Jump to content



Supercars & Dreamcars Thread


gbak

Recommended Posts

Μαλλον θα σας ξενερωσω με το επομενο αμαξακι....μιας και δεν ειναι το ταχυτερο..δεν ειναι το "ugly-est" ..και δεν ανηκει σε ιαπωνικο-γερμανικο "σταυλο"

Τη θεωρω σαν το πιο καλλιγραμο αμαξακι που εχω δει..

(δεν πρεπει να το πηρε το ματι μου σε καποια προηγουμενη σελις...αν υπηρχε...επαναληψη)

gallery.cityauto.gr?id=452&t=2&eid=2343

gallery.cityauto.gr?id=452&t=2&eid=2345

Aν ειχα (αρκετα) καμποσα λεφτα για σπορ αμαξι ..θα προτιμουσα lotus exige ακομα και αν μπορουσα να παρω αμαξι διπλασιας αξιας...

Link to comment
Share on other sites

To 10άρι είναι ανώμαλο (με την καλή έννοια) και φημολογείται οτι θα είναι το πιο γρήγορο απο όλα τα Evo, εκτός του Tommi Makkinen, το οποίο είναι κατ 'εμε και το πιο όμορφο/άγριο/πολεμικό Evo EVER...

Evo X

2007-Mitsubishi-Prototype-X-Side-Angle-1024x768.jpg

Οι εκδόσεις του:

RS - revised 5-speed, aluminium roof, gauge pack, minimal interior, LSD and a titanium-magnesium turbine, left-hand drive option available

GT - revised 5-speed, this is basically the RS mechanically, but with some of the GSR's features (mainly interior pieces).

GSR - 6-speed, Bilstein monotube shocks, aluminium roof, gauge pack, SAYC (Super Active Yaw Control), and double-din radio (this is roughly equivalent to the USDM MR)

In the United Kingdom, the Evolution IX uses a different model scheme based on the cars horsepower. There were initially three models available: the FQ-300, FQ-320 and FQ-340 each with around 300, 320 and 340 bhp (254 kW) respectively. An FQ-360 model has subsequently been released as a successor to the Evolution VIII FQ-400. While the new FQ-360 produces less horsepower than its predecessor, it has more torque at 363 lb·ft (492 N·m) at 3200 rpm - 8 lb·ft (11 N·m) more than the FQ-400. All four models are designed to run on super unleaded petrol only.

FQ-300, 320, 340 - 6-speed, Bilstein monotube shocks, AYC (Active Yaw Control), super unleaded petrol only

FQ-360 - 6-speed, Bilstein monotube shocks, AYC (Active Yaw Control), Ralliart Sports Meter Kit, carbon front splitter, Speedline alloy wheels, super unleaded petrol only

All four models are available in the US. All models use the same 286 hp (213 kW) engine. All models use a front and rear Limited Slip Differential, and an Active Center Differential.

Standard - revised 5-speed, standard model

RS - revised 5-speed, aluminum roof, gauge pack, minimal interior

SE - Special Edition, aluminum roof/hood, and front fenders, split seven-spoke forged aluminum BBS wheels in "diamond black" finish, HID headlights with integrated fog lights, red-stitched Recaro seats

MR - 6-speed, Bilstein monotube shocks, split seven-spoke forged aluminum BBS wheels, aluminum roof, hood, and front fenders, gauge pack, HID headlights with integrated fog lights, vortex generator, and custom MR badging.

Επίσης, τα αρχικά FQ φημολογείται οτι σημαίνουν "F-u-cking Quick"

Γι αυτο τους πάω τους σχιστομάτηδες. Παρ 'ολο που το Evo Χ, σαν κόνσεπτ μπορεί και να τους βάλει μέσα, δεν μάσανε και ριχνουν πολύ χρημα σε R&D... Τα δε διαφορικά του είναι εργο τέχνης, για κάποιον που έχει μια ιδέα, παρτε και δυο διαγράμματα... Γλυπτά εν κινήσει λέμε.

S_AWC_L.jpg5_AYC_L.jpg

Πράγματα που παρατηρούμε και μας τρέχουν τα σάλια...

α) To carbon driveshaft

β) Το θηριώδες σασμάν το οποίο κρύβει μέσα του όχι μονο το εμπρόσθιο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό αλλα και το μπλοκέ αυτού.

γ) Κατανεμητής ροπής σε ΚΑΘΕ τροχό ξεχωριστά.

δ) Το απίστευτης περιπλοκότητας πίσω ενεργό διαφορικό που με τόσα γρανάζια θυμίζει σασμάν!

Link to comment
Share on other sites

^^ακόμα skyline το λένε..

όλα τα skyline skyline λέγονται. τα GT-R,GT-B,R32,R34 klp που βλέπεις είναι απλά διαφορετικές εκδόσεις το όνομα του μοντέλου παραμένει ίδιο όμως.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline_GT-R

Link to comment
Share on other sites

Η αλήθεια είναι οτι το νεό δέν λέγεται Skyline δυστυχώς, αν και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα...

[edit] Replacement

Main article: Nissan GT-R

Following the end of R34 production in 2002, Nissan announced their plans to separate the GT-R model from the Skyline name, creating an entirely new vehicle although it would remain on the same platform as the Skyline. This new car, now known simply as the Nissan GT-R, debuted in 2007 in Tokyo. It will be the first GT-R available worldwide, entering the North American market for the first time.

Although based on the FM platform used by the V36 generation Skyline, the GT-R uses an evolved Premium Midship (PM) platform. The car retains its heritage by using the chassis code CBA-R35, or simply R35.

Link to comment
Share on other sites

Ε και αυτές τουρμπίνες ειναι και τα μυαλά στις φτερωτές...

Εχω καβάτζα μια τέτοια απο τη Νισσανάρα, τι λες, την χώνουμε στη βανκελίστρα σου να δεις για ποτε γίνονται τα άλογα στραγάλια και η βενζίνη νερό :hehe:

http://www.bings.ca/files/GT2871R.JPG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.