Jump to content

chameleon

Premium Members
  • Posts

    150
  • Εγγραφή

  • Τελευταία Επίσκεψη

Είδηση Comments posted by chameleon

  1. Ο πυρήνας του Linux νομίζω ότι τα πάει αρκετά καλά. Το ίδιο και η κονσόλα.

    Αν πάμε σε οτιδήποτε θέλει γραφικό περιβάλλον, ξεχνάμε το Linux. Οπότε η Microsoft καλά το σκέφτηκε.

     

    Το ξέρατε ότι:

    - Ακόμα οι γραφικοί File Managers του Linux δεν έχουν υλοποιήσει τα ACLs; Ουάου! Πάνε δεκαετίες από τότε που τα υποστήριξαν τα συστήματα αρχείων. Στα Windows ο Explorer δουλεύει τα NTFS permissions νεράκι.

    - Στο Lubuntu, κάθε φορά που ένα modal dialog εμφανίζεται μπροστά από το parent window και κατά λάθος πατήσεις πάνω στο parent window και κρύψεις το modal dialog από πίσω του, αυτό ήταν! Χάνεις πλήρως τον έλεγχο της εφαρμογής και πρέπει να την κάνεις kill.

     

    ΥΓ: το δουλεύω γι' αυτό έχω νεύρα.

  2. On 7/8/2020 at 1:33 ΜΜ, το μέλος ΓιαγκΤ έγραψε:

    Έχει το χειρότερο διορθωτή που υπάρχει. Άν η λέξη έχει δύο ορθογραφικά αποκλείετε να την βρει

    Αντί να ψάχνει τη λέξη με το πώς προφέρετε – ακούγετε σου προτείνει άλλες λέξεις

    Πόσο ανορθόγραφος παίζει να είσαι;

    ?

  3. Α πολύ ωραία! Όχι ότι θα αλλάξω από Firefox αλλά καλό είναι να υπάρχει ανταγωνισμός! Ο Edge φαίνεται πολύ καλός! ΚΑΜΙΑ σχέση με τον προ-Webkit Edge και τον ΙΕ.

     

    Πάμε τώρα να ανάψουμε φωτιές:

     

    - Άλλωστε ο καλύτερος editor για προγραμματιστές αυτή τη στιγμή στο Linux είναι το Visual Studio Code.

    - Άλλωστε το καλύτερο network file system αυτή τη στιγμή στο Linux είναι το Samba/CIFS. (Υπάρχει και το NFS/Kerberos αλλά πρέπει να είσαι πυρηνικός επιστήμονας για να το στήσεις).
    - Άλλωστε αν θέλεις να έχεις remote desktop με πολλούς χρήστες θα χρησιμοποιήσεις το xrdp (σέρνεται ρε γμτ) που βασίζεται σε τεχνολογία της Microsoft. (Μπορείς και με VNC αλλά επειδή δεν κάνει authentication πρέπει να τρέχεις ένα server για κάθε πιθανό χρήστη, που να ακούει σε διαφορετικό port: 5900, 5901, 5902 κοκ).

     

    Καλά, βλέπω να μπαίνει η Microsoft και να πουλάει support για Linux (σαν τη Redhat και τη SUSE) και θα αγοράζω Linux από Microsoft γιατί θα είναι το καλύτερο...

  4. Παρότι χρησιμοποιώ OpenOffice από το 2004 και LibreOffice ένα χρόνο μετά το fork, ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΑ, θα την πω την κακία μου:

    Το κόπι πάστε (ο Πολάκης με έχει σημαδέψει) από το Calc σε ήδη υπάρχοντα πίνακα του Writer δεν είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι.

    Πολύ καλύτερα πάντως από παλιά που δεν γίνονταν καν τέτοιου είδους επικόλληση: Έπρεπε να κάνεις special paste και όλα κείμενο και μετά text to table.

    Επίσης το LibreOffice είναι ελληνική αρίθμηση α,β,γ,..στ, Α,Β,Γ,...ΣΤ από το πρώτο του release πολύ πιο πριν από το Microsoft Office.

    • Like 1
  5. Καλό είναι να υπάρχουν πάνω από μια μηχανές περιηγητή διαδικτύου.

    Τώρα είναι 2 οι πολύ ικανές και κάμποσες οι πιο lightweight με μικρότερες δυνατότητες. Καλό θα ήταν να είναι περισσότερες οι ικανές. Μετά τη μηχανή του Opera σειρά είχε η μηχανή του Internet Explorer να αφομοιωθεί. Για τον Opera λυπήθηκα. Για τον Internet Explorer που ήταν περιηγητής ενός άλλου specification δε λυπήθηκα.

    • Like 2
  6.  

    On 21/7/2020 at 2:30 ΜΜ, το μέλος gdp77 έγραψε:

    Στην τελική όλοι αυτοί οι βαριοί υπολογισμοί που υποτίθεται ότι επιταχύνουν οι επεκτάσεις AVX512 γίνονται από GPU στις μέρες μας, οπότε, χωρίς να είμαι ειδικός, μάλλον έχει δίκιο όταν αναφέρει ότι αξιοποιούνται κυρίως από μετροπρογράμματα για να δείχνουν καλή την Intel.

    Πληροφοριακό:

    Οι GPU είναι -ας πούμε- 16384 μυρμήγκια, τη στιγμή που οι CPU είναι -ας πούμε- 8 σκορπιοί.

    Το ποιος νικάει είναι δύσκολο να ειπωθεί. Ωστόσο το μεγαλύτερο πρόβλημα, νομίζω είναι το bottleneck μεταφοράς από τη RAM της μητρικής στη RAM της GPU.

    Είχα τεστάρει κάποτε κάτι βασικές πράξεις σε CPU (με C++) και σε GPU (με OpenCL).

    Είχα διαπιστώσει ότι το μεγαλύτερο φρένο είναι η ταχύτητα ...της RAM. Έτσι όταν τα memory access είναι αρκετά πολλά σε σχέση με την επεξεργασία, το αποτέλεσμα είναι πενιχρό. Με 2 πυρήνες πετύχαινα βελτίωση ταχύτητας 10-20% αντί για 100% καθώς ήταν πλήρως παραλληλισμένη διαδικασία.

    Φυσικά λόγω της ανάγκης μεταφοράς των δεδομένων στην GPU, η απόδοσή της ήταν ΧΑΛΙΑ. 3 φορές πιο αργή.

    • Like 1
  7. Γενικά ο Torvalds χρησιμοποιεί πολλές ατάκες που χρησιμοποιώ κι εγώ: να πεθάνουν με οδηνηρο θάνατο.

    Όμως πιστεύω ότι έχει άδικο.

    Αν κατάλαβα καλά αυτό το AVX-512 είναι κάποιου είδους πράξεις διανυσμάτων. Όπως είχε κάνει την αρχή το MMX κτλ.

    Όταν γράφεις κώδικα C ή C++ όλα αυτά δε σε ενδιαφέρουν καθολου. Τα αναλαμβάνει ο compiler και στην προκειμένη ο gcc.

    Άρα πρέπει να παράγεις binary για τη συγκεκριμένη σειρά επεξεργαστών και μόνο με παράμετρο π.χ. -march=architecture_name

    Αυτό έχει 2 προβλήματα:

    - το binary πιθανότατα δε θα τρέχει σε άλλες αρχιτεκτονικές x86.

    - Ο gcc δεν έχει πολύ καλό ή καθόλου χειρισμό της συγκεκριμένης αρχιτεκτονικής άρα το AVX-512 απλά δεν χρησιμοποιείται ποτέ.

     

    Είναι όμως χρήσιμο;

    Ναι είναι.

    Όταν λύνεις προβλήματα πεπερασμένων στοιχείων έχεις πολλαπλασιασμούς πίνακα με διάνυσμα διαστάσεων 500 με 1.000.000.000 ανάλογα το πρόβλημα. Άρα έχει μεγάλο νόημα η πράξη διανυσμάτων (ή οι παράλληλες πράξεις βαθμωτων - το ίδιο είναι).

    • Like 3
  8. On 21/6/2020 at 9:52 ΜΜ, το μέλος gdp77 έγραψε:

    Σκέψου όμως ότι το έπαιζες με discrete GPU με ποιος ξέρει πόσα W κατανάλωση και ο τύπος το πέτυχε με ελάχιστα W και χωρίς discrete κάρτα γραφικών.

    Δε βάζω το χέρι μου στη φωτιά αλλά τόσους πυρήνες που έχει το raspberry είναι σαν να έχεις ξεχωριστή gpu απλά δεν ξέρω τι γίνεται με την υλοποίηση του vulcan, σε πόσο ποσοστό είναι hardware και πόσο software.

  9. On 20/6/2020 at 5:14 ΜΜ, το μέλος gdp77 έγραψε:

    Για πες για το StarCraft , το 2 υποθέτω, πώς το ετρεξες? Παίζεις και online ή μόνο single player? Με ενδιαφέρει, αλλά δεν έχω βρει χρόνο να το προσπαθήσω. Αν ανιχνεύσει η blizzard ότι παίζεις από Linux παίζει να φας ban? Δεν το έχω ψάξει καθόλου. Ό,τι.πληροφορια έχεις με ενδιαφέρει. 

     

    Αυτό με τον license server, δεν το κατάλαβα. Μπορείς να μου εξηγήσεις?

     

    Το starcraft 1 έπαιξα. Είχα σάπιο μηχάνημα για να δοκιμάσω το 2. Έπαιζε και online. Να φας ban από Linux για ποιο λόγο; Παραβιάζεις την άδεια χρήσης;

     

    Τα αρχεία crack παίζουν κανονικά όπως και οι loaders.

    Κάτι άλλες εφαρμογές όπως ο.χ. το AutoCAD τρέχουν license servers σαν windows services. Εκει δεν ξέρω τι γίνεται με το Wine. Μην κολλάς στο AutoCAD που υπάρχει και για linux. Ένα παράδειγμα έδωσα.

     

    • Like 2
  10. "Τα καινούργια είναι πιο γρήγορα".

    "Τα καινούργια απαιτούν λιγότερη μνήμη".

    Ναι, γιατί βελτίωσαν έναν αλγόριθμο και αντί για 2KB τώρα απαιτεί 1KB.

    Όμως οι εικόνες έγιναν από 64x64 που ήταν πριν 20 χρόνια 1024x1024. Δηλαδή από 16384 bytes που έπιαναν, τώρα πιάνουν 4193304 bytes.

    Και εκεί που ο browser πριν 10 χρόνια έπαιζε 480p video, τώρα πρέπει να παίξει 4Κ.

    Τέλος πάντων, όταν ακούς ότι τα Windows 10 είναι π.χ. πιο γρήγορα από τα Windows 7, εγώ σκέφτομαι τον υπολογιστή του 2006 με 1GB RAM. FAIL.

    • Like 1
  11. Συγνώμη είναι επιτυχία που έτρεξε παιχνίδι του 1999; Δηλαδή το Raspberry 3 είναι εφάμιλλο του Pentium II στα 400MHz που είχα τότε;

    Εκτός κι αν μιλάμε για textures με 8πλασιες διαστάσεις και αναλύσεις fullHd οπότε απαιτείται τρομακτική ταχύτητα ανάγνωσης/εγγραφής μνήμης.

  12. Τι να πω; Από τη στιγμή που το StarCraft και το DeathCarz μου έπαιξαν με ένα ΚΛΙΚ(!) πάνω στο αρχείο exe, όλα μπορεί να τα πιστέψω! Και μάλιστα σε Lubuntu 16.04. Και μάλιστα πηγαίναν ΓΡΗΓΟΡΑ, τουλάχιστον όσο σε Windows.

    Τα crack όμως θα είναι το ίδιο εύκολα να τα εγκαθιστούμε;

    Και πρόκειται για κάθε παιχνίδι να σηκώνουν έναν license server όπως στα Windows;

  13. πριν 11 λεπτά, το μέλος Nick74 έγραψε:

    αλλα κανεις δε θα τα επαιζε λογο πρωτογονων γραφικων  θα ηταν ωραιο  να επανεκδοθουν ειτε με φωτορεαλιστικα γραφικα, ειτε αν δεν παιζει budget με καρτουνιστηκα! (μια χαρα ειναι κι αυτο) 

     

    BTW η σειρα απ οσο θυμαμαι δε λεγοταν ετσι (αυτο ηταν ενα παιχνιδι της σειρας) αλλα x-wing alliance

    Τι εννοείς κανείς δε θα έπαιζε; Έβαλα τη γυναίκα να μου πάρει δώρο joystick πριν 2 μήνες για να παίξω αυτά τα 2 παιχνίδια.

     

    X-Wing Alliance είναι πολύ μεταγενέστερο. Μιλάμε για το X-Wing του 1994! Άντε αν θέλεις να το παίξεις σε 640x480 και να δουλεύει το throttle του joystick, στο X-Wing επανέκδοση του 1998...

     

    Μακράν καλύτερο παιχνίδι όμως από το "στήσιμο" των αποστολών ήταν το Tie-Fighter.

    • Like 4
  14. On 11/6/2020 at 9:12 ΜΜ, το μέλος Nick74 έγραψε:

    Αν θες να κανεις την πλακα σου με το λινουξακι ειναι μια χαρα, αλλα για επαγγελματικο περιβαλλον -και δεν εννωω servers, επειδη ολο και καποιος θα πεταχτει -  δεν ειναι, και σ αυτο περισσοτερο φταιει κατα τη γνωμη μου η ιδια η κοινοτητα που το υποστηριζει που βολευεται με λιγα παρα το ιδιο το λειτουργικο το οποιο ειναι κατα τη γνωμη μου και απ την εμπειρια που ειχα μαζι του κλασεις ανωτερο απ τα windows

    Συμφωνώ απόλυτα και σε κάθε σου λέξη.

    Βέβαια η κονσόλα θέλει πολύ man για να κάνεις δουλειά. Αλλά κάνεις δουλειά.

    On 10/6/2020 at 11:37 ΠΜ, το μέλος gdp77 έγραψε:

    Δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει με το thread το θέμα σου με τους drivers.

    Είναι απλά ένα παραπονιάρικο post.

     

    On 10/6/2020 at 11:37 ΠΜ, το μέλος gdp77 έγραψε:

    Επίσης μπερδεύεις τους drivers με το λογισμικό ελέγχου μιας συσκευής. Οι drivers είναι υπεύθυνοι για την αναγνώριση και λειτουργία της συσκευής, δια μέσου της επικοινωνίας με το OS. Το λογισμικό ελέγχου (συνοδευτικό) σου δίνει ένα UI για να ρυθμίσεις διάφορες λειτουργίες της συσκευής. Πραγματικά, αν δεν έχεις ασχοληθεί σε κονσόλα να δώσεις απευθείας εντολή σε κάποιο hardware, δεν το γνωρίζεις αυτό.

    Είχα την αίσθηση ότι οι drivers είναι η υλοποίηση ενός API κοινού για τον τύπο συσκευής και γίνεται από τον κατασκευαστή.

    Το γραφικό περιβάλλον που λες, υπάρχει από μόνο του και είναι το sane για scanners και ο διάλογος εκτύπωσης για τον εκτυπωτή.

    Έχω ασχοληθεί με κονσόλα με τα pipes, τα hda, sda και ίσως και τίποτα άλλο. Αλλά μέχρι εκεί. Έχει ακόμα νόημα ο φάκελος /dev ή οι νέες συσκευές θέλουν άλλα κόλπα;

     

    On 10/6/2020 at 11:37 ΠΜ, το μέλος gdp77 έγραψε:

    Συμπέρασμα: Δεν φταίει το Linux ή τα Win για την υποστήριξη μιας συσκευής. Και δεν μπορούμε να ασκούμε κριτική σε ένα OS για αυτό το θέμα.

    Για laser εκτυπωτή/scanner samsung η καλύτερη υποστήριξη είναι μέσω του SULDR project εδώ:

    https://www.bchemnet.com/suldr/

    Όχι αλλά όταν η συσκευή που υποστηρίζει μόνο Windows 7 κάνει 20€ και η συσκευή που υποστηρίζει τα πάντα κάνει 120€, νομίζω ότι είναι δεσμευτικό για το ποιο λειτουργικό θα έχεις.

    Ευχαριστώ για το link!

  15. πριν 1 ώρα, το μέλος GriGaS έγραψε:

    Όπως έγραψα και σε άλλο thread, χθες έστησα ένα shuttle με i3 6100, 8gb ram και ssd για τον πατέρα. Επειδή βαριόμουν να ασχολούμαι με updates, εγκαταστάσεις οδηγών, office, acrobat reader, antivirus και τα λοιπά απαραίτητα, αποφάσισα να του βάλω linux.

     

    Μιας και ο πατέρας δεν είναι για πολλές πολλές αλλαγές, εγκατέστησα Zorin OS Core edition το οποίο οπτικά μοιάζει πολύ στα windows. Σε περίπου 20 λεπτά από τη στιγμή που ξεκίνησα να φτιάχνω το usb μέχρι και την ολοκλήρωση των update ήταν έτοιμο. Σήμερα που θα του το τοποθετήσω στο γραφείο αναμένω αντιδράσεις.

    Μισό λεπτό.

    Όταν λες drivers εννοείς για GPU και κάρτα δικτύου μόνο; Γιατί για άλλα περιφερειακά δύσκολο να έγινε αυτό που λες.

    Σίγουρα έχει κάποιους generic drivers με τις ελάχιστες δυνατότητες υποστήριξης hardware αλλά ακόμα κι αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο.

    Εκτυπωτής; Scanner; USB κάρτα τηλεόρασης;(!) Ας μη μιλήσουμε για τον USB παλμογράφο μου της Hantek.

    Μου έχει τύχει το εξής απίστευτο. Να αναγνωρίζει τον laser εκτυπωτή κατευθείαν (μπράβο Samsung!) αλλά οι εργασίες που εκτύπωνα να πάνε στο /dev/nul (μπράβο Samsung!).

     

    Καταλαβαίνω ότι αν ο Vendor δεν έχει βγάλει drivers για Linux αυτό που ζητάω είναι δύσκολο. Όμως αν μπορείς να έχεις π.χ. έναν παλμογράφο με 60€ και ο επόμενος που υποστηρίζει Linux είναι π.χ. 300€ τότε αναγκαστικά μένεις με τα Windows.

     

    ΥΓ: Όταν ακούω ότι δεν θέλει drivers το Linux τη στιγμή που χτες έχασα 40 λεπτά να αναγνωρίσει (ανεπιτυχώς τελικά) τον καινούργιο δικτυακό εκτυπωτή, ΑΦΟΥ εγκατέστησα τους drivers της εταιρίας για τη διανομή και την έκδοση Linux που είχα, κάτι μέσα μου φουντώνει.

  16. Πάντως η αδελφή μου δε μπορούσε να αναγνωρίσει τον δικτυακό εκτυπωτή της σε Lubuntu 16.04.

    Πήγα να τη βοηθήσω αλλά μετά από 40 λεπτά αποφάσισα ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος και το παράτησα.

    Αχ κι αυτός ο Mustek ο scanner μου δεν υποστηρίζεται.

    Με τον 5.1 ήχο τι γίνεται; Θυμάμαι το PulseAudio ήταν μόνο για stereo αλλά το ALSA είχε κάτι 5.1 ρυθμίσεις.

    Η απόδοση της GPU; Είναι ίδια με τα Windows;

    Σκέφτομαι να βάλω και για μένα κανένα Lubuntu 20.04 και σε VM να έχω windows 7 ή XP όπου να κάνω USB forward scanner και εκτυπωτές.

    Τελικά μόνο με τέρμα κουτσουρεμενο Debian χωρίς X σε NAS είμαι απόλυτα ευχαριστημένος...

  17. Ε καλά, vim δε χρησιμοποιεί;

    Θα μπορούσε να γράφει κώδικα σε 80486.

    Για το compilation θα μπορούσε να νοικιάζει CPU χρόνο μόνο για τα bursts.

    Αλήθεια υπάρχει τέτοιο cloud προϊόν; Να έχεις μόνιμη διάθεση cloud CPU και να πληρώνεις με βάση τα PetaInstructions per Month και όχι με βάση το χρόνο διάθεσης.

  18. Αυτό που έχουν γεμίσει το εσωτερικό του υπολογιστή με φωτάκια και βάζουν καλύμματα στα τυπωμένα κυκλώματα δεν μπορώ να το καταλάβω. Είναι σαν να φτιάχνεις πλυντήριο, κουζίνα και ψυγείο διαφανές με πλέξιγκλας, με λεντακια και χρώματα.

    Σοβαρά μπορεί κάποιος να δουλέψει με τόση φωτορύπανση;

     

    Αυτου του είδους η διακόσμηση μου θύμισε κάτι από τα φορτηγά που έβλεπα στο Αφγανιστάν:

     

    • Like 3
    • Haha 3
  19. On 24/4/2020 at 6:26 ΜΜ, το μέλος Nick74 έγραψε:

     

    Ναι, οκ, μια χαρα το να θελεις να δοκιμασεις Linux, αλλα αυτο με το περιβαλλον... δηλαδη τι διαφορα εχει αυτο των 7 απ των 10? 

    (και βασικα ...θεωρεις πως το gnome 3,X ειναι πιο κοντα? )?

    Ήδη χρησιμοποιώ Lubuntu σε όλα τα σάπια μηχανήματα της οικογένειας εκτός από το δικό μου.

    Τα Windows 7 έχουν τελείως διαφορετικό Start Menu. Στα Windows 10 υπάρχουν στο menu τεράστιες γραμμές με γράμματα λες και το μενού είναι τηλεφωνικός κατάλογος. Με αποτέλεσμα ένα μενου που πιάνει 300 πιξελ στα 7 να πιάνει 1000 στα 10.

    Πίνακας ελέγχου: Υπάρχει ο παλιός (δόξα το θεώ - τον βρίσκεις μόνο με αναζήτηση) αλλά υπάρχει και ο νέος που δίνει πραγματικά ελάχιστες δυνατότητες σε σχέση με τον παλιό (που θέλουν να καταργήσουν).

    Κάθε χρήστη που δημιουργώ, πρέπει να απομακρύνω όλο το bloatware.

     

    Εντάξει. Τελείωσα. Αλλά μόνο αυτά θέλω από το λειτουργικό. Κομπιουτεράκι δε θέλω γιατί εγκαθιστώ το δικό μου.

     

    Έχεις δίκιο για το Gnome. Παλαιότερα είχα σουτάρει το Ubuntu γι' αυτό το λόγο και είχα βάλει Lubuntu που τότε είχε το LXDE. Αλλά και το LXQT φαγώσιμο είναι.

    Θα δοκιμάσω το Mint μιας και το προτείνει ο κόσμος. Δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ.

  20. Και κάπου εδώ, μάλλον δε θα κινηθώ προς Windows 10 αλλά προς Ubuntu.

    Πραγματικά το περιβάλλον των windows μετά τα Windows 7, δεν μπορώ να το χωνέψω.

    Κρατάω ακόμα τα Windows 7, αλλά αυτό δε μπορεί να είναι αιώνιο.

    Με τα τελευταία παιχνίδια και εμπορικά και ειδικά προγράμματα δεν έχω αποφασίσει ακόμα τι θα γίνει. Ή dual boot (παιχνίδια;) ή VM για προγράμματα. Υπάρχει και το Wine αλλά δεν ξέρω πως θα τα πήγαινε με ...σπασμένα εμπορικά προγράμματα ?

    • Like 1
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.