Jump to content



Limit Theory [Space sandbox]


acct

Recommended Posts

Πέρυσι τέτοια εποχή παρακολούθησα το Kickstarter ενός μικρού παιχνιδιού που αποπειράθηκε με μόλις $50.000 να παίξει στο ίδιο επίπεδο με άλλα μεγαλεπίβολα αυτοχρηματοδοτούμενα πρότζεκτ, όπως το Star Citizen ή το Elite: Dangerous (Limit Theory: An Infinite, Procedural Space Game by Josh Parnell - Kickstarter).

An RPG, RTS, and sandbox space exploration game all-in-one. Explore, trade, build, and fight in a beautiful, procedural universe.



Τελικά συγκέντρωσε 3.5 φορές περισσότερα χρήματα, αλλά και πάλι απέχει πολύ από τα εκατομμύρια των ανταγωνιστών του. Όμως, ένα χρόνο μετά, έχει εξελιχθεί σε ένα παιχνίδι με απίστευτο βάθος, παρ' ότι στην πρώτη του έκδοση δεν αναμένεται να έχει multiplayer! Ακόμη κι αν απέχουμε ακόμη μερικούς μήνες από την αναμενόμενη κυκλοφορία του, ανυπομονώ πραγματικά.

Για την ώρα, πορείτε να ρίξετε μια ματιά στην κατατοπιστικότατη σελίδα του παιχνιδιού:
Limit Theory

Χάρη στον συνεπέστατο και υπερδραστήριο δημιουργό του, μπορείτε να απολαύσετε κι ένα εξαιρετικό Dev Blog (Limit Theory) ή το λιτό κανάλι στο youtube με τις καλογυρισμένες μηνιαίες ενημερώσεις για την εξέλιξη του την τελευταία χρονιά (Limit Theory - YouTube).

Μαζί με το Banished, είναι υπόδειγμα για την ποιότητα της δουλειάς που μπορεί να κάνει ένας ταλαντούχος δημιουργός!
Link to comment
Share on other sites

Συνοπτικά μερικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού:

›› Infinite, Open World

Each universe generated by the Limit Theory Engine has an infinite number of star systems to explore. As far as your journeys take you, you will never encounter the edge of space. Truly, you can never exhaust the possibilities of this universe.

›› All Things Procedural

All of the content that populates each universe is generated by the computer, using a technique known as procedural content generation. This means that next time you start a game, not only will the universe be different - but all things therein as well, including factions, goods, weapons, ships, mission opportunities, stations, planets, AI pilots, and more. Each universe is a totally unique experience without end.

›› Large-Scale Combat

Encounter epic battles between massive fleets with hundreds of ships. Take sides and join the fight, or earn enough wealth to purchase and command your own fleet to crush your adversaries.

›› Dynamic Economy

You won't find fixed prices here. The Limit Theory economy is dynamically driven by supply and demand. Moreover, events that occur in the universe - raids, blockades, factional takeovers, and so on - may change the entire dynamic of a region's economy. Your actions are no exception. As you become more influential, you may find your operations to have a significant impact on the surrounding systems.

›› Immersive Mining

Actively search for ore in asteroid fields, then physically extract it using weaponry or, even better, specialized mining beams. While scanning may be necessary to ascertain the exact contents of an asteroid, ore-rich asteroids can be spotted visually from afar.

›› Planetary Interaction

Land on planets and visit distinct locations. Look for the best deals or interesting jobs at trade hubs, or visit factories, ship dealers, faction headquarters, mines, and more. With the right connections, you may even become privy to secret, less-than-legal locations on planets. The planetary interaction system makes each planet a small adventure in and of itself.

›› Living Universe

You aren't the center of the Limit Theory universe. AI players live their lives as well, and throughout your journey in the universe you will see factions fall, planets overrun, wars waged, treaties signed, and so on. Inevitably, you will cross paths many times with the NPCs trying to forge a life in the universe - for better or for worse.

›› Ownable Fleets, Stations, and Planetary Buildings

Not only can you purchase more than one ship, but you can also expand your operations to include any number of custom space stations, as well as buildings on planet surfaces. The game isn't over just because you've acquired the best ship and weapons...far from it.

Αν ακόμη έχετε απορίες, ρίξτε μια ματιά και στις FAQ: Limit Theory ~ FAQ

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Πριν μερικές μέρες ανέβηκε η επετειακή 12η μηνιαία ενημέρωση για το παιχνίδι στο youtube. Έχει ενδιαφέρον να βλέπει κανείς πόσο έχει προχωρήσει μέσα σε ένα χρόνο!



Αν και αξίζει τον κόπο, αν δεν προλαβαίνετε να ρίξετε μια ματιά, τα νέα είναι:

* HDR rendering και μερικές βελτιώσεις στον αλγόριθμο που δημιουργεί τα νεφελώματα
* Μεγάλη βελτίωση στην αντίληψη της κίνησης
* Βελτιώσεις στο shader για μεταλλικές επιφάνειες
* Μεγάλη βελτίωση στο υποσύστημα δυναμικού φωτισμού - επόμενο βήμα: φώτα σε σταθμούς, σκάφη κτλ
* Νέα -εξαιρετική- τρισδιάστατη απεικόνιση των σκαφών και των υποσυστημάτων τους
* Πλέον οι NPCs θέτουν στόχους, αλλά ζητούν και βοήθεια για την επίτευξή τους αναρτώντας αποστολές έναντι αμοιβής
* Η κυκλοφορία μετατίθεται για τα μέσα του 2014
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Dev Update #16 (Απρίλιος 2014)

Η σύνοψη:
* Γραφικά (Πολλές βελτιώσεις, σε πλανήτες, αστεροειδείς, σκάφη, σταθμούς, ...)
* UI (Assets, Projects, Cargo, Market/Commodities, ...)
* Scale (double precision engine)
* Gameplay (Projects)


Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dev Update #17 (Μάιος 2014)

Η σύνοψη:

* Post processing, Dust clouds, ...

* Research / Production (blueprints, assembly chips)

* Commodity market

* Missions (reward pool, goals)

* Database (Mission Log, Assets)

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=VshxojiNqJk]Limit Theory Development Update #17 - YouTube[/ame]

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Τώρα είχα κάτσει να το δω κι αυτό, αλλά με πρόλαβες γιατί ήμουν απασχολημένος. :D

Αν αλλάξεις και το https σε http, το εμφανίζει embedded κανονικά.

Edit

---

Τα καλά νέα:

* Zones

* Planetary Colonies

* (κάτι σαν) Dogfight

* Modding!

Τα κακά νέα:

* Release pushed back (early 2015) - late 2014 beta?

Έγινε επεξεργασία από acct
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Περίμενα μπας και βγει το βίντεο του Αυγούστου, αλλά τελικά:

The Forever-Lost Development Update of August 2014 :/

Having worked for an extra week to give this month's update the sparkle it deserves, only to run into some ridiculous issues over the last three days that have driven me out of my mind, I'm just going to have to admit that it'd be a wiser choice to pass on this month's update, collect and return myself to a state of sanity, and continue August's work through to September.

Οπότε, ελπίζω σε ένα εντυπωσιακό βίντεο σε 3 βδομάδες... Αν κανείς είναι ιδιαίτερα περίεργος, οι ημερήσιες ενημερώσεις στο φόρουμ είναι αρκετά κατατοπιστικές, αλλά tl;dr.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Μετά από επανειλημμένες καθυστερήσεις και την αναμενόμενη σχετική γκρίνια στο φόρουμ του παιχνιδιού, βγήκε επιτέλους το Dev Update #21 (Οκτώβριος-Νοέμβριος 2014).

 

 

Καταπιάνεται με:

* Warp nodes, warp rails (Entry, Ejection, Safety, Speed)

* Market UI (Browse, Search, Compare, Buy/Sell)

* Test beds (3D model: ships, stations, planets, ...)

* Text rendering (in-engine, unicode, effects)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.