Jump to content

Seafalco

Reviewers
  • Content Count

    14,521
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

4 Followers

About Seafalco

  • Rank
    TheLab Gerou.

Πληροφορίες Προφίλ

  • Φύλο
    Άνδρας
  • Περιοχή
    Αθήνα, κατά Ανατολή μεριά !

Recent Profile Visitors

38,960 profile views
  1. Καλώς ήρθες στη παρέα μας ! Καλό θα ήταν να βάλεις κάποια φωτογραφία για να δούμε τι παίζει και να μας πεις ποίο μηχανισμό έχεις χρησιμοποιήσει . Πάντως για σχετικούς μηχανισμούς και τον τρόπο που βγαίνει το συρτάρι δες εδώ : Είναι από ένα μηχανισμό -φωτογραφικά- ίδιο με αυτόν που έβαλες.
  2. Τι λίγο . . . λάστιχο το έκανα ! ! !
  3. Αυτό που περνάει από το μυαλό μου είναι το εξής: Το έλασμα του χαλκού από το οποίο κόπηκε και φτιάχτηκε το cold plate στην φάση της κατασκευής του να "πήρε" τυχαία κάποια κομματάκια από άλλο κράμα / μέταλλο σαν "σκουπιδάκι" και όταν πέρασε από τη διαδικασία το cold rolling αυτό το "άλλο" μέταλλο συσσωματώθηκε με την συμπίεση στο χαλκό και μετά από την όλη διαδικασία ενσωματώθηκε πλήρως, μην χάνοντας όμως την ελαφρά διαφορετική χημική του σύσταση, ούτε και την ηλεκτραρνητικότητά του! Έτσι το όλο κομμάτι επεξεργάστηκε κανονικά μπήκε σε λειτουργία και προοδευτικά υπέστη ηλεκτροδιάβρωση με ανόδιο το "σκουπιδάκι" ! Ο λόγος που σε ρώταγα για την κατασκευή των fins είναι γιατί η εικόνα της τρύπας στο cold plate που συνοδεύεται από την αντίστοιχη εξαφάνιση των fins μόνο κατά το αντίστοιχο τμήμα τους (ακριβώς όση περιοχή ορίζει η τρύπα) ταιριάζει ασυγκρίτως περισσότερο με την κοπή με δισκάκι της ίδιας διαστρωματικά περιοχής, ενώ αντίθετα η λοξή κοπή του skiving και το ανασήκωμα του ελάσματος θα όριζε μια λοξή περιοχή μέσα στα πτερύγια η οποία θα καταστρεφόταν, πράγμα που εδώ και πολύ λογικά δεν συμβαίνει! Τώρα πόσο αυτό είναι πιθανό . . . είναι αλλουνού Παππά Βαγγέλιο !
  4. Καλημέρα ! Νίκο για πες μου κάτι: Τα micro fins του Cold plate έχουν γίνει με την τεχνική skiving ή είναι κομμένα με δισκάκι? Αν είναι με δισκάκι το σόκορο των πτερυγίων θα είναι "πρόσωπο" με την υπόλοιπη επιφάνεια, αν είναι με skivinγ θα περισσεύουν λίγο από την υπόλοιπη επιφάνεια. Έτσι όπως βλέπω τη φωτογραφία, δεν με βοηθάει να καταλάβω αν τα πτερύγια είναι πρόσωπο με την περίμετρό τους, αλλά από την άλλη μεριά δεν βλέπω σε καμία πλευρά την κεκλιμένη μεταβατική περιοχή που μπαίνει το μαχαίρι να κόψει, που είναι χαρακτηριστική στα cold plate που γίνονται από έλασμα χαλκού, χωρίς άλλη μηχανουργική κατεργασία. Εδώ αυτή η κεκλιμένη περιοχή είναι αριστερά. Αν το cold plate είναι φτιαγμένο με δισκάκι (τα πτερύγια είναι κομμένα δηλαδή μέσα στο πάχος του υλικού του ελάσματος) η εικόνα είναι διαφορετική : Και από της φωτογραφίες, το cold plate το δικό σου μοιάζει με αυτό της δεύτερης περίπτωσης. Για πες ποια από τις δυο κατασκευές είναι η δική σου, γιατί μπορεί να υπάρχει τελικά κάποια εξήγηση για το πρόβλημά σου !
  5. Έχει μερικά ζαβά, αλλά η όλη δουλειά είναι η παρηγοριά του φτωχού !
  6. Ότι και αν έχει μπεί σαν σκέψη μέχρι τώρα κολλάει σε αυτό ακριβώς που είπες, λογικά θα είχε δημιουργήσει φθορά -έστω και βαθμιαία μειούμενη- και σε άλλα σημεία, δεν θα ήταν μια τρύπα εδώ και μία εκεί και όλο το υπόλοιπο μέσ' τη καλή χαρά που λένε ! Πάνω στο καπάκι της CPU, στα σημεία που αντιστοιχούν με αυτά που τρύπησε το cold plate, έχει δημιουργηθεί κάποια φθορά , ίχνος? Και αν ήταν ηλεκτρόλυση μέσω ποιου μηχανισμού εντοπίστηκε αυστηρά σε δύο σημεία χωρίς να δώσει ίχνη και σημάδια και σε ευρύτερη περιοχή ? Και ακόμα σημαντικότερο, πως αυτή η ηλεκτρόλυση επηρέασε το χαλκό και όχι το αλουμίνιο???? Aluminum vs. Copper liquid cooling parts - ekwb.com WWW.EKWB.COM A lot of heated debates have risen during the past few weeks with the launch of our newest Fluid Gaming water cooling lineup, which is made of all... Galvanic Corrosion Explored | martinsliquidlab.wordpress.com MARTINSLIQUIDLAB.WORDPRESS.COM Ahh the joy of mixing metals in a closed water loop...:) While many water coolers have had excellent success with running copper/brass/nickel over... . . . απορίας άξιον!
  7. Νίκο μιας και φτάσαμε ώς εδώ και μιας και η διάβρωση που έγινε εντοπίζεται ουσιαστικά στην κεντρική ζώνη του cold plate, εκεί ακριβώς που πέφτει με πίεση το ψυκτικό κάθετα πάνω σε αυτό και διαμοιράζεται σε δύο ρεύματα το ένα δεξια΄το άλλο αριστερά. Να πω και κάτι τραβηγμένο από τα μαλλιά . . . μέσα στο υγρό είδες και αιωρούμενα σωματίδια που θα μπορούσαν με τη ροή του νερού να λειτουργήσουν σαν υδραμοβολή και να προκαλέσουν μηχανική επιφανειακή διάβρωση (erosion) σε αυτή τη περιοχή (βλέπω και κάποια fins σαν να παρουσιάζουν διακοπές ). Τώρα βέβαια αν ισχύει κάτι τέτοιο, είναι απορίας άξιο το γιατί αυτή η διάβρωση δεν είναι ορατή και πιο πέρα, ίσως ο λόγος να είναι ότι πιο πέρα (δεξιότερα και αριστερότερα από το κέντρο η ροή του υγρού είναι πολύ πιο ομαλή ( "νηματώδης") ενώ στην κεντρική περιοχή είναι σίγουρα με πολλούς στροβίλους ("τυρβώδης") πράγμα που θα εξηγούσε βέβαια την διαφορά στην φθορά, αλλά . . . . είπαμε . . . τραβηγμένο από τα μαλλιά !
  8. Μια χαρά το λες Νίκο! Οι πάστες που περιέχουν θερμοαγώγιμα μέταλλα (κατά κύριο λόγο micronized silver) όπως η Arctic Silver 5, δεν υπάρχει περίπτωση να προκαλέσουν διάβρωση σε τέτοιο βαθμό καθώς είναι ουσιαστικά "ηλεκτρικώς ανενεργά" με όλα αυτά τα επιπλέον χημικά στα οποία είναι "εμβαπτισμένα". Υπάρχει μια περίπτωση να αφήσει μαι ελαφρά πατίνα, αλλά μέχρι εκεί. Αν πράγματι είχες χρησιμοποιήσει πάστα υγρού μετάλλου που περιέχει κράμα Ινδίου και Γαλίου, τότε θα είχες στο χάλκινο cold plate σχηματισμό έντονης πατίνας (λεκές) που δεν βγαίνει από διείσδυση του υγρού μετάλλου μέσα στο χαλκό (το γάλιο έχει -0,53 δυναμικό και ο χαλκός +0,52), αλλά για τρύπα δύσκολα! Ο λόγος για το τρύπημα μπορεί να είναι όπως λές η ηλεκτρόλυση, αλλά εδώ υπάρχει ένα μεγάλο αλλά : Όπως βλέπεις ο χαλκός του cold plate είναι αρκετά πιο ηλεκτροθετικός (-0,2) από το αλουμίνιο του radiator (-08 to -1,05). Συνεπώς αν κάποιο μέταλλο θα υφίστατο φθορά από ηλεκτροχημική διάβρωση, αυτό θα ήταν το αλουμίνιο, το οποίο εδώ θα έπαιζε το ρόλο του ανόδιου σε ένα ιδιότυπο μεν αλλά καθόλα εφικτό σχήμα καθοδικής προστασίας . . . του χαλκού! Οπωσδήποτε το γεγονός ότι ο χαλκός και το αλουμίνιο "επικοινωνούν μόνο δια μέσω του ψυκτικού υγρού, προσθέτει μια δυσκολία στην ευθεία αναλογία μιας ΑΙΟ με μια καθοδική προστασία, αλλά πιστεύω ότι αυτή υπάρχει. Ένα λόγος που μου έρχεται στο μυαλό είναι είναι να υπάρχει εξωγενής τάση μεταξύ του radiator και του cold plate, η οποία εξαναγκάζει το χαλκό να υφίσταται φθορά για να προστατεύσει το αλουμίνιο ! Αλλά όλα αυτά μένει να δειχτούν.. Φυσικά υπάρχουν και άλλοι λόγοι για φθορές τέτοιου τύπου όπως είναι τα διάφορα οξέα που ενδέχεται να σχηματιστούν μέσα στο ψυκτικό υγρό κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες: Corrosion Caused by Uninhibited Ethylene Glycol Studies1 show that uninhibited ethylene glycol will degrade into five organic acids - glycolic, glyoxylic, formic, carbonic, and oxalic - in the presence of heat, oxygen, and common cooling system metals such as copper and aluminum. Copper and aluminum act as a catalyst in the presence of uninhibited ethylene glycol. These organic acids will then chemically attack copper and aluminum in as little as three weeks under extreme conditions (212°F and oxygen bubbling into the uninhibited ethylene glycol solution) to form metal organic compounds in the fluid, which can lead to clogging of pipes, pumps, valves, etc. Literature2 references often state that copper and aluminum are compatible with uninhibited ethylene glycol, but usually those recommendations are based on a two-week chemical compatibility study of various metals at different temperatures. The study above indicates that uninhibited ethylene glycol typically does not begin to degrade until after three weeks under those extreme conditions. In conclusion, the reported data is based on ethylene glycol's ability to dissolve the metal and ignores the concern of degraded, acidic uninhibited ethylene glycol and its effects on metals. The latter is much more corrosive towards metals. Preventing Corrosion in Liquid Cooling Systems WWW.BOYDCORP.COM Learn key methods to protect your liquid cooling system against corrosion, associated leaking and performance degradation Επίσης και εδώ Corrosion Prevention in Cooling Loops | The World Leader in Thermal Management Solutions WWW.LAIRDTHERMAL.COM Introduction Corrosion in liquid cooling loops is caused by chemical, electro-chemical, or abrasive action by the heat transfer fluid on the wetted... Το θέμα είναι αρκετά μπερδεμένο και σίγουρα δύσκολο να ελεγχθεί. Με την ευκαιρία που τα έχεις λυμένα, δε βάζεις καμιά φωτό από την εσωτερική πλευρά του cold plate να δούμε πως είναι .
  9. Εικόνες για τεχνικά θέματα-01
  10. "Άσχετος"- "άσχετος", αλλά μια χαρά κουκλιά βγήκανε τα καρεκλάκια ! ! ! Μπράβο στο μάστορα! !
  11. Ε ναι, δεν είναι και τόσο παλιά τεχνολογία! Να μετρήσεις και τα τρανζίστορ οδήγησης των Mosfet (π.χ. τα Q18, Q9, Q15 ) και τις διόδους (π.χ. D10, D13) για να σιγουρευτείς περισσότερο και για τα "περιφερειακά" εξαρτήματα! Έχει μια κάποια . . . "ευφράδεια", αλλά μετά το 6 λεπτό, στρώνει !
  12. Ωραίος ο μάστορας ! ! ! Τα Mosfet είναι αυτά: https://www.infineon.com/dgdl/irfs3607pbf.pdf?fileId=5546d462533600a401535636a42b2176 How to Check a MOSFET Using a Digital Multimeter | Homemade Circuit Projects WWW.HOMEMADE-CIRCUITS.COM The post explains how to test mosfets using multimeter through a set of steps, which will show help you to accurately learn the good or faulty... Για κάνε μια επιβεβαίωση με αυτό το τρόπο και τα λέμε !
  13. Οπότε θα δείς τη δουλειά σαν σπορτσμαν! Βάλε εδώ τα στοιχεία των τρανζιστορ (Mosfet ισχύος) και όποιο άλλο εξάρτημα , ολοκληρωμένο είναι επάνω (εκτός από τα μικρά τρανζίστορ και τις αντιστάσεις) να δω κι εγώ πως μπορείς να προχωρήσεις. Επίσης αφού καθαρίσεις την πλακέτα τράβα φωτογραφίες κάθετα τελείως και στην ίδια απόσταση και από τις δύο πλευρές, για να μπορεί να βγεί έστω και ζόρικα το κύκλωμα από το τυπωμένο σε κάποια σημεία που είναι χρήσιμο. Επίσης αυτό το εξάρτημα που είναι κοντά στα καλώδια τροφοδοσίας (κόκκινο , μαύρο) και στους πυκνωτές, που μοιάζει με γέφυρα, γράψε τι λέει επάνω , και αν μπορείς μαι καθαρή φωτογραφία, γιατί μπορεί να τα έχει παίξει και αυτό.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.