Jump to content



nVIDIA GeForce GTX 680 2GB Review @ 1080p


Recommended Posts

nVIDIA_GeForce_GTX_680_Featurette.png

Καλησπέρα!

Σε αυτό εδώ το σύντομο ( ελπίζω ) thread θα προσπαθήσω να σας δώσω μια "σούμα", μια ιδέα από το πλήρες review για όσους βιάζονται ( ή βαριούνται να διαβάζουνε κοντά 30 σελίδες :p ).

H κάρτα που θα δοκιμάσουμε τις επιδόσεις της και την συμπεριφορά της γενικότερα είναι μια αγορασμένη και όχι "διαλεγμένο δείγμα" nVIDIA GeForce GTX 680 2GB, η νέα μονοπύρηνη ναυαρχίδα της nVIDIA για το 2012 ( μιας και το μεγάλο chip της σειράς Kepler, η GTX 780 όπως φαίνεται στην καλύτερη θα μας έρθει μέσα Νοέμβρη/αρχές Δεκέμβρη, με πιθανότητες και για μετακίνηση στο 1ο τρίμηνο του 2013... ).

Στο θέμα μας λοιπόν πάλι, οι μετρήσεις που θα δούμε σήμερα αφορούνε αποκλειστικά την πιο συχνά χρησιμοποιούμενη ανάλυση την εποχή αυτή, δηλαδή τα 1080p aka Full HD aka 1920x1080 pixels.

Ας αρχίσουμε ρίχνοντας μια ματιά στην κάρτα και στις νέες δυνατότητες ( λειτουργίες ) που φέρνει παρέα με τους νέους drivers ( μερικές από αυτές τις δυνατότητες υποστηρίζονται και από παλιότερες κάρτες από τις σειρές GTX 5xx & GTX 4xx ):

GTX_680_Front.jpgGTX_680_Rear.jpg

GTX_680_Side.jpgGTX_680_IO.jpg

Τα παράξενα σημεία με αυτό το γκρί πράγμα που μοιάζει με πλαστελίνη ( γόμα για κάρβουνο είναι ) είναι εκεί που έχω παρέμβει στην κάρτα για τα extreme overclocking tests μιας και η nVIDIA στις GeForce GTX 6xx κάρτες δεν μας επιτρέπει να πειράξουμε την τάση ( Voltage ) του πυρήνα μέσω software ( αυτό ενδέχεται να αλλάξει με τις extreme εκδόσεις της κάρτας όπως με την eVGA Classified, την MSI Lightning, την Zotac AMP! Extreme, κλπ ).

Στο παρακάτω πινακάκι θα δούμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της GeForce GTX 680 καθώς και των προγενέστερων μονοπύρηνων ναυαρχίδων της nVIDIA:

nVIDIA_GeForce_GTX680_GTX580_GTX480_Specifications_Table.png

Πάμε στα νέα features τώρα:

nVIDIA_GeForce_GTX_680_4_Monitors.jpg

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! μπορούμε πλέον μόνο με 1 κάρτα από την σειρά GTX 6xx να τρέχουμε εώς και 4 οθόνες ταυτόχρονα σε σύγκριση με το maximum των σειρών GTX 4xx/GTX 5xx που ήταν... μόλις 2 οθόνες.

Πέραν από την λειτουργία επέκτασης ή κλωνοποίησης της επιφάνειας εργασίας ( extended desktop mode / cloned desktop ) μπορούμε φυσικά να τρέξουμε τα παιχνίδια μας σε nVIDIA Surround & nVIDIA 3D Surround mode με 3 οθόνες για το game μας ( το nVIDIA Surround είναι το αντίστοιχο AMD EyeFinity & EyeFinity 3D ) και 1 τέταρτη ( προαιρετικά φυσικά ) για να βλέπουμε το e-mail μας, να surfάρουμε στο internet, ή να βλέπουμε πως πάει το video encoding που κάνουμε στο background π.χ. ενώ ταυτόχρονα παίζουμε στις άλλες 3 οθόνες σε 2D ή 3D Surround το αγαπημένο μας game!

nVIDIA_GeForce_GTX_680_Adaptive_VSync.jpg

Το Adaptive VSync είναι μια εύκολη και καινοτόμος ιδέα που έρχεται να βοηθήσει στα παιχνίδια που δίχως VSync έχουμε image tearing ( σπασίματα στην εικόνα λόγο "ασυγχρονισμού" μεταξύ της κάρτας γραφικών και της οθόνης όταν έχουμε υψηλά fps ) και να βελτιώσει το gaming μας σε παιχνίδια που τα fps μας πέφτουνε συχνά κάτω από τα 60fps που lockάρει το VSync σε 60Hz οθόνη, όπου όταν τα fps μας πέφτουνε κάτω από το lock αυτόματα κλείνει το VSync για να έχουμε λιγότερο input lag και να παίρνουμε όσα fps μπορεί να δώσει η κάρτα μας αντί για τα 30fps στα οποία lockάρει το κλασικό VSync όποτε πέφτουμε έστω και 2 fps κάτω από τα 60 ( φυσικά όταν η κάρτα ξαναπιάσει τα 60fps to VSync ενεργοποιείται πάλι αυτόματα για να μην ξεπεράσουμε τα 60 και έχουμε πάλι image tearing ).

nVIDIA_TXAA.png

Το TXAA είναι μια νέα μέθοδος εξομάλυνσης γωνιών ( Anti-Aliasing, jaggies elimination ) η οποία έχει 2 ρυθμίσεις-modes, το TXAA 1 και TXAA 2.

Το TXAA 1 προσφέρει εφάμιλη εικόνα ( αν όχι καλύτερη ) από το 8xMSAA με το κόστος στις επιδόσεις που επιφέρει το 2xMSAA, ενώ το TXAA 2 προσφέρει ακόμα καλύτερη εικόνα, πιθανότατα καλύτερη και από το 16xMSAA με το κόστος στις επιδόσεις που επιφέρει το 4xMSAA!

Δυστυχώς το TXAA πρέπει να υποστηρίζεται από το εκάστοτε game, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε την άφιξη του Crysis 3 ή του Unreal Tournament 4 ή κάποιου game που θα χρησιμοποιεί την Unreal Engine 4, ή το update του Eve Online που δεσμεύτηκαν οι προγραμματιστές του ότι θα φέρει υποστήριξη TXAA!

Ας δούμε τώρα μια πως τα πάει η νέα κάρτα από άποψης θορύβου και θερμοκρασιών παίζοντας το BattleField 3 σε θερμοκρασία δωματίου 20C:

bf3tempsdnum5.jpg

Η nVIDIA σχεδίασε και ρύθμισε την κάρτα και το cooler της δίνοντας έμφαση περισσότερο στον θόρυβο παρά τις επιδόσεις στον τομέα των θερμοκρασιών.

Η GeForce GTX 680 είναι με διαφορά η πιο ήσυχη high-end μονοπύρηνη ( και γενικότερα, αφού όλες οι 2πύρηνες κάρτες ήταν πιο θορυβώδης από αυτή ) που έχει βγεί τα τελευταία 6-7 χρόνια!

Και το cooler είναι αρκετά καλό, οπότε αν θελήσετε να ρίξετε τις θερμοκρασίες δεν έχετε παρά να ανεβάσετε τις στροφές του Fan από το Afterburner ή το eVGA Precision X και να ρίξετε τις θερμοκρασίες, δίχως μάλιστα να ανεβάσετε σημαντικά τις στροφές του fan και τον εκπεμπόμενο θόρυβο.

Όσον αφορά το overclocking με την μαμά ψύκτρα, ο μέσος όρος των καρτών φαίνεται να πηγαίνει γύρω στα 1254MHz ( +/- 26MHz ), με τις πιο "σκάρτες" κάρτες ( να είσαι πολύ γκαντέμης δηλαδή, κάτι σαν εμένα :D ) να πηγαίνουνε 1202-1215MHz με τα πάντα μαμίσια, το fan μαμά στο auto, μόνο ανεβάζοντας από το MSI Afterburner ή το eVGA Precision X ή το Asus GPU Tweak το GPU Core Clock Offset για να πάει στα 1202-1215MHz ο πυρήνας.

Στο θέμα των μνημών, οι περισσότερες κάρτες πιάνουνε τα GDDR5-6900, ο μέσος όρος είναι κάπου στα GDDR5-7000 ενώ οι τυχεροί παίζουνε GDDR5-7150 με GDDR5-7250.

Ήρθε η ώρα τώρα να δούμε τις επιδόσεις της GeForce GTX 680 σε μαμά ρολόγια αλλά και ελαφρώς overclocked ( 1202MHz ) σε σύγκριση με την GeForce GTX 580 ( τα νούμερα αυτά δεν είναι απευθείας συγκρίσιμα με τις AMD Radeon HD γιατί γίνεται χρήση λειτουργιών των drivers της nVIDIA που ανεβάζουνε την ποιότητα εικόνας, προσθέτουνε εφέ στα παιχνίδια ( Ambient Occlusion κυρίως για ρεαλιστικότερο φωτορεαλισμό και σκιάσεις ), και ταυτόχρονα φυσικά, ότι ανεβάζει την ποιότητα εικόνας ρίχνει τις επιδόσεις, είτε λίγο είτε πολύ, στην περίπτωση του Ambient Occlusion στα περισσότερα games ρίχνει αρκετά τις επιδόσεις )

bf3fpshnec1.jpg

dirt3yfehc.jpg

crysis28rext.jpg

stalkerq2dms.jpg

farcry2iif1i.jpg

Στο παρακάτω chart μπορείτε να δείτε πως επηρρεάζει τις επιδόσεις η επιλογή Ambient Occlusion στο nVIDIA Control Panel.

Το μαμά "Off" ( εικόνα και εφέ ίδια με την AMD Radeon HD ) δίνει τις καλύτερες επιδόσεις φυσικά, ενώ με το Ambient Occlusion στο "Performance" ( ισορροπημένη εφαρμογή του εφέ για διατήρηση επιδόσεων ) και φυσικά στο τέζα "Quality":

fc2aoyocsa.jpg

Ας δούμε μια αν το overclocking στον Core i7-2600K βοηθάει να πάρουμε περισσότερα fps από την κάρτα γραφικών:

bf3cpubrukv.jpg

avp3cpu8v7d7.jpg

Για περισσότερα games, τα benchmarks της σειράς 3D Mark, το Unigine Heaven, το AquaMark 3, αποτελέσματα με την κάρτα overclocked στα 1306MHz, μια επεξήγηση και δοκιμή της επείριας των επιλογών στο Control Panel της nVIDIA όσων αφορά την εικόνα και τις επιδόσεις, και διάφορα άλλα test, μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες review στο παρακάτω link:

nVIDIA GeForce GTX 680 Review - 1080p @ BenchZone.com

Link to comment
Share on other sites

Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε και μία μέτρηση σε encoding με Cuda, καθώς ο kepler αν θυμάμαι καλά υποτίθεται ότι έχει πολλούς παραπάνω πυρήνες από την προηγούμενη γενιά. Άραγε αυτή η διαφορά, φαίνεται και στο encoding με CUDA ; Όπως και να χει, ευχαριστούμε για το review man.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα παίδες,

Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια κατ' αρχάς.

Προσπαθώ όσο γίνεται να καλύψω όσο το δυνατό περισσότερα θέματα όσον αφορά το κάθε προϊόν, έτσι και με την GTX 680 φυσικά.

@Dr.Paneas:

Παναγιώτη, έχω κάνει μερικά GPGPU tests ( θα μπούνε σε χωριστό άρθρο μάλλον, γιατί δεν λέει να τα προσθέσω τώρα στο υπάρχον review, ούτε πολυ-κολλάνε στα επόμενα μέρη ( 2560x1600 review, 2560x1440 review, 5760x1080 review ).

Για το CUDA Encoding έχω κάποιο θεματάκι αυτή την στιγμή με τα διάφορα προγράμματα, και δεν ξεκινάει ο encoder.

( Μάλλον είναι οι beta drivers για το CUDA 5.0 support που τρέχω τώρα, μόλις τελειώσω τα CPU Scaling tests με τον Ivy θα γυρίσω σε προηγούμενο driver να δω αν παίζουνε τα προγράμματα και να τα τρέξω σε διάφορα settings & modes )

Αυτό που θα έχει πιο ενδιαφέρον πιστεύω κατ' εμέ είναι το Hardware H.264 encoder που έχουνε οι GTX 6xx που έχει καλύτερη εικόνα ( από ότι φαίνεται ισάξια με αυτό των x86 CPU encodes με H.264/x264 ) και πολύ λιγότερα restrictions όσον αφορά τις ρυθμίσεις του codec.

Περιμένω μέσα στον μήνα που μας έρχεται beta έκδοση του Mainconcept Reference για το support του.

Για να δούμε τι θα δούμε, είμαι πολύ περίεργος.

Πρός το παρών το χαζο-πρόγραμμα της Cyberlink ( MediaEspresso 6.5 beta ) είναι γτπ και πολύ περιοριστικό όχι μόνο στα settings, αλλά και στα input files ( MPEG-2 input π.χ. δεν δουλεύει το Hardware decode/encode και το τρέχει σε CUDA ή CPU ).

Link to comment
Share on other sites

Δες αυτό

για να καταλάβεις τι λέω. Το Premiere χρησιμοποιείται κατά κόρων για επαγγελματικό μοντάζ και έχει τρομερή διαφορά στο encoding. Κάτι τέτοιο είχα στο νου μου, έχετε το στα υπόψην ;)

υπάρχουν διάφορα βιντεάκια για να κάνεις unlock οποιαδήποτε nvidia στο Adobe Premiere ώστε να παίξει σαν να ήταν στην κανονική official support list. Είναι πανεύκολο, ένα txt πειράζεις ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.