Jump to content



περι ABS


unknown

Recommended Posts

Ισως σε μερικες απο τις αρχικές εκδόσεις αβσ να μην λειτουργούσαν και τοσο σωστα ( και πάλι ισως λεω ) Πλεον δεν υπάρχει καμία συνθήκη φρεναρίσματος ( πλην παγου και χαλικιου οπου δημιουργειται ενα ειδος ''τακου'' στο λάστιχο ) Προ abs εποχής λίγο να τα έχανες - να ξεχνιόσουν η απλά να ηταν το οδοστρωμα λιγο πιο γλιστερό απο΄τι φαινόταν και ειχες πάει για τσάι ετσι απλά . Καλά σε συνθήκες πανικού ( πχ να σου πεταχτει σκύλος με καμια 140ρα ) οπου χρειάζεται φρένο οριακό + τιμόνι για αποφυγή .... Δεν το συζητάμε καθολου . Και μιλάω έχοντας οδηγήσει και κανα 6-7 χρόνια αυτοκίνητο χωρίς abs.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Από Wikipedia:

On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS. Even an alert, skilled driver without ABS would find it difficult, even through the use of techniques like threshold braking, to match or improve on the performance of a typical driver with an ABS-equipped vehicle, in real world conditions. ABS reduces chances of crashing, and/or the severity of impact. The recommended technique for non-expert drivers in an ABS-equipped car, in a typical full-braking emergency, is to press the brake pedal as firmly as possible and, where appropriate, to steer around obstructions. In such situations, ABS will significantly reduce the chances of a skid and subsequent loss of control.

In gravel, sand and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring. Some ABS calibrations reduce this problem by slowing the cycling time, thus letting the wheels repeatedly briefly lock and unlock. The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid — though loss of control remains more likely on soft surfaces like gravel or slippery surfaces like snow or ice. On a very slippery surface such as sheet ice or gravel, it is possible to lock multiple wheels at once, and this can defeat ABS (which relies on comparing all four wheels, and detecting individual wheels skidding). Availability of ABS relieves most drivers from learning threshold braking.

Όλα αυτά συνοψίζονται σε αυτά που έγραψα στο πρώτο ποστ μου.

Φυσικά, δε μιλάμε για την περίπτωση λάσπης, άμμου, χιονιού που αναφέρει και παραπάνω, καθώς εκεί το μπλοκάρισμα των τροχών φέρνει άλλες παραμέτρους που το κάνουν πιο αποτελεσματικό.

Σε άσφαλτο είναι σίγουρο ότι το ABS θα προσφέρει μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης.

Link to comment
Share on other sites

ναι σωστα απλα εχει σημασια το τι βαρος εχει το αυτοκινητο , λαστιχα , οδοστρομα κλπ κλπ, δεν ειναι απλα "μονο" το ABS που μπορεις να εισαι παντα σιγουρος

φυσικα για παγος και λασποβροχη ειναι αλλο θεμα

Link to comment
Share on other sites

Μα αν το βαρος , λαστιχα , οδόστρωμα ειναι κατά του abs βρε borg σκέψου πόσο δύσκολο θα ειναι για manual φάση , Θα πρέπει να εισαι ο super οδηγος , να ξέρεις το αυτοκινητο και τον δρόμο τέλεια και να είσαι στην καλύτερη σου φυσική κατάσταση ακα νηφάλιος ξενέρωτος και να έχεις πιει και 2-3 redbull :hehe: , μην επιμένεις :flower:

Link to comment
Share on other sites

Έχουμε χαθεί στην μετάφραση μου φαίνεται...

Δεν υποστήριξα σε καμμία περίπτωση ότι ένας τροχός που σέρνεται θα σταματήσει γρηγορότερα από έναν που κυλάει.

Ούτε είπα ότι ένα αυτοκίνητο χωρίς ABS θα σταματήσει καλύτερα από ότι αν είχε.

Υπάρχουν μερικές συγκεκριμένες περιπτώσεις όμως όπου η ύπαρξη του ABS δυσχεραίνει το φρενάρισμα και δεν αφορούν νερά,χιόνια,πάγους κλπ.

Για αυτο το λόγο το ABS κανονικά απενεργοποιήται σε φρενάρισμα με πολύ χαμηλή ταχύτητα αν και όχι πάντα με επιτυχία.

Παραδείγματα προσωπικά έχω και εγώ τόσο με το δικό μου αμάξι όσο και με άλλα εκτός από όσους μίλησαν ήδη.

Link to comment
Share on other sites

Έχουμε χαθεί στην μετάφραση μου φαίνεται...

Δεν υποστήριξα σε καμμία περίπτωση ότι ένας τροχός που σέρνεται θα σταματήσει γρηγορότερα από έναν που κυλάει.

Ούτε είπα ότι ένα αυτοκίνητο χωρίς ABS θα σταματήσει καλύτερα από ότι αν είχε.

Το ABS επενεργεί πάνω στα φρένα.

Μόλις αντιληφθεί ότι ο τροχός πάει να μπλοκάρει ανοίγει την βαλβίδα και ΜΕΙΩΝΕΙ την πίεση στο κύκλωμα του φρένου σε αυτόν τον τροχό. (ή σε όσους πάνε να μπλοκάρουν)

Τί σημαίνει αυτό ;;;;;

Mειώνουμε την πίεση στο κύκλωμα των φρένων ==> μειώνουμε την δύναμη φρεναρίσματος ==> μεγαλώνουμε την απόσταση.

Αν με Χ δύναμη στα φρένα το αμάξι θέλει 50 μέτρα για να σταματήσει εντελώς

με Χμικρότερη δύναμη πόση απόσταση θα χρειαστεί ;;;;; (απλή μέθοδος των τριών)

Πάμε πάλι?

Link to comment
Share on other sites

Για πες μας και ποιες ειναι οι περιπτωσεις εκτος παγου/χωματος πλζ.

Κίνηση στην πόλη με πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Κίνηση με χαμηλή ταχύτητα σε έντονη κατωφέρεια.

Link to comment
Share on other sites

Κίνηση στην πόλη με πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Κίνηση με χαμηλή ταχύτητα σε έντονη κατωφέρεια.

Μα σε πολύ μικρές ταχύτητες ΔΕΝ θα προλάβει να επέμβει το abs θα σταματήσει το αυτοκίνητο . Αν δεν καταφέρει να σταματησει το abs το αυτοκίνητο και τσουλάει πάει να πει οτι γλιστράει πολύ , η δεν εχεις λάστιχα . Οπότε και manualy δεν θα καταφέρεις να κάνεις κάτι . + οτι με το abs τουλάχιστο θα έχει και τιμόνι .... Τώρα σε έντονη κατωφέρεια ... Δεν κατάλαβα πως δεν θα δουλέψει το abs η θα κανεις κατι καλύτερο χωρίς αυτο...

Αλήθεια οδηγάς ? ( χωρίς ειρωνία έτσι... :) )

Link to comment
Share on other sites

Μα σε πολύ μικρές ταχύτητες ΔΕΝ θα προλάβει να επέμβει το abs θα σταματήσει το αυτοκίνητο . Αν δεν καταφέρει να σταματησει το abs το αυτοκίνητο και τσουλάει πάει να πει οτι γλιστράει πολύ , η δεν εχεις λάστιχα . Οπότε και manualy δεν θα καταφέρεις να κάνεις κάτι . + οτι με το abs τουλάχιστο θα έχει και τιμόνι .... Τώρα σε έντονη κατωφέρεια ... Δεν κατάλαβα πως δεν θα δουλέψει το abs η θα κανεις κατι καλύτερο χωρίς αυτο...

Αλήθεια οδηγάς ? ( χωρίς ειρωνία έτσι... :) )

Αυτό που λέω είναι ότι μερικές φορές σε πολύ μικρές ταχύτητες το ABS επεμβαίνει (ενώ δεν θα έπρεπε) με αποτέλεσμα να μεγαλώνει ελάχιστα την απόσταση φρεναρίσματος.

Το «μικρές» σημαίνει 30-40 χιλιόμετρα σε ολισθηρό οδόστρωμα (τυπικά ελληνικό) ή σε κατηφόρα ή με χάλια λάστιχα.

Και μιλάμε και για πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης που δεν προλαβαίνεις να κάνεις πολλά πράματα, σου πετάχτηκε ένα σκυλί στα 10 μέτρα π.χ. ή βγήκε ένα μηχανάκι από το στενό.

Είναι προτιμότερο λοιπόν να συρθείς για 1-2 μέτρα παρά να τσουλήσεις (με το abs) για 2-3...

Επειδή θα επέμβουν πάλι οι «ειδικοί», ξαναλέω ότι το παραπάνω ΔΕΝ συμβαίνει πάντα αλλά είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων.

Και είναι από τις περιπτώσεις όπου ένα όχημα χωρίς ABS πιθανότατα να σταματήσει καλύτερα.

Στην απορία σου, οδηγώ πάνω από 15 χρόνια τώρα αυτοκίνητα με ABS και χωρίς αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Εμενα παντως το abs μου την σπαει οταν ειμαι σε ενα στενο, σπαω την πρωτη σπαω οσο προλαβαινω την δευτερα πεφτω στα φρενα και αυτο αμεσως μπαλονιαζει με αποτελεσμα να μην μπορω να σταματησω εκει που θελω.

Σαν καφρος δεν ακουγομαι? :p

Η λυση ειναι ενας διακοπτης στην ασφαλεια του ..on-off

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή ποιό ακριβώς συμπέρασμα βγαίνει από τα quotes σου ;;;; Ότι δεν ξέρω τί λέω ;;;

Σαφώς, αφού στο ένα ποστ σου είπες ότι γενικά το ABS μεγαλώνει την απόσταση ακινητοποίησης (συμπέρασμα που προέκυψε από τη μέθοδο των τριών), ενώ στο άλλο είπες ότι αυτό γίνεται μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Εν πάσει περιπτώσει, δε θα κάτσω να ασχοληθώ με το να εξηγήσω κάτι άλλο, ούτε να σου "γυρίσω το κεφάλι"... Το έχουμε εξαντλήσει το θέμα του ABS...

Καλή τύχη λοιπόν όταν θα "τσαρουχώνεις τα φρένα και μπλοκάρεις τους τροχούς" :flower:

Link to comment
Share on other sites

(συμπέρασμα που προέκυψε από τη μέθοδο των τριών)

ειναι λαθος αυτο.

γιατι ξεχνας τον 4ο παραγοντα που ειναι η τριβη του ελαστικου,που οταν εχεις abs ειναι τελεια,ενω οταν δεν εχεις ειναι χαλια.

Link to comment
Share on other sites

Έκανα δοκιμή με το αυτοκινητό μια φορά με όλα τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα, και μια με όλα απενεργοποιημένα.Και όταν λέμε όλα εννοώ όλα(ABS,ESP,BAS,EBD και ότι άλλο έχει).

Όσες το δοκίμασα 2 φορές μόνο με ταχύτητα 30km/h(μην λιώσω και τα λάστιχα) και κάθε φορά με τα ηλεκτρονικά σταματούσε 0,5μ πιο πρίν απ ότι χωρίς.Τώρα θα μου πείτε σιγά την απόσταση, αλλά μισό μέτρο κάνει τη διαφορά απ το να πέσεις στο μπροστινό ;)

Επίσης βοηθάει και το κατέβασμα ταχύτητας αν υπάρχει ο χρόνος, πολύ απίθανο όμως σε φρενάρισμα πανικού που το 99,9% των οδηγών απλά θα πατήσει το φρένο μέχρι το πάτωμα.

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς, αφού στο ένα ποστ σου είπες ότι γενικά το ABS μεγαλώνει την απόσταση ακινητοποίησης (συμπέρασμα που προέκυψε από τη μέθοδο των τριών), ενώ στο άλλο είπες ότι αυτό γίνεται μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Εν πάσει περιπτώσει, δε θα κάτσω να ασχοληθώ με το να εξηγήσω κάτι άλλο, ούτε να σου "γυρίσω το κεφάλι"... Το έχουμε εξαντλήσει το θέμα του ABS...

Καλή τύχη λοιπόν όταν θα "τσαρουχώνεις τα φρένα και μπλοκάρεις τους τροχούς" :flower:

Προφανώς και δεν θα μου αλλάξεις/γυρίσεις τίποτα, συζήτηση κάνουμε.

Τουλάχιστον, όταν με το καλό οδηγήσεις και εσύ έχε κάπου στο μυαλό σου ότι το ABS δεν χρειάζεται μόνο χιόνι για να αυξήσει την απόσταση φρεναρίσματος...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.