Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Το Tweetbot και το Twitterrific ζητούν από τους πελάτες να αρνηθούν τις επιστροφές χρημάτων

      Μετά το βυσμάτωμα του Elon Musk, οι εταιρίες προσπαθούν να μειώσουν τη ζημία που τους προκλήθηκε

    Το Twitter απαγόρευσε επίσημα τον περασμένο μήνα τις εφαρμογές τρίτων, βάζοντας ένα ξαφνικό τέλος σε δημοφιλείς εφαρμογές, όπως το Tweetbot, το Twitterrific και άλλες. Τώρα, σε μια ασυνήθιστη τροπή των γεγονότων, δύο προγραμματιστές ενημέρωσαν αυτή την εβδομάδα τις κλειστές εφαρμογές τους με νέες λειτουργίες: Ζητούν από τους συνδρομητές τους να αρνηθούν να λάβουν επιστροφή χρημάτων κάνοντας κλικ σε ένα νέο κουμπί "Δεν χρειάζομαι επιστροφή χρημάτων" στις μη λειτουργικές εφαρμογές τους. Και, στην περίπτωση της εφαρμογής Tweetbot της Tapbots, οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν να μεταφέρουν τη συνδρομή τους στη νεότερη εφαρμογή της εταιρείας - την Mastodon Ivory. Οι επιλογές αυτές επιτρέπουν στους συνδρομητές που συμμερίζονται τη δυσχερή θέση αυτών των ανεξάρτητων προγραμματιστών να προσφέρουν υποστήριξη, μη ζητώντας πίσω τα χρήματά τους.

    Πρόκειται για μια πρωτοφανή κατάσταση, το λιγότερο που μπορούμε να πούμε, την οποία οι περισσότερες εφαρμογές iOS που βασίζονται σε συνδρομές δεν θα αντιμετώπιζαν ποτέ. Στα περισσότερα άλλα σενάρια, η απόφαση μιας εταιρείας να θέσει τέλος στην πρόσβαση στο API, όπως έκανε το Twitter, θα είχε προαναγγελθεί εγκαίρως. Αυτό θα επέτρεπε στις επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τη λειτουργικότητα του API να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους σχετικά με την αλλαγή και να προετοιμαστούν για τα επόμενα βήματα. Ωστόσο, οι δημιουργοί εφαρμογών για το Twitter δεν είχαν καμία προειδοποίηση.

    Το Twitter δεν επικοινώνησε εκ των προτέρων τις αλλαγές στο API και δεν παραδέχθηκε καν τι είχε κάνει καθώς οι αντιδράσεις των χρηστών και των προγραμματιστών μεγάλωναν. Αφού αρχικά αγνόησε τις καταγγελίες, η εταιρεία αργότερα έγραψε στο Twitter ότι απλώς "εφάρμοζε τους μακροχρόνιους κανόνες API της". Όμως, οι κανόνες αυτοί δεν είχαν καταγραφεί στους όρους της για τους developers, παρά μόνο αφού είχε αφαιρεθεί η πρόσβαση στο API. Σε ποιους "μακροχρόνιους" κανόνες αναφερόταν το Twitter παραμένει ακόμη ασαφές. Παρόλο που το Twitter μπορεί να μην αγκάλιασε ποτέ πλήρως την ιδέα ότι υπήρχαν εφαρμογές που προσέφεραν εναλλακτικές εμπειρίες, αποφάσισε τελικά να αφήσει ήσυχες αυτές τις συγκεκριμένες εφαρμογές τρίτων, ακόμη και όταν κατέστειλε μέτρα για άλλες χρήσεις API. Το Twitter, όπως φάνηκε, αναγνώρισε απρόθυμα τη μακρά ιστορία των εφαρμογών που συνέβαλαν θετικά στο οικοσύστημα. Επιπλέον, υποστήριζαν μερικούς από τους πιο αφοσιωμένους χρήστες του Twitter.

    Αν και οι αντίστοιχες βάσεις χρηστών των εφαρμογών ήταν μικρές σε σύγκριση με την επίσημη εφαρμογή του Twitter, ήταν αρκετά μεγάλες ώστε να βοηθήσουν στη διατήρηση των επιχειρήσεων των ανεξάρτητων προγραμματιστών. Όπως οι περισσότερες συνδρομητικές εφαρμογές, έτσι και αυτές έβγαζαν χρήματα μέσω μηνιαίων και ετήσιων συνδρομών στο App Store. Αυτό σημαίνει ότι όταν το Twitter τράβηξε την πρίζα, οι εταιρείες έμειναν στη δυσάρεστη θέση να σταματήσουν σχεδόν αμέσως τα αναμενόμενα έσοδά τους. Και στην περίπτωση των ετήσιων συνδρομητών που πλήρωσαν προκαταβολικά για την υπηρεσία ενός έτους, σύντομα θα έπρεπε να εκδώσουν επιστροφές χρημάτων από την τσέπη τους.

    Και οι δύο εφαρμογές - το Tweetbot της Tapbots και το Twitterrific της The Iconfactory - κυκλοφόρησαν ενημερώσεις εφαρμογών, σύμφωνα με τις σελίδες τους στο App Store. Και τώρα και οι δύο εφαρμογές διαθέτουν παρόμοια διατύπωση γύρω από τα αιτήματα που θέτουν στους συνδρομητές τους.

    Στο Tweetbot, για παράδειγμα, υπάρχουν αρκετές επιλογές για να διαλέξετε. Η κορυφαία επιλογή επιτρέπει στους πελάτες που πληρώνουν να κάνουν κλικ σε ένα κουμπί για να μεταφέρουν τη συνδρομή τους στη νέα εφαρμογή της εταιρείας, Ivory. Μια δεύτερη επιλογή γράφει "Είμαι ευχαριστημένος με αυτό που πήρα από το Tweetbot και δεν χρειάζομαι επιστροφή χρημάτων" και παρέχει ένα μεγάλο, μπλε κουμπί "Δεν χρειάζομαι επιστροφή χρημάτων" για να κάνετε κλικ. Μια τρίτη επιλογή κατευθύνει τους πελάτες που επιθυμούν αναλογική επιστροφή χρημάτων να μην κάνουν τίποτα - η επιστροφή χρημάτων θα γίνει αυτοματοποιημένα μέσω της Apple, η οποία είναι η συνήθης διαδικασία.

     

    twitter-apps-request.webp

     

    Εν τω μεταξύ, το μήνυμα του Twitterrific είναι σχεδόν το ίδιο, αλλά δεν προσφέρει επιλογή μεταφοράς συνδρομής. Σε αντίθεση με την Tapbots, η εταιρεία δεν δημιούργησε έναν πελάτη Mastodon που θα είχε νόημα ως νέος προορισμός για τα χρήματα των συνδρομητών. Όπως και το Tweetbot, το Twitterrific παρουσιάζει επίσης μια επιλογή που λέει "Είμαι ικανοποιημένος με αυτό που πήρα από το Twitterrific και δεν θέλω επιστροφή χρημάτων αυτή τη στιγμή", με ένα μπλε κουμπί από κάτω για να κάνουν κλικ όσοι συμφωνούν. Οι πελάτες που επιθυμούν την αναλογική επιστροφή χρημάτων τους ενημερώνονται και πάλι ότι η Apple θα τους επιστρέψει τα χρήματα.

    Επιπλέον, το Twitterrific παρέχει συνδέσμους στο κάτω μέρος της οθόνης προς άλλες εφαρμογές της Iconfactory και, όπως είναι φυσικό, προς τον λογαριασμό Mastodon.

    Το ενδιαφέρον είναι ότι καμία από τις δύο εταιρείες δεν μπόρεσε να σχολιάσει επίσημα τις ενημερώσεις τους, γεγονός που υποδεικνύει ότι η Apple πιθανότατα έκανε εδώ μια ειδική εξαίρεση από τους συνήθεις κανόνες του App Store. Δεν υπάρχουν πάρα πολλές άλλες περιπτώσεις όπου οι εφαρμογές θα επιτρεπόταν να ζητούν ουσιαστικά δωρεές μέσω συνδρομών για μη λειτουργικές εφαρμογές. Δεδομένου όμως του υψηλού προφίλ που είχε αυτό που συνέβη με το Twitter, είναι λογικό ότι η Apple επέτρεψε σε αυτές τις εφαρμογές να κάνουν τέτοια αιτήματα.

    Φυσικά, αυτή η μοναδική κατάσταση απαιτεί από τους συνδρομητές να κατεβάσουν εκ νέου τις εφαρμογές -ή να τις ενημερώσουν εάν είναι ακόμα εγκατεστημένες- και στη συνέχεια να κάνουν κλικ στο κουμπί για να σταματήσουν την αυτόματη επιστροφή χρημάτων που κατά τα άλλα θα γινόταν αναλογικά. Αυτό δεν είναι ιδανικό, μιας και οι εταιρείες αυτές δεν έκαναν κανένα λάθος και όμως θα πρέπει τώρα να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν πολλές επιστροφές χρημάτων, επειδή αρκετοί πελάτες δεν θα ξέρουν να ανοίξουν ξανά αυτές τις εφαρμογές και να ζητήσουν να μην αποζημιωθούν.


    Πηγή
    Φωτογραφία: techcrunch.com
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.