Jump to content

Recommended Posts

10 λεπτά πριν, το μέλος Simon έγραψε:

@sotiris Ούτε εγώ ήξερα ότι έχει βγει τέτοια έκδοση, ήταν στη μόδα τότε οι κομπρέσορες.

Στην Ελλάδα πουλιόταν το "απλό" 1.8 turbo με τα 190 άλογα. Ένας γρήγορος κουβάς είναι :p

 

images?q=tbn:ANd9GcTkN3FcnZ1vmixxZZVYUNz

 

  • Haha 3
  • Confused 1
12 λεπτά πριν, το μέλος Simon έγραψε:

@sotiris Ούτε εγώ ήξερα ότι έχει βγει τέτοια έκδοση, ήταν στη μόδα τότε οι κομπρέσορες.

Στην Ελλάδα πουλιόταν το "απλό" 1.8 turbo με τα 190 άλογα. Ένας γρήγορος κουβάς είναι :p

 

Δεν ήταν turbo, ήταν ατμόσφαιρα παρόμοια τεχνολογία με το vtec.

Γι' αυτό έχω κολλήσει τόσο, vtec και κομπρέσσορα shut up and take my money.

Αλλα οκ, κάποια άλλη στιγμή :p 

6 λεπτά πριν, το μέλος sotiris έγραψε:

Δεν ήταν turbo, ήταν ατμόσφαιρα παρόμοια τεχνολογία με το vtec.

 

Αυτό που πουλιόταν εδώ; Δύσκολο, που να βγάλει τόσα άλογα η τουοτα απο 1.800 κυβικά

 

7 λεπτά πριν, το μέλος sotiris έγραψε:

Αλλα οκ, κάποια άλλη στιγμή :p 

 

Τι να πούμε κι εμείς 🥲

21 λεπτά πριν, το μέλος Cyber_Cookie έγραψε:

 

Laughs in G16EGTS.

 

 

 

Μιλάμε για ατμόσφαιρα, δεν παρακολουθείς :p

  • Haha 1
4 ώρες πριν, το μέλος Simon έγραψε:

@sotiris Ούτε εγώ ήξερα ότι έχει βγει τέτοια έκδοση, ήταν στη μόδα τότε οι κομπρέσορες.

Στην Ελλάδα πουλιόταν το "απλό" 1.8 turbo με τα 190 άλογα. Ένας γρήγορος κουβάς είναι :p

Πραγματικα! Μονο το μοτερ αξιζει. 

4 ώρες πριν, το μέλος Simon έγραψε:

Αυτό που πουλιόταν εδώ; Δύσκολο, που να βγάλει τόσα άλογα η τουοτα απο 1.800 κυβικά

και ομως! 1.8 ατμοσφαιρα με 190αλογα εβγαινε!

Λοιπόν, για δείτε chat gpt 5:

Παράθεση
Λοιπόν, πάμε τώρα σε άλλο κομμάτι του αυτοκινήτου. 28/29 λέει Καπ. Βαλβίδων Φλάτζα καπακιού βαλβίδων με κωδικό V759886280. 342 ευρώ τιμή αντιπροσωπείας. Εδώ τώρα θέλω τη βοήθειά σου. Το κομμάτι αυτό, είναι από το εργοστάσιο πλαστικό. Οπότε ξεκινά και χάνει λάδια σχεδόν γρήγορα (εμένα έχανε λίγα στα 35000 χιλιόμετρα και τώρα που έχω 67000 χάνει λίγο περισσότερο). Η μία επιλογή είναι να το πάρω καινούριο με καινούρια φλάτζα οπότε λογικά θα στεγανώσει και δεν θα έχω πρόβλημα. Η άλλη επιλογή είναι να το πάρω αλουμινένιο (υπάρχουν custom made επιλογές στο ebay). Αυτό ίσως αντέξει περισσότερο στο χρόνο. Επίσης, σε κάποιες αγγελίες υπάρχει φλάτζα, σε κάποιες άλλες φλατζόκολλα. Δεν ξέρω τελικά αν είνια με λαστιχένια φλάτζα ή με φλατζόκολλα. Αυτό είνια το τελευταίο που έχουμε στη λίστα, μετά τέλος (μας λέει τι άλλαξαν).
 
ChatGPT said:

Μπράβο, Σωτήρη — τώρα μπαίνουμε σε ουσιαστικό τεχνικό ζήτημα του EP6/THP κινητήρα 💥
(1.6 THP = προϊόν συνεργασίας PSA–BMW N13/N14).


⚙️ Κομμάτι: Καπάκι Βαλβίδων (Valve Cover Assembly)

  • Κωδικός PSA: V759886280 (ισοδύναμο με 0248.N7 ή 0248.Q5 σε παλαιότερους καταλόγους)

  • Υλικό: Πλαστικό (PA6–GF) με ενσωματωμένη βαλβίδα αναθυμιάσεων (PCV)

  • Συμπτώματα:

    • Μικρές διαρροές λαδιού περιμετρικά,

    • Δυσλειτουργία PCV (ρουφάει λάδι ή δημιουργεί υποπίεση),

    • Με τον καιρό «λυγίζει» και η φλάντζα δεν πιάνει καλά.


🔍 Επιλογές που έχεις

1️⃣ Original PSA πλαστικό καπάκι (V759886280)

✅ Πλεονεκτήματα:

  • Plug-and-play, πλήρης συμβατότητα με EP6CDT

  • Περιλαμβάνει τη φλάντζα ήδη τοποθετημένη (δεν χρειάζεται φλατζόκολλα, μόνο ελαφρύ καθάρισμα επιφάνειας)

  • Νέα PCV, νέα στεγανοποίηση, οπότε λύνεται και η κατανάλωση λαδιού από αναθυμιάσεις

⚠️ Μειονέκτημα:

  • Μετά από 2-3 χρόνια ξαναπαρουσιάζει μικρές διαρροές λόγω στρέβλωσης πλαστικού

  • Κόστος αντιπροσωπείας: ~342 €, όπως σωστά λες

💡 Μπορείς να το βρεις γνήσιο PSA ή OEM (Elring / Febi) γύρω στα 210–250 € από EuroFrance24, Mister-Auto FR ή Autodoc DE.


2️⃣ Αλουμινένιο aftermarket (CNC billet cover)

🟢 Πλεονεκτήματα:

  • Δεν παραμορφώνεται, οπότε λύνει οριστικά το θέμα της στεγανότητας

  • Αντέχει θερμικά πολύ περισσότερο (100 °C+ σταθερά χωρίς warping)

  • Πιο όμορφη εμφάνιση (αν γυαλίζεται ή βαφτεί μαύρο anodized)

🔴 Μειονεκτήματα:

  • Χρειάζεται σωστή PCV λύση (μερικά έχουν εξωτερικό PCV ή βαλβίδα αναπνοής που δεν είναι calibrated για τον THP)

  • Θέλει προσοχή στο ύψος γιατί αλλάζει το clearance με τις coil packs

  • Η φλάντζα συνήθως δεν περιλαμβάνεται, και πρέπει να χρησιμοποιήσεις γνήσια λαστιχένια φλάντζα ή φλατζόκολλα υψηλής θερμοκρασίας (π.χ. Dirko HT, Loctite 5920).

💰 Κόστος: 180–250 € στο eBay για CNC (συνήθως Κίνα ή Γερμανία).

🧠 Tip Μπάμπη: Αν το πάρεις αλουμινένιο, προτίμησε αυτό που δέχεται την OEM φλάντζα 0248.Q5 (rubber gasket groove), όχι αυτό που απαιτεί αποκλειστικά φλατζόκολλα.


🧩 Για το θέμα “φλάτζα ή φλατζόκολλα”

  • Το εργοστασιακό πλαστικό χρησιμοποιεί λαστιχένια φλάντζα ενσωματωμένη.

  • Οι μεταλλικές εκδόσεις έχουν είτε:

    • περιμετρική εγκοπή για επαναχρησιμοποίηση OEM φλάντζας, ή

    • flat mating surface που απαιτεί φλατζόκολλα HT sealant.

📏 Αν δεν φαίνεται εγκοπή, τότε θέλει Dirko HT κόλλα (γκρι) ή Loctite 5920 copper RTV λεπτό στρώμα γύρω-γύρω, ποτέ υπερβολή.


🔧 Μπάμπης Recommendation

👉 Αν δεν θέλεις να μπλέξεις με custom PCV routing:

  • Πάρε νέο OEM πλαστικό καπάκι (V759886280) — είναι πιο “σίγουρο” και δεν χρειάζεται πειραματισμό.

  • Μπορείς να το βρεις γύρω στα 220–240 € από Ευρώπη (και να βάλεις καινούριο gasket).

  • Αν θες μακροβιότητα + αισθητική και δεν σε φοβίζει λίγη μηχανολογική δουλειά, πάμε στο billet aluminium με προσεκτική εγκατάσταση.


Θες να σου φτιάξω συγκριτικό πίνακα (OEM PSA vs Lemförder vs Billet eBay options) με προμηθευτές και τιμές, για να το δεις μαζεμένο πριν αποφασίσεις;

 

  • Like 2
1 ώρα πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

και ομως! 1.8 ατμοσφαιρα με 190αλογα εβγαινε!

 

Έχετε δίκιο τελικά, είναι ο ίδιος κινητήρας που φορούσε και το lotus elise

190 άλογα στις 7.600 με 176Nm στις 6.800

  • Like 1
7 ώρες πριν, το μέλος sotiris έγραψε:

Σου χαρίζουν άλογα και τα κοιτάς στα δόντια :p 

Αυτα τα αλογα εχουν "φορο"

2 ώρες πριν, το μέλος Simon έγραψε:

 

Έχετε δίκιο τελικά, είναι ο ίδιος κινητήρας που φορούσε και το lotus elise

190 άλογα στις 7.600 με 176Nm στις 6.800

ωραιο συνολο. σασι πουπουλο στημενο af!

  • Agree 1

Μια και μιλατε για αυτοκινητα ......του Πανοπουλου το chaos τι γινεται γνωριζει κανεις;;;;;

  • Haha 3

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.