Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Η Google βάζει την Τεχνητή Νοημοσύνη παντού, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης

    Πριν από πέντε μήνες, μια μικρή νεοσύστατη επιχείρηση από το Σαν Φρανσίσκο, η OpenAI, ανέτρεψε την τεχνολογική βιομηχανία - και τον υπόλοιπο κόσμο - όταν κυκλοφόρησε το ChatGPT. Η εφαρμογή έδειξε σε εκατομμύρια ανθρώπους τις τεράστιες δυνατότητες της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, πώς μπορεί να κάνει τα πάντα, από το να γράφει πρωτότυπη ποίηση μέχρι να γράφει γραμμές κώδικα που λειτουργούν, και όλα αυτά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Γρήγορα έγινε σαφές ότι η τεχνολογία AI όπως το ChatGPT είχε τη δυνατότητα όχι μόνο να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουμε και δημιουργούμε πληροφορίες, αλλά και να μεταμορφώσει κάθε πτυχή της καθημερινής μας ζωής. Και αυτό απειλούσε την επιχείρηση της Google στον πυρήνα της. Σε αυτό το πλαίσιο, η Google προσκάλεσε δημοσιογράφους να επισκεφθούν το Shoreline Amphitheatre στο Mountain View της Καλιφόρνια, για το πολυαναμενόμενο ετήσιο συνέδριο προγραμματιστών I/O της εταιρείας. Η κεντρική παρουσίαση την Τετάρτη ήταν η ευκαιρία της Google να ανακτήσει τον ενθουσιασμό που έχασε από την OpenAI και τον κύριο επενδυτή της startup, τη Microsoft, η οποία έφαγε το μπιφτέκι της Google τον Φεβρουάριο, κυκλοφορώντας λειτουργίες αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη στο Bing και ένα αντίστοιχο chatbot, το BingGPT.

     

    Η Google αντιμετωπίζει τώρα το ενδεχόμενο να χάσει την κυριαρχία της στην αγορά αναζήτησης και τη φήμη της ως ηγέτης στην τεχνητή νοημοσύνη, μια τεχνολογία που πολλοί θεωρούν ότι είναι τόσο επαναστατική όσο το κινητό τηλέφωνο ή το ίδιο το διαδίκτυο. Τώρα, προκειμένου να διεκδικήσει τη θέση της ως η εταιρεία που ηγείται αυτής της ταχέως αναπτυσσόμενης τεχνολογίας, η Google τοποθετεί την Τεχνητή Νοημοσύνη σχεδόν σε όλα τα πιο δημοφιλή προϊόντα της - παρά τις γνωστές αδυναμίες της τεχνολογίας. Ήταν σαφές από την αρχή της μεγάλης εκδήλωσης της Google την Τετάρτη ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ήταν ο πρωταγωνιστής. Προτού τα στελέχη παρουσαστούν στη σκηνή, ο Dan Deacon έπαιζε μουσική που παράγεται από την τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης της Google, καθώς απήγγειλε ποιητικούς στίχους με ψυχεδελικές εικόνες που δημιουργούσε η Τεχνητή Νοημοσύνη πίσω του. Αφού ο Deacon ολοκλήρωσε τη μουσική του ξενάγηση μυστηρίου της Τεχνητής Νοημοσύνης, ο CEO της Google Sundar Pichai ανέβηκε στη σκηνή, όπου δήλωσε:

     

    Μετά από επτά χρόνια στο ταξίδι μας, βρισκόμαστε σε ένα συναρπαστικό σημείο καμπής. Έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη ακόμη πιο χρήσιμη. Επαναπροσδιορίζουμε όλα τα βασικά μας προϊόντα, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης.

    Αλλά κάτω από τον ενθουσιασμό υπήρχε ένας αέρας νευρικότητας για το τι πρόκειται να παρουσιάσει η Google στον κόσμο. Τις προσεχείς εβδομάδες, δισεκατομμύρια άνθρωποι θα δουν τη γενεσιουργή  τεχνητή νοημοσύνη στα πάντα, από την αναζήτηση της Google μέχρι το Gmail και τις υπηρεσίες που βασίζονται στην τεχνολογία cloud της Google. Η ενημερωμένες εκδόσεις των προϊόντων της, θα επιτρέπει, μεταξύ άλλων, στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να συντάσσουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην εφαρμογή Gmail για κινητά, να δημιουργούν νέες παρουσιάσεις στο Google Docs με εικόνες που δημιουργούνται από την AI με βάση μερικές λέξεις-κλειδιά και να στέλνουν μηνύματα στους φίλους τους στο Android με πεζά κείμενα σε στυλ Σαίξπηρ που έχουν δημιουργηθεί από την AI. Ενώ αυτές οι νέες εφαρμογές δημιουργικής AI θα μπορούσαν να δώσουν ώθηση στα προϊόντα της Google και να δώσουν καλύτερα εργαλεία παραγωγικότητας και δημιουργικότητας στις μάζες, η τεχνολογία είναι επίσης επιρρεπής σε σφάλματα και προκαταλήψεις, και αν εκτελεστεί κακώς, θα μπορούσε να βλάψει τη βασική αποστολή της Google να παρέχει στους χρήστες της αξιόπιστες πληροφορίες.

     

    Από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η Google αλλάζει τις εφαρμογές της με την τεχνητή νοημοσύνη, η αναζήτηση είναι ο πιο ουσιαστικός. Τις επόμενες εβδομάδες, μια περιορισμένη ομάδα δοκιμαστών beta θα γνωρίσει μια νέα, πιο οπτική εμπειρία αναζήτησης Google. Μοιάζει σε πολλά σημεία οικεία με την παλιά αναζήτηση Google, αλλά λειτουργεί με κάποιους θεμελιωδώς διαφορετικούς τρόπους. Στη νέα αναζήτηση της Google, όταν εισάγετε ένα ερώτημα αναζήτησης, δεν εμφανίζεται απλώς μια μακρά λίστα με μπλε συνδέσμους. Αντ' αυτού, η Google θα σας εμφανίσει μερικά αποτελέσματα σε γκρι πλαίσια, πριν σας εμφανίσει ένα μεγάλο, παραγόμενο από τεχνητή νοημοσύνη μπλοκ κειμένου μέσα σε ένα ανοιχτοπράσινο πλαίσιο που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της οθόνης. Αυτό το αποτέλεσμα υποτίθεται ότι σας δίνει τις πληροφορίες που αναζητάτε, συγκεντρωμένες από διαφορετικές πηγές σε όλο τον ιστό και γραμμένες σε προσιτό τόνο. Στα δεξιά του αποτελέσματος που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη, θα δείτε επίσης μερικούς συνδέσμους που είναι πιο σχετικοί με την αναζήτησή σας. Υπάρχουν επίσης μερικά πράσινα πλαίσια κάτω από το αποτέλεσμα της τεχνητής νοημοσύνης, στα οποία η Google σας προτρέπει να εμβαθύνετε, θέτοντας προτεινόμενες ερωτήσεις παρακολούθησης, ή να σκεφτείτε τις δικές σας. Και αν κάνετε κλικ στο πραγματικό κείμενο του αποτελέσματος ΤΝ, θα βρείτε συνδέσμους προς τους ιστότοπους από τους οποίους η Google άντλησε τις πληροφορίες. Αν δεν σας αρέσει η νέα εμπειρία αναζήτησης, μπορείτε να επιστρέψετε στην παλιά.

     

    Είναι μακράν η πιο δραστική αλλαγή στη μηχανή αναζήτησης της Google, η οποία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του διαδικτύου για πάνω από 20 χρόνια. Στην πραγματικότητα, η Google φαίνεται να απομακρύνεται από τον όρο "αναζήτηση" προς τον όρο "συνομιλία".

    Η AI αναζήτηση της Google λειτουργεί, εν μέρει, σε ένα νέο, υποκείμενο τεχνικό μοντέλο που ονομάζεται PaLM2, το οποίο κυκλοφόρησε επίσης την Τετάρτη. Αν και λειτουργεί όπως το παλιό μοντέλο της Google, το PaLM, η Google λέει ότι είναι καλύτερο στη ομιλία, τη συλλογιστική και τον κώδικα και μπορεί να τρέξει πιο γρήγορα. Βασιζόμενη σε αυτή την τεχνολογία, η νέα εμπειρία δημιουργίας αναζήτησης της Google, ή SGE, υποτίθεται ότι είναι πιο διαλογική, πιο φυσική και καλύτερη στην απάντηση περίπλοκων ερωτήσεων από την κανονική αναζήτηση. Η Google λέει ότι η νέα εμπειρία αναζήτησης μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους με τα πάντα, από τον προγραμματισμό των διακοπών μέχρι την απάντηση σύνθετων ερωτήσεων σχετικά με τις ειδήσεις της ημέρας.

     

    Σε μια σειρά ερωτήσεων από τον δημοσιογράφο του Vox.com, σχετικά με το αν το WhatsApp άκουγε τις συνομιλίες του, ένα θέμα για το οποίο ο Elon Musk έθεσε πρόσφατα ερωτήματα, δόθηκαν αρκετά λογικές απαντήσεις από την νέα αναζήτηση. Πρώτον, η SGE μου είπε ότι τα μηνύματα του WhatsApp είναι ασφαλισμένα με end-to-end κρυπτογράφηση , ένα βασικό γεγονός που θα μπορούσα να βρω κάνοντας μια παραδοσιακή αναζήτηση στο Google. Αλλά όταν έκανα μια επόμενη ερώτηση σχετικά με το αν ο Musk είχε δίκιο να αμφισβητεί την εμπιστοσύνη μας στο WhatsApp, έδωσε επίσης κάποιο επιπλέον πλαίσιο που μπορεί να μην είχα δει σε μια παραδοσιακή αναζήτηση. Η SGE ανέφερε ένα γνωστό σφάλμα στο Android που πιθανώς συνέβαλε στη σύγχυση σχετικά με το πότε το WhatsApp αποκτά πρόσβαση στα μικρόφωνα των ανθρώπων. Αλλά έγραψε επίσης ότι ενώ το WhatsApp είναι κρυπτογραφημένο, ανήκει στη Meta, μια εταιρεία που "ιστορικά αξιοποιεί προσωπικές πληροφορίες για διαφημιστές" και υπό ορισμένες συνθήκες, όπως πολιτικές έρευνες, συμμορφώνεται με κυβερνητικά αιτήματα για δεδομένα σχετικά με εσάς. Όλες αυτές είναι σωστές δηλώσεις και θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποτελέσουν σχετικές πληροφορίες υποβάθρου, για κάποιον που θέλει να γράψει ένα άρθρο για το θέμα. Οι δυνατότητες μιας διαλογικής εκδοχής της αναζήτησης είναι εύκολα διακριτές, η οποία συρράπτει διαφορετικές πηγές δεδομένων για να μου δώσει μια πληρέστερη εικόνα για ό,τι κι αν ερωτηθεί. Αλλά παρουσιάζει επίσης σημαντικούς κινδύνους. Αμέσως μετά την κυκλοφορία του τον Μάρτιο, το πειραματικό chatbot τεχνητής νοημοσύνης της Google, το Bard, παρήγαγε λανθασμένες ή επινοημένες απαντήσεις. Γνωστά στον τομέα της ΤΝ ως "ψευδαισθήσεις" - όταν ένα σύστημα ΤΝ ουσιαστικά επινοεί απαντήσεις που δεν γνωρίζει - αυτού του είδους τα λάθη είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα με τα chatbots μεγάλων γλωσσικών μοντέλων.

     

    Η απειλή ότι ένας χρήστης θα αντιμετωπίσει αυτές τις ψευδαισθήσεις θα μπορούσε να βλάψει τη φήμη της Google να εκπληρώσει τη βασική της αποστολή να οργανώνει αξιόπιστα τις πληροφορίες του κόσμου. Αφού το Bard απάντησε λανθασμένα σε μια πραγματική ερώτηση σχετικά με την ιστορία των τηλεσκοπίων σε μια από τις πρώτες δημόσιες επιδείξεις του, η Google έχασε 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία. Και παρόλο που το Bard κατασκευάστηκε με διασφαλίσεις για την αποφυγή παραγωγής πολωτικού περιεχομένου, εξωτερικοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι με λίγη παρότρυνση, θα μπορούσε εύκολα να εκτοξεύσει αντισημιτικές θεωρίες συνωμοσίας και ρητορική κατά του εμβολίου. Στην επίδειξή της νέας αναζήτησης την Τρίτη, η αντιπρόεδρος της Google για την αναζήτηση Liz Reid δήλωσε ότι η Google έχει εκπαιδεύσει το SGE να είναι λιγότερο επικίνδυνο από το Bard, δεδομένου ότι αποτελεί βασικό μέρος του κορυφαίου προϊόντος της Google και θα πρέπει να έχει μικρότερο περιθώριο λάθους.

    "Πρέπει να πιέσουμε περισσότερο στην πραγματολογία, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι μερικές φορές δεν απαντάται η ερώτηση", δήλωσε ο Ρίντι.

    Η Google αναφέρει επίσης ότι η νέα μηχανή αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης της δεν θα απαντά σε ερωτήματα όταν δεν είναι σίγουρη για την αξιοπιστία των πηγών της ή όταν πρόκειται για ορισμένα θέματα, όπως συμβουλές για ιατρική δοσολογία, πληροφορίες για αυτοτραυματισμό και εξελισσόμενα ειδησεογραφικά γεγονότα. Η Google λέει ότι συγκεντρώνει σχόλια από τους χρήστες και η εταιρεία τόνισε ότι εξακολουθεί να βελτιώνεται καθώς αναπτύσσεται μέσω της νέας πειραματικής ομάδας προϊόντων αναζήτησης της Google, Search Labs. Τις επόμενες εβδομάδες, καθώς οι πρώτοι χρήστες δοκιμάζουν με πίεση τη νέα εμπειρία αναζήτησης της Google και τα άλλα χαρακτηριστικά AI σε άλλα προϊόντα της Google, μπορεί να αναρωτηθούν αν αυτά τα προϊόντα είναι έτοιμα για την πρεμιέρα και αν η εταιρεία επισπεύδει αυτά τα δημόσια πειράματα AI. Ορισμένοι υπάλληλοι της Google έχουν εκφράσει τις ίδιες ανησυχίες.

     

    Αλλά η Google, της οποίας η αποστολή είναι να κάνει τις πληροφορίες του κόσμου πιο καθολικές και προσβάσιμες, βρίσκεται τώρα στην άγνωστη θέση να βιάζεται να συμβαδίσει με τους ανταγωνιστές της. Αν δεν βγάλει αυτά τα νέα χαρακτηριστικά, η Microsoft, το OpenAI και άλλοι θα μπορούσαν να φάνε την κύρια δραστηριότητά της. Και σε αυτό το σημείο, η γεννητική επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης φαίνεται σχεδόν αναπόφευκτη. Η Google θέλει να γνωρίζουν όλοι ότι δεν μένει πλέον πίσω.


    Πηγή
    Φωτογραφία: Justin Sullivan/Getty Images
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.