Η Video Game History Foundation Ανοίγει Ψηφιακή Πρόσβαση στα Αρχεία της
Η κυκλοφορία της ψηφιακής βιβλιοθήκης αποτελεί την υλοποίηση ενός οράματος που η VGHF έχει από την ίδρυσή της το 2017, όπως εξηγεί ο επικεφαλής βιβλιοθηκονόμος Phil Salvador. Το εγχείρημα, ωστόσο, είναι ακόμα σε εξέλιξη, καθώς ο οργανισμός συνεχίζει να επεξεργάζεται και να ψηφιοποιεί αχαρτογράφητο υλικό, με στόχο τη διάθεσή του στο κοινό χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στις φυσικές εγκαταστάσεις της VGHF στην Καλιφόρνια. Εντυπωσιακό είναι ότι δεν απαιτούνται ούτε εγγραφές ούτε ειδικά διαπιστευτήρια για την πρόσβαση στα αρχεία, γεγονός που οδήγησε σε υπερφόρτωση των servers κατά την ημέρα της κυκλοφορίας. Ήδη, ανεξάρτητοι ερευνητές αναδεικνύουν ευρήματα, όπως η πρώτη γνωστή αναφορά του όρου immersive στα βιντεοπαιχνίδια ή μια απροσδόκητη κριτική βιντεοπαιχνιδιών από τον Garfield στο περιοδικό GamePro.
Η ομάδα της VGHF ξεπέρασε σημαντικές τεχνικές προκλήσεις για να καταστήσει το αρχείο πλήρως αναζητήσιμο, δεδομένου ότι η τεχνολογία OCR (Οπτική Αναγνώριση Χαρακτήρων) δυσκολεύεται με τις πολύχρωμες και εκκεντρικές διατάξεις των περιοδικών των '90s. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, ο διευθυντής τεχνολογίας της VGHF, Travis Brown, ανέπτυξε ένα εξειδικευμένο εργαλείο αναγνώρισης κειμένου που βελτίωσε δραματικά την ποιότητα των αναζητήσεων. Χάρη σε αυτό, είναι πλέον δυνατό να βρει κανείς 81 ξεχωριστές αναφορές στο Clu Clu Land με μία μόνο αναζήτηση, ανάμεσα σε δεκάδες τεύχη περιοδικών.
Παρότι η συλλογή περιλαμβάνει τεράστιο όγκο ιστορικού υλικού, δεν περιέχει απευθείας πρόσβαση σε παιχνίδια λόγω νομικών περιορισμών του DMCA. Ωστόσο, η VGHF και άλλοι φορείς συνεχίζουν να πιέζουν για αλλαγές στη νομοθεσία, ελπίζοντας πως στο μέλλον, οι ψηφιακές βιβλιοθήκες βιντεοπαιχνιδιών θα μπορούν να περιλαμβάνουν και το ίδιο το λογισμικό των παιχνιδιών. Μέχρι τότε, η νέα βιβλιοθήκη της VGHF λειτουργεί ως ένας ανεκτίμητος πόρος για ερευνητές, ακαδημαϊκούς και λάτρεις της ιστορίας του gaming.
379