Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Nvidia Neural Texture Compression: Επανάσταση στη διαχείριση VRAM και το μέλλον των γραφικών

    Η Nvidia παρουσίασε μια τεχνολογική τομή στα γραφικά μέσω της Neural Texture Compression (NTC), ενός νέου συστήματος που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για τη δυναμική συμπίεση και αποσυμπίεση υφών εντός των παιχνιδιών. Σε δοκιμές με το νέο DirectX Raytracing 1.2 (DXR 1.2) και τη λειτουργία Cooperative Vectors, παρατηρήθηκαν εντυπωσιακές μειώσεις της VRAM κατά σχεδόν 90%, αλλάζοντας δραστικά τις προοπτικές για τους κατόχους GPUs με περιορισμένη μνήμη.

    Πώς λειτουργεί η Neural Texture Compression

    Η NTC εφαρμόζει μικρά νευρωνικά δίκτυα που συμπιέζουν υφές σε ελάχιστο μέγεθος, χωρίς σημαντικό αντίκτυπο στην ποιότητα της εικόνας. Η τεχνολογία Cooperative Vectors του DXR 1.2 επιτρέπει στα shader της GPU να εκτελούν παράλληλες μαθηματικές πράξεις πάνω σε vectors και matrices, προσδίδοντας στην AI μέγιστη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Η όλη διαδικασία υλοποιείται απευθείας μέσα στους shader του DirectX 12, χωρίς καθυστερήσεις ή επιπρόσθετο φόρτο στον επεξεργαστή.

    Τα αποτελέσματα του NTC στην πράξη

    Σε δοκιμές με NVIDIA RTX 5080 και ειδικό demo, η χρήση του NTC με DXR 1.2 μείωσε το αποτύπωμα των υφών στη VRAM σχεδόν κατά 90%. Θεωρώντας ότι οι υφές αποτελούν 50–70% του συνολικού φόρτου VRAM σε ένα παιχνίδι, αυτή η τεχνολογία υπόσχεται να αλλάξει το πλαίσιο ανάπτυξης AAA τίτλων σε βαθμό που ακόμη και κάρτες με 8GB ή λιγότερα να παραμένουν επίκαιρες για χρόνια.

    Σημαντική είναι και η βελτίωση στη συνολική απόδοση, με τα fps σε test renderings να διπλασιάζονται όταν ήταν ενεργοποιημένη η Neural Texture Compression έναντι των παλαιότερων τεχνικών, δίνοντας νέα πνοή σε GPUs που μέχρι τώρα θεωρούνταν "ανεπαρκείς" για προηγμένες ρυθμίσεις γραφικών.

    Περιορισμοί και απαιτήσεις

    Η τεχνολογία λειτουργεί μόνο σε νέες ή μελλοντικές κάρτες που υποστηρίζουν DXR 1.2 και Cooperative Vectors, δηλαδή σε RTX 40 και 50 Series. Υπάρχει ανάγκη για αναβάθμιση σε preview drivers και υιοθέτηση από τους developers, αφού η μείωση της VRAM αφορά τίτλους που θα υποστηρίξουν εξαρχής τη συγκεκριμένη λειτουργία. Υπάρχει επίσης υπόσχεση για σταδιακή υποστήριξη και από AMD–Intel, καθώς η αρχιτεκτονική του DXR είναι ανοιχτή σε όλους τους κατασκευαστές.

    Οι υπάρχουσες εκδόσεις των παιχνιδιών δεν μπορούν να επωφεληθούν, καθώς απαιτείται διατύπωση των assets να συμβαδίζει με την τεχνολογία και το νέο SDK.

    Επιπτώσεις για τη βιομηχανία και τους χρήστες

    Πέραν της δραστικής μείωσης απαιτήσεων σε VRAM, η Neural Texture Compression ενδέχεται να μειώσει σημαντικά και το συνολικό μέγεθος των παιχνιδιών—εφόσον οι ίδιες οι υφές θα καταλαμβάνουν πλέον κλάσμα του χώρου των σημερινών αρχείων. Αυτό ανοίγει τον δρόμο για πλουσιότερα γραφικά, ταχύτερες εγκαταστάσεις, αλλά και νέες πρακτικές διαχείρισης περιεχομένου, απελευθερώνοντας καταναλωτές και δημιουργούς από χρόνιους περιορισμούς.

     

    ---

    Η Neural Texture Compression της Nvidia, σε συνεργασία με Microsoft DXR 1.2, υπόσχεται να μεταμορφώσει το τοπίο του gaming και του real-time rendering, αντιμετωπίζοντας άμεσα το πρόβλημα της επάρκειας VRAM για τα επόμενα χρόνια. Με την εξάπλωση της AI στα υποσυστήματα των GPUs, ανοίγεται ένα νέο κεφάλαιο όπου η καινοτομία στη διαχείριση δεδομένων θα είναι ισάξια σημαντική με τη "συνολική δύναμη" της κάρτας. Η ταχύτατη υιοθέτηση της τεχνολογίας από τους developers θα κρίνει πότε αυτή η επανάσταση θα φτάσει στα χέρια όλων των gamers.


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.