Δημοφιλής Δημοσίευση Stelios F. Δημοσιεύτηκε Μάϊος 15, 2017 Δημοφιλής Δημοσίευση #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Μάϊος 15, 2017 (edited) Τον τελευταίο καιρό, έχω ασχοληθεί αρκετά με τη σύγκριση RF2 και AC VS Real life όσον αφορά το FFB. VS real life, το επαναλαμβάνω. Βέβαια δεν έχω οδηγήσει ποτέ racing car αλλά έχω βάλει ένα JCW και ένα S3 σε πίστα. Τίποτα το ιδιαίτερο. Εστίασα στο να αναγνωρίσω και να καταγράψω τις διαφορές στο FFB όσον αφορά το τι νιώθω στο τιμόνι / τι πρέπει να νιώθω. Επίσης έριξα διάβασμα στα forums για τον τρόπο που δουλεύει το ffb στα 2 sims. To hardware μου είναι ένα 20nm peak / 10nm constant OSW όπως οι περισσότεροι ξέρετε, επομένως ρύθμισα και τα 2 sims όσο καλύτερα (no additional effects) μπορούσα για να το εκμεταλλευτούν και άρχισα τις δοκιμές. Η εμπειρία μου με το συγκεκριμένο hardware είναι σχεδόν 2 ετών τώρα οπότε μπορώ να πω πως έχω κατανοήσει πλήρως τι πρέπει να κάνω για να ρυθμίσω και τα 2 sims για το συγκεκριμένο τιμόνι. Πού κατέληξα... Το AC βγάζει το ffb signal από τις αναρτήσεις και τις δυνάμεις που ασκούνται στο steering column και επηρρεάζεται πολύ από τη γεωμετρία, με αποτέλεσμα το ffb να είναι πιο clinical και να νιώθεις πως υπάρχει ένα damping γενικώς. Είναι πιο γραμμικό και δεν έχει τρελά peaks στο output. Επίσης δεν περνάει επιπλέον effects στο τιμόνι, εκτός και αν τα ενεργοποιήσεις. Το κακό είναι πως δεν μεταφέρει την τρελή λεπτομέρεια από τον δρόμο και φαίνεται πιο βαρετό σε σχέση με το RF2, επίσης έχει πιστεύω περισσότερο "SAT - Self aligning torque" (τις δυνάμεις που θέλουν να επαναφέρουν το τιμόνι στο κέντρο) από όσο θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου. Το RF2 βγάζει το ffb από τις δυνάμεις που ασκούνται πάνω στα ελαστικά, με αποτέλεσμα να είναι πιο ζωντανό, μεταφέρει πολύ τη λεπτομέρεια και έχει τρελά peaks. Είναι πιο ευχάριστο και exciting. Δεν μου δίνει όμως καθόλου καλή αίσθηση του τι κάνει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Πιστεύω πως μας μεταφέρει και extra πληροφορίες από δυνάμεις που θα έπρεπε να τις νιώθουμε στο σώμα μας και όχι στο τιμόνι. Χρειάστηκε πολλές αλλαγές στο .json του controller για να είναι playable (χωρίς να σου σπάσει κανα χέρι δηλαδή). Συγκρίνοντας με το τι έρχεται στο τιμόνι ενός πραγματικού αυτοκινήτου πιστεύω πως το AC είναι πολύ πιο κοντά στη πραγματικότητα. Το RF2 μεταφέρει επιπλέον πληροφορίες, οι οποίες στην ουσία βοηθάνε και είναι πολύ ωραίες στην αίσθηση. Το κλασικό παράδειγμα ειναι το εξής, παίρνεις το real life car, και καβαλάς ένα χαμηλό πεζοδρόμιο με 40. Τι νιώθεις στο τιμόνι? (μόνο στο τιμόνι). Τις ρόδες να σου τραβάνε το τιμόνι αριστερά ή δεξιά. Τι νιώθεις στο RF2 σε ένα high kerb? Tον πανικό τον ίδιο, καθώς τα λάστιχα συμπιέζονται πολύ και έρχεται τρελό ffb. Τι νιώθεις στο AC? Το τιμόνι απλά σε τραβάει όπως και στο κανονικό. Παρόμοιο αποτέλεσμα έχει και σε σύγκριση με απλές λακούβες, το RF2 σου περνάει και το τι νιώθεις στον ποπό σου. Στα physics τώρα, με ξέρετε πως το AC είναι η προτίμηση μου καθώς με πείθει περισσότερο απόλα. Το βασικότερο θέμα του RF2 είναι πως όσον αφορά την ομοιομορφία του content / physics είναι ένα μαύρο χάλι. Τα μισά official cars είναι μια χαρά , τα άλλα μισά είναι μπάχαλο. Έχει πολλά bugs που αφορούν το heating cycle στα ελαστικά. Βασίζεται σε mods από modders που δεν έχουν ιδέα, 1 στα 20 αυτοκίνητα φαίνεται να είναι "σωστά". Τα tracks, επίσης μάυρο χάλι, με ανακρίβειες στο mesh του track, τρίγωνα kerbs και γενικά πολύ low polygons στο mesh. Ας μην πάμε στην ακρίβεια τους καθώς δεν είναι LS οπότε το αφήνουμε. Το βασικότερο πρόβλημα του AC είναι πως τα default weather settings & grip levels είναι πολύ ψηλά σε σχέση με το RF2, επομένως όσοι τα συγκρίνουν συγκρίνουν ανόμοια πράγματα. Επίσης το AC εξομειώνει τα factory assists των αυτοκινήτων, επομένως όταν πάει κάποιος και συγκρίνει GT3 cars στο AC & RF2 , στο AC του φαίνεται πολύ εύκολο καθώς στο RF2 δεν υπάρχει ούτε TC ούτε ΑΒS από default. Είμαι σίγουρος πως σε μια G25/G27 το RF2 πείθει πολύ περισσότερο όσον αφορά το FFB, αλλά αυτό είναι περισσότερο λόγω τως απότομων και δυνατών δυνάμεων που ασκούνται στα τιμόνια. Σε μια αδύναμη τιμονιέρα την κάνει πολύ ζωντανή, σε ένα πολύ δυνατό hardware όπως είναι τα OSW, το RF2 φαίνεται πως είναι κάπως "τεχνητό" και χρειάζεται πολύ ρύθμιση. Αντίστοιχα, στο AC μια G27 φαίνεται νωθρή και αργή... χωρίς πολύ πληροφορία, σε ένα OSW όμως νιώθεις πράγματα που απλά δεν υπάρχουν με τα αδύναμα τιμόνια. Δεν είναι όμως τυχαίο πιστεύω, πως στο AC χρειάστηκα 2 ρυθμίσεις και στο RF2 χρειάστηκα να αλλάξω και να ρυθμίσω πολλές γραμμές στο .json για συγκεκριμένα effects και forces. Αυτή είναι η γνώμη μου και οι σκέψεις μου μετά από αρκετό ψάξιμο, ρύθμιση και δοκιμές με hotlap και racing και στα 2 sims. Ίσως να βοηθήσει κόσμο στην επιλογή του hardware / software στο μέλλον. Έγινε επεξεργασία Μάϊος 15, 2017 από Stelios F. 12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aris Teidis Μάϊος 15, 2017 #2 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stelios F. Μάϊος 15, 2017 Author #3 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 4 minutes ago, Aris Teidis said: Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου! Περισσότερο καταγραφή σκέψεων 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoMaR Μάϊος 15, 2017 #4 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 να γινει unban o mad dog? Πολυ ωραια αναλυση Στελιο.Συμφωνω με τον Αρη. Παρολο που δεν εχω να πω κατι λογω ασχετοσυνης. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thazio Μάϊος 15, 2017 #5 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 Είμαι για τιμονιέρα... ( G27 ) Όποτε θέλετε μπορώ να μεταφέρω την αίσθηση ενός τιμονιού αγωνιστικού προσθιοκίνητου 106 mini GrA με 160Hp μαμα κρεμαγιέρα, πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση και άθλιο ελαστικό. Το abarth είναι αρκετά κοντά έχει όμως και κάποια πολύ περίεργα σημεία στην συμπεριφορά του που σίγουρα δεν οφείλονται στην διαφορετική γεωμετρία σε σχέση με το 106. Link to comment Share on other sites More sharing options...
liakjim Μάϊος 15, 2017 #6 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 Η αμήχανη στιγμή που κατανοείς την ασχετοσύνη σου και γκουγκλαρεις τί είναι jcw...Στέλιο θα ήθελα τις ρυθμίσεις στο json γιατί η G27 δεινοπαθει από το rattle και τα effects. Σίγουρα πιο ενδιαφέρον ως ffb αλλά για μένα πολύ φλύαρο ακόμα και στην αδύναμη G27.Χαίρομαι που δεν είμαι ελέφαντας όταν λέω ότι δεν νιώθω τί γίνεται πίσω στο rf2. Εκεί θυμίζει σαν assetto με enhanced understeer on . ΥΓ. Ελπίζω να βρεις μια καθημερινή να σου έρθω. Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας TapatalkΕπίσης αν ανέβεις πεζοδρόμιο με 40 , τα έσπασες όλα. Μήπως εννοείς 4?Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stelios F. Μάϊος 15, 2017 Author #7 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 2 hours ago, liakjim said: Επίσης αν ανέβεις πεζοδρόμιο με 40 , τα έσπασες όλα. Μήπως εννοείς 4? Χαμηλό πεζοδρόμιο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spyder Μάϊος 15, 2017 #8 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 Και το rF2 βγάζει το FFB απο τις αναρτήσεις και το steering column και απ'τα λάστιχα που τρώνε πολύ cpu τρέχοντας στα 2.4Ghz. Σκληραίνεις τη μπροστινή αντιστρεπτική και αμέσως βαραίνει το τιμόνι όπως και με το caster ανεβάζοντας το. Το caster είναι απαραίτητη ρύθμιση, γιατί δεν το έχουν τα άλλα sim; Και για μένα στο AC τα μισά αμάξια είναι μαύρο χάλι. Τα ψηλά kerb τα αποφεύγουν και στη πραγματικότητα αυτό θέλει να σου πεί το rF2. Συγκρίνοντας με αληθινό αμάξι τα physics του rF2 τα βρίσκω πιο σωστά. Οταν προσπαθούν στο FFB να δώσουν τις πραγματικές δυνάμεις δηλ. 1:1 με πραγματικό αμάξι που μόνο σε ένα DD γίνεται, αλλιώς θα έχεις canned effects γι'αυτό το δυνατό τιμόνι στο rF2 σε G27. Αυτό το κατάλαβα απ'το Megane που τρέχαμε στο πρωτάθλημα που είχα τότε G27, μετά με το DD το FFB ήθελε ανέβασμα και όχι κατέβασμα που το Megane είχε δυνατό FFB με G27. Το AC έχει εξελιχθεί πάνω σε G27, τώρα ένας dev πήρε DD, ίσως δούμε βελτίωση στο FFB. Ολα τα sim είναι θέμα συνήθειας και εγκεφαλικής προσαρμογής, σε όλα προσαρμώζομαι εύκολα εκτός απ'το AC όπου πρέπει να αφιερώσω το διπλό και τριπλό χρόνο και αυτό το έχω απο τότε που άρχησα το AC. Το πρόβλημα μου είναι πως δεν αισθάνομαι τα ελαστικά στο τιμόνι ακόμα και στο DD. O akosmas έχει κάνει εδώ μια σύγκριση AC vs rF2 που συμφωνώ απολύτως. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stelios F. Μάϊος 15, 2017 Author #9 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 Αν δω πως το thread πάει για τα κλασικά "someone is wrong @ the internet" θα ζητήσω να κλειδωθεί. Την γνώμη μου έγραψα, δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν για τίποτα. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolves Μάϊος 15, 2017 #10 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 πριν 13 λεπτά, το μέλος Stelios F. έγραψε: Αν δω πως το thread πάει για τα κλασικά "someone is wrong @ the internet" θα ζητήσω να κλειδωθεί. Την γνώμη μου έγραψα, δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν για τίποτα. Και οι αλλοι τη γνωμη τους γραφουν ρε Στελιο. Ελεος ναουμ.... Ενδιαφερον το κειμενο σου, και μπραβο σου που καθησες και το εγραψες, αλλα δε σημαινει οτι συμφωνουν ολοι με την αποψη σου και την εμπειρια που αποκομισες. Λογικο ειναι να υπαρξει και αντιλογος. Αν ειναι σε πολιτισμενο επιπεδο (που ειναι μεχρι στιγμης) ειναι δεκτος. Στον πρωτο αντιλογο, κλειδωμα? Ημαρτον που λεει και ο Γεωργιου.......... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stelios F. Μάϊος 15, 2017 Author #11 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 No comment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoMaR Μάϊος 15, 2017 #12 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 Οτι λεει η Kunos.Αυτη ειναι η αληθεια 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stelios F. Μάϊος 15, 2017 Author #13 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 (edited) Επειδή ίσως κάποιοι δεν το νιώσανε, το post μου λέει "ΑΝ ΔΩ ΠΩΣ ΤΟ THREAD....AN" Αλλά πρέπει να το κάνουμε λιανά μάλλον, να το μασάμε πρώτα, like baby food Έγινε επεξεργασία Μάϊος 15, 2017 από Stelios F. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolves Μάϊος 15, 2017 #14 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 πριν 23 λεπτά, το μέλος Stelios F. έγραψε: Αλλά πρέπει να το κάνουμε λιανά μάλλον, να το μασάμε πρώτα, like baby food Link to comment Share on other sites More sharing options...
liakjim Μάϊος 15, 2017 #15 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 Σε τελική ανάλυση, ο καθένας από εμάς διαλέγει αυτό που καταφέρνει να ξεγελάσει τον εγκέφαλό του καλύτερα. Η άποψη του Στέλιου είναι σημαντικής βαρύτητας αφενός γιατί έχει τον εξοπλισμό, αφετέρου την πραγματική εμπειρία. Θα προτιμούσα κάποιον με ακόμα μεγαλύτερη και ίσως αγωνιστική.Στέλιο για το AMS τι λες?Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oxide Burnedbrain Μάϊος 15, 2017 #16 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 Εγώ είμαι απο τα άτομα που θέλουν να συνδέσουν το τιμόνι,να πατήσουν 2-3 κλικς και να είναι όλα έτοιμα. Να χρειαστούν ελάχιστες αλλαγές για τις εκάστοτε προτιμήσεις του καθένα και thats it thats all. Ξεκίνησα το simracing δοκιμάζοντας το demo του lfs το οποίο μου άρεσε πάρα πολύ αφού προηγούμενη εμπειρία με sims+τιμονιέρα δεν είχα. Μετά στα καπάκια δοκιμάζω το nkprο και έμεινα μαλάκας. Instantbuy και πόρωση! Ταυτόχρονα δοκίμασα και iracing-rfactor γιατί διάβαζα καλά λόγια. Μη τα πολυλογώ,άλλωστε τα έχω ξαναπεί στο παρελθόν. Περιμένοντας το Assetto Corsa,είχα αγοράσει το rfactor2 στη beta του και εκεί που ήμουν σε φάση "Ποοο,τι features θα δω,τι αλλαγές καιρού real time,τι μοντέλο ελαστικών κτλ κτλ" έκατσα έπαιξα λίγο και μετά έκλαιγα τα 30κατι ευρώ που είχα δώσει γιαυτή τη μπούρδα. 100 ρυθμίσεις για να το φέρω στα γούστα μου και δε τα κατάφερα. Για τα γραφικά κτλ δε θα αναφερθώ γιατί δεν είναι του θέματος. Βασικά σταματάω εδώ γιατί έχω τόσα στο μυαλό μου που θα σας κουράσω,θα γράψω μόνο ένα παράπονο. Θα ήθελα να ήξερα γιατί ο kunos δε κράτησε το ίδιο ffb με το nkpro,γιατί στη πορεία το χάλασε?Θα ήθελα να τον ρωτήσω κάποια στιγμή αν και πιστεύω ότι κάποιος το έχει κάνει και βαριέμαι να το ψάξω. Τα πράγματα ήταν απλά,εβαζες τιμόνι,ακολουθούσες έναν οδηγό και σε 1 λεπτό είχες το καλύτερο ffb. Τώρα πάλι εύκολο είναι αλλά δε μου αφήνει ωραία αίσθηση και ούτε για πλάκα δε θα κάτσω να πειράζω γραμμές σε αρχεία για να αλλάξω κάτι. Εδώ το προγραμματάκι του Άκη έβαλα μετά απο κάτι μήνες και πολύ ήταν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoMaR Μάϊος 15, 2017 #17 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 παιξτε NFS ρε Link to comment Share on other sites More sharing options...
uhu Μάϊος 15, 2017 #18 Κοινοποίηση Μάϊος 15, 2017 Λιγα για το nfs. Mustang και άγιος ο θεός. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dimitris Pappas Μάϊος 19, 2017 #19 Κοινοποίηση Μάϊος 19, 2017 Καποιοι ειναι μονιμα σε VR.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
liakjim Μάϊος 23, 2017 #20 Κοινοποίηση Μάϊος 23, 2017 Ευχαριστώ τον @Aris Teidis που με ανέχτηκε για σχεδόν 4 ώρες στη μάταια προσπάθειά μου να τιθασεύσω την OSW . Εντυπώσεις από αύριο! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now