Jump to content



Vsync - Περί τίνος πρόκειται;


NikMark

Recommended Posts

Καλησπέρα παίδες. Εφόσον μου λύσατε ταχίστως μια απορία ( και σας ευχαριστώ ), προχωρώ ακάθεκτος.

Το λοιπόν [...] Τον όρο Vsync τον συναντώ πολλές φορές στα μηνύματα σας, αλλά, επειδή μένω με την απορία και συνήθως το προσπερνάω, θα μπορούσατε εν τέλει να με διαφωτίσετε περί τίνος πρόκειται; Το σίγουρο είναι ότι το βλέπω στα παιχνίδια, αλλά, On ή oFF δεν μπορώ επακριβώς να καταλάβω ποιός ο σκοπός του και παράλληλα με τα λεγόμενά σας, θαρρώ πως είναι κάτι σημαντικό [...]

Link to comment
Share on other sites

Είναι το Vertical Sync, Vertical Synchronization ή θα το δεις και κάθετος συγχρονισμός κλπ στα Ελληνικά.

Φαντάσου ότι βλέποντας το παιχνίδι βλέπεις κάποιες οριζόντιες "γραμμές" σαν να μην προλαβαίνει η μία frame να φύγει πριν έρθει η άλλη. Κάνει αυτό που λέμε σπασίματα ;)

Συνήθως είναι θέμα της σχέσης οθόνης/κάρτας γραφικών.

Όταν βλέπεις τέτοιο φαινόμενο, το ενεργοποιείς και με μία θυσία των επιδόσεων το αποκλείει καθώς πέφτουν τα FPS έτσι ώστε να προλαβαίνει η οθόνη να δείξει αυτό που στέλνει η κάρτα χωρίς καθυστέρηση και σπασίματα.

Αν δεν κατάλαβες εδώ είμαστε :)

Link to comment
Share on other sites

Κατάλαβα τι εννοείς και σ'ευχαριστώ πολύ! Δε χρειάστηκε ποτέ να το ενεργοποιήσω καθώς δεν έχω αντιληφθεί ποτέ τέτοιο φαινόμενο. Περιέργο είναι; Όλοι κάποτε το χρειαστήκατε; Ίσως φαίνεται αστεία/χαζή ερώτηση αλλά θέλω να σιγουρευτώ ότι το κατανόησα πλήρως!

Θέλω να πω πως είναι 100% αντιληπτό εφόσον συμβεί, έτσι; Ή μήπως συμβαίνει κάποιες φορές σε τέτοια μορφή ούτως ώστε μόνο ένα έμπειρο μάτι θα το διέκρινε;

Link to comment
Share on other sites

Επίσης έχε υπόψη σου ότι το frame rate με v-sync on δεν θα ξεπεράσει τα Hz ανανέωσης (αν και στις tft δεν υφίσταται refresh με την παραδοσιακή έννοια που ίσχυε στις CRT αλλά δεν είναι της ώρας).

Για παράδειγμα αν έχεις refresh 60Ηz, τότε στο παιχνίδι δεν θα δεις παραπάνω από 60fps.

Link to comment
Share on other sites

Κι όμως η διαφορά από 40 π.χ σε 60 φαίνεται.

Αν εννοείς ότι από 55 σε 60 δεν υπάρχει οπτική διαφορά ναι συμφωνώ. Αν πάλι εννοείς ότι πάνω από 60 δεν έχει και πολύ νόημα πάλι συμφωνώ. Εξαρτάται όμως και από την ταχύτητα κίνησης.

Π.χ. αν ας πούμε γυρίσεις το point of view σου σε ενα F.P.S. αργά και έχεις 30fps θα φαίνεται αρκετά καλό. Αν το κάνεις γρήγορα τα 30fps δεν θα επαρκούν για να δεις την κίνηση και θα πηδήξει frames. Εν πάσει περιπτώσει κι εγώ με v-sync on παίζω... ;)

Link to comment
Share on other sites

Κι όμως η διαφορά από 40 π.χ σε 60 φαίνεται.

Αν εννοείς ότι από 55 σε 60 δεν υπάρχει οπτική διαφορά ναι συμφωνώ. Αν πάλι εννοείς ότι πάνω από 60 δεν έχει και πολύ νόημα πάλι συμφωνώ. Εξαρτάται όμως και από την ταχύτητα κίνησης.

Π.χ. αν ας πούμε γυρίσεις το point of view σου σε ενα F.P.S. αργά και έχεις 30fps θα φαίνεται αρκετά καλό. Αν το κάνεις γρήγορα τα 30fps δεν θα επαρκούν για να δεις την κίνηση και θα πηδήξει frames. Εν πάσει περιπτώσει κι εγώ με v-sync on παίζω... ;)

:victory::victory::victory::victory:

Link to comment
Share on other sites

Όχι απαραίτητα. Πχ στο CoD4 δεν μου χρειάστηκε, στο Mirror's Edge ναι.

εμενα μου χρειαστηκε.tearing και στο COD (4 , 5)

Grid also...

μονο σε Crysis θυμαμαι τα τελευταια χρονια να μην εχω βαλει vsync.

που και παλι τα 60 φρεημ ειναι ονειρο απιαστο στην αναλυση που παιζω:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Όχι απαραίτητα. Πχ στο CoD4 δεν μου χρειάστηκε, στο Mirror's Edge ναι.

χμ

μηπως ειναι σχετικο αυτο?

δηλαδη αν (λεμε τωρα) βγαζεις 120fps και εχεις refresh rate στα 60,ειναι αρκετα πιθανο να υπερκαλυπτεις τοσο το refresh rate που να μην χρειαζεται το vsync

εγω παντα το χω on.:mobile:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.