Jump to content
akis_z80

iRacing

Recommended Posts

2015-White-Logo.svg

 

Αυτό είναι το τόπικ του πασίγνωστου racing sim "iRacing".

Πρόκειται αναμφίβολα για την καλύτερη διαδικτυακή πλατφόρμα racing και αυτός είναι ο κύριος λόγος που υπάρχει τόσος κόσμος που πληρώνει χωρίς παράπονο τη μηνιαία συνδρομή καθώς και τα περιεχόμενο. Ναι εκτός της μηνιαίας συνδρομής, οι πίστες και τα αυτοκίνητα πρέπει να αγοραστούν από τον συνδρομητή :D

 

iRacing official site

iRacing on Steam

 

Και ένα βίντεο από το μέλος @geovas77 για να πάρετε ιδέα από το online

 

Edited by akis_z80
added info
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 19 λεπτά, το μέλος wolves έγραψε:

Απο θεμα physics και ffb τι λεει;

Αρκετά καλό. Τον Αύγουστο που το δοκίμασα για 3 μήνες, μου φάνηκε ανάμεσα σε Raceroom και AC.   Σήμερα δεν ξέρω πώς είναι.

Σίγουρα δεν αποτελεί εμπόδιο. Εμπόδιο αποτελεί το χρήμα.

Edited by liakjim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας γράψω λοιπόν δύο κουβέντες για το iRacing που προσωπικά αποτελεί την επιλογή μου για οργανωμένους online αγώνες με πρωταθλήματα που τρέχουν 24/7 και κατά τη γνώμη μου το πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον γιά όποιον θέλει να ασχοληθεί με racing games είτε road racing είτε oval racing είτε εντώς του 2016 όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα Dirt Oval Racing και Rallycross.

 

Ας ξεκινήσω με τα αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή και είναι διαθέσιμα εδώ ενώ εδώ μπορείτε να βρείτε τις διαθέσιμες πίστες οι οποίες είναι όλες laserscanned. Για τα αυτοκίνητα έχουν χρησιμοποιηθεί δεδομένα CAD (ακόμα και γα την περσινή Mclaren F1!!) σε συνεργασία με αγωνιστικές ομάδες που τρέχουν τα αυτοκίνητα στην πραγματικότητα. Όσον αφορά τους τομείς physics/FFB η προσωπική μου γνώμη είναι ότι αυτή τη στιγμή το παιχνίδι βρίσκεται πίσω από το rFactor 2 που είναι το benchmark και αμέσως μετά από rFactor 1, GSCE 2013 & Automobilista.

 

Εκεί που παίζει χωρίς ανταγωνισμό είναι στον τομέα του online, το κάθε έτος χωρίζεται σε τέσσερις σεζόν και η κάθε σεζόν έχει 12 εβδομάδες κατά τη διάρκεια των οποίων τρέχουν πολυάριθμα πρωταθλήματα στα οποία μπορεί ο καθένας να λάβει μέρος εφόσον έχει το αντίστοιχο License Class. Μία παρένθεση για τα license classes, όλοι ξεκινάνε σαν rookies και αρχικά μπορούν να πάρουν μέρος στα rookie πρωταθλήματα (MX5 Cup για Road και Stock Cars για Ovals). Μέσα από τους αγώνες και αποφεύγωντας τα λεγόμενα incidents (έξοδοι, spins και contacts) ο κάθε ένας αυξάνει ή χάνει το λεγόμενο safety rating και σε καθορισμένα σημεία αυτού ανεβαίνει (ή κατεβαίνει) License Class που του δίνει και δικαίωμα να τρέχει σε official series εφόσον έχει τουλάχιστον την άδεια που απαιτεί κάθε πρωτάθλημα. Η αναβάθμιση είναι Rookie, D-Class, C-Class, B-Class, A-Class  και πχ κάποιος που θέλει να πάρει μέρος στο επίσημο πρωτάθλημα της Lotus 79 πρέπει να έχει τουλάχιστον B-Blass, ενώ για McLaren F1 απαιτείται Α-Class. Το να έχεις Α-class σημαίνει ότι μπορείς να πάρεις μέρος σε οποιοδήποτε πρωτάθλημα ακόμα και χαμηλότερης κλάσης. Τέλος υπάρχει και το Pro/WC License που χρειάζεται σε όσους θέλουν να λάβουν μέρος στα επίσημα παγκόσμια πρωταθλήματα του iRacing F1/Nascar με χρηματικά έπαθλα.

 

Βέβαια πέρα από τα official πρωταθλήματα υπάρχουν και εκατοντάδες private leagues που τρέχουν σε hosted sessions των μελών και για τα οποιά δεν απαιτείται κάποια άδεια εκτός και αν ο διοργανωτής θέσει τέτοιες προϋποθέσεις.

 

Ας επανέλθω λοιπόν στα official πρωταθλήματα όπου για κάθε εβδομάδα της κάθε σεζόν υπάρχει και διαφορετική πίστα, ενώ αγώνες συνήθως υπάρχουν κάθε μια ή δύο ώρες για τα πιο δημοφιλή πρωταθλήματα και ανά μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα για πρωταθλήματα με μικρότερη συμμετοχή ή πρωταθλήματα με ομάδες ή πρωταθλήματα Endurance που συνήθως τρέχουν μόνο Σαββατοκύριακα. Κάπου εδώ να πώ δύο λόγια και για το λεγόμενο iRating που πολύ απλά είναι μία μορφή ELO και αυξομειώνεται ανάλογα με τη θέση που λαμβάνει κάποιος μετά από official race και ενάλογα και με τον ανταγωνισμό που υπήρχε στον αγώνα. Συνήθως στα δημοφιλή πρωταθλήματα για κάθε ένα αγώνα υπάρχουν αρκετές συμμετοχές (σε κάποιους αγώνες πάνω από εκατό) και επομένως έχουμε τα λεγόμενα splits, όπου οι συμμετοχές χωρίζονται σε γκρούπ δυναμικότητας ανάλογα με το iRating και δημιουργούνται και αντίστοιχοι servers/sessions όπου τρέχεις ξεχωριστά το κάθε γκρούπ. Έτσι για παράδειγμα σε ένα αγώνα GT3 με 100 συμμετοχές μπορούν να δημιουργηθούν 3-4 splits με το κάθε ένα από αυτά να αποτελείται από διαφορετικά iRating όπως low split με iRating 0-1000, δεύτερο split με irating 1001-2000 κλπ με το top split να έχει και τα μεγαλύτερα iRating. Στο τέλος του αγώνα και ανάλογα με τη δυναμικότητα του κάθε Split (SoF, Strength of Field) μοιράζονται και βαθμοί για τα πρωταθλήματα με τους περισότερους βαθμούς φυσικά να πηγαίνου στο top split. Έτσι εγώ για παράδειγμα εάν νικήσω σε ένα αγώνα με SoF > 3000 θα πάρω πολύ περισότερους βαθμούς απ'ότι θα πάρω για νίκη σε αγώνα με SoF < 2000.

 

Κάθε σεζόν έχει 4 dropped races και ο νικητής του πρωταθλήματος βγαίνει από το σύνολο των οκτώ καλύτερων του εβδομάδων, ενώ οι διαγωνιζόμενοι παρότι τρέχουν σε ενιαίο πρωτάθλημα χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με το iRating που είχαν στην αρχή της σεζόν και αντίστοιχα αποδίδονται και certificates. Χοντρικά κάπως έτσι λειτουργεί το online μοντέλο και είναι πολύ ανταγωνιστικό είτε είσαι οδηγός της πρώτης κατηγορίας (iRating > 3500) είτε τρέχεις για χαμηλότερη κατηγορία. Περιαυτολογώντας μέχρι τώρα έχω καταφέρει μία πρώτη θέση στην τέταρτη κατηγορία σε πρωτάθλημα Radicals RX8 όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι(iRating ~1500) ενώ την προηγούμενη σεζόν με iRating ~ 3200 βγήκα δεύτερος στη δεύτερη κατηγορία του πρωταθλήματος Spec Racer Ford. Αυτή τη σεζόν τρέχω στο πρωτάθλημα της Lotus 79 και είμαι επιτέλους στην πρώτη κατηγορία (iRating > 3500) χωρίς βέβαια να έχω βλέψεις τίτλων καθώς στην ίδια κατηγορία συμμετέχουν και αρκετά Alien με iRating > 6000 με τον προηγούμενο πρωταθλητή να είναι πάνω από 8000 :hehe:.

 

Πίσω από κάθε πρωτάθλημα υπάρχουν οργανωμένες κοινότητες χρηστών με αντίστοιχα subforums όπου μοιράζονται setups, δημιουργούνται leagues και γενικά υπάρχει η άισθηση της ομαδικότητας για το αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται. Επίσης τα iRacing Forums είναι από τα πιό δραστήρια στον τομέα του Simracing ενώ από μέλη της υπηρεσίας έχουν ξεκινήσει αρκετά Hardware projects με πιο πρόσφατο το SimiCube. Διοργανώνονται training leagues όπου instructors εκπαιδεύουν οδηγούς στην τέχνη της γρήγορης οδήγησης και γενικά υπάρχει διαρκές ενημέρωση  γύρω από το simracing hobby, ενώ φυσικά δεν λείπουν και τα trolls και ομηρικοί καυγάδες για ότι θέμα μπορείτε να φανταστείτε.

 

Τελειώνοντας να πώ και δύο λόγια για το οικονομικό μέρος της υπόθεσης, το iRacing έχει μηνιαία συνδρομή (standard 12$, yearly 99$) με πολλές ευκαιρίες για εκπτώσεις, συνήθως εγώ εκμεταλεύομαι προσφορές και αγοράζω κάθε χρόνο στη μισή τιμή (50$). Βέβαια με συμμετοχή σε τουλάχιστον οκτώ αγώνες κάθε σεζόν σου πιστώνουν credits στο λογαριασμό με maximum 10$ ανά σεζόν οπότε θεωρητικά εάν κάποιος πιστωθεί με 4χ10$ η ετήσια συνδρομή κοστίζει μόλις 10$. Το Κάθε αυτοκίνητο κοστίζει 12$ και η κάθε πίστα συνήθως 15$ με εκπτώσεις έως 20% για αγορές bulk. Προσωπικά ασχολούμαι περίπου 3 χρόνια και συνολικά έχω δώσει περί τα 500 $ οπότε σίγουρα δεν είναι κάτι φθηνό αλλά κατά τη γνώμη το αξίζει για την ποιότητα του racing που μπορώ να βρώ οποιαδήποτε στιγμή θέλω.

 

Σας αφήνω με ένα αγώνα από την φετινή σεζόν με Lotus 79 που είναι ένα αυτοκίνητο που τυχαία έπιασα στα χέρια μου και ενώ ήθελα να τρέξω με τη Formula Renault 2.0 που είναι αυτοκίνητο που μόλις έγινε διαθέσιμο με κέρδισε κατά κράτος.

 

 

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

μπράβο ρε Γιώργο..τα εξήγησες όλα!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομιζω οτι για να ασχοληθει καποιος σοβαρα με αυτο το παιχνιδι πρεπει να εχει αρκετο εως πολυ ελευθερο χρονο.

Ωραια αναλυση Geovas77

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, GeoF1 said:

Νομιζω οτι για να ασχοληθει καποιος σοβαρα με αυτο το παιχνιδι πρεπει να εχει αρκετο εως πολυ ελευθερο χρονο.

Ωραια αναλυση Geovas77

 

Ναί και όχι μαζί, εξαρτάται πόσο ανταγωνιστικός θέλεις να είσαι.

 

Εγώ αφιερώνω περίπου 6-8 ώρες την εβδομάδα, τις περισσότερες το ΣΚ που τρέχω και τους αγώνες μου(συνήθως 1-3) για την εβδομάδα. Ο αγώνας για το πρωτάθλημα της Lotus είναι 45 λεπτά και συνήθως κάνω και λίγο practice πρίν τον αγώνα, συνολικά θα έλεγα περίπου 1 1/2 ώρα ανά αγώνα. Οι αγώνες για το Spec Racer Ford ήταν στο μισάωρο οπότε μία ώρα συνολικά για κάθε αγώνα και βέβαια εξαρτάται το πόσο practice είσαι διατεθιμένος να κάνεις εκτός των αγώνων για να είσαι ανταγωνιστικός. Οι αγώνες του Rookie MX5 είναι στο εικοσάλεπτο.

 

Βέβαια εάν θέλεις να τρέξεις Endurance τότε μιλάμε για τετράωρους αγώνες σύν το Practice οπότε δύσκολα τα πράγματα, το σημαντικό είναι σε κάθε αγώνα να έχεις κάνει αρκετή προπόνηση ώστε να είσαι σχετικά σίγουρος ότι δεν θα έχεις spin outs, track outs κλπ

Edited by geovas77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό που με χαλάει , είναι ότι δίνεις έναν σκασμό λεφτά και το content δεν είναι ποτέ δικό σου.

Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολλούς τους χαλάει το γεγονός ότι εάν λήξει η συνδρομή δεν έχεις πρόσβαση στο content αλλά εμένα δεν με ενοχλεί, εάν λήξει η συνδρομή τότε σημαίνει ότι δεν έχω χρόνο/όρεξη για iRacing, όταν/εάν θέλω να επιστρέψω ενεργοποιώ τη συνδρομή και έχω και πάλι πρόσβαση στο content που υπάρχει στο account.

 

Σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται ποτέ να θελήσω να τρέξω αγώνες offline χωρίς να έχω συνδρομή, υπάρχουν καλύτερα sims για offline hotlapping και το παιχνίδι δεν έχει AI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το δοκίμασα αρχές Νοέμβρη κι εγώ με τo free promo των 3 μηνών. Δυστυχώς εκείνη την περίοδο έσκασαν κάποιες αναποδιές και δεν μπόρεσα να του αφιερώσω πολύ χρόνο και να πάρω την D Class που ήθελα για να τρέξω το SRF. Όσο το έτρεξα πάντως, μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, η οργάνωσή του είναι απαράμιλλη στο online.  Υπάρχουν πολλά official events, unofficial races και το κυριότερο, όποια ώρα και να μπεις θα βρεις γεμάτα grids. Στατιστικά υπάρχουν για τα πάντα και το safety rating είναι κίνητρο για καθαρούς αγώνες. Ακόμα και στη rookie class, μπορεί σε ένα-δυο αγώνες να συναντήσεις wreckers (στον πρώτο μου ever αγώνα ήταν σαν να έτρεχα σε public server του forza) αλλά στους περισσότερους υπάρχει προσοχή ακόμα και από τους backmarkers. Επίσης έχει πολύ ωραία, άγνωστα αμερικάνικα  tracks πέρα από τα χιλιοπαιγμένα ευρωπαϊκά όπως π.χ. το summit point motorsport park που είναι καταπληκτικό. Τα γραφικά αν και δεν είναι τόσο polished όπως του AC ή του Pcars, αλλά για κάποιο λόγο οι πίστες φαίνονται "ζωντανές". Έχω σε βίντεο τον 2ο μου ever αγώνα, αξίζει να δείτε τον πρώτο γύρο και μετά προς το τέλος την υποδειγματική συμπεριφορά των lapped cars:

 

Σε κάθε περίπτωση, αν είχα εγγυημένο ελεύθερο χρόνο 3-4 ώρες την εβδομάδα θα ήταν το go-to-sim για μένα, μιας και το sim racing στο pc το έχω αποκλειστικά για online racing.

 

P.S.: Δοκίμασα και oval racing, αλλά η rookie class εκεί  ήταν χάος.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, gchristod said:

αλλά για κάποιο λόγο οι πίστες φαίνονται "ζωντανές".

Έχουν τις σκιές και τα χρώματα της συγκεκριμένης ώρας pre-baked μέσα στα textures, κάτι που κάνει θαύματα στον οπτικό τομέα, με την παραχώρηση ότι όλα είναι στατικά (δεν αλλάζει η ώρα, ο φωτισμός κλπ). Με βάση αυτό δε θα τις έλεγα ζωντανές... βαλσαμωμένες είναι :D

 

Εμένα αυτό που με χάλασε και δε συνέχισα ήταν η έλλειψη αυτοκινήτων δρόμου. Το mx5 ως cup car δε με ενθουσίασε γιατί δε συγχωρεί overdriving, παρά θέλει χειρουργικές κινήσεις. Αν ανανεώσω τη συνδρομή, θα το κάνω για το skip barber!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 9 λεπτά, το μέλος akis_z80 έγραψε:

Με βάση αυτό δε θα τις έλεγα ζωντανές... βαλσαμωμένες είναι :D

Μου θύμισες ένα κρύο ανέκδοτο, όπου έχει γίνει ένα τροχαίο, έχουν σκοτωθεί όλοι αλλά φορούσαν ζώνες, και ο μπάτσος θέλοντας να δώσει το ηθικό δίδαγμα της ζώνης ασφαλείας λέει "μα δείτε τους, σαν ζωντανοί είναι" :p 

Sorry για την κρυάδα πρωινιάτικα και το offtopic, αλλά έπρεπε να το βγάλω από το σύστημά μου........

Edited by gchristod
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
πριν 56 λεπτά, το μέλος akis_z80 έγραψε:

Έχουν τις σκιές και τα χρώματα της συγκεκριμένης ώρας pre-baked μέσα στα textures, κάτι που κάνει θαύματα στον οπτικό τομέα, με την παραχώρηση ότι όλα είναι στατικά (δεν αλλάζει η ώρα, ο φωτισμός κλπ). Με βάση αυτό δε θα τις έλεγα ζωντανές... βαλσαμωμένες είναι :D

Το ίδιο με το raceroom δλδ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να συμπληρώσω ότι με την συνδρομή συμπεριλαμβάνεται και αρκετό content για να μπορείτε να συμμετάσχετε στα Rookie Series (Oval και Road) και δεν χρειάζεται καμμία επιπλέον αγορά μέχρι να αποφασίσετε να δοκιμάσετε την τύχη σας σε series που απαιτεί την αγορά είτε του αυτοκινήτου είτε της πίστας που χρησιμοποιείτε για τον εβδομαδιαίο αγώνα.

 

Το φθηνότερο Official Series για να συμπληρώσετε τους οκτώ αγώνες της επίσημης σεζόν είναι το Spec Racer Ford μιάς και το αυτοκίνητο έρχεται με τη συνδρομή και το αγωνιστικό πρόγραμμα φτιάχνεται έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει τουλάχιστον τέσσερις πίστες που έρχονται στη συνδρομή, μία πίστα που χρησιμοποιείται για δύο εβδομάδες σε διαφορετική διαμόρφωση ενώ και οι υπόλοιπες επτά πίστες είναι πρός αγορά αλλά χρειάζονται μόνο οι δύο ώστε να συπμληρωθούν οι οκτώ επίσημοι αγώνες που χρειάζονται για τη σεζόν καθώς όπως είπαμε υπάρχουν 4 drop weeks (4 free + 2 diff.configs + 2).

 

 

Edited by geovas77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ffb το έφτιαξαν καθόλου Γιώργο?

 

Γιατί με τη g27 ήταν muscle memory μόνο.

 

 

On 4/14/2016 at 7:54 PM, liakjim said:

Αρκετά καλό. Τον Αύγουστο που το δοκίμασα για 3 μήνες, μου φάνηκε ανάμεσα σε Raceroom και AC.   Σήμερα δεν ξέρω πώς είναι.

Σίγουρα δεν αποτελεί εμπόδιο. Εμπόδιο αποτελεί το χρήμα.

 

 

Αν κ δεν το έχω δοκιμάσει πρόσφατα απο-κ-κλείεται να έχει ffb κοντινό σε AC.Με το Raceroom μπορεί.

Edited by sosna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ffb το έφτιαξαν καθόλου Γιώργο?

 

Γιατί με τη g27 ήταν muscle memory μόνο.

 

 

 

 

Αν κ δεν το έχω δοκιμάσει πρόσφατα απο-κ-κλείεται να έχει ffb κοντινό σε AC.Με το Raceroom μπορεί.

Νάσο δεν ξέρω πότε το έχεις τρέξει τελευταία φορά αλλά εμένα στη fanatec το ffb μου φαίνεται πολύ ικανοποιητικό, σίγουρα τουλάχιστον ισάξιο εάν όχι καλύτερο του AC 1.5 αλλά σαφώς πίσω από rf2. Το βέβαιο είναι ότι σε κάθε season build προσωπικά βλέπω πρόοδο, στο πρόσφατο build δώσανε dx11 και μέσα στη σεζόν αναμένουμε την υποστήριξη για VR.

League session σε Silverstone Historical GP εχτές το βράδυ, συνήθως είναι το practice μου πριν τα official races του ΣΚ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θένξ για τις ίνφο.

 

Τελευταίο αγώνα έτρεξα 22-3-2014 με το Ruf C Spec με εντελώς αλλοπρόσαλο φφβ κ τελευταία πράκτις 2-1-2016 με το L49 που με αρέσει σαν κάρο κ έχει κ καλό φφβ.

 

Γενικά πάντως το ffb του ποτέ δεν μου άρεσε από το 2008 που το έτρεχα,αφού σε σχέση με το LFS k netKar ωχριούσε.

 

Από περιέργεια θα ξαναβάλω να δω τι έχει βελτιωθεί.

 

Πρόοδος σαφώς κ υπάρχει αφού είμαι σχεδόν καθημερινά στο φόρουμ κ βλέπω/διαβάζω.Απλά με το φφβ είχα χρόνιο θέμα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Replay από πρόσφατο αγώνα για το official Classic Lotus Championship, 30 αυτοκίνητα σε πίστα των 45 δευτερολέπτων = συνεχή ντουμπλαρίσματα.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.