Jump to content

sotiris

Premium Members
  • Content Count

    11,065
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About sotiris

  • Rank
    Αήθης Διαφωτιστής
  • Birthday 09/13/1982

Πληροφορίες Προφίλ

  • Φύλο
    Άνδρας
  • Περιοχή
    Εκτός Μεγάλης Βρετανίας
  • Ενδιαφέροντα
    Υπολογισταί, Αυτοκίνητα, Σπίτια, DIY, Πιάνο
  • Επάγγελμα
    Διδάκτωρ της Χυμείας
  • Steam
    sotirisk82

Recent Profile Visitors

11,608 profile views
  1. Ναι τα οποία όμως στοιχίζουν, είναι για λίγους κλπ. Δεν γίνεται να μην μπορείς να φορτίζεις σπίτι! Εκεί είναι που δεν σε νοιάζει (εντός ορίων) το πόση ώρα θα κάνει! Και νομίζω όλοι κάπου εκεί έχουν τον πήχη. Εγώ νομίζω στην Ελλάδα θα αργήσουμε τόσο που ο λόγος για να πάρεις ηλεκτρικό θα έιναι επειδή θα φορολογήσουν τα συμβατικά... Αν δεν έρθουν τα ηλεκτρικά τύπου Leaf, Zoe etc. στην τιμή των 20κ (έστω, άδειο, όσο άδειο γίνεται), δεν πρόκειται να γίνουν mainstream. Είναι τα ιδανικά commuter cars.
  2. Αυτό που έχει ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι το πώς θα υιοθετήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όχι μόνο ως νομοθεσία ως προς το αυτοκίνητο, αλλά και ως προς ενεργειακή παραγωγή και ευκολίες ... φόρτισης! Αν το Tesla Model 3 καταφέρει να έρθει στα 30.000 ευρώ κάποια στιγμή στην επόμενη πενταετία, προσωπικά θα το προτιμούσα αντί ενός αντίστοιχου π.χ. octavia, αν φυσικά είναι σε συγκρίσιμο κόστος (π.χ. 20000 το octavia, 30000 το tesla). Ειδικότερα για την Αθήνα, θα έπρεπε ήδη να υπάρχουν κάποιες ευκολίες για τα ταξί, στα οποία το κόστος ενός model 3 στα 35000 (όταν και αν έρθει τόσο) φαντάζει λογικότατο, + εύκολα μπορούν να γίνουν σταθμοί φόρτισης στις υπάρχουσες πιάτσες. Το μεγαλύτερο ερώτημα όμως είναι πώς θα μπορούσες να τα φορτίζεις σπίτι σου. Το να τα φορτίζεις σπίτι σου είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη αν η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες γίνει κανονικότητα. Στην εποχή του model s (αυτοκίνητο των 120.000 ευρώ) είσαι σίγουρος ότι λίγοι το έχουν, οπότε θα το φορτίσεις. Στην εποχή του model 3 (και πόσο μάλλον, σε κάποιο μελλοντικό ακόμη φτηνότερο hatchback), πιστεύω ότι θα υπάρχει σύστημα με booking του supercharger, και μόνο αν γεμίσουν τα πεζοδρόμια με φορτιστές θα μπορεί όντως να γίνει η ... αλλαγή! Τώρα για το φορτίο που θα πέσει στο υπάρχον δίκτυο και την επέκταση που θα χρειαστεί για μια εξ'ολοκλήρου μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αυτό μένει να το δούμε. Επίσης το πόσο ... σκάψιμο θα χρειαστεί για να μπορέσει να υποστηρίξει σταθμούς με τόσο μεγάλες καταναλώσεις.
  3. Πάντως το θέμα αυτό δεν είχε δημιουργηθεί με γνώμονα το προσφυγικό. Το προσφυγικό είναι μια διαφορετική ιστορία και καλώς ή κακώς όλοι μπορούμε κάποια στιγμή να γίνουμε πρόσφυγες, για τον xyz λόγο. Και σίγουρα δεν θα είμαστε καλοδεχούμενοι αν πάμε κάπου σε μεγάλο αριθμό. Μια προσφυγική κρίση είναι απολύτως λογικό να πρέπει να διαχειριστεί. Ο τρόπος που έγινε η διαχείριση δεν ήταν σωστός. Προφανώς έπρεπε να έχουν στηθεί δομές στα σύνορα με τη Συρία και να αναλαμβάνουν από εκεί τη διαχείριση των προσφύγων. Φυσικά, επειδή η Τουρκία δεν είχε κάποιο τέτοιο συμφέρον (1. Χρήματα από τη μετέπειτα συμφωνία 2. Έλεγχος πολιτικής χρησιμοποιώντας μετανάστες-πρόσφυγες ως εργαλείο -δουλεύει ακόμη και σήμερα 3. Εσωτερική παρα-οικονομία, διακινητές, κατασκευαστές λέμβων, πώληση εξωλέμβιων =απομύζηση των χρημάτων των προσφύγων κλπ.), έγιναν όλα με το γράμμα του νόμου, που είναι το θαλασσοπνίξιμο, αφού τα δικαιώματά σου τα αποκτάς εντός Ε.Ε.. Επίσης, για μένα κανείς δεν έχει πει ένα μπράβο στη Μέρκελ που πήρε 1.000.000 ανθρώπους στο γερμανικό έδαφος. Θα μπορούσε να κοιτάει λοξά (σαν την Αγγλία) και να κάνει μια ωραία δήλωση ότι η χωρητικότητά τους είναι 20.000 (Τερέζα Μέη, 2015). Και να έχουν μείνει στην Ελλάδα όλοι. Ακόμη κι αν δεχθούμε ότι ως χώρα με παραγωγή τους χρειάζεται, δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμη μια τέτοια επιλογή. Τα καινούρια δεδομένα πλέον έχουν να κάνουν με το σύστημα που φαίνεται να δημιουργείται γύρω από τα σύνορα της Ε.Ε. που θέλει την Ελλάδα χώρο ... πρωτοβάθμιας περίθαλψης! Δεν γνωρίζω τα νομοθετικά περί ασύλου επακριβώς, αλλά εν συντομία αν κάποιος μπορεί να αποδείξει ότι απειλείται η ζωή του στη χώρα καταγωγής, μπορεί να αιτηθεί άσυλο. Αυτό ανοίγει ένα παράθυρο εισαγωγής μεταναστών οιωνεί προσφύγων, οι οποίοι δηλώνουν ότι π.χ. λόγω σεξουαλικών προτιμήσεων διώκονται στη χώρα καταγωγής και κινδυνεύουν. Το διεθνές σύστημα προστασίας των Ηνωμένων Εθνών σίγουρα καλά κάνει και προτείνει τέτοια νομοθετικά πλαίσια. Το θέμα όμως είναι ότι δεν γίνεται να κάνει η Ελλάδα τη "διαλογή", μονιμοποιώντας την κατάσταση των κέντρων στα νησιά (γιατί αυτό δρομολογείται). Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος είτε να μεταφέρονται αυτόματα εντός της Ε.Ε. και να αναλάβουν όλες οι χώρες το βάρος, είτε να υπάρξει ένα όριο πάνω από το οποίο θα επιστρέφονται στην Τουρκία. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν θα γίνει, και η λογική λέει ότι η -κάθε- Μόρια θα διαιωνιστεί έχοντας πλέον στην πλειοψηφία οικονομικούς μετανάστες, οι οποίοι δύσκολα θεμελιώνουν δικαιώματα ασύλου.
  4. Ψήνεσαι?? Γύρω στα 300 βγαίνει. Πλέον με τον καινούριο δρόμο συμφέρει να πας ηγουμενίτσα και να περάσεις απέναντι ακόμη και bari, ώστε να γλιτώσεις την πανάκριβη καμπίνα. Καλύτερα να δώσεις τα λεφτά σου σε κάποιο ξενοδοχείο κάνοντας μια εξτρα στάση παρά στην απατεώνικη minoan.
  5. Καλησπέρα, το έχω κάνει αρκετές φορές στο παρελθόν, όχι από το συγκεκριμένο πέρασμα. Έχω κάνει: 1. Ancona - Modena - Bolzano - Trento - Brennero - Innsbruck - Μόναχο - Πράγα - Παρντούμπιτσε (διανυκτέρευση Modena - Μόναχο) 2. Ancona - Modena - Torino - Montblanc - Lyon - Reims - Birmingham (διανυκτέρευση Modena - Lyon - Βόρεια Γαλλία) 3. Ancona - Milano - Lugano - Lucerne - Basel - Calais - York (χωρίς διανυκτέρευση ) 4. Ancona - Milano - Lugano - Lucerne - Basel - Reims - York (διανυκτέρευση Milano + Reims) Έχω κάνει και 3 ταξίδια επιστροφής, δεν τα θυμάμαι όλα. Το μιλάνο το προτιμώ γιατί έχω φίλους, αλλιώς προτιμώτερη είναι μια μικρή πόλη τύπου modena να μη σε ταλαιπωρήσει. Ιδανικά βγάλτε άλλη μια διανυκτέρευση βόρεια Γαλλία, με 2 διανυκτερεύσεις είναι πολύ πιο άνετο το ταξίδι. Η Γαλλία είναι αρκετά μεγάλη, ενδεικτικά Lyon - κοντά στο Calais το GPS έβγαζε κάτι τύπου 870 km, τα οποία δεν είναι λίγα, και δεν ισχύει απαραίτητα 870 / 120 = 7 ώρες, πιο εύκολα θα πάει προς τις 9-10 με καμιά στάση, βενζίνες και τα σχετικά. Προσέχτε το πέρασμα Eurotunnel, αν πάτε γαμπροί στα διόδια είναι κάπου 230-240 ευρώ, αν το έχετε κλείσει από πριν πέφτει και στα 60-70. Επίσης αν το αυτοκίνητο είναι Αγγλικό, προσέχτε στο Λονδίνο: 1. Congestion Charge (μέχρι το 2016 ήταν για diesel, τώρα δεν έχω καμία εικόνα). 2. Τα απατεώνικα διόδια στον ανατολικό M25, πρέπει να τα έχεις προπληρωμένα, αλλιώς σου έρχεται το notice σπίτι (δεν έχει κάπου να πληρώσεις στο δρόμο). 75 λίρες πλήρωσα πρόστιμο για 2.75 λίρες διόδια (δεν έχει πουθενά αλλού στην Αγγλία και δεν το ήξερα).
  6. Το ματάκι είναι ίδιο. Το decoding των δεδομένων αλλάζει. Ματάκι αλλάζεις αν δεν μπορείς να διαβάσεις CD λόγω φθοράς (το έχω κάνει σε αυτοκινήτου). Οπότε καλύτερα να αλλάξεις τον τίτλο γιατί είναι click bait για τύπους σαν εμένα
  7. Η Xsara: 1. είναι αυτοκίνητο προ-προηγούμενης γενιάς, αντίστοιχο του peugeot 306, proper french, ράβδοι στρέψης κλπ. και σχετικά πούπουλο για την κατηγορία του 2. η 1.6 ήταν η ακριβή επιλογή της εποχής. δεν είναι μόνο τα άλογα, είναι και η ροπή που σε βοηθάει στο ταξίδι με πολλά άτομα 3. δοκίμασε τα ίδια με την 1.4 75 άλογα 11 κιλά ροπή Το βάρος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας, δες πως πάει το δικό σου και πώς πάει το peugeot 307 που είναι 1250 κιλά με τα ίδια μοτέρ, και αντίστοιχα, πώς πάει το rallye με σχεδόν το ίδιο μοτέρ Τα αυτοκίνητα είχαν ξεφύγει στο βάρος λόγω euroncap και έχουν ακόμα και σήμερα πολύ μεγάλη διάσταση στα ζαντολάστιχα που κόβει αρκετά. Στο 1400 κιλών Stilo μου, τα 170 άλογα ήταν σβέλτα, αλλά σίγουρα δεν έβαζαν και φωτιά. Τώρα με τους ρύπους και τα σοβαρά τεστ για CO2, αναγκαστικά θα πέσει και το βάρος των αυτοκινήτων (ήδη τα νέα insignia είναι με χαμηλότερο βάρος, 1400 κιλά είναι λογικά για ένα μέγεθος σχεδόν 4.90 m).
  8. Ζυγοστάθμιση = τρέμουλο. Αν είχες κακή ζυγοστάθμιση στα μπροστά, τρέμει έντονα το τιμόνι σε ορισμένες ταχύτητες. Αν είχες κακή ζυγοστάθμιση πίσω, τρέμει το σασί (εξαρτάται και από πόσο χάνει). Η ευθυγράμμιση τώρα έχει πιο πολύ να κάνει με το πρόβλημα. Το θέμα είναι ότι δύσκολο θα βρεις ευθυγραμμισά να στο ελέγξει σε πολλά χιλιόμετρα. Αυτό που ίσως πρέπει να κοιτάξεις είναι τα φρένα, μήπως έχεις κάποιο από τα δεξιά ψιλο-κολλημένο και σου βγαίνει στα πολλά χιλιόμετρα η τάση.
  9. 1. Πέρυσι τέτοιο καιρό που το έκανα, είχα ένα θέμα με το γόνατο και δεν μπορούσα να σκύψω (γιατί θα το έκανα στο πεζοδρόμιο) ούτε να κάτσω να δουλέψω πολύ κάτω. 2. Το αλτερνέητορ είχε το εξής πρόβλημα: ενώ έβγαζε κανονικά τάση, δεν μπορούσε να βγάλει τάση υπό φορτίο. Δηλαδή όταν άνοιγα φορτία, έριχνε την τάση. 3. Φόραγε 70ρι, αγόρασα καινούριο Denso (όχι ανακατασκευής) 120ρι με 2 χρόνια εγγύηση στα 160. Η επισκευή με κωδικούς fiat ήταν γύρω στα 100, και καινούριο fiat 90ρι στα 300 ανακατασκευής αν θυμάμαι καλά. 400κάτι καινούριο. 4. Θα σε έχω στα υπόψιν Edit: Παλαιό δυναμό: Νέο δυναμό:
  10. Για μένα από τη στιγμή που έχεις δει ένα αυτοκίνητο τύπου insignia 180ps και μπορείς με καθαρό μυαλό να το συγκρίνεις με το corolla 1.4 97ps, δεν χρειάζεσαι κάτι ιδιαίτερα γρήγορο, αλλά κάτι ταξιδιάρικο. Μεγαλύτερο μεταξόνιο = ταξιδιάρικο, οπότε σωστά σκέφτεσαι κάτι σε κατηγορία Corolla. Το θέμα για μένα είναι ότι αν θες να ρίξεις το κόστος χρήσης, θα πρέπει να βάλεις άλλες παραμέτρους στο ζήτημα, και κυρίως, από τη στιγμή που ψάχνεις για καινούριο, το θέμα της εγγύησης. Στη θέση σου θα ξέχναγα ό,τι λέει 2-3 χρόνια, και θα κοίταζα μόνο αυτά με πάνω από 5. Huyndai / Kia με 7? Κάτι τέτοιο. Επίσης, τα αυτοκίνητα χωρίζονται πλέον σε 2 κατηγορίες, τα σύγχρονα διαστημόπλοια και τα ένα κλικ πίσω. Μπορείς κάλλιστα να πάρεις ένα Dacia, το οποίο δεν θα έχει το διαστημικό ταμπλό του αντίστοιχου Renault αλλά θα έχεις ένα αυτοκίνητο να κάνεις τη δουλειά σου, και σε καλή τιμή. Και μετά το μεγάλο ερώτημα είναι το καύσιμο. Ένα αυτοκίνητο με turbo και 150 άλογα βενζίνη, ό,τι κι αν δηλώνει, θα κάψει 10-11 λίτρα αν αρχίσεις και χρησιμοποιείς μερικά από τα αλόγατα. Αντίθετα, ένα πετρέλαιο στις ίδιες συνθήκες, μπορέι να κάψει 7-8 λίτρα (όχι με 150 άλογα όμως, μια έκδοση με 120). Βέβαια με τα όσα λέγονται για το πετρέλαιο, η πρόβλεψη είναι ότι λογικά θα του αυξήσουν τα τέλη, οπότε δεν ξέρω αν θα το κάνεις απόσβεση και αν αξίζει να πας σε καινούριο. Τώρα η επιλογή να κρατήσεις αυτό που έχεις είναι κι αυτή στο τραπέζι, στα + έχεις ότι επειδή είσαι ατμόσφαιρα δεν καις πολύ και δεν έχεις πολλές βλάβες, στα - είναι ότι καλώς ή κακώς με τα χρόνια ότι έχει ελαστικό θα χρειαστεί αλλαγή (αν θες να έχεις το αυτοκίνητο σε καλή κατάσταση) οπότε στην επόμενη πενταετία πιθανώς να χρειαστείς βάσεις μηχανής, περιφερειακά τύπου silent block etc Επειδή λέμε για ιταλικά πιο πάνω κι εγώ είχα αποφασίσει να κρατήσω το Punto επίσης του 2003 αλλά με 181500 πλέον και σχετικά ζορισμένα, το κόστος για τις τελευταίες 25.000 χιλιόμετρα / διετία ήταν: 156700 λάστιχα 190 160000 λάδια 162000 ημιαξόνια 810 + βάση μηχανής 80 168000 ιμάντες 300 166000 στοπ πόρτας 45 + αλλαγή κλειδαριάς πορτ-μπαγκάζ (30 ευρώ) 169000 αλλαγή δυναμό (alternator) 160+30 εργατικά 170000 λάδια 172000 εξαερωτικό ψυγείου + βάσεις ψυγείου (5 ευρώ) 173000 αλλαγή μπεκιέρας με δεύτερη που έχω + μικροανταλλακτικά (oring etc) 175000 επισκευή πλεξούδας από εμένα (2 βδομάδες off + 100 ευρώ υλικά) 175000 αλλαγή μπουζί 55 ευρώ (έβαλα τα εργοστασιακά λόγω επισκευής πλεξούδας) 176000 κόλληση στο τελικό καζανάκι + 1 ελαστικό στήριγμα (έχει σαπίσει) 177000 Φρέον A/C 50 179000 δίσκοι τακάκια 50 179000 τάπα ψυγείου 179000 λάδια / φίλτρα Οι περισσότερες τιμές είναι με δική μου εργασία, οπότε μιλάμε για πραγματική πληγή, με χειρότερο όλων το ότι η πλεξούδα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ καινούρια (και καινούρια είχε 500) = ή πετάς το αμάξι, ή κάθεσαι τη βγάζεις, και πόντο πόντο ψάχνεις / κόβεις / ματίζεις και μονώνεις. Το Punto μέχρι τις 160000 δεν είχα δώσει τίποτα σχεδόν πλην της συντήρησης (ιδιαίτερα τακτικής). Υπάρχει μια λεπτή γραμμή που το αυτοκίνητο γίνεται από απροβλημάτιστο -> σάπιο, στο punto αυτό ήταν στα 14 χρόνια και 160000 χιλιόμετρα. Το Corolla σίγουρα είναι πιο καλή κατασκευή, αλλά η λεπτή γραμμή υπάρχει, και αργά ή γρήγορα θα τη συναντήσεις Οι καινούριες κατασκευές έιναι χειρότερες σε διάφορα σημεία, π.χ. πλέον θα βρεις πολλά άβαφα μέρη, οπότε το να βγάλεις 15 χρόνια δεν είναι τόσο εύκολο. Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά, μέσες άκρες ό,τι έχει το παλιό σου αυτοκίνητο, θα έχει και το καινούριο, μιας και μιλάμε για ηλεκτρονική ανάφλεξη, και δουλεύουν περίπου με το ίδιο σύστημα. Άντε να έχεις 1-2 προβλήματα παραπάνω με ανακύκλωση καυσαερίων κλπ., αλλά τα βασικά είναι τα ίδια.
  11. Δεν ξέρω να οδηγώ δίκυκλα, αλλιώς θα τό 'χα βάλει κι αυτό στην εξίσωση!!!!! Επίσης, μου αρέσει ΠΑΡΑ πολύ τόσο το mx5, όσο και το 3 (το 2 δεν το χω δει). Απλά δεν νομίζω ότι είναι λογική μια αγορά 2000 κυβικά 122 άλογα ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ στην εποχή του downsizing, που 122 άλογα βγάζουν όλοι από 1000 κυβικά με turbo. Να θυμίσω ότι το τεκμήριο ακόμη και σήμερα πάει με τα κυβικά Να σου πω, εσύ πήρες την αντιπροσωπεία της Mazda???? Γιατί σε βλέπω λίγο φανατικό με τα 2000 κυβικά 122 άλογα
  12. 20000 ευρώ είναι αρκετά λεφτά για ένα αυτοκίνητο. Με το σκεπτικό του χαμηλού βάρους, μπορείς να πάρεις ένα 500κι abarth με 910 κιλά και 140 - 160 άλογα, το οποίο δε νομίζω ότι πιάνεται εύκολα ούτε από το st200. Με το σκεπτικό του παίρνω κάτι πιο αργό / commuter etc., 16900 (17500 τελική) έχει η 1.4 tjet alfa romeo giulietta με 120 άλογα, και γύρω στα 19500 τελική με το 1.6 diesel. Πού πάει το 2 με 20000 και 115 άλογα? Εκεί που πάει και το 3 με 25000 ευρώ αρχική τιμή, και το 508 με 35000 αρχική τιμή: στον κουβά!
  13. Είναι λίγο πιο περίπλοκο από το ακριβή συσκευή - ακριβά ανταλλακτικά. Είναι θέμα: 1. Παράβασης μονοπωλιακών πρακτικών (αγοράσω miele, γιατί να μην μπορώ να το επισκευάσω εκτός miele?) 2. Προστασίας του περιβάλλοντος (αν αγοράσω μια συσκευή με expected lifetime 20 χρόνια και την πετάξω στα 2, σημαίνει ότι στα 20 χρόνια θα αλλάξω 10 πλυντήρια). Το θέμα είναι ότι οι συσκευές είναι πολύ φτηνές σε σχέση με το παρελθόν, λόγω Κίνας. Δηλαδή παίρνιες π.χ. a/c daikin made in china στα 1000 ευρώ, και made in japan στα 2000, όταν ο φτηνός ισοδύναμος κινέζος είναι στα 300-400. Οπότε ρεαλιστικά, ποιος θα δώσει 2000, όταν παίρνεις 5 από τις άλλες συσκευές? Κι αν το 2000 σου κάψει μια πλακέτα inverter = 600 ευρώ, είναι 1μιση "φτηνή" συσκευή. Οι ακριβές συσκευές θα πρέπει να συνοδεύονται από πολύ υψηλές εγγυήσεις (π.χ. 10ετή εγγύηση που δίνει η LG σε μοτέρ κλπ.). Μόνο έτσι πείθεις τον καταναλωτή να δώσει 2000 αντί για 300. Εκτός φυσικά από τις -πολλές ομολογουμένως- περιπτώσεις που θες απλά να γράφει μια συγκεκριμένη ταμπέλα στο πληντύριο για αυτοικανοποίηση. Είναι σαν το πλυντήριο με WiFi, που το πρόβλημα στο πλυντήριο δεν είναι να βάλεις / βγάλεις τα ρούχα και να τα απλώσεις, αλλά το να μην πατήσεις το on ή το play και να του στείλεις την εντολή με WiFi
  14. Έπεσα κι εγώ σε μια μικρή τις προάλλες, Αλίμου - Κατεχάκη, εντάξει δεν είναι και κεντρικός ο δρόμος! Κατέρρευσε με τις βροχές! Η συντήρηση στους δρόμους είναι απάλευτη, έχουν κλείσει 15ετία οι ολύμπιοι δρόμοι και έχουν αρχίσει να φαίνονται οι κακοτεχνίες. Εν τω μεταξύ το κέντρο λογικά θέλει mini suv, κυψέλη, παγκράτι κλπ. το πούντο έχει αρχίσει και ζορίζεται! Ρουμανία γίναμε
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.