Jump to content


Anti-Aliasing // Anisotropic


NikMark

Recommended Posts

Παίδες, θα μπορούσε σας παρακαλώ, κάποιος, να μου εξηγούσε τι επακριβώς σημαίνουν, αυτοί οι δυο όροι; Ιδίως με κάποιες συγκριτικές εικόνες θα ήταν προτιμότερο!

Βασικά, το Anti-Αliasing ξέρω, μπορώ να διακρίνω ξεκάθαρα τι είναι και τι κάνει, αλλά, τα έβαλα και τα δυο μαζί ούτως ώστε και κάποιος άλλος αν θα ήθελε να μάθει, να τα βρει εύκολα. Συνεπώς, το anisotropic, δεν έχω καταλάβει καθόλου, καθώς δεν διακρίνω ουσιαστικές διαφορές καθότι αρχάριος. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Link to comment
Share on other sites

To antialiasing μειώνει τα "δοντάκια". Δες την εικονα εδώ (δεξιά έχει anialiasing - κλίκαρε να τη δεις σε 1:1 γιατί την κάνει resize το forum):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Anti-aliased-diamonds.png

και το άρθρό εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-aliasing

Πρόκειται γενικά για πολύ "βαριά" δουλειά που αν γίνει σε μεγάλο βαθμό γονατίζει οποιαδήποτε κάρτα. Το πρώτο πράγμα που κόβεις ή χαμηλώνεις για να τρέχουν τα βαριά games καλύτερα.

Το anisotropic filtering είναι αυτό που βλέπεις στην επόμενη εικόνα (δεξιά):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c0/Anisotropic_compare.png

και περιγράφεται αναλυτικότερα εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Anisotropic_filtering

Γενικά δημιουργεί κάλυτερη εικόνα καθώς τα textures προσαρμόζονται καλύτερα στην γεωμετρία της εικόνας. Δεν είναι τόσο "βαρύ" όπως το προηγούμενο και σε ανοιχτά games κάνει διαφορά στην ποιότητα της εικόνας.

Αν έχεις ATI κάρτα, στις ρυθμίσιες των drivers έχει μια εικόνα preview και φαίνεται τι ακριβώς γίνετε.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ξεκάθαρο! Σ'ευχαριστώ πολύ φίλε, αυτό περίμενα. Δεν έχω όμως Ati. Όσο για τη βαρύτητα των δυο, το έχω καταλάβει ότι γονατίζει κατά κάποιο τρόπο με το antialiasing αλλά δόξα το θεό, η 7950 μου με έβγαλε ασπροπρόσωπο. Ακόμη σήκωνει άνετα σχεδόν βάρη ( δεν μιλάω για το Crysis φυσικά που όμως το εγκατέστησα, έτσι στο φτερό το απεγκατέστησα )!

Link to comment
Share on other sites

Βασικά, για να καταλάβεις καλύτερα γιατί είναι τόσο βαρύ το antialiasing, αρκεί να σκεφτείς οτι με την επιλογή κλειστή, η κάρτα γραφικών επεξεργάζεται τα δεδομένα στην ανάλυση της οθόνης μια φορά πριν τα δείξει στην οθόνη, ενώ όταν είναι ανοιχτή τα επεξεργάζεται σε ανάλυση τόσο μεγαλύτερη απο αυτή της οθόνης όσο έχεις επιλέξει (2χ, 4χ κλπ) και μετά τα ξανακατεβάζει στη σωστή ανάλυση πριν τα απεικονίσει. Και αυτό 30,40,60,... φορές το δευτερόλεπτο (ανάλογα τα fps)

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω geogeoland είναι λίγο πιο έξυπνοι οι αλγόριθμοι antialiasing. Δεν το κάνουν στα τυφλά σε όλη την επιφάνεια της εικόνας αλλά μόνο στις ακμές.

Αυτο που λες με την μεγαλύτερη ανάλυση έχω την εντύπωση ότι λέγετε κάπως αλλιώς και έχει να κάνει με επίτευξη απεικόνισης υψηλού επιπέδου για 3D αντικέιμενα χαμηλής πολυπλοκότητας. Δηλαδή, φτιάχνουμε μοντέλα με πολλά πολύγωνα στο development του παιχνιδιού, τους βάζουμε και textures υψηλής ανάλυσης, και χρησιμοποιούμε το αποτέλεσμα μέσα στο τελικό game ως texture σε 3D αντικείμενα χαμηλού αριθμού πολυγώνων. Έτσι το game είναι πιο καλό στο μάτι χωρίς όμως να επιβαρύνει τον 3D κόσμο με πολλά πολύγωνα.

edit: τελικά αυτό που λες λέγεται supersampling και είναι μια τεχνική antiliasing.

http://en.wikipedia.org/wiki/Supersampling

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.