Jump to content
  • astrolabos
    astrolabos

    AMD FSR 4: Το νεότερο AI-driven upscaling είναι πλέον διαθέσιμο σε πάνω από 85 τίτλους με τον τελευταίο driver

    Με την κυκλοφορία του νέου driver Adrenalin Edition 25.9.1, η AMD φέρνει το FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4)—την AI-powered τεχνολογία upscaling και frame generation—σε περισσότερα από 85 παιχνίδια που ήδη υποστηρίζουν το FSR 3.1 στο περιβάλλον DirectX 12. Έτσι, οι χρήστες με κάρτες Radeon σειράς RX 9000 (RDNA 4) μπορούν απλώς να ενεργοποιήσουν το FSR 3.1 στο παιχνίδι και στη συνέχεια να κάνουν override με το FSR 4 μέσω ρύθμισης στον driver.

     

    Πλεονεκτήματα και περιορισμοί

    • Το FSR 4 αξιοποιεί αλγορίθμους μηχανικής μάθησης, ανακατασκευάζοντας λεπτομέρειες από εικόνες μικρότερης ανάλυσης με απίστευτη πιστότητα — συγκρίσιμο με την ποιότητα native rendering.

    • Η λειτουργία μέσω driver override επιτρέπει συμβατότητα χωρίς τους καθυστερημένους ρυθμούς υλοποίησης επί πληρωμή στα παιχνίδια.

    • Ωστόσο, το FSR 4 είναι διαθέσιμο μόνο για RDNA 4 GPUs (RX 9000), καθώς και ουσιαστικά λειτουργεί μόνο με DirectX 12 τίτλους και όχι σε Vulkan ή μη τυποποιημένα integration plugins.

    Πιθανή μελλοντική επέκταση

    Πριν από μερικές εβδομάδες, η AMD έκανε ένα λάθος δημοσιεύοντας τον πλήρη πηγαίο κώδικα του FSR 4 με MIT άδεια χρήσης στο GitHub, πριν τον αποσύρει γρήγορα. Η άδεια MIT όμως καθιστά σχεδόν αδύνατη την αναίρεση αυτής της δημοσιοποίησης, καθώς επιτρέπει αναπαραγωγή, τροποποίηση και διανομή του κώδικα. Από τα “leaked” στοιχεία φαίνεται πως υπάρχει έκδοση σε INT8 μορφή, υποδεικνύοντας ανάπτυξη συμβατότητας και με κρατικά RDNA 3 GPUs, αν και με πιθανή μείωση της ποιότητας εικόνας.

    Το ενδιαφέρον είναι ότι τέτοιου είδους "έκπτωση" μπορεί να ανοίξει δρόμο για την αργότερη υποστήριξη του FSR 4 σε παλαιότερες κάρτες—με κόστος όμως στην ποιότητα. Ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ότι η Intel παίζει ήδη με αντίστοιχη στρατηγική (π.χ. XeSS).

    Η νέα αναβάθμιση driver της AMD αναβαθμίζει σημαντικά την εμπειρία παιχνιδιού, προσφέροντας AI-driven upscaling σε περισσότερα από 85 τίτλους απλώς μέσω toggle. Παρά τους περιορισμούς σε GPU και API, πρόκειται για σημαντική εξέλιξη. Το ακούσιο leak του πηγαίου κώδικα με MIT άδεια μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για ευρύτερη υποστήριξη του FSR 4, αν και ορισμένες φορές με κάποιο κόστος στην ποιότητα, ενώ το επερχόμενο FSR Redstone υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερη καινοτομία.


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.