Jump to content



Official "Πανεπιστήμιο & Τριτοβάθμια Εκπαίδευση" thread (UniLab)


hayabusa

Recommended Posts

Αν πιστεύεις ότι σε μια σχολη/πανεπιστήμιο δεν γίνεσαι παραγωγικος συγκριτικά με μια δουλειά σε καφετέρια, τότε ναι η μόνη διαφορά είναι τα ψίχουλα που σου δίνουν.

Τι ακριβώς παράγεις για το πανεπιστήμιο (από το οποίο το πανεπιστήμιο εχει όφελος) με εξαίρεση την διπλωματική σου που ίσως έχει όφελος?

EDIT:

Και αφού σου αρέσει η αλήθεια των αριθμών, θέλω να μου προσδιορίσεις πόσα ευρώ είναι αυτό το οικονομικό (ή και άλλο) όφελος του πανεπιστημίου, καθώς και τι χασούρα έχει το πανεπιστήμιο αν δεχτούν κάτι τέτοιο. (Για 2 χρόνια να είμαι ανενεργός και να επιστρέψω μετά)

Έγινε επεξεργασία από Myralis
Link to comment
Share on other sites

Στη μια περίπτωση είσαι σε έναν χώρο για να εξελιχθείς πνευματικά και να έχεις μελλοντικά (δεν το πάω πολύ μακριά. Μετά από 2-3 χρονια) πολλαπλάσιο potential απόδοσης έργου (συγκριτικά με μια απλή δουλειά της καφετεριας)

Στην άλλη περίπτωση, πληρώνεσαι μεν ψίχουλα. Αλλά και αμισθος (για να βγάλουμε το αντε-επιχειρημα των εσοδων) να ήσουν, γιατί ο εργοδότης να σου εξασφαλίσει την θέση μετά από δύο χρόνια? Ακόμα και αν οι εξωγενείς συνθήκες παραμείνουν ίδιες, γιατί να μην πάρει κάποιον καλύτερο in the meanwhile αλλά να κρατήσει εμένα που μου ταβλωσε για 2 χρόνια (ούτε καν 6 μήνες έτσι?) να αφιερώσω τον χρόνο και τον κόπο μου αλλού?

Είτε μιλάμε για μια χαμαλοδουλεια, είτε για εξοικείωση με ανωτερο/ανώτατο ακαδημαϊκό επίπεδο, θεωρώ ότι το point μου είναι αρκετά valid.

Δεν συζητάμε για μάξιμουμ ένα ακαδημαϊκό semester, αλλά για ΔΥΟ φακιν χρόνια!

Για το άλλο που λες. Το πανεπιστήμιο μπορεί να σου δώσει ένα "break studies" για το διάστημα που παυεις να είσαι φοιτητής. Απαραίτητη προϋπόθεση να λειτουργεί το pause-resume και όχι να ψάχνουν τους φακέλους στο 38το μπουντρούμι του υπόγειου. Debatable είναι επίσης το αν μετά από πχ 7 χρόνια έχει νόημα κατι τέτοιο αλλά για το διάστημα που μιλάμε, δεν βλέπω λόγο να μην λειτουργεί έτσι. Αν βέβαια, η επιλογη "resume studies" γίνεται με την ταχύτητα ενός σαλιγκαριου, το concept που στηρίζω είναι φαση "χ3σ3 ψ1λ@ και αγναντευε"

Link to comment
Share on other sites

Αν εγώ πάω στη δουλειά μου και τους πω "ξέρετε, για 2 χρόνια θέλω να κάνω κάτι άλλο αλλά μην με διαγράψετε για να κρατήσω τη θέση μου μετά από τόσο καιρο", τι λες να μου απαντήσουν?

Lolwut? Τι σχέση έχει η δουλειά με τη φοιτητική ιδιότητα που στη χώρα μας κάποιος κερδίζει μέσα από τις εξετάσεις των πανελληνίων; Ο άλλος πιο πάνω συγκρίνει το πρόστιμο στο φοροφυγά με μια διαγραφή από σχολή. Ό,τι να ναι.

Αν είναι να εξαντλήσουμε την αυστηρότητά μας, τότε να μην έχουμε απογευματινά-νυκτερινά σχολεία, ανοιχτό πανεπιστήμιο, προγράμματα επιμόρφωσης για μεσήλικες, οι πανελλήνιες να είναι η τελευταία επαφή κάποιου με την εκπαίδευση και γενικά να θάψουμε το concept της "δια βίου μάθησης" (ονομάσανε και το υπουργείο έτσι τρομάρα τους).

Link to comment
Share on other sites

Που είναι οι αριθμοί που σου ζήτησα?

Στη μια περίπτωση είσαι σε έναν χώρο για να εξελιχθείς πνευματικά και να έχεις μελλοντικά (δεν το πάω πολύ μακριά. Μετά από 2-3 χρονια) πολλαπλάσιο potential απόδοσης έργου (συγκριτικά με μια απλή δουλειά της καφετεριας)

Ναι ωραία, τι σχέση έχει αυτό που λες με αυτό που σε ρώτησα? ΚΑΜΙΑ!

Στην άλλη περίπτωση, πληρώνεσαι μεν ψίχουλα. Αλλά και αμισθος (για να βγάλουμε το αντε-επιχειρημα των εσοδων) να ήσουν, γιατί ο εργοδότης να σου εξασφαλίσει την θέση μετά από δύο χρόνια? Ακόμα και αν οι εξωγενείς συνθήκες παραμείνουν ίδιες, γιατί να μην πάρει κάποιον καλύτερο in the meanwhile αλλά να κρατήσει εμένα που μου ταβλωσε για 2 χρόνια (ούτε καν 6 μήνες έτσι?) να αφιερώσω τον χρόνο και τον κόπο μου αλλού?

Απαντάς σωστά, σε μία ερώτηση που εσύ έβαλες, αλλά δεν μου εξήγησες τι σχέση έχει η εργασία με την σχολή!

Είτε μιλάμε για μια χαμαλοδουλεια, είτε για εξοικείωση με ανωτερο/ανώτατο ακαδημαϊκό επίπεδο, θεωρώ ότι το point μου είναι αρκετά valid.

Ποιο point? Ο εργοδότης σε προσλαμβάνει και σε πληρώνει για να έχει και ο ίδιος άμεσα έσοδα. Δεν επενδύει πάνω σου μακροπρόθεσμα. Αν του πεις "ώπα στάκα για 2 χρόνια" χάνει τα χρήματα που έχει επενδύσει πάνω σου.

Το Πανεπιστήμιο δεν σε προσλαμβάνει, δεν σε πληρώνει, δεν περιμένει να έχει από εσένα άμεσα έσοδα και επενδύει πάνω σου μακροπρόθεσμα. Αν του πεις "ώπα στάκα για 2 χρόνια" δεν χάνει τίποτα!

Link to comment
Share on other sites

Lolwut? Τι σχέση έχει η δουλειά με τη φοιτητική ιδιότητα που στη χώρα μας κάποιος κερδίζει μέσα από τις εξετάσεις των πανελληνίων;

Αναφέρεσαι στη φοιτητική ιδιότητα που την κερδίζει κάποιος από συγκεκριμένου τύπου πανεπιστήμιο. Φαντάζομαι σε αλλού τύπου, η διαδικασία ένταξης μπορεί να διαφέρει.

Γιατί στη τελική οι εξετάσεις πανελληνίων είναι για να ενταχθεί κάποιος κάπου. Το αν θα υπάρχουν μόνο πανελλήνιες ή ένα μείγμα διαφορετικων κριτηρίων, προσωπικά πιστεύω ότι (από μόνο του) είναι ανεξάρτητο κριτηριο για το αν οι σπουδές έχουν κάποιο επίπεδο ποιότητας.

Εσύ btw αν θυμάμαι καλά είχες πει πολύ εμέσα ότι υπάρχουν "κακά κρυφά μυστικα" αλλά απέφυγες να δώσεις συγκεκριμενα παραδείγματα. εφόσον δεν στηρίζεις αυτό που λες, να μου επιτρέψεις κι εμένα να θεωρώ ότι μια μερίδα φοιτητών έχουν απώτερο σκοπό να τραβολογανε τις σπουδές για να αποφύγουν τον στρατό (ή άλλου είδους υποχρεώσεις).

Πρώτου μου αρχίσεις τα lolwut πάλι, το παραπάνω μου το είπε παλικάρι Έλληνας που βρέθηκε Λονδίνο για να βρει εργασία και φαινόταν σίγουρος για το τι γίνεται "εκ των εσω" στα ΤΕΙ. Εγώ από την άλλη, το πιο extreme που έχω φανταστεί είναι για να ενισχύουν τις πολιτικές επιρροές (από όλες τις συνιστώσες, μα διακρίσεις δεν κανω)

καταλαβαίνω την περίπτωση "σιγά μωρέ δεν έγινε και τιποτα" αλλά λίγο ανοχή εδώ, λίγο ανοχή εκεί, λίγο από πιο πέρα, όλα αυτά μαζί επηρεάζουν αρνητικά το συνολικό επίπεδο ενός ιδρύματος. Το ότι υπάρχουν ανθρώπινες ανάγκες και αυτό το καταλαβαίνω. Αλλά το να θεωρεί κάποιος δικαίωμα να παραμείνει κάπου για μεγάλο διάστημα και να μην ασχολείται με αυτό, δεν το βρίσκω λογικο

Link to comment
Share on other sites

Myralis και λοιποί έχετε καταλάβει ότι το ~6 μήνες διάστημα με το ~2 χρόνια που λέτε έχει μεγάλη διαφορά? Γιατί ο άλλος να παραμείνει επ άπειρον εγγεγραμενος σε μια σχολη τη στιγμή που δεν ασχολείται? Σε maternity leave είναι και δεν το ξέρα?

Ξαναλέω επειδή το προσπεράσες. Αν ο εργοδότης έδινε από πολύ λίγα έως καθόλου, γιατί να κρατήσει κάποιον που θέλει 2 έτη διακοπές (ακόμα και αν δεν τον πληρωνει)?

Αντίστοιχη λογική (με την οποία κάποιοι έχετε τσακωθει, δεν εξηγείται αλλιως) το ένα με το άλλο. Και ναι, αν δεν μιλάμε για πολύ ειδικές περιπτώσεις, δεν έχει νόημα να καταναλώνει όλων τα είδη τα resources (από χρόνο ή χρήμα μέχρι χώρους εργαστηρίων, βιβλιοθήκης και προσπάθεια καθηγητων). Στη θέση αυτού που υπερασπιζετε, ας μπει άλλος που θέλει να τελειώσει σε 2 χρόνια λιγότερα από τον από πάνω.

Και δεν έχει να κάνει με αριθμούς αλλά με λογική. Μιας και ανέφερες την λέξη αριθμούς, τι στατιστικά στοιχεία έχεις να δείξεις για την ποσότητα των αιωνίων φοιτητων στα πανεπιστήμια? Έτσι για να δούμε ότι ΔΕΝ υπάρχει πρόβλημα από αυτή την οπτικη

Link to comment
Share on other sites

Ναι ωραία, τι σχέση έχει αυτό που λες με αυτό που σε ρώτησα? ΚΑΜΙΑ!

Απαντάς σωστά, σε μία ερώτηση που εσύ έβαλες, αλλά δεν μου εξήγησες τι σχέση έχει η εργασία με την σχολή!

Argument στον χρόνο έκανα το οποίο και δεν κατάλαβες. Εκτός αν πιστεύεις ότι ο χρόνος δεν είναι χρήμα οπότε πάω πάσο!

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=1086]Hero[/MENTION] το πανεπιστήμιο σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο δε μπορεί να συγκριθεί με εργοδότη.

Δηλαδή ένας πτυχιούχος δεν έχει μεγαλύτερο potential να αποδώσει σε σύγκριση με έναν μη πτυχιούχο.

Για να μην το πάω πιο μακριά στον τύπο ανθρώπου που δείχνει με proven track record να οργανώνει καλύτερα τον χρόνο και τις προτεραιοτητες του, σε σύγκριση με κάποιον που μένει σε ίδρυμα ΑΝΩΤΕΡΗΣ/ΑΝΩΤΑΤΗΣ εκπαίδευσης για να υπάρχει απλά το χαρτι

Link to comment
Share on other sites

δεν έχει νόημα να καταναλώνει όλων τα είδη τα resources (από χρόνο ή χρήμα μέχρι χώρους εργαστηρίων, βιβλιοθήκης και προσπάθεια καθηγητων).

Το είπα και παραπάνω αλλά το ξαναλέω. Η κατηγορία φοιτητών που αναφέρεσαι, που έχει να πατήσει 2 χρόνια στη σχολή, ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ resource από αυτά που αναφέρεις. Δεν γίνεται να το πω πιο απλά. Και πάνω σε αυτό να κάνω ένα σχόλιο για την τελευταία σου παράγραφο: από τη διαγραφή ενός τέτοιου φοιτητή το κράτος δεν κερδίζει ΤΙΠΟΤΑ, απλά κόβει τη δυνατότητά του φοιτητή κάποια στιγμή να επιστρέψει στις σπουδές του. Γενικά οι διαγραφές είναι μάλλον ένας σύντομος τρόπος δημιουργίας public enemies/στρατιωτών του επόμενου κοινωνικού αυτοματισμού.

Κάποια στιγμή θέλω να γράψω και για την αξιολόγηση (?) των οργανισμών των 8 πανεπιστημίων με διαθέσιμους από την TEC SA, εκεί να δεις ζουμί :D

EDIT:

Για να μην το πάω πιο μακριά στον τύπο ανθρώπου που δείχνει με proven track record να οργανώνει καλύτερα τον χρόνο και τις προτεραιοτητες του, σε σύγκριση με κάποιον που μένει σε ίδρυμα ΑΝΩΤΕΡΗΣ/ΑΝΩΤΑΤΗΣ εκπαίδευσης για να υπάρχει απλά το χαρτι

Γενικότερα αυτό που λες δεν ισχύει. Όσον αφορά την εκπαίδευση κάθε άνθρωπος εμφανίζει το peak του σε διαφορετική ηλικία. Υπάρχουν πάμπολα παραδείγματα ανθρώπων που αποφοίτησαν σε μεγάλη ηλικία και τώρα προσφέρουν αξιόλογο ερευνητικό έργο και άλλοι που ήταν άριστοι μαθητές στο Λύκειο και πλέον δεν ενδιαφέρονται. Γενικότερα στην εκπαίδευση και εφόσον θέλεις να έχεις ένα κοινωνικό κράτος που να υποστηρίζει τη "δια βίου μάθηση" δεν χωράνε λογικές αποκλεισμού, ταμπελοποίησης και κερδοσκοπισμού, έχεις πολλά περισσότερα να χάσεις έτσι.

Το αν κάποιος είναι οργανωτικός ή καλός στη δουλειά του θα κριθεί σίγουρα από τον εργοδότη του και την αγορά εργασίας, μη στεναχωριέσαι.

Έγινε επεξεργασία από Tsoureki
Link to comment
Share on other sites

Πάνω σε αυτό που εγραψες στην από πάνω παραγραφο

Πες μας τι κερδιζει/χάνει ένα πανεπιστήμιο από τη διαγραφή ενός τέτοιου φοιτητή και θα σου πω τι κερδιζει το κράτος με αυτήν την πρακτική.

Link to comment
Share on other sites

Πάνω σε αυτό που εγραψες στην από πάνω παραγραφο

Πες μας τι κερδιζει/χάνει ένα πανεπιστήμιο από τη διαγραφή ενός τέτοιου φοιτητή και θα σου πω τι κερδιζει το κράτος με αυτήν την πρακτική.

Μα τα έγραψα. Το ίδιο το πανεπιστήμιο δεν κερδίζει/χάνει τίποτα, εκτός ίσως από τις αξιολογήσεις και τη μεθοδολογία αυτών (και ναι σε κάποιες οι διαγραφές μετρώνται αρνητικά).

Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ο χρόνος παραμονής σε ένα ίδρυμα, δεν αποτελεί ακαδημαϊκό κριτήριο για την διατήρηση ή μη της φοιτητικής ιδιότητας. Όπως δεν αποτελούν ακαδημαϊκά κριτήρια η πολυτεκνία και η αναπηρία στις μεταγραφές (εκεί είναι κοινωνικά τα κριτήρια βέβαια).

Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ο χρόνος παραμονής σε ένα ίδρυμα, δεν αποτελεί ακαδημαϊκό κριτήριο για την διατήρηση ή μη της φοιτητικής ιδιότητας.

Σωστά. 10 χρόνια φοιτητής γιατί πάνω από όλα η φοιτητική ιδιότητα είναι αυτοσκοπός στη ζωη.

Για να μην σχολιάσω το "πόσο αρνητικά θα φανει" το ίδιο το πανεπιστήμιο να πιέζει να τελειώνουν οι φοιτητές στον προβλεπόμενο χρόνο (ή το τι τελικά συμπεριλαμβανεται υπό τη κατηγορία "ακαδημαϊκό κριτηριο") , ενώ παράλληλα να έχουν ένα σοβαρό σύστημα pause/resume studies.

Anyway, Λέω να το αφήσω εδώ πριν αρχίσω κι εγώ τα lolwut με αυτά που διαβάζω. Εννοείται περιμένω πλήρης επιχειρηματολογηση σε αυτό που ειπώθηκε προ ημερών για "κρυφούς και υποχθονοιους" σκοπούς.

Πάω να φάω και ύπνος. Τα επόμενα θα τα διαβάσω όλα μαζί ιν δε φουτερ

Έγινε επεξεργασία από Guest
Link to comment
Share on other sites

Δε χρειάζεται να συμφωνήσουμε όλοι μεταξύ μας. Είπαμε την άποψή μας, είδαμε πού συμφωνούμε και πού διαφωνούμε. Ας το αφήσουμε εδώ. Οι προσωπικές αντεγκλήσεις και οι μονολεκτικές απαντήσεις δεν προωθούν τη συζήτηση.

Άλλωστε είναι πιο κρίσιμο θέμα η μείωση της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων κάτω από τα όρια της βιωσιμότητας ή τα πιθανά σενάρια για την αξιοποίηση της "Μεθοδολογίας Ποσοτικής Αξιολόγησης" που μνημόνευα στις 27/8 και επαναλαμβάνει το Τσουρέκι πιο πάνω.

Θυμίζω συνοπτικά ότι το ΥΠΕΘ έχει 24 χιλιάδες κενά καθηγητών στη δευτεροβάθμια και -βάσει δεικτών- θα έπρεπε να έχει από διπλάσιους ως επταπλάσιους υπαλλήλους στα Πανεπιστήμια, την ίδια στιγμή που δρομολογεί διαθεσιμότητες και ενδεχομένως απολύσεις.

Είναι πραγματικά οι επί χρόνια εξαφανισμένοι φοιτητές μείζον θέμα;

Link to comment
Share on other sites

όχι, αλλά τους φοιτητές τους τσιγκλάς εύκολα, κι έτσι μπορείς να στρέψεις εκεί την προσοχή κι όχι στα πραγματικά προβλήματα.

Δηλαδή η ύπαρξη αιωνίων έχει αποδειχτεί με έρευνες και ακαδημαϊκά κριτηρια ότι ΔΕΝ δημιουργεί κανένα πρόβλημα στη πλειοψηφία των ΤΕΙ/ΑΕΙ.

Ας πάμε τώρα στα πραγματικά προβλήματα (let me guess, η έλλειψη χρηματοδοτησης από το κράτος σε εποχές που η ελληνική οικονομία εχει βιαστεί πρωτίστως από εσωτερικούς κι έπειτα από εξωτερικούς παραγοντες)

Link to comment
Share on other sites

όσο δε θες να δεις τα πραγματικά προβλήματα, που έχουν αναφερθεί πολλάκις κι εδώ μέσα, δε θα τα βλέπεις. όσο συνεχίζεις να ειρωνεύεσαι, αρνούμαι να συνεχίσω να συζητάω.

Link to comment
Share on other sites

η υπαρξη των αιωνοβιων ΔΕΝ δημιουργει προβλημα στην καθημερινοτητα του ΤΕΙ . Αφου ετσι και αλλιως δεν πατανε ....

το μοναδικο ΙΣΩΣ προβλημα ειναι στις εξεταστηκες οπου απο εκει που ο καθηγητης ειχε 100 ατομα παρον σε καθε μαθημα , του σκανε μουρι 400 και 500 .....

ουτε φαι τρωνε , ουτε νερο πινουν για να πει καποιος οτι αποτελουν καταναλωση , εκτος αμα η παρουσια τους μεσα στα αρχεια απαιτει αγορα καλυτερου hardware για να τους σηκωσει ολους

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.