Ανατροπή από την Google: Παραμένουν τα Third-Party Cookies στον Chrome
Σε ανάρτηση στο επίσημο blog του Privacy Sandbox στις 22 Απριλίου, ο Anthony Chavez, αντιπρόεδρος του τομέα, εξήγησε ότι η απόφαση βασίστηκε σε ανατροφοδότηση από τη διαφημιστική βιομηχανία και σε συνεχιζόμενες συζητήσεις με ρυθμιστικές αρχές, όπως η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) και η ICO στο Ηνωμένο Βασίλειο.
«Οι χρήστες μπορούν να συνεχίσουν να διαχειρίζονται τις ρυθμίσεις cookies μέσα από το μενού "Απόρρητο και Ασφάλεια" του Chrome. Δεν θα εισαγάγουμε νέο prompt αποκλειστικά για third-party cookies,» ανέφερε ο Chavez. Privacy Sandbox: Ένα project σε κρίσιμο σταυροδρόμι
Η απόφαση αυτή φέρνει το project Privacy Sandbox σε κατάσταση αβεβαιότητας. Αν και η Google επιμένει ότι θα συνεχίσει ορισμένες πρωτοβουλίες, όπως η IP Protection για χρήστες του Incognito, η ουσία είναι ότι το όραμα για ένα διαφημιστικό οικοσύστημα χωρίς third-party cookies μένει μετέωρο.
Η Google είχε παρουσιάσει τα APIs του Privacy Sandbox ως εναλλακτικές που θα προστάτευαν την ιδιωτικότητα των χρηστών χωρίς να "σκοτώσουν" τα έσοδα από στοχευμένη διαφήμιση. Ωστόσο, τα τεχνικά εμπόδια και η ασυμβατότητα της αρχιτεκτονικής 1:1 των APIs με το πολυσύνθετο, real-time περιβάλλον της διαφημιστικής τεχνολογίας αποδείχθηκαν σοβαρά.
Ακόμη και εταιρείες που συμμετείχαν ενεργά στο Sandbox, όπως η BidSwitch (Criteo), η Index Exchange και η Raptive, ανέφεραν δυσκολίες στη δοκιμή των APIs, ειδικά σε επίπεδο αποδοτικότητας, καθυστερήσεων και υποστήριξης video περιεχομένου.
Εκδοτικοί οργανισμοί και διαφημιστές κρατούν αποστάσεις
Από την πλευρά των εκδοτών, η έμφαση παραμένει στη βραχυπρόθεσμη κερδοφορία μέσω λύσεων όπως το header bidding, ενώ η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών περιορίζεται από πρακτικά ζητήματα όπως η καθυστέρηση φόρτωσης σελίδων (latency) και η περιορισμένη υποστήριξη video.
Το αποτέλεσμα ήταν η στασιμότητα στην πειραματική εφαρμογή του Privacy Sandbox, παρά τις δηλώσεις της Google για ενεργή συνεργασία και επικείμενο νέο roadmap.
Στρατηγικές επιπτώσεις στην αγορά
Η απόφαση της Google επαναφέρει στο προσκήνιο τον προβληματισμό για το μονοπώλιο που ασκεί στην αγορά των browsers, καθώς και για το αν η τεχνολογική της πρωτοβουλία μπορεί πράγματι να ισορροπήσει ανάμεσα στην ιδιωτικότητα και την εμπορική βιωσιμότητα.
Παράλληλα, διατηρεί τη δυνατότητα στόχευσης μέσω third-party cookies για διαφημιστικές πλατφόρμες σε μία περίοδο όπου ανταγωνιστικοί browsers όπως Safari και Firefox έχουν ήδη προχωρήσει σε πλήρη αποκλεισμό τους.
Η Google υπόσχεται νέα ενημέρωση για το μέλλον των Sandbox APIs «τους επόμενους μήνες», όμως η μέχρι τώρα πορεία δείχνει πως το όραμα για ένα Web χωρίς tracking βρίσκεται σε κρίση ταυτότητας.
412