Jump to content
  • astrolabos
    astrolabos

    5K gaming: γιατί ακόμη και η RTX 5090D δεν κρατά σταθερά 60 fps στο Cyberpunk 2077

    • Το 5K (5.120 x 2.880) παραμένει πολύ «βαρύ» για gaming, ειδικά με ενεργό ray tracing.
    • Σε υλικό που έδωσε στη δημοσιότητα η ASUS, μια GeForce RTX 5090D έγραψε περίπου 51 fps στο Cyberpunk 2077 στα 5K, έναντι περίπου 77 fps στα 4K, με DLSS Balanced και χωρίς Frame Generation.
    • Άρα, τα 5K monitors βγάζουν περισσότερο νόημα ως «υβριδική» λύση, άνεση στην εργασία, και εναλλακτική λειτουργία χαμηλότερης ανάλυσης για υψηλότερα fps.

     

    Η εμφάνιση νέων 5K monitors ξανανοίγει την κουβέντα για το πόσο ρεαλιστικό είναι το gaming πάνω από 4K. Σε επίδειξη που δημοσιοποιήθηκε από την ASUS, ένα σύστημα με Ryzen 9 9950X3D και GeForce RTX 5090D έτρεξε το Cyberpunk 2077 με ενεργό ray tracing, DLSS στο Balanced και απενεργοποιημένο Frame Generation, καταλήγοντας σε περίπου 51 fps στα 5K (5.120 x 2.880). Στο ίδιο σενάριο στα 4K αναφέρθηκαν περίπου 77 fps.

     

    Το γιατί φαίνεται καθαρά και στην απλή αριθμητική. Τα 5.120 x 2.880 σημαίνουν περίπου 14,7 εκατ. pixels ανά καρέ, ενώ τα 3.840 x 2.160 είναι περίπου 8,3 εκατ. pixels. Με άλλα λόγια, στο 5K η GPU πρέπει να «σπρώξει» περίπου 78% περισσότερα pixels σε κάθε καρέ σε σχέση με 4K, πριν καν υπολογίσουμε το επιπλέον κόστος της ιχνηλάτησης ακτίνων και των εφέ μετεπεξεργασίας (post-processing). Σε τέτοιο φορτίο, το ότι δεν πιάνει σταθερά 60 fps χωρίς Frame Generation δείχνει περισσότερο πόσο απαιτητικός είναι ο στόχος, παρά κάποιο πρακτικό «όριο» της κάρτας.

     

     

    Η οθόνη που συνδέεται με αυτή τη συζήτηση είναι η ROG Strix 5K XG27JCG. Η ASUS την παρουσιάζει ως οθόνη «δύο χρήσεων», 5K έως 180 Hz (OC) για ευκρίνεια και χώρο εργασίας, και Dual Mode που ρίχνει την ανάλυση σε QHD (2.560 x 1.440) έως 330 Hz για πιο γρήγορο, ανταγωνιστικό παιχνίδι. Στα βασικά χαρακτηριστικά αναφέρονται Fast IPS πάνελ 27 ιντσών, πυκνότητα 218 PPI, κάλυψη 97% DCI-P3 και πιστοποίηση VESA DisplayHDR 600.

     

    Για τους περισσότερους, το πιο ισορροπημένο σημείο για υψηλά fps σε βαριά παιχνίδια παραμένει το 4K, ή ακόμη και το 1440p όταν προτεραιότητα είναι ο πολύ υψηλός ρυθμός ανανέωσης. Το 5K βγάζει περισσότερο νόημα όταν θέλεις μία οθόνη και για δουλειά και για παιχνίδι, και όταν αποδέχεσαι ότι στα σύγχρονα AAA θα χρειαστεί πιο επιθετική χρήση upscaling και, συχνά, Frame Generation, με τις γνωστές παραχωρήσεις σε αίσθηση χειρισμού και καθυστέρηση (latency). Σε 27 ίντσες και 5K, συνήθως χρειάζεται και κλιμάκωση στα Windows, γιατί χωρίς scaling τα στοιχεία του περιβάλλοντος γίνονται υπερβολικά μικρά.

     

    Πηγές


×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.