Jump to content



Βοήθεια με πλακέτα airboard


schumifer

Recommended Posts

Την καλησπέρα μου.

Να ρωτήσω αν σας έρχεται κάποια καλή ιδέα πού να κοιτάξω για βλάβη σε αυτήν την πλακέτα.

Είναι μία από τις δύο ίδιες ενός hoverboard-airboard.

Όταν της δίνω ρεύμα μέσω των καλωδίων που έχει στην άκρη της (άσπρο κόκκινο) βγάζει καπνούς το βύσμα.

Με το πολύμετρο βλέπω βραχυκύκλωμα μεταξύ των καλωδίων αυτών, το οποίο το βρίσκω και στους πυκνωτές που βρίσκονται εκατέρωθεν των καλωδίων.

Οι πυκνωτές αφαιρέθηκαν από το κύκλωμα και όταν τους μετράω αντίσταση φαίνεται αυτή να  είναι διαρκώς αυξανόμενη πράγμα το οποίο σημαίνει ότι δεν είναι τελείως νεκροί αν το έχω καταλάβει καλά.

Μήπως έχει κάποιος κάποια καλή ιδέα πού να κοιτάξω, τι να ελέγξω;

 

Καταλαβαίνω ότι τηλεδιάγνωση δε γίνεται, είπα να κάνω μία προσπάθεια μήπως και δεν το πετάξω...

Τις ευχαριστίες μου...

IMAG0165.jpg

IMAG0166.jpg

Link to comment
Share on other sites

Το ζήτημα δεν είναι τόσο απλό, ή για να το πω καλύτερα μπορεί να γίνει τόσο πιο δύσκολο όσο λιγότερα ξέρει ο επεμβαίνων ! :)

Παρά το ότι οι φωτό είναι καλές, μερικές από άλλες γωνίες ακόμα δεν θα έβλαφταν !

Παρ΄όλα αυτά κάποια πράγματα μπορεί να γίνουν ακόμα και αν δεν ξέρεις πολλά ! 

1. Αποσυνδέεις τον κινητήρα από επάνω (είδα ότι το έχεις κάνει)

2. Κοιτάς προσεκτικά τα mosfet τρανζίστορ που είναι βιδωμένα στην αλουμινένια ψύκτρα για την ύπαρξη -έστω και μικροσκοπικών- ρωγμών ή φουσκωμάτων! 

Από την φωτογραφία μοιάζει το Q11 να έχει κάποιο θέμα

3. Αν δεν εντοπιστεί κάτι από τον έλεγχο αυτό, μετράς κάθε τρανζίστορ να δεις αν είναι βραχυκυκλωμένο.

 

Λογικά και κανονικά πρέπει να βγάλεις από την πλακέτα, αλλά αυτό μπορείς να το αποφύγεις εφόσον έχεις μια ίδια πλακέτα που λειτουργεί.

Μπορείς να έχεις τις δύο πλακέτες (στην ίδια κατάσταση εννοείται από πλευράς συνδέσεων ) τη μια δίπλα στην άλλη και να μετράς και να συγκρίνεις.

Έτσι μπορείς να εντοπίσεις ποιο εξάρτημα δεν δείχνει τις ίδιες μετρήσεις με το αντίστοιχο καλό.

Να πάρεις όμως υπόψη σου ότι μια μέτρηση μπορεί να εκφράζει την σύνθετη κατάσταση που παρουσιάζει ο συνδυασμός των συνδεδεμένων εξαρτημάτων.

Κάνε και ένα καλό καθάρισμα της πλακέτας με ξεσκόνισμα και λίγο οινόπνευμα  όπου έχει λεκέδες ή υπολείμματα σολντερίνης και καλό στέγνωμα μετά.

 

Στο προκείμενο τώρα από τις φωτογραφίες:

4. Αν καταλαβαίνω καλά από τη φωτογραφία τα mosfet είναι βαλμένα σε ζευγάρια, και σε totem pole (δηλαδή το Q11-D >>>(+),  Q11-S>>>Green cable>>>Q27-D,  Q27-S>>>(-))

Έτσι αν ένα στο mosfet Q11 έχει βραχυκυκλώσει το D με το S τότε με το που θα οδηγηθεί το Q27 στην πράξη θα συνδέσει άμεσα το (+) με το (-) ! ! 

Πιστεύω ότι ένα ψάξιμο με αυτή τη λογική μπορεί να δώσει καρπούς.

Αν έχεις κάποιες  γνώσεις μπορείς να βγάλεις άκρη, αν το πρόβλημα περιορίζεται μόνο στα εξαρτήματα ισχύος!

Βέβαια υπάρχουν μαι μια σειρά άλλα απλά εξαρτήματα (τρανζίστορ , δίοδοι κλπ ) που όλα θέλουν μέτρημα.

Αν όλα αυτά δεν αποδώσουν κάτι, και το πράγμα πάει προς ολοκληρωμένα μεριά, τότε θα χρειαστείς σίγουρα την βοήθεια κάποιου που ξέρει!

Συμβουλή δική μου, καλό είναι να πάς εξαρχής σε κάποιον που ξέρει και πως να μετρήσει και πως να διαχειριστεί εξαρτήματα ευαίσθητα σε στατικές τάσεις γιατί ενδέχεται το πρόβλημα να είναι απλό και το αδέξιο ψάξιμο να το χειροτερέψει!

 

Για να μην τα δραματοποιώ όμως, αν δεν βάλεις πάνω εξωτερικές τάσεις και δουλεύεις μόνο με το πολύμετρο και με τον εαυτό σου γειωμένο και τα χέρια σου εκφορτισμένα, μπορείς να μετρήσεις χωρίς πρόβλημα.

Καλό είναι βέβαια να μας πεις και εσύ σε πιο βαθμό ξέρεις κάποια πράγματα, γιατί καλά είναι να λέω εγώ να μετρήσεις ένα τρανζίστορ, αλλά η διαδικασία  μπορεί να μην είναι και τόσο ξεκάθαρη σε  σένα.  Παρ' όλα αυτά μπορεί η συγκριτική προσέγγιση του προβλήματος (με την γερή πλακέτα) να σε βοηθήσει!

 

Καλή συνέχεια και . . . τα λέμε ! :)  

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Το βραχυκύκλωμα υπάρχει και χωρίς τους πυκνωτές.

Δεν έχω δυστυχώς σχέση με το άθλημα πέραν των βασικών αρχών του ηλεκτρισμού και λίγη επιδεξιότητα με το κολλητήρι...

Το project είναι ένα χαλασμένο airboard Που έπεσε στα χέρια μου αντί 10 ευρώ. Ο τύπος που το είχε νόμιζε ότι είχε θέμα η μπαταρία, αλλά τη μέτρησα και ήταν καλή.

Όταν τα ξανασυνέδεσα όλα είδα το βύσμα να βγάζει καπνούς.

Οπτικά δεν έχει κάτι εμφανές. Ήλπιζα ότι με το βραχυκύκλωμα στα καλώδια τροφοδοσίας θα ήταν κάτι πολύ κοντινό.

Θα διαβάσω λίγο για το πώς ελέγχω τα μόσφετ.

Βρίσκομαι Σουηδία και κανένας εδώ δεν κάνει αυτή τη δουλειά χωρίς παράλογα πολλά χρήματα οπότε δεν αξίζει τον κόπο θεωρώ...

Ευχαριστώ πολύ, αρχίζω το μέτρημα

Link to comment
Share on other sites

Οπότε θα δείς τη δουλειά σαν σπορτσμαν! :)

Βάλε εδώ τα στοιχεία των τρανζιστορ (Mosfet ισχύος) και όποιο άλλο εξάρτημα , ολοκληρωμένο είναι επάνω (εκτός από τα μικρά τρανζίστορ και τις αντιστάσεις) να δω κι εγώ πως μπορείς να προχωρήσεις.

Επίσης αφού καθαρίσεις την πλακέτα τράβα φωτογραφίες κάθετα τελείως και στην ίδια απόσταση και από τις δύο πλευρές, για να μπορεί να βγεί έστω και ζόρικα το κύκλωμα από το τυπωμένο σε κάποια σημεία που είναι χρήσιμο.

Επίσης αυτό το εξάρτημα που είναι κοντά στα καλώδια τροφοδοσίας (κόκκινο , μαύρο) και στους πυκνωτές, που μοιάζει με γέφυρα, γράψε τι λέει επάνω , και αν μπορείς μαι καθαρή φωτογραφία, γιατί μπορεί να τα έχει παίξει και αυτό.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, μάλλον 2 μόσφετ, αυτά που βρίσκονται στη μεριά του κίτρινου καλωδίου είναι χαλασμένα. Τα έλεγξα πάνω στο κύκλωμα και το Q13 στο continuity test μου έβγαζε 2 εώς τρια μεταξύ μεσαίου και αρ/δεξιού, το δε Q28 20 στο ένα πόδι και 2 στο άλλο. Πάντα σε σχέση με το μεσαίο πόδι.

Είπα να το βγάλω το ένα να το δοκιμάσω και εκτός. Αναγκάστηκα να βραχυκυκλώσω τα 3 πιν του με πολύ καλάι, γιατί αλλιώς δεν είχα τρόπο να ζεστάνω και τα τρία πινς ταυτόχρονα.

Και εκτός κυκλώματος τα ίδια, 2 στο continuity test του αρχαίου πολυμέτρου μου. Τα άλλα 4 του παρόντος και όλα τα 6 της άλλης πλακέτας διαβάζουν είτε μη συνέχεια είτε δίνουν μεγάλους αριθμούς στο συγκεκριμένο τεστ.

 

Οπότε βρήκαμε 2 χαλασμένα στοιχεία; Παίζει να τα βρω οικονομικά κάπου; Αξίζει τον κόπο δεδομένου ότι μπορεί να έχουν χαλάσει άλλα 10 πράγματα στην πλακέτα;

Ναι οκ, θα μπορούσα να βγάλω τα αντίστοιχα από τη λειτουργική πλακέτα...Λυπηθείτε μεεεεεεεεεεεεεε

Χαχαχαχαχαχα

 

 

IMAG0173.jpg

IMAG0174.jpg

IMAG0175.jpg

IMAG0173a.jpg

 

@Seafalco Απαντήσαμε ταυτόχρονα!!!

Έγινε επεξεργασία από schumifer
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Ωραίος ο μάστορας ! ! !   :) 

 

Τα Mosfet είναι αυτά:

https://www.infineon.com/dgdl/irfs3607pbf.pdf?fileId=5546d462533600a401535636a42b2176

 

228964.gif
WWW.HOMEMADE-CIRCUITS.COM

The post explains how to test mosfets using multimeter through a set of steps, which will show help you to accurately learn the good or faulty...

 

 

Για κάνε μια επιβεβαίωση με αυτό το τρόπο και τα λέμε ! :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

μην κοροϊδεύετε γιατί αυτοί έχουν πυρηνικές βόμβες. Κι οι δύο χώρες. Μπορείτε να δείτε και βιντεάκι by sotiris στην Αυτοκίνηση, όπου θα μπορούσατε να κοροϊδέψετε όμως επίσης πρέπει να θυμηθείτε ότι έχουν πυρηνικές βόμβες.
 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

wtf?

Υπάρχουν!!!

2.5 ευρώ τα 10

 

 

Ως άσχετος θεωρούσα ότι απλά δεν ξαναβρίσκεις τέτοια και είτε παίρνεις παρόμοια είτε το πετάς!

 

edit

 

Και Στοκχόλμη

 

TO-220.jpg
WWW.ELFA.SE

Beställ idag, leverans imorgon! Köp MOSFET N, 75 V 56 A 140 W TO-220AB i Elfa Distrelecs webbutik | We love electronics

 

 

 

 

σε  σουηδική τιμή φυσικά! 1.5 ευρώ το ένα

 

 

Και ένας Γάλλος στο ebay που τα δίνει τσάμπα, 4 ευρώ με τα μεταφορικά το ένα

s-l400.jpg
WWW.EBAY.CO.UK

Fabricant Infineon (IRF). Puissance de dissipation 140W. Tension drain-source 75V. Courant du drain 80A. Polarisation unipolaire. Type de...

 

Έγινε επεξεργασία από schumifer
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, schumifer said:

Υπάρχουν!!!

Ε ναι, δεν είναι και τόσο παλιά τεχνολογία!

Να μετρήσεις και τα τρανζίστορ οδήγησης των Mosfet (π.χ. τα Q18, Q9, Q15 ) και τις διόδους (π.χ. D10, D13) για να σιγουρευτείς περισσότερο και για τα "περιφερειακά" εξαρτήματα!

 

 

Έχει μια κάποια . . . "ευφράδεια", αλλά μετά το 6 λεπτό, στρώνει ! :) 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Να ενημερώσω ότι η αλλαγή των μόσφετ έγινε επιτυχώς, για να διαπιστώσω μετά άλλο πρόβλημα στην πλακέτα, πιθανώς, μιας και το ένα μοτέρ ήταν πολύ απότομο. Οπότε, το πεπρωμένο φυγείν αδύνατο. Σακουλίτσα, σκουπιδάκια. Κράτησα ό,τι μπορεί να χρειαστεί κάπου στο μέλλον και γεια σας.

Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια

  • Like 1
  • Haha 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.