 9 9000X3D και την πολυαναμενόμενη τεχνολογία FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4).
       
      Η σειρά Radeon RX 9000 βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική RDNA 4, με στόχο την αύξηση της απόδοσης και της ενεργειακής αποδοτικότητας. Ανάμεσα στα βασικά μοντέλα βρίσκονται οι Navi 48, μια high-end GPU για απαιτητικούς gamers, και Navi 44, μια οικονομική λύση για πιο προσιτή απόδοση. Διαρροές υποδεικνύουν ότι η RX 9070 XT θα είναι η ναυαρχίδα της σειράς, με εκδόσεις για desktops και laptops.
       
      Στο μέτωπο των CPUs, η AMD θα παρουσιάσει νέες προσθήκες στη σειρά Ryzen 9000X3D, με Zen 5 αρχιτεκτονική και 3D V-Cache. Ο Ryzen 9 9950X3D με 16 πυρήνες και ο Ryzen 9 9900X3D με 12 πυρήνες υπόσχονται υψηλές επιδόσεις τόσο σε gaming όσο και σε εργασίες παραγωγικότητας. Οι νέοι επεξεργαστές θα συνδυάζουν έναν πυρήνα με 3D V-Cache για gaming και έναν πυρήνα υψηλών συχνοτήτων για γενική χρήση, διατηρώντας την ισοτιμία ρολογιών με τα non-3D μοντέλα.
       
      Η τεχνολογία FSR 4 αναμένεται να εντυπωσιάσει, καθώς για πρώτη φορά θα χρησιμοποιεί AI για την αναβάθμιση της εικόνας, βελτιώνοντας την ευκρίνεια και τα frame rates. Αυτή η εξέλιξη φέρνει την AMD σε άμεσο ανταγωνισμό με τις τεχνολογίες DLSS 3.5 της NVIDIA και XeSS της Intel.
       
      Η AMD θα αποκαλύψει επίσης νέα προϊόντα για φορητές συσκευές, όπως Ryzen AI Max “Strix Halo” APUs για gaming και AI εφαρμογές, Zen 5 HX CPUs για gaming laptops, και Ryzen Z2 SoCs για φορητές κονσόλες επόμενης γενιάς. Η παρουσίαση στο CES 2025 θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την AMD, θέτοντας νέα πρότυπα στον τομέα της τεχνολογίας gaming και υπολογιστών.
      Read more...

      484

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.