Jump to content

acct

Moderators
  • Content Count

    7,726
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

About acct

  • Rank
    Super Moderator

Πληροφορίες Προφίλ

  • Φύλο
    Μή ορισμένο

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Είναι θετικό ότι ακόμη και σε πολλά οικονομικά αυτοκίνητα μπαίνουν πια συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που παλιότερα θεωρούνταν είδος πολυτελείας. Από την άλλη, πιο πλούσιος εξοπλισμός συνήθως σημαίνει συχνά υποχρεωτικά οθόνη αφής με αμφιλεγόμενη απόκριση, με μηδενική (ή περίπου) δυνατότητα αναβάθμισης που σε εγκλωβίζει στο σύστημα αναπαραγωγής πολυμέσων που έχει επιλέξει η εταιρεία σου. Και έχουμε πιο και το τραγελαφικό ορισμένοι ξύπνιοι να χρεώνουν ακόμη και ετήσια "συνδρομή" σε ακριβά αυτοκίνητα για τις δημοφιλείς εφαρμογές, όπως το Apple Carplay. Ελπίζω μια από τις μελλοντικές δράσεις της Ευρωπαϊκής Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού να είναι για τα βλακώδη κλειδώματα του Infotainment στα αυτοκίνητα.
  2. Πιθανότατα οφείλεται στους εξυπνάκηδες που έχουν συνδέσει την αποχέτευσή τους παράνομα στο σύστημα απορροής ομβρίων. Μυρίζει τόσο άσχημα γιατί οι ίδιοι εξυπνάκηδες δεν καταναλώνουν καθημερινά αρκετές εδώδιμες ίνες...
  3. Μα το είπα σε 2-3 σημεία παραπάνω, αν και λίγο φλύαρα: Το break-even μου για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του Model 3 είναι 30k €, 400- km αυτονομία, δωρεάν τουλάχιστον τις μισές φορτίσεις. Το Leaf είναι: • ακριβότερο (~35k €) • μικρότερο και λιγότερο "έξυπνο" και επιπλέον: • έχει σημαντικά χειρότερες επιδόσεις, μικρότερη μπαταρία (40 kWh) και μικρότερη αυτονομία (270 km) • αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ακόμη υποδομή για να φορτίζω δωρεάν και ελάχιστη υποδομή (2 ρευματοδότες σε όλη την πόλη) για να φορτίζω έστω επί πληρωμή Με αυτές τις προδιαγραφές Θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά μόνο αν έκανε κοντά στα 20k €, που είναι απίθανο με οποιοδήποτε φορολογικό κίνητρο αυτή τη στιγμή. Συνεπώς, με τα δικά μου κριτήρια, το Leaf δεν είναι ταιριαστή επιλογή.
  4. Μπορεί το Model 3 να είναι αυτή τη στιγμή το δημοφιλέστερο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στον κόσμο, αλλά για να γίνει δημοφιλές και στην Ελλάδα πρέπει να υπερβεί αρκετά εμπόδια. Καταρχάς, φοβάμαι ότι είναι αδύνατο να φτάσει στα 30k € στη χώρα μας μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, γιατί οι παραδοσιακές αντιπροσωπείες θα μπλοκάρουν με σθένος τις φοροαπαλλαγές που θα είναι αναγκαίες γι αυτήν την έκπτωση. Συνεπώς, στα 40k € που τοποθετείται κατ' ελάχιστο, δύσκολα στοχεύει στο κοινό που αναζητά ένα οικονομικό οικογενειακό σεντάν, που έχει την προοπτική να καταλήγει σε χαμηλότερο TCO δεκαετίας από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο. Αναγκαστικά, το αρχικό κοινό του είναι οι πιο ευκατάστατοι φίλοι πολυτελών αυτοκινήτων επιδόσεων. Ακόμη και οχήματα που ταιριάζουν περισσότερο στη δική μας πραγματικότητα, όπως το Nissan Leaf ή το Chevy Bolt είναι δυσανάλογα ακριβά για την αγορά στην οποία τοποθετούνται. Από την άλλη, στην Ελλάδα είμαστε αρκετά βολικοί με τα δίκτυα διανομής ρεύματος (παντού κολώνες, ελάχιστα υπόγεια καλώδια), οπότε είναι εύκολο να ανεχτούμε και 1-2 μετασχηματιστές παραπάνω για να στηθούν σε μερικά κομβικά σημεία των αστικών κέντρων superchargers ή άλλοι σταθμοί ταχυφόρτισης. Επίσης, σε πολλές περιοχές είναι εύκολο να στηθούν destination chargers προσβάσιμοι στο κοινό και σποραδικά ταχυφορτιστές κατά μήκος των εθνικών οδών. Πάντως, από τη δική μου εμπειρία, η ηλεκτροκίνηση πρέπει πρώτα να γίνει θελκτική, γιατί τώρα αντιμετωπίζεται ακόμη από πολλούς ως απότοκο μιας υποτιθέμενης περιβαλλοντικής συνωμοσιολογίας. Στο Ηράκλειο, από αμιγώς ηλεκτροκίνητα έχω μετρήσει μόνο 1 Tesla Model X και 2 BMW i3, των οποίων οι ιδιοκτήτες είμαι σίγουρος ότι έχουν την πολυτέλεια να φορτίζουν μόνο στο σπίτι τους. Από την άλλη, προσωπικά έχω επιμείνει σε διάφορες δημόσιες συζητήσεις για την ανάγκη έστω πιλοτικής τοποθέτησης δημόσια προσβάσιμων σταθμών φόρτισης και ξέρω με σιγουριά ότι μεσοπρόθεσμα θα τοποθετηθούν τουλάχιστον 2 σχετικά κοντά μου. Αυτό μπορεί να γίνει ακόμη και από Δήμους και Περιφέρειες, αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους, ώστε να αρχίσει σταδιακά να εμπεδώνεται ότι δεν προπαγανδίζουμε ένα φανταστικό ή ανεδαφικό μοντέλο αυτοκίνησης. Η άλλη επιλογή είναι να περιμένουμε μερικά χρόνια ακόμη τους Destination Chargers της Tesla σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λαμία, Ιωάννινα, Σπάρτη, που είναι "coming soon" καιρό τώρα και προφανώς απευθύνονται σε τουρίστες που θα ήθελαν να κάνουν roadtrip στη Ελλάδα και θέλουν να έχουν και μια πιο βολική επιλογή από την μπαλαντέζα από το φουαγιέ του ξενοδοχείου. Τέλος πάντων, πριν πολλά χρόνια έλεγα ότι το επόμενο αυτοκίνητό μου θα ήθελα να είναι ηλεκτροκίνητο, αν τα νούμερα έβγαιναν. Δε βγήκαν. Το ίδιο λέω ξανά και είμαι περισσότερο αισιόδοξος, αλλά δεν κρατάω και την ανάσα μου. Αν έβγαινε ένα Model 3 Value, με τελική τιμή στην Ελλάδα 30k €, ακόμη και με λίγο μικρότερη εμβέλεια από τα σημερινά 400/500+ km των SR/LR, με δωρεάν τέλη κυκλοφορίας και τη δυνατότητα τουλάχιστον 1 στις 2 φορτίσεις μου να είναι δωρεάν (πχ με επιδοτούμενους σταθμούς), θα το έπαιρνα χθες. 21 Νοεμβρίου περιμένουμε και το reveal του Tesla "Cybertruck". Πού ξέρεις, μπορεί χάρη σ' αυτό να γίνει δημοφιλής η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα κι όλα τα Hilux, τα Navara, τα Ranger και τα L200 να γίνουν σε λίγα χρόνια Tesla, για να δραπετεύουν ευκολότερα από τα μπλόκα τροχαίας/ΤΑΕ/ΟΠΚΕ...
  5. ε-ποι-κο-δο-μη-τι-κά Τζήζους δηλαδή, ακριβώς από πάνω το γράφει. Και μετά περιμένω να κουβεντιάσουμε για διεθνή πολιτική... Είδες πόσο εύκολο είναι να γίνει κάποιος μικροπρεπής; Προσωπικά δεν ξέρω κανέναν που έγινε σοφότερος έτσι. Τέλος πάντων, καλή καρδιά.
  6. Ντροπή σου να καταφεύγεις πάλι σε αήθειες, ενώ υπάρχει εύφορο έδαφος για εποικοδομητική συζήτηση. Εκτός αν ξέρεις ήδη ό,τι χρειάζεσαι, οπότε οποιαδήποτε επισήμανση σου είναι περιττή. Για μένα, είναι αδιανόητο ως Έλληνας να μην έχεις διαβάσει έστω τα βασικά σημεία της Συνθήκης των Σεβρών (που θα καθόριζε μέχρι σήμερα την έκταση και την επιρροή της Ελλάδας). Είναι αδιανόητο να αποδέχεσαι άκριτα ότι τα περί Κουρδιστάν είναι επινόηση του μεσοπολέμου. Το άρθρο γνώμης που παρέθεσες επαναμβάνει πολλά σημαντικά, όπως τη ρευστότητα των συμμαχιών όλων των αντιμαχόμενων ακόμη και με τζιχαντιστές, την αναβίωση των θρησκευτικών διαιρέσεων όσο η περιοχή γλυστρά από τη σιδηρά πυγμή του Άσαντ, τη συνέχιση της έριδας για την κηδεμονία της από εξωτερικές δυνάμεις. Και αγνοεί εντελώς ότι η ιστορία ξεκινά δεκαετίες πριν, όταν για πρώτη φορά διαψεύστηκαν οι υποσχέσεις για αυτοδιάθεση. Ορίστε το απόσπασμα από τη Συνθήκη των Σεβρών (από το 1920, όχι το 1989) -συγγνώμη που το παραθέτω στα Αγγλικά, προσωρινά δε μοιάζει να λειτουργεί ο σύνδεσμος που έχω στο ελληνικό κείμενο:
  7. Το θέμα είναι πολύ πιο περίπλοκο και αυτή η διατύπωση είναι βαριά ιστορική ανακρίβεια. Τα εθνικιστικά ρεύματα από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι την κλιμάκωση του 1ου ΠΠ είχαν προκαλέσει σε πολλούς λαούς την προσδοκία της αυτονόμησης. Το ίδιο και στους Κούρδους, που συμπαρατάχθηκαν με την Αντάντ μετά το 1915, ελπίζοντας με την τελική διχοτόμηση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας να ανταμειφθούν με ένα ανεξάρτητο κράτος. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τις προβλέψεις της Συνθήκης των Σεβρών (δημοψήφισμα για ανεξαρτησία και οριοθέτηση του "Κουρδιστάν"). Παρότι οι Σέβρες ήταν μια επαχθής αποικιοκρατική Συνθήκη για την Τουρκία, είχε ισχυρή ιστορική βάση και διευθετούσε ζητήματα όπως το Ελληνικό και το Κουρδικό με τρόπο που είχε πολλές ελπίδες να επιβιώσει σε βάθος χρόνου. Η απροθυμία των Μεγάλων Δυνάμεων να επιβάλουν τους όρους που αξίωσαν από την Τουρκία και η εργαλειοποίηση του Ελληνικού εθνικισμού ως αντίβαρο στον Τουρκικό εθνικισμό οδήγησαν σύντομα στη Συνθήκη της Λωζάννης, με αποτέλεσμα σοβαρά ζητήματα σε βάθος πολλών δεκαετιών για (in no particular order) Έλληνες, Κούρδους, Αρμένιους, Σύρους, Παλαιστίνιους, Ιρακινούς και άλλους λαούς της περιοχής...
  8. https://www.iefimerida.gr/kosmos/makron-ayto-zoyme-einai-o-egkefalikos-thanatos-nato Η Γαλλία, αφού υπερσκέλισε σε κάποιους δείκτες τη Γερμανία, επιχειρεί να θέσει και την ατζέντα της ευρωπαϊκής αμυντικής πολιτικής. Δεν είμαι ακόμη σίγουρος ότι είναι σε θέση να το κάνει ή ότι είναι πρόθυμη να επενδύσει τους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους που θα χρειαζόταν ένα τέτοιο εγχείρημα. Κατά βάθος η συζήτηση μοιάζει να είναι περισσότερο οικονομική και λιγότερη πολιτική ή πολιτισμική.
  9. Ε, ο καιρός το απαιτεί άλλωστε. 28 °C είχαμε σήμερα... Nice knowing you.
  10. Κι όταν ακούς να κάνουν λόγο για εκείνους που κάνουν λόγο για ''σκανδιναβικό μοντέλο σοσιαλισμού'', να ξέρεις ότι ενδέχεται να έχεις απέναντί σου ανθρώπους που παίζει να βρέθηκαν εκτός Ελλάδας τελευταία φορά την εποχή που το ΠΑΣΟΚ ήταν Κυβέρνηση. Όχι ότι οι Σκανδιναβοί δεν έχουν τα θέματά τους, αλλά έχουν πετύχει να βρίσκονται σταθερά στην κορυφή των αξιολογήσεων για ποιότητα ζωής και εμπιστοσύνη στους θεσμούς, παρά την υψηλή φορολογία και αυτό μάλιστα τη στιγμή που φιλοξενούν ως πρόσφυγες από λαντζέρηδες και σουβλατζήδες μέχρι ITδες, αρχιτέκτονες και γιατρούς. Και σίγουρα δεν είναι όλες οι Σκανδιναβικές χώρες ενιαίο μπλοκ, αφού έχουν αρκετά διαφορετικές πολιτικές ως προς την ένταξη προσφύγων στον κοινωνικό ιστό. Η ουσία είναι ότι το μοντέλο "πληρώνω φόρους και απολαμβάνω κοινωνικές παροχές" δουλεύει. Απλώς έχει μερικά -αρκετά- προαπαιτούμενα.
  11. @karmen1983, αν έχεις μαρτυρία γνωστού, αγνοείς τις κριτικές αγνώστων. Στο κάτω-κάτω, ρίχνεις το καντήλι σου σε εκείνον που σε πήρε στον λαιμό του. Πάντως, ακόμη κι αν είναι καλό το μαγαζί, οι εξυπνακισμοί είναι απαράδεκτοι. Όχι γιατί δεν είναι πολιτικά ορθοί, αλλά γιατί δείχνουν ότι δεν αποδέχεται καμία κριτική και αποκλείεται να γίνει καλύτερο. Ας πούμε, το σχόλιο για τον τόνο μοιάζει λογικό και εποικοδομητικό. Και η απάντηση ήταν "ναι, αλλά το έγλειψες το πιάτο". Ναι, βρε ηλίθιε, γιατί αν δεν το έτρωγα, θα έμενα νηστικός και αν σε έβαζα να το ξαναφτιάξεις θα καθόμουν να κοιτώ τους υπόλοιπους να τρώνε και όταν εκείνοι έπιναν Underberg εγώ θα ρευόμουν ψάρι. Αν το φαΐ είναι ανεκτό, καταναλώνεται. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο πελάτης δε δικαιούται να έχει άποψη ή ότι ο μάγειρας είναι πάντοτε αλάνθαστος.
  12. Βλέπω ότι έχει Realtek LAN chip. Έβαλες μόνο νέους chipset drivers ή και για την κάρτα δικτύου; Αν έβαλες και για δίκτυο, από πού (Microsoft ή Realtek); Υποθέτω όλα τα συστήματα κάθονται στο ίδιο δίκτυο και είναι συνδεδεμένα με τον ίδιο τρόπο (πχ με καλώδιο, στο ίδιο switch). Έχεις δοκιμάσει να αντιμεταθέσεις ένα από τα "γρήγορα" με το αργό πάνω στο switch;
  13. Ο Γιαννούλης αξίζει τους "Ενωμένους Μακεδόνες" κι εκείνοι αξίζουν τον Γιαννούλη. Μεταξύ τους, το λύσανε το μεταναστευτικό!
  14. Ε, ναι. Γι αυτό άλλωστε και η Boeing παίρνει $4.2 δις και η SpaceX $2.6 δις για τις ίδιες πτήσεις...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.