Jump to content



Εγγυηση EPSON PX820FWD


Recommended Posts

Καλημέρα,

Έχω το παραπάνω πολυμηχάνημα και διαβάζοντας την εγγύησή του, παραθέτω τα παρακάτω :

ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΓΓΥΗΣΗ EPSON

Εάν η λειτουργία των προϊόντων ή εξαρτημάτων της EPSON δεν είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές, κατά τη διάρκεια της περιόδου της εγγύησης, η EPSON, ως αρχικός προμηθευτής του προϊόντος ή ο εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος της EPSON στην περιοχή σας, έχει τη διακριτική ευχέρεια, να επισκευάσει ή να αντικαταστήσει το προϊόν.Η διάρκεια της περιόδου εγγύησης των προϊόντων EPSON είναι ένα έτος. Εάν βρίσκεστε σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η εγγύηση του προϊόντος κατά το δεύτερο χρόνο μετά την αρχική αγορά, διέπεται από τις απαιτήσεις και τις συνθήκες που ορίζει η Κοινοτική Οδηγία 1999/44/EC, σχετικά με συγκεκριμένα θέματα της πώλησης καταναλωτικών αγαθών, των σχετικών εγγυήσεων και κατ’ επέκταση της αντίστοιχης εφαρμογής της Οδηγίας σε κάθε χώρα. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις πιθανόν να έχετε και άλλα . επιπρόσθετα δικαιώματα . τα οποία ποικίλουν από χώρα σε χώρα και δεν επηρεάζονται, με κανέναν τρόπο, από την παρούσα εμπορική εγγύηση.

και στην κοινοτική οδηγία 1999/44/EC αναφέρεται σχετικά :

Προθεσμίες

1. Ο πωλητής ευθύνεται δυνάμει του άρθρου 3, όταν η έλλειψη

συμμόρφωσης εκδηλώνεται εντός δύο ετών από την παράδοση του

αγαθού. Εάν, δυνάμει της εθνικής νομοθεσίας, τα δικαιώματα που

προβλέπονται στο άρθρο 3 παράγραφος 2 υπόκεινται σε παρα-

γραφή, η παραγραφή αυτή δεν συμπληρώνεται προ της παρόδου

δύο ετών από την παράδοση.

To άρθρο 3 είναι αυτό που περιγράφει τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις επιλύσεις σε περίπτωση μή συμμόρφωσης του προϊόντος.

Έχω τα εξής 2 ερωτήματα :

1 ) Η εγγύηση είναι ένα έτος μόνο, ή εντός της ΕΕ θα πρέπει ο πωλητής να συμμορφώνεται με την κοινοτική οδηγία που προβλέπει αντικαταστάσεις/επισκευές κλπ. εντός 2 ετών ?

2) Κατά την παράδοση προϊόντος προς αντικατάσταση/επισκευή, οφείλει ο καταναλωτής να δίνει και την αρχική συσκευασία ?

Για διαφωτίστε με οι γνώστες....

[MENTION=5299]Tsakonas[/MENTION]

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ουφ... Μπερδεμένα λίγο τα πράγματα... Ας τα πάρουμε με την σειρά:

1) Ο νόμος και η κοινοτική οδηγία σου δίνουν το δικαίωμα να εγείρεις συγκεκριμένες αξιώσεις έναντι του πωλητή (και μόνον αυτού) εντός 2 ετών από την ημερομηνία αγοράς. Το θέμα είναι ότι μετά την πάροδο ενός εξαμήνου από την αγορά και μέχρι τα 2 έτη θα πρέπει να αποδείξεις ότι το ελάττωμα ήταν εργοστασιακό και όχι επίκτητο.

2) Η εγγύηση που σου παρέχει η EPSON είναι επιπρόσθετη και απλά σημαίνει ότι εντός της διάρκειάς της μπορεί να καλύψει και εκείνη την ζημιά, σύμφωνα με τους όρους της εγγύησης, και όχι αποκλειστικά και μόνο ο πωλητής.

Σε κάθε περίπτωση υπεύθυνος κατά νόμω είναι ο πωλητής αλλά εάν τυχόν σου παραδοθεί εγγύηση από την εταιρεία με πανευρωπαϊκή ισχύ 2 ετών τότε έχεις το δικαίωμα να την ενεργοποιήσεις. Θα πρέπει δηλαδή να αναφέρει η κατασκευάστρια ρητώς ότι για χώρες της ΕΕ ισχύουν οι ίδιοι όροι εγγύησης για διάστημα 2 ετών. Στην δική σου περίπτωση δεν ισχύει κάτι τέτοιο αλλά απλώς σου υπενθυμίζει τα δικαιώματα που έχεις έναντι του πωλητή.

Για το 2 που ρωτάς όχι. Αυτό που αναφέρεις αποτελεί συνήθη όρο της εμπορικής εγγύησης που σου παρέχει ο πωλητής αλλά δεν έχει εφαρμογή καθώς ο νόμος αναφέρει ότι "η εγγύηση δεν πρέπει να περιορίζει τα δικαιώματα του καταναλωτή". Υπάρχει πάντως η πιθανότητα για μια συσκευασία να φτάσετε στα δικαστήρια δεδομένου ότι ο νόμος αναφέρεται σε άσκηση δικαιώματος από την πλευρά του αγοραστή και όχι σε υποχρέωση από την πλευρά του πωλητή.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.