Trexx Posted May 29 #1 Posted May 29 Καλησπέρα, αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα: Θέλω να κάνω undervolting και δεν βρίσκω πουθενά τις ρυθμισεις στο bios της μητρικής. Η μητρική φοράει το chipset z890 με περασμένο το τελευταίο bios και ο επεξεργαστής είναι Κ, άρα ξεκλείδωτος. Στο intel XTU η εικόνα που παίρνω είναι η αυτή. Γράφει ότι είναι ενεργοποιημένο το undervolt protection, οπότε λογικά αυτό με κλειδώνει, αλλά πραγματικά δεν υπάρχει ρύθμιση που το ξεκλειδώνει εντός bios. Τι κάνουμε;
fatalara Posted May 29 #2 Posted May 29 OC tweaker -> cpu configuration -> undevolt protection disabled. 1
Trexx Posted May 29 Author #3 Posted May 29 Ευχαριστώ για την απάντηση, αλλά δεν υπάρχει αυτή η επιλογή. Mήπως παιζει ρολο σε τι mode ειμαι; Eιμαι στο intel default. Τα αλλα δυο ειναι asrock extreme και intel baseline. Mε το extreme που δοκίμασα δεν άλλαξε κάτι. Το baseline δεν το δοκίμασα. Έχω επίσης enabled το 200s boost αν παιζει καποιο ρόλο.
fatalara Posted May 29 #4 Posted May 29 Μιλαμε παντα για Bios και οχι προγραμμα στο desctop ετσι; Ναι δοκιμασε τα και τα δυο, καπου εκει ειναι. 1
Trexx Posted May 30 Author #5 Posted May 30 (edited) Κι όμως, δεν υπάρχει τίποτα. Έστειλα στην asrock και περιμένω... Edited May 30 by Trexx 1
slalom Posted May 31 #6 Posted May 31 On 29/5/2026 at 2:02 ΜΜ, το μέλος Trexx έγραψε: Θέλω να κάνω undervolting Γιατι??? 1
Trexx Posted May 31 Author #7 Posted May 31 2 ώρες πριν, το μέλος slalom έγραψε: Γιατι??? Χαμηλότερες θερμοκρασίες, μικρότερη καταπόνηση. Προς το παρόν δεν έχω παράπονο, τον κρατάει καλά και η ανεπαρκής (;) ψύξη μου.
Trexx Posted May 31 Author #9 Posted May 31 Aν κατεβάσω τον πολλαπλασιαστή χάνω επιδόσεις, αν κατεβάσω το ρεύμα στο ποσοστό που η intel έδωσε παραπάνω σε όλα τα κομμάτια για λόγους ασφαλείας, μόνο κερδίζω. Αλλά το πρόβλημα δεν είναι γιατί θέλω να το κάνω, αλλά ότι δεν έχω καν τη δυνατότητα. 1
p55 Posted May 31 #10 Posted May 31 (edited) Στο manual της Z890 Pro-A (αυτή δεν έχεις ?) στη σελίδα 33 αναφέρει : UnderVolt Protection When UnderVolt Protection is enabled, μπλα, μπλα δες το screenshot . Λέει πως είναι στην καρτέλα OC Tweaker στο CPU Configuration . Edited May 31 by p55 1
Trexx Posted May 31 Author #11 Posted May 31 Ευχαριστώ. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει η ρύθμιση ούτε εκεί ούτε άλλου. Η μόνη λογική εξήγηση είναι να το κλείδωσαν στο τελευταίο bios, αυτό που έχω δηλαδή. Να το κλειδωσαν εννοώ να μην εμφανίζεται καν σαν επιλογή. Αλλιώς δεν μπορώ να φανταστώ πως παίζει το pc αν έχω corrupted bios.
p55 Posted May 31 #12 Posted May 31 Μήπως πρέπει να βάλεις το A-Tuning της Asrock και από εκεί να κάνεις ότι θες ; Εγώ το χρησιμοποιώ για τους ανεμιστήρες ( σε άλλη παλαιότερη μητρική με intel 11ης γενιάς) 1
Trexx Posted May 31 Author #13 Posted May 31 Το έβαλα εξαρχής, εκεί όντως φαίνεται ξεκλείδωτο. Αλλά προτιμώ από το bios και έχω κολλήσει με το ότι το δικό μου bios δεν δείχνει όλες τις επιλογές που βλέπω στα reviews και στα fora. 1
p55 Posted May 31 #14 Posted May 31 Τι να σου πω ; Να σου πω τη μαύρη αλήθεια, βαριέμαι τέτοια ώρα να ψάξω στο δικό BIOS για να δω τι αναφέρει . Παλιότερα είχα ασχοληθεί με Overckloking/undervolting κλπ, μάλιστα κάποια στιγμή είχα και τον 3770Κ που βλέπω στη υπογραφή σου. Ήθελα να πετύχω βέλτιστες θερμοκρασίες και κάτι είχα καταφέρει αλλά τελικά βαρέθηκα και επένδυσα σε ανεμιστήρες ψύκτρες και τα συναφή . Ντισκλέημερ (που λένε στα χωριά) Το ότι κατέληξα σε μια συγκεκριμένη λύση που ταίριαξε σε εμένα, δεν σημαίνει πως αυτό είναι που πρέπει να κάνεις και εσύ και δεν κατακρίνω επ' ουδενί αυτό που προσπαθείς να πετύχεις . 1
Trexx Posted May 31 Author #15 Posted May 31 Είχα τον 3770k για 14 χρόνια στα 4.5 με ρεύμα κοντά στο στοκ. Τόσο υψηλό ήταν το στοκ. Στα 4.2 έπαιζε με undervolting. Που τα 4.2 σε όλους τους πυρήνες ήταν 400 mhz πάνω απ' τη στοκ συχνότητα, έτσι; Τεσπά, απ' ότι κατάλαβα θα περιμένω καινούριο bios. Δεν βρίσκω πουθενά λύση. 1
slalom Posted May 31 #16 Posted May 31 10 ώρες πριν, το μέλος Trexx έγραψε: Χαμηλότερες θερμοκρασίες, μικρότερη καταπόνηση. Προς το παρόν δεν έχω παράπονο, τον κρατάει καλά και η ανεπαρκής (;) ψύξη μου. Τι θερμοκρασιες εχεις τωρα?
Trexx Posted May 31 Author #17 Posted May 31 Καλές έως πολύ καλές για τα δεδομένα του chip και της ψύξης μου, αλλά το θέμα δεν είναι αυτό, στο τέλος μπορεί και να το αφήσω έτσι. Το θέμα είναι γιατί από το bios μου λείπουν καμία 40αρια επιλογές που κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν.
BloodMage Posted June 1 #18 Posted June 1 7 ώρες πριν, το μέλος Trexx έγραψε: Καλές έως πολύ καλές για τα δεδομένα του chip και της ψύξης μου, αλλά το θέμα δεν είναι αυτό, στο τέλος μπορεί και να το αφήσω έτσι. Το θέμα είναι γιατί από το bios μου λείπουν καμία 40αρια επιλογές που κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν. Εννειται αυτο! Θα επρεπε να υπαρχει η δυνατοτητα. Το εχεις πληρωσει, γιατι να μην το εχεις? Εχεις Κ cpu και Ζ chipset. Μου κανει τεραστια εντυπωση παντως που δεν υπαρχει η επιλογη 1
Trexx Posted June 1 Author #19 Posted June 1 (edited) Για να γίνω πιο κατανοητός, ΟΛΕΣ αυτές οι επιλογές λείπουν από το δικό μου Bios. Δεν είναι ότι είναι αλλού, λείπουν εντελώς. Οι εικόνες είναι από review της ίδιας ακριβώς μητρικής. Edited June 1 by Trexx
BloodMage Posted June 1 #20 Posted June 1 Μηπως πηρε αλλη μητρικη, εννος αλλο μοντελο το οποιο ειναι παραπλησιο με αυτο του review? Επισης θα ξαναπερναγα BIOS μηπως μια στις χιλιες δεν εκατσε καλα
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now