Jump to content

Seafalco

Reviewers
  • Content Count

    14,797
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

4 Followers

About Seafalco

  • Rank
    TheLab Gerou.

Πληροφορίες Προφίλ

  • Φύλο
    Άνδρας
  • Περιοχή
    Αθήνα, κατά Ανατολή μεριά !

Recent Profile Visitors

40,379 profile views
  1. Το να μην καίει η ψύκτρα ενώ η CPU έχει 95 βαθμούς δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι κάτι συμβαίνει με την ψύκτρα. Η θερμοκρασία των πτερυγίων της εξαρτάται από την ταχύτητα της ροής του αέρα που τα ψύχει και στους 95 βαθμούς ο ανεμιστήρας θα πηγαίνει στο μέγιστο! Επιπλέον πως εκτιμάς την θερμοκρασία με το χέρι είναι κάτι που "σηκώνει πολύ νερό". Για παράδειγμα, αν σε μια επιφάνεια μπορείς να κρατήσεις το χέρι σου, μόνο για 2 -3 δευτερόλεπτα, τότε η θερμοκρασία της είναι περίπου 60 βαθμοί.. Ένα άλλο θέμα που έχουν αυτές οι ψύκτρες είναι ότι δεν κατανέμουν τη θερμότητα "συμμετρικά" στα πτερύγιά τους, αλλά την μεταφέρουν από το κέντρο στην περιφέρεια, συνεπώς η περιφέρεια (όπου κατά πάσα πιθανότητα έπιασες) έχει σίγουρα αρκετά χαμηλότερη θερμοκρασία από ότι το "κέντρο" της ψύκτρας. Πέρα όμως από αυτά, υπάρχει και το θέμα της εγκατάστασης , αν μπήκε η σωστή ποσότητα θερμοαγώγιμης και αν αυτή προετοιμάστηκε / στρώθηκε και αν τελικώς μεταξύ ψύκτρα και lid υπάρχει μόνο η απαραίτητη ποσότητα TIM. Άλλοι λόγοι για αποκλίσεις λόγω εξωγενών παραγόντων λογικά δεν πρέπει να υπάρχουν (η ψύκτρα πάει "κουμπωτά-βιδωτά", η CPU είναι συγκολλημένη στο HIS αν θυμάμαι καλά, οπότε το μόνο άλλο που λογικά παίζει είναι να έχει ένα πολύ "θερμόαιμο" τσιπάκι ! Αλλά περίμενε να σου πουν και τα άλλα παιδιά που μπορεί να έχουν συναντήσει παρόμοιο πρόβλημα. Παρεμπιπτόντως στον ιστό έχεις διαβάσει σχετικά ?
  2. Νίκο η διακοπή λειτουργίας που διαπιστώνεις μάλλον δεν είναι από την προστασία λόγω μειωμένης τάσης, γιατί η τάση λογικά πρέπει να πέσει στα ~7,5 - 7,8 Vdc για να ενεργοποιηθεί η προστασία υπερβολικής εκφόρτισης από πλευράς τάσης. Από την άλλη μεριά αυτό που λέει ό Γιάγκος είναι πράγματι λίγο θέμα. 1. H εκφόρτιση που έκανες εσύ με τα 55W ισοδυναμεί με ένα ρεύμα περίπου 4,6 - 5 Α χοντρά. 2. Με δεδομένο ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 3 Ah μας βγάζει ότι αυτό το ρεύμα είναι περίπου 1,6C. 3. Η τάση που μέτρησες εσύ την ώρα της εκφόρτισης είναι ανά στοιχείο ~ 3,85 Vdc 4. Και η τάση που μέτρησες χωρίς φορτίο είναι 4,18 Vdc ανά στοιχείο. Οπότε αν δούμε στο γράφημα που ακολουθεί το οποίο πήρα από τα data της μπαταρίας: Κοιτώντας την πορτοκαλί καμπύλη που έφτιαξα εγώ προσεγγιστικά, βλέπεις ότι στα 3,85 Vdc αντιστοιχεί μια πτώση της χωρητικότητας κατά 0,6 Αh. Εσύ κράτησες την εκφόρτιση περίπου 10min δηλαδή ~ 1/6 της ώρας. Επομένως κατανάλωσες από την μπαταρία περίπου 4,5Α x (1/6)h = 0,766 Ah. Λαμβάνουμε υπόψη ότι το όργανο που χρησιμοποίησες δεν έχει κάποια αξιόλογη ακρίβεια. Συνεπώς η τάση ανά στοιχείο που προκύπτει από τη μέτρησή σου εμπίπτει μέσα στο φάσμα των αναμενόμενων τιμών εφόσον βέβαια η μέτρηση έγινε στα 10min και οι μπαταρίες πλήρως φορτισμένες ! Αν η μέτρηση έγινε στην αρχή της εκφόρτισης, τότε υπάρχει θέμα φόρτισης των μπαταριών και αν αυτές είναι σίγουρα σωστά φορτισμένες, τότε έχεις θέμα λόγω αντιστάσεων στις συνδέσεις. Αν σε όλα αυτά υπεισέρχεται και μια ακαθόριστη πτώση τάσης στις συνδέσεις σου, μπορεί να είναι πραγματικότητα αλλά εδώ οι μετρήσεις σου -πάντα με την προϋπόθεση ότι έγιναν στο 10λεπτο- δεν το αποκαλύπτουν ! Οπότε το επόμενο που μένει είναι να δεις (στο βαθμό που μπορείς) το ρεύμα εκφόρτισης που οδηγεί την μπαταρία σε διακοπή λειτουργίας. Μπορείς να δοκιμάσεις παραλληλίζοντας και άλλες λάμπες αυτοκινήτου και να δεις που θα επέμβει η προστασία των μπαταριών. Αν μετράς και τάσεις παράλληλα θα υπάρχει επιπλέον πληροφορία, αν δε έχεις και κάνα αμπερόμετρο ακόμα καλύτερα! Αν έχεις όμως πρόσεχε που θα μετράς με το βολτόμετρο ! Αυτό θα πρέπει να είναι ακριβώς στα άκρα του pack των μπαταριών. Καλή συνέχεια! !
  3. Εικόνες για τεχνικά θέματα-01
  4. Επειδή από την μια μεριά, αυτό που λες είναι λογικό αλλά και από την άλλη και αυτό που έχω εγώ σαν εντύπωση είναι επίσης λογικό . . . το έψαξα λίγο : 3S 1p 10A 11.1V li ion DIY BMS PCM battery protection board bms pcm with balancing for LicoO2 Limn2O4 li battery 550W motor|bms pcm|protection boardbattery protection board - AliExpress WWW.ALIEXPRESS.COM Cheap bms pcm, Buy Directly from China Suppliers:3S 1p 10A 11.1V li-ion DIY BMS PCM battery protection board bms pcm with balancing for... 3S 12V DC Electric Tools Hand Lithium Drill Power Li ion Battery Protection Board BMS Circuit 18650 3 Cell Packs 20A PCB Module| | - AliExpress WWW.ALIEXPRESS.COM 3S 12V 18650 Lithium Battery Protection Board 11.1V 12.6V overcharge over discharge protect 8A 3 Cell Pack Li ion BMS PCM PCB| | - AliExpress WWW.ALIEXPRESS.COM 12V PCM PCB Li-ion Lithium Battery Protection Circuit Board For Electric Drill WWW.EBAY.COM 12V PCM PCB Li-ion Lithium Battery Protect Circuit Module Board For Makita Drill. Protection chip for Electric tools electric drill electric... Και από ότι φαίνεται ελέγχουν και τις δύο παραμέτρους και την τάση και το ρεύμα παραθέτω εδώ ένα πινακάκι από μια αναλυτική αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά μιας τέτοιας πλακέτας: Όπου βλέπουμε ότι ελέγχονται πολλές παράμετροι, πέρα από το ρεύμα εκφόρτισης και την τάση εκφόρτισης ελέγχει και τάση φόρτισης , συνεχές ρεύμα φόρτισης, μέγιστο ρεύμα εκφόρτισης, ρεύμα βραχυκύκλωσης, θερμοκρασία λειτουργίας και σε όποια γίνεται διακοπή της λειτουργίας λόγω υπερβολικού ρεύματος ή θερμοκρασίας έχει αυτόματη επαναφορά. Πιστεύω ότι κάπου σε αυτούς τους συνδυασμούς "κρύβεται η αλήθεια" !
  5. Είναι πολύ πιθανό αυτό που λέει ο @felix ( ) Οι "μαμά" μπαταρίες είχαν κάποια χαρακτηριστικά λειτουργίας (τάση ρεύμα κλπ ) και σε αυτά προφανώς είναι ρυθμισμένη και πλακέτα προστασίας. Εσύ τώρα έβαλες άλλες μπαταρίες που προφανώς έχουν καλύτερα χαρακτηριστικά (π.χ. μπορούν να δώσουν ακίνδυνα γι αυτές μεγαλύτερο ρεύμα) οπότε στην ίδια τάση εξόδου έχοντας μικρότερη εσωτερική αντίσταση μπορούν να δώσουν πιο μεγάλο ρεύμα άρα και να υποστηρίξουν το δράπανο σε πιο μεγάλο ζόρισμα. Το μόνο κακό εδώ είναι ότι αυτό το μεγαλύτερο ρεύμα ξεπερνά το ρεύμα ρύθμισης της προστασίας της πλακέτας και αυτή . . . "κόβει" το κύκλωμα και μόλις "κρυώσει" κάνει reset και το δράπανο μπορεί να επαναλειτουργήσει! Συνεπώς ένας καλός τρόπος να ελέγξεις αν το θέμα είναι αυτό είναι : 1. Δουλεύεις το δράπανο χωρίς πολλά ζόρια και βλέπεις αν σταματάει (κανονικά δεν θα σταματάει) 2. Το δουλεύεις με ζόρι εξ αρχής και βλέπεις αν σταματάει και σε πόσο χρόνο. 3. Ελέγχεις αν αυτός ο χρόνος είναι περίπου ο ίδιος , ή αν εξαρτάται από το πόσο ζορίζεις. 4 Μετράς το χρόνο που χρειάζεται για να γίνει το reset και να επανέλθει σε λειτουργία. (αυτός μπορεί να είναι σταθερός με ακρίβεια, η μπορεί να εξαρτάται από το ζόρισμα που προκάλεσε την επέμβαση του κυκλώματος προστασίας) Άντε να δούμε πως θα βγει άκρη!
  6. @2cpu Να σας ζήσει, πολύχρονη και χαρούμενη !
  7. Οι χαμηλές στροφές δεν είναι κατ' ανάγκην το πρόβλημα. Α. Αν και κάθε διάμετρος τρύπας έχει τις κατάλληλες γι αυτήν στροφές (εξαρτάται και από το μέταλλο που τρυπάς ) και για 2ράκι οι στροφές μπορεί να είναι αρκετές, αυτό που έχει σημασία είναι άλλο! 1. Είναι η "πρόωση" που "χρησιμοποιείς" καθώς αυτό το "σχετικά μεγάλη δύναμη" κάνει ζημιά! Τα τρυπάνια αυτά είναι πολύ κοφτερά και κόβουν το μέταλλο εύκολα, οπότε αν εσύ τα σπρώχνεις με δύναμη αυτά έχουν την τάση να κόψουν ακόμα πιο βαθειά και τελικά να βυθίσουν το κοπτικό μέτωπό τους τόσο πολύ στο μέταλλο που η ροπή που χρειάζεται για να σχιστεί / κοπεί το μέταλλο γίνεται μεγαλύτερη από την ροπή που αντέχει το τρυπάνι και αυτό . . . μας αφήνει χρόνους ! 2. Το να βγαίνει χοντρό γρέζι σημαίνει ότι πράγματι το τρυπάνι κόβει και εσύ το πιέζεις για να κόβει βαθειά εξ ου και το πάχος του γρεζιού, δυστυχώς αυτό φέρνει και το σημείο υπέρβασης της ροπής πλησιέστερα και . . . πάμε για άλλο τρυπάνι! 3. Το ότι τα τρυπάνια σπάνε στο τελείωμα της τρύπας γίνεται γιατί εκεί , όπως εσύ σπρώχνεις συνεχώς το τρυπάνι αυτό φτάνει στο τέλος της τρύπας η μύτη του προβάλει λίγο από το μέταλλο ή το μέταλλο κάνει εκεί εξόγκωμα και την στιγμή που ξετρυπάει το τρυπάνι το μέταλλο , δεν έχει κάτι να το εμποδίζει να προχωρήσει πολύ εμπρός. Αυτό το απότομο προχώρημα του τρυπανιού κάνει την περιφέρεια του τρυπανιού (τις ακμές των αυλακιών εξαγωγής των γρεζιών) να σχίσουν την περιφέρεια του κώνου που απομένει να τρυπηθεί, να "αρπάξουν" στα δυο αυλάκια του σχισίματος αυτού και το τρυπάνι να προσπαθεί να βιδώσει σαν βίδα στο σχισμένο τελείωμα της τρύπας! Και φυσικά η ταχύτητα βιδώματος που αντιστοιχεί στο βήμα ελίκωσης του τρυπανιού είναι εξαιρετικά μικρότερη από την ταχύτητα περιστροφής του δραπάνου! 4. Αυτό ζορίζει το τρυπάνι και το μοτέρ του δραπάνου γι' αυτό και χαμηλώνουν οι στροφές του, και η ροπή υπερβαίνει τις αντοχές του τρυπανιού ! Αυτό το παρατηρούμε εύκολα στα μεγαλύτερα τρυπάνια τα οποία επιβιώνουν γιατί η ροπή θραύσης τους είναι μεγαλύτερη από τη ροπή που μπορεί να αναπτύξει το δράπανο, οπότε αυτό μπλοκάρει και σταματά την περιστροφή του! Τα μικρά όμως, το δράπανο να έχει για πασατέμπο και έτσι και μαγκώσουν . . . τα κάνει φιτίλια ! ! ! ! Β. Για να ελαττώσεις τα σπασίματα μπορείς να εκμεταλλευτείς το πιο κοφτερό μέτωπο κοπής των τρυπανιών κοβαλτίου και: 1. Να μην τα πιέζεις πολύ και να για να μην χάνεις χρόνο να αυξήσεις λίγο την ταχύτητα περιστροφής. Έτσι η τρύπα θα προχωρά με τον ίδιο ρυθμό , παράγοντας λεπτότερο γρέζι και μεγαλύτερο σε μήκος. 2. Αυτό σημαίνει ότι το βάθος κοπής της κοπτικής ακμής είναι μικρότερο και αντιστοίχως μικρότερη είναι και η απαιτούμενη ροπή, οπότε το τρυπάνι δεν κινδυνεύει να σπάσει από υπερβολική ροπή. Γ. Το άλλο θέμα που έχεις με το σπάσιμο των τρυπανιών στο τελείωμα της τρύπας θα το αντιμετωπίσεις ακούγοντας προσεκτικά το τρυπάνι. 1. Όταν η τρύπα πλησιάζει στο τέλος της ο ήχος αλλάζει ευδιάκριτα, τότε εσύ παύεις να σπρώχνεις το τρυπάνι βασιζόμενος στην κόντρα που εξασκεί το μέταλλο στο σπρώξιμό σου, γιατί αυτή η αντίσταση θα μειωθεί πολύ στις επόμενες στροφές του τρυπανιού. 2. Πρέπει εσύ να εξασφαλίσεις και το σπρώξιμο και την αντίσταση σε αυτό κάτι σαν μια δυναμική κίνηση στην οποία εσύ εξασκείς και τη δράση και την αντίδραση! Έτσι το τρυπάνι μόλις πάει να αρπάξει δεν θα μπορέσει να προχωρήσει εμπρός απότομα γιατί θα το συγκρατείς εσύ με την ελεγχόμενη / δεσμευμένη πρόωσή σου και το τρυπάνι απλά θα κόψεις προοδευτικά την επικίνδυνη περιοχή χωρίς να αρπάξει, χωρίς να "ορμήξει" προς τα εμπρός και κυρίως, χωρίς να σπάσει! Αυτό σαν διαδικασία ακούγεται δυσκολότερο από ότι είναι, μπορείς να το δοκιμάσεις σε πιο χοντρά τρυπάνια για να αποκτήσεις μαι καλή αίσθηση και μετά να πας στα μικρά που είναι πιο λεπτεπίλεπτη η εφαρμογή του! Δ. Και εδώ να σου δώσω και λίγο κουράγιο . . . Αυτά που σου είπα εδώ, ήδη υποσυνείδητα τα κάνεις, αυτό που λες "αν δεν προλάβεις να αυξήσεις τις στροφές του τρυπανιού αυτό σπάει" σημαίνει απλά ότι εκείνη τη κρίσιμη στιγμή συγκρατείς την προώθηση του τρυπανιού, το ζόρι λιγοστεύει, το βάθος κοπής μειώνεται, το άρπαγμα αποφεύγεται συνεπώς οι ροπή κοπής μειώνεται και οι στροφές του τρυπανιού αυξάνουν! Συνεπώς δεν είναι η αύξηση των στροφών που σώνει το τρυπάνι, είναι η δική σου αντίδραση που το σώνει και σαν παράπλευρο αποτέλεσμα υπάρχει και η αύξηση των στροφών. Αν εκπαιδεύσεις τον εαυτό σου, θα είσαι σε θέση ακούγοντας τον χαρακτηριστικό ήχο του τελειώματος της οπής, να αυτοσυγκρατήσεις την πίεση που εξασκείς στο δράπανο, το άρπαγμα να μην έχει την ευκαιρία να συμβεί και οι στροφές να μην πέσουν ! Καλή συνέχεια και καλά τρυπήματα ! ! !
  8. Όλα σπάνε, αν δεν προσέξεις όλα σπάνε! Αλλά το γεγονός ότι έσπασαν απανωτά σημαίνει ότι κάνεις κάτι λάθος, ή δεν τηρείς την σταθερότητα που χρειάζεται το τρύπημα , ή το βιάζεις να προχωρήσει, ή μεταβάλεις την κλίση του άξονα διάτρησης ενώ τρυπάς. Αυτά τα πολύ λεπτά τρυπάνια είναι ντελικάτα και θέλουν προσοχή! Να έλεγες ότι δεν τρυπάει, ότι οι ακμές κοπής χαλάνε κλπ να σου πω ΟΚ, το υλικό σου θέλει καλύτερο τρυπάνι, αλλά το "έσπασε" μπορεί να περιέχει πολύ μεγάλο ποσοστό ευθύνης του χρήστη! Για πες μια πως ακριβώς και τι τρυπάς ?
  9. Μια μικρή αναφορά σε τρυπάνια . Ο τρόπος δοκιμής δεν είναι και πολύ ύποπτος, οπότε . . . καλή διασκέδαση !
  10. Ο λόγος είναι ότι κατά κανόνα ότι πληρώνεις παίρνεις! Δηλαδή το φτηνό, έχει λόγο που είναι φτηνό και αντιστοίχως το ακριβό επίσης και με αυτό δεν εννοώ ότι πουλάει όνομα, γιατί για να φτάσει εκεί ένα προϊόν έχει πουλήσει και εξακολουθεί να πουλάει ποιότητα αντοχή κλπ κλπ. Τώρα αν εσύ θέλεις να κάνεις μια δουλειά που πράγματι χρειάζεσαι ένα καλό εργαλείο, ή μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου και με ένα όχι τόσο υψηλών προδιαγραφών, είναι ένα άλλο θέμα! Προσωπικά θα έπαιρνα το Ισπανικό Izar που φέτος κλείνει 110 χρόνια ιστορία, αλλά και εγώ μέχρι να καταλήξω εκεί πέρασα και από πιο φτηνά τρυπάνια, απέφυγα βέβαια τα no name! Συνεπώς και για την πείρα του πράγματος, πάρε ένα δυο ακριβά , πάρε και από τα φτηνά και βλέπεις πως πάνε, μπορεί να μείνεις ικανοποιημένος με το φτηνά και να είσαι ΟΚ Διαφορετικά . . . Drilling Tools - 387 Manufacturers, Traders & Suppliers WWW.INDUSTRYSTOCK.COM Drilling Tools - You find here 387 suppliers from Germany ✓ Austria ✓ Poland ✓ Switzerland ✓ Russia ✓ China ✓ United Arab Emirates ✓... Μπες και διάλεξε ότι τραβάει η ψυχή σου !
  11. Χαρά στη "Τρέλα" σου Κώστα ! ! Πολύ ωραία και μετά από τόσο καιρό, σημείο αναφοράς πλέον για ανάλογες κατασκευές !
  12. Η σύνδεση των κοιλοδοκών με το Ytong μπορεί να γίνει με κόλλα πολυουρεθάνης. Ο κοιλοδοκός θα κάτσει πάνω στον τοίχο. Στην κάτω πλευρά του κοιλοδοκού (αυτή που θα ακουμπάει στο "τούβλο" θα κολληθεί μια λάμα (π.χ. 30mmx 4mm) και στην αντίστοιχη θέση / γραμμή, το χτισμένο Ytong θα πριονιστεί τοπικά για να δημιουργηθεί το κατάλληλο αυλάκι μάσα στο οποίο θα χωνέψει η λάμα. Καθαρίζεται το αυλάκι καλά περνιέται και με ένα στεγανωτικό αν θέλεις και αφού βαφεί καλά η κοιλοδοκός για να προστατευτεί από οξείδωση, γίνονται οι ετοιμασίες εγκατάστασης και τελευταία στιγμή μπαίνει η κόλλα και κάθεται η κοιλοδοκός με την λάμα της πάνω και μέσα στο τοίχο. Αυτό θα δώσει μια καλή μηχανική σύζευξη όλου του μήκους του τοίχου με την κοιλοδοκό, οπότε τάση για κίνηση / ταλάντευση του τοίχου στην κάθετη με το επίπεδο της επιφάνειάς του διεύθυνση, θα τις περιορίζει ο κοιλοδοκός. Εδώ όμως αξίζει να αξιολογήσεις δυο πράγματα: 1. Το καταλαβαίνω ότι αν δεν έχεις ξανακάνει κάτι μπορεί να φαίνεται λίγο "βουνό"! Αλλά το να φτιαχτεί το σενάζι είναι πιο εύκολο από ότι φαίνεται από πρώτη ματιά, θέλει λίγο δουλειά, αλλά είναι ουσιαστικά να φτιάξεις τρία σίδερα μερικές φορές. Φέρνεις το πρώτο να ταιριάζει όπως πρέπει και μετά κάνεις τα άλλα με τα ίδια σημάδια ! 2. Αν όμως τείνεις προς τη λύση του κοιλοδοκού λόγω και άλλων παραγόντων (όπως είπες για να έχουν οι πόρτες μια ανθεκτική στο χρόνο ανάρτηση, τότε ίσως θα πρέπει να δεις το ενδεχόμενο αυτόν τον μεταλλικό σκελετό που θα φτιάξεις, να μην τον "γεμίσεις" με Ytong αλλά με κάποιο άλλο κατάλληλο υλικό, μιας και πλέον το υλικό των τοίχων δεν είναι απαραίτητο να είναι "φέρουσα κατασκευή" ( μπορεί δηλαδή να μην σηκώνει φορτία όπως ο τοίχος από Ytong). Στην περίπτωση αυτή μπορείς να βρεις άλλα υλικά κατασκευής , μερικά ειπώθηκαν ήδη εδώ.
  13. Ωραίος ο μάστορας ! Νίκο στην θέση της "γρίλιας" που αφαίρεσες, εφόσον δεν υπάρχει κάτι άλλο που δεν ξέρω και εμποδίζει, καλό θα ήταν για λόγους ασφαλείας να μπει μια άλλη πολύ πιο ελεύθερη φυσικά. Σκέφτομαι μια συρμάτινη από ανεμιστήρα κουτιού, αυτές παρουσιάζουν πολύ μικρή αντίσταση στον αέρα! Edit Καλό θα ήταν κάποιος mod να το πάει το post σου στον τομέα με τα μαστορέματα και τις πατέντες!
  14. Αυτό είναι μια στενή και συνδεδεμένη με συγκεκριμένη εφαρμογή αλήθεια, και όχι κάποια γενικής εφαρμογής! Λόγω αυτού, αυτό το "ποτέ" είναι κάπως αμφιλεγόμενο ! Επειδή καλό είναι να υποστηρίζουμε όμως την άποψή μας, θα προσπαθήσω να το κάνω για την δικιά μου. Οι γάντζοι σε ένα σίδερο γίνονται για να το βοηθήσουν στην καλή του συναρμογή /σύνδεση / πάκτωση (κλπ) με το σκυρόδεμα. Έτσι αν το σίδερο υποστεί έντονο εφελκυσμό και τείνει να "τραβηχτεί" / ολισθήσει μέσα στο μπετονένιο "περίβλημά" του, ο γάντζος αντιτίθεται σε αυτή την ολίσθηση και το σίδερο μένει στη θέση του αντέχοντας παραπάνω δυνάμεις από ότι αν ήταν τελείως ίσιο. Αυτό σαν τακτική ήταν το άπαν τους παλιούς καιρούς που τα μπετοσίδερα ήταν όλα λεία. Αργότερα βγήκαν πιο καλά μπετοσίδερα με εξογκώματα επάνω τους που άλλαξαν πολύ τα δεδομένα συνεργασίας του σίδερου με το σκυρόδεμα, διευκολύνοντας πολύ τα πράγματα. Πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα έχουμε όλοι από τα σίδερα που αφήνουν σαν αναμονές στον τελευταίο όροφο για να συνεργαστούν με τα σίδερα του επόμενου ορόφου. Τώρα παντού τα άγρια σύγχρονα σίδερα είναι ίσια, ενώ τα παλιά λεία σίδερα ήταν όλα γυρισμένα σε γάντζο, αυστηρώς και δια ροπάλου που λένε! Τώρα εκτός από τους γάντζους έχουμε και τις κάμψεις (εδώ στο παράδειγμά μου είναι σε ορθή γωνία) οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις αποσκοπούν στο να αυξήσουν πολύ περισσότερο την περιοχή του σκυροδέματος που "προστατεύεται" από τον εφελκυσμό, περιοχής δηλαδή της οποίας αυτή η κάμψη αναλαμβάνει τις εφελκυστικές τάσεις. Για να το καταλάβουμε αυτό ας δούμε σε κάτοψη το παρακάτω γωνιακό σενάζι και ας δούμε την λειτουργία δύο μόνο σίδερων αυτού (τα υπόλοιπα φυσικά δεν τα σχεδίασα γιατί θα γινόταν μεγάλο μπέρδεμα! Ας υποθέσουμε ότι σε δεδομένη στιγμή, αυτό το σενάζι (του οποίου το βάρος -που είναι κάθετο στο χαρτί σχεδίασης- υποστηρίζεται από τα υποκείμενα τούβλα ) δέχεται δυο εγκάρσιες παραμορφωτικές δυνάμεις (κόκκινα μεγάλα βέλη) : 1. Αυτές οι δυνάμεις τείνουν να πλησιάσουν τα δύο σκέλη της γωνίας του σεναζιού, πράγμα που σημαίνει ότι στην εξωτερική πλευρά του σεναζιού (αυτήν που βρίσκεται προς την βάση του χαρτιού σχεδίασης) θα αναπτυχθούν έντονες εφελκυστικές δυνάμεις> Δυνάμεις δηλαδή που θα τείνουν να απομακρύνουν το ένα στοιχειώδες δομικό στοιχείο του μπετού από το άλλο! Το μπετό όμως ενώ έχει πολύ μεγάλη αντοχή στην θλίψη (συμπίεση), έχει πολύ χαμηλή αντοχή στον εφελκυσμό (τράβηγμα). 2. Συνεπώς στην μάζα του μπετού της γωνίας θα σχηματιστούν ρηγματώσεις και τελικώς θα επέλθει ολική θραύση του σκυροδέματος. 3. Τα σίδερα αντίθετα έχουν πολύ μεγάλη αντοχή στον εφελκυσμό (και σαφώς μικρότερη στην θλίψη λόγω του σχήματός τους που οδηγεί σε λυγισμό τους) 4. Στην περιοχή λοιπόν που τείνουν να αναπτυχθούν εφελκυστικές δυνάμεις στο μπετό, παρεμβαίνει το σίδερο, παραλαμβάνει αυτές τις δυνάμεις και δεν επιτρέπει σε αυτές να έχουν σαν αποτέλεσμα την ρηγμάτωση του μπετού. 5. Το κύριο μήκος του μαύρου σίδερου παραλαμβάνει τις δυνάμεις της αριστερής έξω πλευράς και για να έχει την μεγαλύτερη δυνατή συναρμογή με το μπετό στην περιοχή της γωνίας του σεναζιού που είναι και το κρίσιμο σημείο) κάμπτεται και ακολουθεί και την αριστερή πλευρά (παραλαμβάνοντας και από εκεί εφελκυστικές δυνάμεις ) 6. Αλλά αυτό δεν αρκεί για να εξασφαλιστεί η καλή του συνεργασία με το μπετό, γιατί σε μεγάλη καταπόνηση το μπετό θα σπάσει επιφανειακά και το σίδερο θα χάσει επαφή με αυτό, οπότε πάει περίπατο η συνεργασία και όλα καταρρέουν. &. Για επιτευχθεί λοιπόν η ισχυρότερη δυνατή συναρμογή του μαύρου σίδερου με το σενάζι, αυτό στρέφεται ακόμα μια φορά και μπαίνει στο εσωτερικό του αρκετά βαθειά για να έχει αρκετή μάζα μπετού "πίσω" του και μετά στρίβει σε γάντζο και αγκυρώνεται εξαιρετικά γερά μέσα στο μπετό. 9. Τώρα πλέον με αυτή τη διαμόρφωση το μπετό είναι περισφιγμένο (λες και είναι κρασοβάρελο ! ) μέσα στο σίδερο (το οποίο αποκλείεται να "τραβηχτεί" και να βγει από το μπετό) και έτσι : 10 Όσο μεγαλύτερη δύναμη παραμόρφωσης δέχεται το σενάζι τόσο πιο πολύ το βοηθάνε τα σίδερα να την αντέξει ! Συνεπώς οι κάμψεις και οι γάντζοι και όλα αυτά που βοηθούν το σίδερο να παραλάβει τις δυνάμεις που προορίζονται γι αυτό, μπαίνουν στο επίπεδο όπου αναπτύσσονται αυτές οι δυνάμεις.' Αν το επίπεδο είναι κάθετο, μπαίνουν κάθετα, αν είναι οριζόντιο όπως στην περίπτωσή μας , μπαίνουν οριζόντια! Φυσικά όλα αυτά είναι μια απλή (έως απλοϊκή) εξήγηση του τι συμβαίνει σε ένα σίδερο μόνο , για το άλλο της εικόνας (μπλε) ισχύουν τα αντίστοιχα. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι τα έξω σίδερα κάνουν αυτή τη δουλειά και τα μέσα (τα κόκκινα και πράσινα στην προηγούμενη εικόνα ) παραλαμβάνουν με ανάλογο τρόπο δυνάμεις αντίθετες από αυτές του παραδείγματος αυτού , δυνάμεις δηλαδή που τείνουν να απομακρύνουν τα σκέλη της γωνίας μεταξύ τους και έτσι να ρηγματώσουν την γωνία από μέσα προς τα έξω. Και ακόμα πιο προφανές είναι ότι όλα αυτά είναι απλά μια πολύ επιφανειακή και ελλιπής αναφορά στο τι συμβαίνει, καθώς αφήνει απέξω πάρα πολλά ζητήματα όπως είναι αυτό της αντοχής στην θλίψη του μπετού, γιατί αυτή δεν είναι "'άπειρη" και μια σειρά άλλα ζητήματα που σαφώς έχουν να κάνουν με το αντικείμενο του δομικού , πολιτικού μηχανικού και δεν είναι δική μου θέση να τα αναλύσω! Απλά παραθέτω αυτά που σαν φιλοπερίεργο άτομο και με αρκετά χρόνια στον σχετικό κατασκευαστικό τομέα, έχω καταλάβει. Οι φίλοι επιστήμονες μπορούν ελεύθερα να με διορθώσουν !
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.