Jump to content



Starbound


SirDiman

Recommended Posts

Starbound

Ξεκίνησαν τα preorders, εχουνε φτάσει 25000 backers μεχρι στιγμης, και το 4 pack βγαινει καπου στα 10 ευρω /ατομο.

Η beta θα βγει στο steam με υποστηριξη για linux + mac.

Ειναι απο τους δημιουργούς του Terraria και φαίνεται αρκετά υποσχόμενο παιχνίδι, θα εχει εβδομαδιαία updates, story line και εντελώς random generated περιεχόμενο.

Starbound is a brand new game undergoing active development by Chucklefish, an indie game company made up of a lovely group of dudes and dudettes. If you like what you see, please feel free to leave a comment or tell your friends. We hope this blog can be an insight into the trials and tribulations of the development process, the people behind the game, and what we hope to achieve.

A story within a sandbox

Starbound begins with you fleeing your homeworld in a space shuttle, just as it’s destroyed by an unknown enemy. With nothing to guide it, the escape pod shoots into space without direction, becoming hopelessly lost in a sea of stars. As luck would have it, the space shuttle touches down on a habitable planet and an adventure begins that will take you hurtling across the universe. Starbound contains both quests and story driven missions, buried inside its vast sandbox universe.

Endless Planets to visit

Planets in Starbound are entirely procedurally generated and filled to the brim with unique content. We went into the planet generation with one simple goal: no two planets should be the same. By procedurally generating even the smallest details, we’re doing just that. Not only is the terrain of the planet procedurally generated, but the weather, the gravity, the difficulty level, the plant life, the behaviour and appearance of alien creatures, and much more all contain random or procedurally generated elements.

We want you to feel like an explorer!

Because we’re working so hard to make each planet unique, we want to give you the tools to catalogue the things you find and make sure absolutely everything you find has depth in the world. Much like old school point and click adventures, absolutely every object in the world, right down to the trees and flowers, can be examined for a description.

See a weird alien tree? Examine it! Maybe you’ll discover something about its use! For any explorer, sharing discoveries is important. So whilst the game is fully coop (Bring your friends along! Form an expedition!) you can also record your findings in an electronic logbook. Not only that, but each and every planet has unique coordinates in the Universe that you can share online, so other players can check out exactly what you found!

Finding a new home

Exploring is wonderful, but everyone needs a place to call their own. That’s why we’re letting you claim an entire planet!

When you claim a planet as your new homeworld, a whole new aspect of gameplay opens up. Everything that makes a planet unique is at your command. Feel like changing the weather? Build a weather centre! Don’t like the terrain? Terraform it! Every aspect of the planet is under your control. Once you’re happy with it, start populating it with characters you’ve met in your travels and take care of them! They’ll have needs and desires and won’t hesitate to ask for your help if they require assistance.

This is only just scratching the surface of what we have in store for you in Starbound.

About | Starbound

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=cU56Kh731Q0]Starbound Building Demo - YouTube[/ame]

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=WQ5mt1pMuaI]10 Reasons Why Starbound Will Be Better Than Terraria - YouTube[/ame]

Link to comment
Share on other sites

Δε μπορεις να το πεις expansion, θα εχει εντελως διαφορετικα mechanics...

Πληροφοριες υπαρχουν στα λινκ της εταιριας.

Εχουνε κανει και θεμα IAMA στο reddit We are Chucklefish games, developers of indie game Starbound. : IAmA

με διαφορες πληροφοριες

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Το παρακολουθούσα λίγο περισσότερο ξανά με αφορμή την κυκλοφορία του patch 1.2 για το Terraria αύριο. Πέρα από το γεγονός ότι προχωράει ικανοποιητικά και έχει συγκεντρώσει ~$1.9 εκ, αξίζει να υπογραμμίσουμε ότι -ευτυχώς- εδώ και καιρό έχουν αποποιηθεί τον τίτλο "spiritual successor to Terraria".

Αφενός, το μόνο μέλος της ομάδας που είναι κοινό στα δύο παιχνίδια είναι ο νυν lead developer (που ήταν lead artist) - γι αυτό και οι ομοιότητες στην αισθητική.

Απ' την άλλη, η κατεύθυνση που παίρνει το SB είναι πολύ διαφορετική, ενώ ήδη έχουν αρχίσει κάποιες πρώιμες συζητήσεις για το Terraria 2.

Οπότε, οποιαδήποτε σύγκριση μάλλον έκανε κακό και στα δύο παιχνίδια.

Ελπίζω μόνο να μη χάσουν το μέτρο στο SB με τα quests, dungeons, levels κοκ και καταλήξουν να φτιάχνουν 2D WoW...

guards.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Αυτό το διάστημα ετοιμάζονται για την κυκλοφορία της beta, που θα γίνει σε 3 στάδια. Το πρώτο θα είναι προφανώς το πιο επιβαρυμένο με bugs, αλλά θα είναι μια ενδιαφέρουσα πρώτη εντύπωση για όσους δεν μπορούν να περιμένουν.

Με δεδομένο ότι η DRM-free έκδοση είναι σημαντικό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού, για την ώρα σκέφτονται 3 σενάρια για τη διανομή της beta:

1. DRM free + Steam από την αρχή και ταυτόχρονη ενημέρωση των δύο (δύσκολο στη διαχείριση)

2. DRM free + Steam από την αρχή, αλλά συχνότερη ενημέρωση στο Steam (ασυμβατότητα ανάμεσα στις 2 εκδόσεις)

3. Αρχικά μόνο Steam, μέχρι το παιχνίδι να είναι πιο ώριμο. Κυκλοφορία της DRM-free όταν θα απαιτούνται σπανιότερες ενημερώσεις

Έχω την εντύπωση ότι προτιμούν την 3η επιλογή, αλλά δε θέλουν να εκνευρίσουν τους πιο απιτητικούς υποστηρικτές του παιχνιδιού. Προσωπικά, το Steam με καλύπτει και ανυπομονώ να δω πώς έχει εξελιχθεί το παιχνίδι. Λίγη υπομονή ακόμη και θα μάθουμε.

imjh0IF.gif

Link to comment
Share on other sites

Πλησιάζοντας στην κυκλοφορία της beta, το έχουν γυρίσει σε εβδομαδιαίες ενημερώσεις. Η τελευταία ήταν κάπως πιο ενδιαφέρουσα:

* Changed some recipes to make for a hopefully more balanced early game experience!

* The scariest monsters only come out at night now.

* As you might’ve noticed, we’ve finished changing up the player ships. Gotta say, Floran is my favorite.

* Some leveling bugs were fixed, especially on weapons and monsters.

* Meat is earned through the use of hunting bows. It’s a pretty good food source, so start practicing your archery.

* More bosses have been configured. :’)

* More monsters have been configured, too!

* You can’t interact with doors when they’re wired. Gotta unlock ‘em! Some networking bugs with wired objects were also fixed.

* Object health was configured, making it just a bit harder to accidentally break things when you go around haphazardly swinging your pickaxe (you shouldn’t do that anyway, you’ll put an eye out).

*A lot more awesome weapon types have been configured

Τώρα, τι εννοούν όταν λένε ότι ξανασχεδίασαν τα σκάφη, δεν καταλαβαίνω. Εμένα όλα ίδια μου φαίνονται... :)

SPzdgzl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εν αναμονή της αυριανής κυκλοφορίας έχουν κυκλοφορήσει αρκετά "Let's play". Εάν δεν μπορείτε να περιμένετε ή δεν έχετε πρόσβαση στη beta και θέλετε να ρίξετε μια ματιά στην εξέλιξη του παιχνιδιού, διαλέξτε ένα βίντεο από εδώ: Starbound Preview Round-up! | Starbound

Δε μπορώ να πω ότι κάποιο φάνηκε ενδιαφέρον, οπότε από συνήθεια μόνο διαλέγω TotalBiscuit & Jesse Cox (~17:00). Προτείνω Speed: 1.5x... ;)

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=H5b2ybvOPHE]Starbound Beta - Episode 1 - Jesse is bad at interstellar travel - YouTube[/ame]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Έχουν ενδιαφέρον μερικά από τα σχέδια που ανακοινώθηκαν πριν 3 μέρες για τη μελλοντική εξέλιξη του παιχνιδιού. Προσωπικά με ενθουσίασαν τα εξής:

Director Mode

Essentially director mode allows admins to take on a similar role to that of a dungeon master in D&D, creating scenarios and stories on the fly to ensure players never have the same experience twice.

User made mission sharing

Custom missions installed on a server will be available to all players at any point and will function as instances. Parties will be able to enter these instances together as many times as they like.

Server security

For admins that desire absolute security we will also eventually be implementing server side characters, including server side accounts and the option to require a new character the first time a new player connects.

Τώρα μένει να δούμε πόση αναμονή χρειάζεται ακόμη. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.