Jump to content



Official Cars, Motors, βελτίωση, τρακαρίσματα και οδήγηση Thread (MotorLab)


LevelOne

Recommended Posts

Για αυτό που είπατε για τις καταναλώσεις ότι είναι πλασματικές. Έχω στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου, δύο αυτοκίνητα, το mazda 3 και το nissan qashqai. Στα φυλλάδια έχω δεί ότι έχουν κοντά τις ίδιες καταναλώσεις. Να το εμπιστευτώ ή θα βρεθώ προ - δυσάρεστων - εκπλήξεων;

Να μην το εμπιστευτείς, test drive με βαρυ πόδι για να δείς τι να περιμένεις πάνω κατω...

Link to comment
Share on other sites

Ναι θέλω να με πάς βόλτα σίγουρα :D

Στον ετήσιο διαγωνισμό για πόρτες του Autocar (sideways challenge) πάνε και κλείνουν το Silverstone και βρέχουν 3 διαδοχικές στροφές! Πριν το E36, αλλά και ακόμα και με αυτό να παίζει, τα 200άρια σφάζανε όλα τα βραβεία ανά κατηγορία, έχει φάει τόσο έπαινο που δεν φαντάζεσαι, ή φαντάζεσαι μάλλον ;) και θέλω από καιρό να μπω σε ένα γιατί δεν είχα κανένα φίλο με τέτοιο!

Link to comment
Share on other sites

Γενικά η κατανάλωση είναι μεγάλη ιστορία. Σίγουρα δεν θα δεις ποτέ την κατανάλωση που λέει ο κατασκευαστής, αλλά μπορείς να την πλησιάσεις άνετα.

Πχ, στο i30 μου ο κατασκευαστής λέει στην πόλη 7,6 και έχω 7,8-8,5. Εκτός πόλης λέει 5,2 και έχω 5,8-6,0 με 120-130 χλμ/ω. Ταξίδι όταν πάω θα δω πόσο καίει, ίσως πάω παραπάνω από 120-130 εκεί. Είναι πολύ μεγάλο θέμα, όταν θες να μιλήσεις για καταναλώσεις να ξέρεις να οδηγείς και οικονομικά. Το πως πας το αμάξι είναι μέγα θέμα.

Σε γενικές γραμμές, το Clio ήταν μεγάλο σχολείο, από 10.0-11.0 περίπου κατανάλωση το έφτασα σε 8.0 σε πόλη και 6.5 ταξίδια μόνο με πόδι και το αμάξι ήταν 1.4 με εξάτμιση, φιλτροχοάνη και φαρδύτερα λάστιχα.

Δεν είναι μόνο το μέχρι πόσες στροφές θα το πας, είναι και πόσο γρήγορα το πας εκεί. Μεγάλη κατανάλωση έχει στο φανάρι (γενικά στα ξεκινήματα με πρώτη), πόσο απότομα ξεκινάς ή πόσο μαρσάρεις για να ξεκινήσει το αμάξι. Αν μαρσάρεις κιόλας όσο περιμένεις, βράστα. Δεν θέλει βαρύ πόδι η χαμηλή κατανάλωση, άμα μάθεις να το ελαφρύνεις ειδικά για καθημερινές διαδρομές κάνεις καλό στην κατανάλωση σου και στον κινητήρα σου σίγουρα :)

ΥΓ: το Α1 θα ξεκινάει στα 16,000

Έγινε επεξεργασία από jpavly
Link to comment
Share on other sites

Έτσι είναι ναι. Γενικά είχα πάθει πλάκα με την διαφορά του Clio, ακόμα κι αν δεν είχα στροφόμετρο γιατί είχε χαλάσει, μόλις από την ακοή καταλάβαινα ότι είμαι 3.000-3.500 στροφές άλλαζα ταχύτητα. Σε καθημερινές διαδρομές είχε βοηθήσει πάρα πολύ, ειδικά τώρα που έχουν ήδη πάρει την ανηφόρα τα καύσιμα, η οικονομική οδήγηση είναι must.

Ένα linkάκι από Alfaromeo.gr

http://www.alfaromeo.gr/ps/Main/TechSupport/Care/economy/

* Οδηγείτε προνοητικά.

Η μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου γίνεται κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης. H ενέργεια που καταναλώνεται για την επιτάχυνση χάνεται με την μορφή θερμότητας κατά το φρενάρισμα. Για αυτό το λόγο είναι καλύτερα να διατηρείτε σταθερή ταχύτητα με όσο το δυνατόν λιγότερες επιβραδύνσεις και επιταχύνσεις. Εκμεταλλευτείτε τις κατηφόρες ή μην επιταχύνετε όταν πρόκειται στα επόμενα μέτρα να σταματήσετε πχ. σε κόκκινο φανάρι, σήμα stop κτλ.

* Προσοχή στα ελαστικά του οχήματος.

Η χαμηλή πίεση των ελαστικών δημιουργεί αυξημένη αντίσταση στην κύλιση, αυξημένη φθορά ελαστικών και κακή οδική συμπεριφορά.

Η σωστή πίεση των ελαστικών υπάρχει στο βιβλίο χρήσης του κατασκευαστή και σε αναρτημένο πίνακα στην κολόνα της πόρτας του οδηγού.

Σας υπενθυμίζουμε ότι ελέγχετε την πίεση των ελαστικών όταν αυτά είναι κρύα δηλαδή όταν έχουν διανύσει απόσταση μικρότερη από 1,6 χιλιόμετρα.

* Εκμεταλλευτείτε τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων.

Η έγκαιρη επιλογή της αμέσως υψηλότερης ταχύτητας βοηθά στην οικονομία καυσίμου.

Ένας γενικός κανόνας οδήγησης ο οποίος μπορεί να φανεί χρήσιμος είναι ο εξής: χρησιμοποιήστε την πρώτη ταχύτητα για να ξεκινήσετε και για απόσταση που ισοδυναμεί περίπου με το μήκος του αυτοκινήτου, συνεχίστε αλλάζοντας ταχύτητα κάθε 2000 με 3000 στροφές.

* Αποφεύγετε να κινείστε με την μέγιστη ταχύτητα του οχήματος.

Αυτό γιατί στις ταχύτητες αυτές η κατανάλωση και η εκπομπή ρύπων αυξάνεται υπερβολικά. Ενώ εάν κινήστε με ταχύτητα περίπου τα δύο τρίτα της τελικής ταχύτητας του οχήματος σας η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται κατά το ήμισυ.

* Αποφεύγετε να αφήνετε τον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί.

Σε ένα μποτιλιάρισμα σε διάβαση τρένου αξίζει τον κόπο να σβήνετε τον κινητήρα μια και βρίσκεσθε σε μια κατάσταση στην οποία καταναλώνετε καύσιμο για να μην κινήστε.

Μετά από 30 με 40 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας η οικονομία στο καύσιμο που έχει επιτευχθεί είναι μεγαλύτερη από την ποσότητα καυσίμου που χρειάζεται για την επανεκκίνηση του κινητήρα.

* Συντηρήστε το στα χρονικά διαστήματα και με τις εργασίες που επιβάλει ο κατασκευαστής.

Ένας αρρύθμιστος κινητήρας μπορεί να παρουσιάσει αύξηση έως και 10% στην κατανάλωση καύσιμου.

* Μην μεταφέρετε άσκοπα φορτία που συνήθως μένουν αχρησιμοποίητα στο χώρο αποσκευών. Γενικά για κάθε 100 κιλά παραπάνω που μεταφέρουμε με το όχημα σας αυξάνεται η κατανάλωση του κατά 1 λίτρο ανα 100 χλμ. Επίσης καλό είναι να αφαιρείτε την σχάρα οροφής όταν δεν την χρησιμοποιείτε καθώς αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου σας και κατά συνέπεια η κατανάλωση καυσίμου.

* Χρησιμοποιείτε όσο χρειάζεται τους ηλεκτρικούς καταναλωτές του αυτοκίνητου πχ: θερμαντικός ανεμιστήρας και κλιματισμός, θέρμανση πίσω παρμπρίζ κτλ

Όσο περισσότερο φορτίζετε η γεννήτρια παραγωγής ρεύματος του αυτοκίνητου τόσο μεγαλύτερη είναι η κατανάλωση καυσίμου.

* Αποφεύγετε τις συχνές μικρές διαδρομές.

Αυτό γιατί τόσο ο καταλύτης όσο και ο κινητήρας χρειάζονται να αποκτήσουν την θερμοκρασία λειτουργίας τους για να λειτουργήσουν σωστά!

Ένας κρύος κινητήρας καταναλώνει 30με 40 λίτρα ανά 100χλμ αμέσως μετά την εκκίνηση του. Μετά από περίπου 1 χιλιόμετρο η κατανάλωση αυτή πέφτει στα 20 λίτρα και μετά από περίπου 4 χιλιόμετρα ο κινητήρας έχει αποκτήσει την θερμοκρασία λειτουργίας του και καταναλώνει σύμφωνα με την τυπική συμπεριφορά του.

Γι'αυτό αποφύγετε τις μικρές διαδρομές.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως που πάω κάθε μέρα νίκαια αμπελόκηπους κάτω απο 12 μέση δεν πέφτω. Απο το εργοστάσιο λέει 9.9 εντός πόλης.

Επίσης ένας σημαντικός παράγοντας είναι η βενζίνα. Είχα βάλει και καλά 100άρα και είχα ας πούμε κατανάλωση 14 και μόλις έβαλα καλή 95άρα έπεσε στο 11.κάτι....

Τρελές διαφορές απο τις βενζίνες.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ 3 χρόνια τώρα σερί βάζω από το ίδιο Dracoil (ναι παρακαλώ) στην Χαμοστέρνας. Από τότε που το άρχισα, δεν είχα ξαναδεί λαμπάκια "Βλάβη καυσαερίου" κλπ.

Όταν είχα πάει Κρήτη, είχα "κάψει" κι εγώ κανά 15άρι λίτρα "βενζίνη"/100χλμ :hehe:

@NoDSL: ανάλογα πως το οδηγείς είναι, αν νομίζεις ότι μπορείς να "κόψεις" θα κόψεις.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ 3 χρόνια τώρα σερί βάζω από το ίδιο Dracoil (ναι παρακαλώ) στην Χαμοστέρνας. Από τότε που το άρχισα, δεν είχα ξαναδεί λαμπάκια "Βλάβη καυσαερίου" κλπ.

Όταν είχα πάει Κρήτη, είχα "κάψει" κι εγώ κανά 15άρι λίτρα "βενζίνη"/100χλμ :hehe:

@NoDSL: ανάλογα πως το οδηγείς είναι, αν νομίζεις ότι μπορείς να "κόψεις" θα κόψεις.

κι εγω στη κρητη τοσο τρωω.

ειναι τραγικα νοθευμενη παντου.

ασε που ειναι λιωμα ολοι οι δρομοι και σπινιαρεις ολη την ωρα.:confused:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.